Zobacz pełną wersję : Klimatyzacja - nie włącza się jak jest zimno.
Witam Wszystkich,
przeszukałem forum i nie znalazłem podobnego problemu: jak temperatura powietrza jest około +5 i poniżej to klimatyzacja się nie załącza. Wczoraj, jak temperatura była w okolicach 10 stopni działała w miarę dobrze.
Co może być tego przyczyną? Jakiś czujnik? Osuszacz? Czynnik do wymiany? Cokolwiek innego?
Dzięki za pomoc.
Pozdrawiam,
Borys1
Jak miałeś ustawione pokrętło od temperatury nawiewu?
W lecie nie załączy jak pokrętło jest ustawione na ciepłe a w zimie odwrotnie.
Dzięki za odpowiedź.
Pokrętło mam ustawione w połowie. Sprawdzę to.
Dotąd myślałem, że ustawienie temperatury ma wpływ tylko na to, jaką temperaturę ma powietrze z nawiewów. W sumie latem nigdy nie mam na najzimniejsze ustwione, bo przez to choruję potem, a klima się załącza. Mimo to sprawdzę.
Dzięki.
Bo się nie włączy. Jest czujnik temperatury pod maską, który na to nie pozwala. Jak dobrze zauważyłeś właśnie w okolicach 5 st. odcina.
Dzięki za odpowiedź.
Czy ten czujnik na schemacie jest oznaczony jako Termostat A/C?
Jeżeli tak jest faktycznie, jak mowisz to koniecznie muszę wymienić filtr kabinowy i porządnie umyć szyby i za każdym razem dobrze schłodzić wnętrze auta jak wysiadam na dłużej. Cóż, życie...
Pozdrawiam,
Borys1
Jest czujnik temperatury pod maską, który na to nie pozwala. Jak dobrze zauważyłeś właśnie w okolicach 5 st. odcina.
A to ciekawe. Jak czasem włączam klima kilkukrtnie podczas zimy co aby się sprężarka nie zastała to nie zauważyełm by się nie włączała. Nawet przy ujemnej temperaturze a się włączała (obroty spadały).
Borys1 tak to Termostat A/C
Tekst z sewisówki:
Sprawdzanie
Podłączyć plus akumulatora do styku Nr3 a masą do styku Nr2
oraz podłączyć lampkę testową między styki Nr1 i Nr3.
UWAGA: Używać do testowania lampki 12V, 3W – 18W.
Zanurzyć termostat A/C w pojemniku z wodą i z lodem,
sprawdzić świecenie lampki testowej.
Lampka powinna zgasnąć przy temperaturze 4 – 6°C lub
mniej, a powinna świecić przy temperaturze 5 – 7°C lub więcej.
Jeżeli lampka świeci i gaśnie w innych temperaturach niż
wymagane, wymienić termostat A/C.
A to ciekawe. Jak czasem włączam klima kilkukrtnie podczas zimy co aby się sprężarka nie zastała to nie zauważyełm by się nie włączała. Nawet przy ujemnej temperaturze a się włączała (obroty spadały).
Bo pewnie włączałeś klimę jak już miałeś rozgrzany silnik i w komorze była temp. in plus.
u mnie zdarzało się, że przy mroziku kilka stopni, po ruszeniu z miejsca zimnym silnikiem, po ok 100 metrach włączam klime żeby szybki odparować i się załącza (czuje wtedy zwiększone obciążenie silnika, jak to przy klimie w 1,4 - dość znaczne). Ale kiedyś już coś było na forum o temp załączania klimy, że w mrozie się nie włącza.
Bo pewnie włączałeś klimę jak już miałeś rozgrzany silnik i w komorze była temp. in plus.
Mogę potwierdzić to co napisał Shelter. Wieczorem zrobiłem parę kilometrów po mieście, tyle że auto się rozgrzało i trzymało temperaturę. Zatrzymałem się na parkingu i włączyłem klimę: obroty skoczyły i słyszałem charakterystyczne syczenie z prawej strony z okolic schowka. Zaraz po odpaleniu klima się nie włączyła. Temperatura około 4 stopni na plusie.
Dzięki za rozwianie wątpliwości.
Pozdrawiam,
Borys1.
Ja się dorzucę. Może głupie, ale ponoć nie ma takich ;D Czy włączenie klimy na ustawionym nawiewie na max będzie lepiej ogrzewać wnętrze? ; )
Bo pewnie włączałeś klimę jak już miałeś rozgrzany silnik i w komorze była temp. in plus.
Możliwe :). Włączałem w czasie jazdy.
Czy włączenie klimy na ustawionym nawiewie na max będzie lepiej ogrzewać wnętrze?
Włączenie klimy -> ogrzewać wnętrze?
Trochę to nielogiczne....
Teoretycznie nielogiczne, ale myślałem, że ten kompresor przyśpiesza. Nieważne ; )
Praca kompresora jest związana z tempem pracy silnika, tzn rpm. Im wyższe obroty silnika, tym kompresor działa wydajniej, to logiczne. Jednak kiedy dmuchawa jest włączona na maksa (czy np 3 bieg), wtedy dochodzi do szybszego oddawania zimna (a raczej pochłaniania ciepła). Tak więc potrzebniejsza jest wydajniejsza praca kompresora, żeby napompował on odpowiednią ilość czynnika, który pochłonie ciepło. Jeśli w układzie jest mało czynnika, lub kiedy jedziemy na niskich rpm, wtedy dmucha więcej, ale letniego powietrza. (Chyba o to Ci chodziło) ?
Klime uruchamiaj zawsze na ustawieniu nawiewów na max na zimno, wtedy działa najwydajniej, jeszcze lepiej kiedy włączysz obieg wewnętrzny, zwłaszcza podczas wilgotnego powietrza.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.