Zobacz pełną wersję : pompa paliwa ? czy cos innego ?
Witam. Mam taki maly problem. Gdy auto postoi cala noc lub nawet czasem mniej, to rano sa taki objawy jakby zeslo paliwo. rozrusznik kreci szybko ale nie zapala( nawet nie drgnie) po chwili zapala i chodzi juz w miare normalnie. Czy moze to byc objawem zepsutej pompy paliwowej w baku . Hania EJ9 d14a4. ewentualnie co moze byc przyczyna.
Jak przekręcisz kluczyk, to poczekaj aż zgaśnie check engine(pompka podpompuje paliwo) i wtedy odpal i zobacz czy będzie lepiej, a poza tym ile masz paliwa w baku?
Dolej więcej paliwa i będzie dobrze .
Nie chce was wprowadzac w bląd. Ale jak mialem ponad polowe baku , czyli chyba nie tak malo, dzialo sie tak samo. Tak sie sklada ze teram mam malo ale. Ale nie wydaje mi sie zeby to bylo przyczyną. Auto stoi na prostym terenie i dzieje sie codziennie prawie tak samo. A mam pytanie czy te pompy paliwowe mają zawory zwrotne "w sobie". Sory ze moze glupie pytanie ale poprostu nie wiem :D
przelutuj przekaźnik pompy paliwa, od tego bym zaczął.
rób tak; zanim zapalisz to podpompuj go troche mianowicie
1. przekręć kluczyk na zapłon, poczekaj aż pompa przestanie działać (check zgaśnie)
2. wyłącz zapłon
3. powtarzaj krok pierwszy i drugi kilka razy, mniej więcej 7 ;]
jak odpali od razu po tym to pisz :)
Jak jest dużo wody w paliwie ,to ciężej odpala .:)
A czasem nie masz zapchanego filtra paliwa?
Jak odpalasz auto nie włączaj radia posłuchaj jak pompa się załącza słychać to tylko musisz się wsłuchać,
po tym następnie z wciśniętym pedałem sprzęgła uruchom samochód. ;)
A wiec tak :
Jak odpalasz auto nie włączaj radia posłuchaj jak pompa się załącza słychać to tylko musisz się wsłuchać,
pompa pracuje
przelutuj przekaźnik pompy paliwa, od tego bym zaczął.
przekaznik "pstryka" - wlacza i wylacza pompe
A czasem nie masz zapchanego filtra paliwa?
RACZEJ NIE
rób tak; zanim zapalisz to podpompuj go troche mianowicie
1. przekręć kluczyk na zapłon, poczekaj aż pompa przestanie działać (check zgaśnie)
2. wyłącz zapłon
3. powtarzaj krok pierwszy i drugi kilka razy, mniej więcej 7 ;]
zrobilem 10razy tak dla pewnosci :D
i to pomoglo .... tak sadze chyba ze to byl wyjatek. ale kilka razy tak sprobuje i zobaczymy. a co moze byc przyczyna cofania paliwa ?
jeżeli za każdym razem jak tak robisz i jesteś pewny ze pompa Ci chodzi to możesz mieć problem
a) z samą pompą
b) z regulatorem ciśnienia
c) z filtrem paliwa
nie zauważyłeś czasem jakby więcej palił ??? może masz nieszczelny układ zasilania
ale bardziej prawdopodobne ze filtr węglowy daje w dupe
drugi test ;] odpal auto daj sie mu zagrzać i wyjedź gdzieś na prostą ;)
bootuj ile fabryka dała :) 1 do odcinki 2 do odcinki xD 3 to jak masz jaja to też :D
ale nie chodzi tu o to żebyś po wkurzał ekologów czy postraszył dzieciaki albo jeszcze gorzej żebyś się zabił, czego nikomu nie życzę
chodzi tu o to żeby najprostszym sposobem sprawdzić czy wydatek z pompy jest wystarczający żeby zasilić wtryski :] jeśli w trakcie tego autem szarpnie, czy bez powodu przestaniesz przyspieszać tak jak powinieneś to pompa do wymiany ;]
nie zauważyłeś czasem jakby więcej palił ???
caly czas jezdze na LPG wiec nie bardo wiem czy mi wiecej pali , nie mam jak tego sparwdzic.
może masz nieszczelny układ zasilania
ale co masz na mysli ? w ktorym miejscu ?
filtr węglowy daje w dupe
czyli filtr paliwa????:confused:
ale nie chodzi tu o to żebyś po wkurzał ekologów czy postraszył dzieciaki albo jeszcze gorzej żebyś się zabił, czego nikomu nie życzę
jezeli przez 2 dni nic nie napisze to znaczy .... :/ dobra odpukuje w niemalowane i wypluwam te slowa .
Ale sprawdze to .
a ponawiam moje pytanie czy w pompach jest zawor zwrotny ? czy na jakiej zasadzie zatrzymuje paliwo zeby nie wracalo ?
byc moze ze ten zawor cos nie dziala tak jak powinien
gaz sekwencja, odpalasz na benzynie, mało paliwa w pompie, nie wyłącza Ci pompy przy jeżdzie na gazie, jezdziłeś kawał czasu na gazie jak mialeś mało benzyny w baku
wiesz xD z tą trujką to przesadziłem ;] wystarczy jak na 2 dojdziesz do odcinki
BYLE NA BENZYNIE !!! nie na gazie
ale wg mnie pompa odchodzi do krainy wiecznych pompowalności :} jeżeli to co napisałem na górze jest prawdą
gaz sekwencja
dokladnie
odpalasz na benzynie
dokladnie
mało paliwa w pompie
bycmoze
nie wyłącza Ci pompy przy jeżdzie na gazie
dokladnie
jezdziłeś kawał czasu na gazie jak mialeś mało benzyny w baku
sadze ze moglo tak byc
dodam ze na gazie zrobilem 72k a juz hania ma 254k
ale jak przetestuje troche to sie odezwe.
a co do pompy to jaka jest orientacyjna cena ? na allegro po 90 zl ale to praktycznie do kazdego modelu auta . a np w katalogu InterCarsu nawet do 450 zl :mad: jak to jest?
dodam ze ta druga cena jest trosze dla mnie nie satysfakcjonujaca , jak na kieszonkowe studenta :D
hehe ;] kupisz byle co to nie ma się nie wiadomo czego co spodziewać ;) ale jak jeździsz na benie i zrobisz odłączanie pompy przy pracy na gazie to posłuży Ci takkie byle co trochę dłużej :) ale wiesz ... mogą zacząć się inne problemy ;)
z tym odlączaniem to nie wiem co myslec , jak to na forum kazdy co inne mysli , ja zakladalem u znajomego gazownika juz chyba 5 autko i w zadnym mi wylacznika pompy nie montowal, zawsze tylko powtarza "W BAKU MINIMUM 1/3 PB". tylko nie zawsze sie to udaje :D .
wiem :) ale ma racje ;] lepiej nie odłączać bo potem syf z wtryskami i regulatorem :)
jak sprawdzanie ??
z tym odlączaniem to nie wiem co myslec , jak to na forum kazdy co inne mysli , ja zakladalem u znajomego gazownika juz chyba 5 autko i w zadnym mi wylacznika pompy nie montowal, zawsze tylko powtarza "W BAKU MINIMUM 1/3 PB". tylko nie zawsze sie to udaje :D .
Staraj się zawsze mieć pełny bak gdyż będziesz miał wodę w paliwie jak będziesz miał mało paliwa.
wlasnie wrocilem z testu :/ i jest problem, a raczej jego brak - nie zauwazylem zadnego przerywania !
robiłeś go na benzynie ?? na pewno nie na LPG ??
tak napewno :/ chyba odzaluje to 90zl i kupie z allegro jakas pompke najwyzej pojdzie w bloto. przy okazji kupie filtr i zobaczymy
jak wydoliła Ci przy 7000 obr to pompa dobra, regulator ciśnienia też sprawny, moja koncepcja upadła :(
zobacz czy po takim przeczyszczeniu wtryskiwaczy problem dalej występuje :)
wydolic wydolila na 1 2 nawet na 3 . tez pomyslalem ze moze troche poprzeczyszczalo wszystko i moze cos sie zmiani ale zoabczymy na dniach.
Od dzis zaczynam nowy test - zatankowalem do pełna :D i mam jeszcze jednoi pytanie jakiej wielkosci jest bak w hani . poniewaz dzis mi weszlo za 186 zl tylko 32l . a nie mialem za wiele w baku.
wydolic wydolila na 1 2 nawet na 3 . tez pomyslalem ze moze troche poprzeczyszczalo wszystko i moze cos sie zmiani ale zoabczymy na dniach.
Od dzis zaczynam nowy test - zatankowalem do pełna :D i mam jeszcze jednoi pytanie jakiej wielkosci jest bak w hani . poniewaz dzis mi weszlo za 186 zl tylko 32l . a nie mialem za wiele w baku.
Jak się nie mylę to 45l.
czyli myslialem miec jakies 13l to w sumie mozliwe , do rezerwy jeszcze troche bylo
przemask84
08-01-12, 03:48
Wiesz, bardzo możliwe że powodem twoich dolegliwości jest jednak woda w baku, jeśli jeździsz na gazie to rzadko dolewasz paliwa bo mało go przepalasz, a jeśli masz gdzieś małą nieszczelność co w kilkunastoletnim aucie jest możliwe, woda ma dużo czasu aby zwiększyć swoje ,,stężenie,, w stosunku do rzadko dolewanego/wymienianego paliwa. Kup preparat lub dolej denaturatu do baku i sprawdź czy problem znikł.
Pozdro.
a ile dodac np. denaturatu na caly bak?
skolopendra
08-01-12, 15:17
0,5litra
Wlalem dzis ten denaturat , a czy noprmalne jest ze podczas odkrecania korka baku był dźwięk taki jakby chcialo mnie tam wciągnąć ? Chodzi o zassanie.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.