PDA

Zobacz pełną wersję : Wyząbkowane opony



grmi
27-05-07, 22:37
Czy jazda z wyząbkowanymi oponami ma jakieś skutki poza hałasem w kabinie?
- pewnie gorsze właściwości jezdne , jazda na zakrętach , gorsze hamowanie ?
- czy może powodować np szybsze zużycie łożysk albo amortyzatorów?

Samochód sprowadzony z Niemiec z 97 , z oponami z Tajwanu, 195tki , przy badaniu rejestracyjnym facet stwierdził, że są bardzo twarde. Bieżnik jest głęboki i nie są b. stare.

Wiem, że są wyząbkowane bo czuć pod palcami a dodatkowo przy założonych zimowych oponach hałas jest dużo mniejszy.

Gruszka
27-05-07, 23:14
Wyzabkowane opony, to efekt zlego stanu zawieszenia. Lepiej sprawdz wahacze, stan tulejek a moze nawet sprawdz gdzies geometrie. O amorki sie nie boj, ale lozyska moga sie szybciej skonczyc.

majsterus
08-06-07, 08:51
no właśnie, mam taki problem w Michelin
Pilot EXALTO rozmiar 195/50/15
Opony mają 6mm głebokości bieżnika, a od wewnętrznej strony widać co 2-3 lamelka niższa o 1-1,5mm.
Jazda z nimi na przodzie to jazda drezyną.
założenie na tył tez niewiele poprawi.

Szkoda wyrzucić bo to DOT04 i dobry bieżnik ale te ząbki...
ktoś miał taki dylemat??

palić gumę takim szerokim lakiem to rozwalanie auta.
Już myśle nad maszyną która to zeszlifuje :d :d :d

mike_d16y3
11-06-07, 19:41
akurat opona pod tytułem michelin pilot exalto jest to opona która ma tendencje do ząbkowania i ząbkuje praktycznie w każdym rozmiarze, przyznaje się do tego nawet sam producent, dlatego wprowadzili szybko pilot exalto2 z całkiem innym wzorem bieżnika. Nic na to nie poradzisz najlepiej szybko je dojechać i założyć nowe.

majsterus
11-06-07, 22:51
no właśnie 1,4 to za mało żeby je spalić (195/50/15). a jeżdzić na nich nie idzie całe auto sie trzęsie.

alremas
12-06-07, 15:16
Witam.
Jeżeli auto było sprowadzone z Niemiec na oponach Tajwańskich to przypuszczalnie zostały one zdjęte z innego auta i założone przed sprzedażą. Najprościej byłoby kupić nowe opony i wtedy okaże się czy zawieszenie powoduje ząbkowanie opon.

Alain_
24-06-07, 13:00
jak na opnach sa wyjete kawalki... zabki to znaczy ze poprostu amorki ci umarly

majsterus
25-06-07, 14:49
panowie,
koła przywiozłem z pod berlina, jak sie człowiek spieszy to nie zwraca uwagi na takie rzeczy..
dopiero w domu po dokładnych oględzinach wyszło.
zresztą 195 to za szerokie na 1,4 mówcie co chcecie ale auto mi sie męczyło. co z tego ze ładnie wygląda ja jedzie jak wół...
sprzedałem cały komplet.
a jeździło to wcześniej w golfie 3 i tam był tył wybity że nówki opony tak dostały.

grmi
11-07-07, 00:46
Ja mam 1,5 114KM, prowadzi się na tych oponach b.dobrze (drogi kręte i autostrady) - właśnie wróciłem z Grecji. Jedyny mankament to to, że są głośne przez to wyząbkowanie. Opony nie są stare, sprawdzałem (2000 któryś- nie pamiętam dokładnie). Amortyzatory też OK. Słyszałem opinie, że jeśli się jeździ bez obciążenia np tylko kierowca to może to powodować wyząbkowanie opon. W "Motorze" kiedyś pisali, że ząbkowanie często zdarza się przy wielowachaczowym zawieszeniu.

majsterus
11-07-07, 14:09
ja w każdym razie nie założę 195 do silnika 1,4 bo to za mały motor
1,5 to już inna moc i moment
miałem w vectrze 1,6 195 i sie męczyła. więc 195 od motoru 1,8.

teraz mam 185 i też czuć spadek mocy i komfortu w porównaniu ze 175, ale lepsze prowadzenie.

reXio
11-07-07, 14:58
Słyszałem opinie, że jeśli się jeździ bez obciążenia np tylko kierowca to może to powodować wyząbkowanie opon.

Macie wyzabkowany przod czy tyl? U mnie opony na przednij osi sa bardzie sciachane - ale to w sumie norma - przod jest bardziej obciazony - hamowanie, przyspieszanie, skrecanie...

Natomiast tylne opony wygladaja jakby byly zalozone wczoraj. Prozno szukac jakiegokolwiek uszczerbku gdziekolwiek.

Oponki maja 3 lata i okolo 30.000 przebiegu.

grmi
12-07-07, 15:43
Mam opony 1502 (15 tydzień 2002 roku jeśli dobrze rozumiem) a auto sprowadziłem z nimi w lipcu 2005 i już były wyząbkowane (przebieg ok 105 000 a teraz ok 115 000 km). Nie mogę teraz powiedzieć, które są bardziej a które mniej zciachane, raczej staram się je zamieniać żeby były równomiernie zużyte. Po sprowadzenie i przód i tył był zciachany.

trycekfan
24-03-11, 16:31
Cześć wszystkim miłośnikom naszych Haneczek:cool:
Sory, ze odświeżam już mocno stary temat ale nie daje mi to spokoju:confused:. Jak to w końcu jest z tym ząbkowaniem opon.W jakiej części zależy to od stylu jazdy, w jakiej od stanu zawiasu a w jakiej od jakości wykonania i wieku opony.Cały czas mnie to dręczy bo założyłem sobie niedawno już letnie kapcie na fajne alusy a tu się okazało że mam cholernie wyząbkowane (widać gołym okiem) opony i tak strasznie huczą jak bym miał zużyte łożyska.Moje opony to Fulda Carat Progresso 185/60/14 DOT 1006 i zostało bieznika ok 4-5 mm.

1.Czy poza huczeniem ma to wpływ na przyspieszone zużycie zawieszenia?
2.Jeśli tak to na które konkretnie elementy
3.Jeśli nie to czy poza trochę gorszym prowadzeniem i hałasem są jeszcze jakieś "przeciw" jeżdżeniu na takich oponach i w związku z tym jest sens ładować kasę w nowy komplet opon?

Zapomniałem dodać, że sciąga mnie delikatnie w prawo i prawie na pewno jest to wina letnich opon bo przed zimą było tak samo.Najpierw myślałem, że muszę ustawić zbieżność ale w międzyczasie nadeszła zima, założyłem zimówki i jak ręką odjął,a przy okazji miałem przegląd na którym wyszło, że zbieżność jest idealna, prawie jak z fabryki:D.Na prostej mogłem zdjąć ręce z kierownicy i nawet przy hamowaniu jechał idealnie prosto, a teraz na letnich znów ta sama historia.
Co radzicie zrobić w tej sytuacji?

Djadi
28-06-11, 08:03
Ja jestem trochę rozczarowany ;/ mam uniroyal rainsport 2 195/45/16 przejechane z 3tyś zawieszenie całe poliuretany wymienione ok 7tyś km temu amorki KYB Exel-G mają z 25tyś, sprężyny -35 i kurcze coś mia zaczęło delikatnie pohukiwać ale to nie łożysko, wczoraj sprawdziłem stan kostek po bokach opon, tył jest ok a przód od strony kierowcy ma delikatne ząbki wyczuwalne dłonią. Kurcze od czego to może być ? ciśnienie trzymam z przodu 2,4 tył 2,3. Zastanawiam się tez czy winą tego morze być coś takiego. Po ostatniej wizycie u mechanika gdy auto było na podnośniku, złapałem za koło i zacząłem ruszać góra duł całym kołem i czuć w amorku taki luz dziwny jakby z pół cm, czy to przyczyna początku ząbkowania? w każdym kole jest taki delikatny luz. Czy może np to zjawisko powodować górne łożysko amortyzatora, tak to się chyba nazywa ?

Djadi
11-07-11, 22:31
Odświeżę temat bo tak przeminą i nikt się nie wypowiedział szkoda :( lecz mam jeszcze jedno pytanko jak myślicie czy górna poduszka amortyzatora może mieć wpływ na ząbkowanie się opony ? znaczy luzów jako takich tragicznych nie ma. Ale jak nacisnę budę to czuć ze ta poduszka pracuje . Chciałem kupić coś takiego http://www.strongflex.vot.pl/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=742&category_id=286&option=com_virtuemart&Itemid=1&lang=pl&vmcchk=1&Itemid=1
i tak pozatym wszystko mam w poli wiec chyba to jest dobry wybór, co myślicie ?