Zobacz pełną wersję : Stożek - czy warto ?
Zastanawia mnie montaz filtra stozkowego, nie wiem czy wierzyc w przyrost momentu, ale co mnie bardziej zastanawia to dzwiek jaki pojawia sie po montazu, slyszalem (aczkolwiek mogla to byc jedynie stronnicza opinia uzytkownika starego accorda) ze hondy zaczynaja ladnie brzmiec ze stozkiem. Inny atut tego filtra upatruje w jego dosyc duzej zywotnosci.
Prosze o opinie, jak to wyglada w zyciu ;)
:szukaj:
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=18819
Przyrost momentu bedzie w wyższych granicach obrotów, przy dole w niektórych autach stozek pwoduje zamulenie, takze jak lubisz krecic to poczujesz, co do dzwięku to robi sie bardziej basowy przy zasysaniu powietrza.
p0lish, tia....reasumujac tamta dyskusje...chaos ;) chodzi mi konkretnie o moj model samochodu, D14A2, i czy;
-ktos zakladal stozek i jaki
-czy na seryjnym dolocie czy na rurze, jesli tak to na jakiej
-czy zmienila sie charakterystyka pracy silnika, i w jaki sposob
:)
Stożki w 1.4, tak licząc z pamięci, to zakładali bazai (jego temat o modyfikacji 1.4 jest w FAQ), dolot robił też badyl. Pooglądaj też tematy Hond z tym silnikiem i poczytaj/popytaj o wrażeniach tych, którzy stożki założyli.
Ja bym tylko dopowiedział, że jeśli już wsadzać stożek to najlepiej z dolotem (czyli oryginalny wywalamy), rezonatory out, robisz bezpośrednie doprowadzenie zimnego powietrza ze zderzaka, odgradzasz stożek od ciepłego powietrza z silnika. Daje to dobre efekty przy wyższych prędkościach, gdy zasysane zimne powietrze zaczyna dawać przewagę w mocy. Co było przyczyną (?) wygrania mojego ostatniego pojedynku z autem o podobnym setupie, ale bez doprowadzenia zimnego powietrza.
a wiec - temat rzeka ...
mam dosyc spore doswiadczenie w tej sprawie (pomijam ilość przeczytanych na ten temat artykułów) co prawda moje działania opierały sie na civicu 4gen D15B2 ale sens jest identyczny.
1. Stożek musi byc w chłodnym miejscu(najlepiej nie w komorze silnika), musi na niego dmuchac powietrze, najlepiej zimne oczywiscie
2. Zauwaz ze najbardziej wydajnymi ukladami dolotowymi sa CAI (czylu umieszcze stożka wlasnie poza komora silnika, przed przednim prawym kołem)
3. Wewnętrzna ścianka rury dolotowej musi miec jak najmniejsze opory (tzn musi byc w średku gładka)
4. Usawasz przewód z odma (wrzucasz filterek na odme bezposrednio do silnika) zeby nie dostarczac do ukladu dolotowego GORĄCYCH oparów z miski olejowej,
5. Im układ jesst szczelniejszy tym oczywiscie lepiej - wszystki łaczniki musza byc idelanie podłączone i pewnie ściągniete obejmami.
jeszcze pare rad by sie znalalo ...
(jesli robisz zwykly dolot ze stozkiem w komorze silnika pamietaj zeby odgrodzic filtr od chlodnicy/bloku silnika itd zeby nie zasysal CIEPŁEGO powietrza.
w razie pytan pisz -chetnie pomoge
pozd
Grzechu
jeszcze pare rad by sie znalalo ...
(jesli robisz zwykly dolot ze stozkiem w komorze silnika pamietaj zeby odgrodzic filtr od chlodnicy/bloku silnika itd zeby nie zasysal zimnego powietrza.
Chyba miałeś na myśli zasysanie ciepłego powietrza :) Pzdr :aloha:
Porawka naniesiona - dzięki za korekte - oczywiscie masz racje ....
pozdr
MalarZ
niby nic strożek nie daje poza dzwiękiem, ale..............
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=16868 patrz wykres z hamowni, oczywiście z przymrużeniem oka bo taki wynik jest raczej nie realny na tym co mam zrobione
nie będę zakladał nowego tematu.....
jak zrobic układ dolotowy do D14A8? (1.4is po '97)
jaki stożek?
jaką srednice?
jak zrobic to dokładnie, by nie utracił mocy, tylko dodał (niby nic, ale zawsze cos)?
skolopendra
17-02-08, 22:35
jaki stożek?
jaką srednice?
jak zrobic to dokładnie, by nie utracił mocy, tylko dodał (niby nic, ale zawsze cos)?
poczytaj ten temat
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=18819
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.