PDA

Zobacz pełną wersję : Pytanie o obroty.



michal660
02-01-12, 21:11
Witam posiadam civica z silnikiem 1.4is 90km, więc zacznę od tego, ze mam problem z obrotami to znaczy kiedy odpalę hondę na zimnym silniku obroty wzrastają do 2000 po czym wraz z nagrzaniem silnika one spadają powoli do ok 900-1000 obrotów. Druga sprawa, kiedy odpalę samochód na ciepłym silniku to obroty spadają praktycznie do zera (samochód nie gaśnie) i wracają do normalnego poziomu po czym zaczyna się leciutkie falowanie obrotów w przedziale ok 800-1000. Trzecia sprawa to w momencie zmiany biegu, kiedy wcisnę sprzęgło w celu zmiany biegu obroty zamiast spadać w dół to zaczynają wzrastać i dopiero po chwili spadają, dlatego mam do was pytanie jakie są wasze opinie i sugestie w tej sprawie?.

Dodam jeszcze, że byłem u jednego mechanika który stwierdził że tak po prostu jest w tych hondach, a drugi sprawdzał sondę która okazała się sprawna oraz została wyczyszczona przepustnica wraz z silniczkiem krokowym i zostały wyregulowane zawory, lecz niestety problem nie ustał.

Shelter
03-01-12, 11:31
A wolne obroty regulowane? Po czyszczeniu przydałoby się zresetować kompa i wyregulować właśnie wolne obroty (na przepustnicy jest odpowiednia śruba do tego).

michal660
03-01-12, 14:42
Nie wolne obroty nie były regulowane i komp raczej też nie był resetowany, czy to może być przyczyną tych problemów?

vnv_nation
03-01-12, 21:13
Witam posiadam civica z silnikiem 1.4is 90km, więc zacznę od tego, ze mam problem z obrotami to znaczy kiedy odpalę hondę na zimnym silniku obroty wzrastają do 2000 po czym wraz z nagrzaniem silnika one spadają powoli do ok 900-1000 obrotów.

Niestety wszyscy ludzie na swiecie w silnikach benzynowych maja dokladnie ten sam problem.




Trzecia sprawa to w momencie zmiany biegu, kiedy wcisnę sprzęgło w celu zmiany biegu obroty zamiast spadać w dół to zaczynają wzrastać i dopiero po chwili spadają


Przy zmianie biegow najpierw pusc gaz, a dopiero potem wciskaj sprzeglo i zmieniaj biegi skoro nie potrafisz swoich nog zsynchronizowac tak zeby bylo jak nalezy. Chwile autem pojezdzisz i sie nauczysz. Swoja droga takich rzeczy powinni cie nauczyc na kursie na prawo jazdy...

michal660
03-01-12, 21:49
Gdybym nie potrafił zmieniać biegów, nie pisał bym tego postu, chodzi o to że podczas zmiany biegu przy wysprzęgleniu obroty zaczynają wzrastać samoczynnie bez nawet minimalnego nacisku na pedał gazu. W skrócie wygląda to tak jakby wciśnięcie sprzęgła powodowało chwilowy wzrost obrotów.

Shelter
03-01-12, 22:28
ja na Twoim miejscu bym zaczął od regulacji wolnych obrotów jak pisałem. U siebie miałem tak: obroty spadały za nisko i falowały, zaczynało trząść całym silnikiem bo się dławił. Wyczyściłem przepustnicę i "krokowy" i zaczęły się cyrki, obroty podwyższone i komp łapał błąd czujnika prędkości (wcześniej tego nie było), komp przechodził w stan awaryjny i w ogóle podwyższał obroty do 1500/min. Zaznaczyłem ustawienie śruby regulacyjnej od wolnych obrotów, by w razie czego wrócić do tego co było. Zacząłem regulacje, ustawiłem 750-800 obr/min i wyglądało, że będzie dobrze. Jazda próbna i znów zbyt nisko opadające obroty, więc odkręciłem minimalnie śrubę i znów jazda próbna i tak doszedłem do optymalnego ustawienia. Brak falowań, obroty na dobrym poziomie.
U Ciebie ewidentnie problemem jest działanie krokowca, bo to on ustawia przepływ powietrza przy zamkniętej przepustnicy, a jak mówisz pedał gazu nie wciśnięty. Kwestia tylko czy regulacja czy komp ma złe mapy ustawione (pewnie pod zasyfioną przepustnicę), więc i reset nie zaszkodzi, a to najprostsza rzecz do zrobienia.

Poll
03-01-12, 22:54
Niestety żaden z Was nie ma racji ; ) A może ma, kto wie. Popularny problem w hondzie, także u mnie. Jest vengador z którym analizowałem problem. Zrobił wszystko prócz podmiany kompa, sprawdzenia czujnika położenia wału i prędkości skrzyni biegów.

Shelter? Ale obroty masz cały czas na jednym poziomie? Na 800 na luzie, 1500 na ssaniu po regulacji obrotów? Mógłbyś pstryknąć fotkę, gdzie ta śruba jest. Będę wdzięczny.

Tutaj krokowiec odpada, bo tak się dzieje podczas jazdy. Przygazuj na postoju na luzie i nic. Pięknie spadają. Do tego równe obroty na postoju ; )


DODAM: Że masę ludzi tak ma. I nie wiadomo czemu tak jest...Albo coś siada po latach, a nie da się tego zlokalizować. Nie wiem.

Shelter
03-01-12, 23:23
Tak, obroty są około 800 po nagrzaniu i trzymają się na tym poziomie stabilnie i ok. 1500 na ssaniu. Żadnych falowań od momentu czyszczenia i regulacji.

A ta śruba regulacyjna to element 1 na tym schemacie:

http://www.japancars.ru/cat/honda/image.php?npl=17S1E01&nplblk=E__0100&s=0.45