Zobacz pełną wersję : zawieszenie gwintowane
GrzechuLSi
27-05-07, 16:11
W jaki sposob dziala takie zawieszenie? Dlugo trwa obnizenie czy podwyzszenie auta na takim zawiesznieu? Zastanawiam sie czy lepiej bedize kupic gwint supersporta czy moze sprezynki -60/-40 weitec + jakies krotsze amorki np gt coupline roznica w cenie to okolo 300zl wiecej za gwint. Co zrobic pomozcie?
kazda regulacja wysokosci gwintu wymaga sprawdzenia zbieznosci. jesli chce ci sie to robic za kazdym razem (w domysle - masz na to pieniadze) i jezeli kiedykolwiek wykorzystasz regulacje (najpewniej zrobisz to raz i koniec) - to wez gwint.
no spoko, ale stad moje pytanie obnizysz o zalozmy 30 i dolozysz 3 osoby z tylu jak zachowuje sie wtedy zawieszenie? jest na tyle twarde, ze nie siadzie czy i tak jeszcze klapnie? z reguly jezdze z dziewczyna tylko, ale czasem jest dluzszy wyjazd jakas paczka:)
rozumiem, ze zakup gwintu podyktowany jest zmienna iloscia pasazerow i zmiennym obciazeniem auta? :lol: to gratuluje! :hinczyk:
w zadnym wypadku :) nie chcialbym kupic gwintu po to zeby ciagle nim krecic dlatego pytam jak bardzo siada auto na gwincie przy 3 osobach na tyle.
siada jeszcze mocniej niz jest posadzone bez obciazenia :lol: bez sensu pytanie. siada tyle, na ile siadaja sprezyny, a zalezy to od sposobu ich zwijania i materialu z jakiego sa zrobione. nie ma znaczenia czy to gwint, czy obnizajace sprezyny.
dziekuje za odpowiedz nie prosciej bylo tak odrazu?
kazda regulacja wysokosci gwintu wymaga sprawdzenia zbieznosci.
nawet jak jest sterowany ele. z wnetrza auta??
GrzechuLSi
30-05-07, 15:28
myslalem ze to kwestia paru minut i auto siedzi nizej, ale zeby za kazdym razem ustawiac zbieznosc???!! Myslalem zeby kupic gwinta glownie do lansu bo wakacje ida i wiadomo ze bedzie pare wycieczek a gwint mial mi tylko pomoc w drodze. Dzieki za info bo juz mi sie odechcialo gwinta
nawet jak jest sterowany ele. z wnetrza auta??poczytales zdaje sie cos o edfc teina, ale chyba nie do konca zrozumiales co tak wlasciwie sie tym reguluje...
ale zeby za kazdym razem ustawiac zbieznosc???!!na pewno sprawdzac, ewentualnie ustawiac. to nie jest zabawa, tylko ingerencja w nastawy zawieszenia. chodzi o twoje bezpieczenstwo.
gwint do lansu? prosze cie :lol:
GrzechuLSi
31-05-07, 09:21
gwint do lansu? prosze cie :lol: a w czym masz problem? kto ci powiedizal ze gwint jest tylko do sportowej jazdy? po polskich drogach lepiej odpal wrotki i bedziesz mial bardziej sportowa jazde ale kubica i tak niezostaniesz hehe
a lanss po miescie jak najbardziej na -95mm to jest zycie
nieznasz sie co jest fajne
Zastanawiam sie czy lepiej bedize kupic gwint supersporta czy moze sprezynki -60/-40 weitec + jakies krotsze amorki np gt coupline roznica w cenie to okolo 300zl wiecej za gwint. Co zrobic pomozcie?
ile by Cie wyniosl taki gwint? jak juz bym zakladal gwint to bym sie kierowal bardziej *****ista prezencja samochodu plus funkcjonalnoscia gwintu.
powiedzcie mi co sadzicie o tych zawiasach: 1 (http://allegro.pl/item198372606_zawieszenie_sportowe_honda_civic_crx .html) 2 (http://allegro.pl/item196647541_zawieszenie_gwintowane_honda_civic_c rx.html)
chodzi mi o porownanie ich do koni kit 1130. wiem ze 1 jest prawie 2 i pol raza tanszy a gwint mimo ze to gwint tez jest tanszy. zdaje sobie sprawe ze sa slabsze ale czy bardzo. czy bedzie odczuwalna roznica w jezdzie i czy ich zywotnosc jest znacznie krotsza?
jest jeszcze trzeci zawias, ktorego cena jest wyzsza: 3 (http://allegro.pl/item197919498_zawieszenie_gwintowane_honda_civic_s upersport.html)
wiecie cos o tym producencie i jak on wypada w stosunku do kit koni.
troche sie rozpisalem ale bede wdzieczny za pomoc
kto ci powiedizal ze gwint jest tylko do sportowej jazdy?nikt. wystarczy chwilke podumac. jak chcesz max glebe, to utnij sprezyny. na jedno wyjdzie.
a lanss po miescie jak najbardziej na -95mm to jest zycie
nieznasz sie co jest fajnenoooo :lol:
GrzechuLSi
31-05-07, 21:37
powiedzcie mi co sadzicie o tych zawiasach: 1 2 nniewiem co to za zawiasy ale nieporownuj ich z koni gdyz koni jest renomowana firma z ktorych korzystaja rozne team'y wyscigow samochodowych, w testach itd wychodza bardzo dobrze a te co podales to pewnie gorsza jakosc mniejsza wytrzymalosc itp
jest jeszcze trzeci zawias, ktorego cena jest wyzsza: 3
ja taki moglem miec za 1200zl nowke dlatego sie zatsanawialem tyle samo wyszly mnie springi+amory krotkie :)
piepszyc gwinta :P
tyle samo wyszly mnie springi+amory krotkie
czyli nabyles juz zawieszenie?
GrzechuLSi
01-06-07, 10:18
tak
tak
napisz co gdzie czyli "wez pokaz" :) na allegro?
GrzechuLSi
01-06-07, 12:04
http://moto.allegro.pl/item200592719_amortyzatory_sport_honda_civic_gt_cu pline_.html
ja kupilem taki zestaw za 580zl od innego goscia ale niewidze cos jego ogloszenia, i we wrocku zamowile springi weitec -60/-40 za 520zl
jak zalozysz pochwal sie fota i napiszjak sie jezdzi :)
jak zalozysz pochwal sie fota i napiszjak sie jezdzi :)
tez bym z checia zobaczy te glebe wiec wrzucaj fotke jak najszybciej.
tez bym z checia zobaczy te glebe wiec wrzucaj fotke jak najszybciej.
podepne sie pod temat:
kumpel ma gwinta,
na zime auto bylo dzwigniete (jeszcze przez poprzedniego wlasciciela) i teraz za cholere nie da sie tego ruszyc, zeby posadzic hanie nizej,
klucze ktore byly w komplecie, powyginaly sie od raazu, wd-40 tez nie pomoglo,...
macie jakis sposób jak to poluznic ? ????
w ostatecznosci wyciagniemy wszystko i bedziemy na wyciagnietym myslec...ale moze da sie to jakos obejsc :P
coca cola jest podobno skuteczniejsza niz wd40 na rdze :) moglo sie zapiec :/
co do zapiekania. zna ktos dobry domowy sposob na odkrecenie zapieczonej sondy lambda czy w gre wchodzi tylko mechanik?
czy w gre wchodzi tylko mechanik?
W grę wchodzi tylko dużo siły i dźwignia :)
GrzechuLSi
02-06-07, 20:38
ja dziisaj walczylem z jedna srubka od dokladki zderzaka chyba z 3godziny az musialem uciac glowke bo cola i wd40 sie niespisalo
zna ktos dobry domowy sposob na odkrecenie zapieczonej sondy lambda podgrzac palnikiem gniazdo, powinno puscic
jak klucz sie gnie?
te 2 "klucze" ktore sa w komplecie do gwintu....
za salby material i poprsotu sie powyginaly, a zawias nic nie puscil...
W grę wchodzi tylko dużo siły i dźwignia :)
wierz ze dzwignia o bardzo dlugim ramieniu byla stosowana i nie pomoglo :/
podgrzac palnikiem gniazdo, powinno puscic
ostatecznie u mechanika. slyszalem ze w bardzo wielu przypadkach to jedyny sposob
Grzesieklodz
03-06-07, 11:37
moze sie zapiekla uzywales wd40 albo coca coli
moze sie zapiekla uzywales wd40 albo coca coli
no wlasnie chodzi o to ze ostro sie zapiekla i coli nie uzywalem ale nie wiem czy w tym przypadku cos pomoze:/
a tak przy okazji to w mojej sondzie zerwal sie przewod i jest zrobiona przedluzka z jakiegos innego przewdu? nie wie ktos czy to moze negatywnie wplywac na dzialanie sondy, innymiu slowy czy przez to moze np wiecej palic? gdy byl zerwany wyskakiwal check engine a po przerobce jest okay wiec wydaje mi sie nie jest tak zle:)
GrzechuLSi
08-06-07, 21:29
No wiec zalozylem dizisaj sprzecior i pobujalem troszke i wrazenia sa piiiii, piiiii, piiiiii fest trzyma sie drogi co umila wchodzenie w zkrety i nietrzeba zwalniac jak to zawsze musialem ;p ale co najwazniejsze z przodu taczka 2cm przeswitu miedzy kolem a nadkolem a ztylu troche wyzej, ale wlasnie tak chcialem, zawieszenie twarde ale nie kosmicznie darady wyrzymac
Dowiedizalem sie ze te amorki sa ponoc regulowane jakby komus bylo za wysoko oprocz tego ze sa krotsze o 25mm :d Mi styka
pozdro :) :)
Jest jeszcze jedna metoda regulacji takiego zawieszenia, zamiast gwintów można zapodać amorki z powietrzną regulacją wysokości (air schocks), można je sprężarą pompować.
Można również zapodać sprężarę do auta i sterować z samochodu, ŚWIETNA SPRAWA.
ŚWIETNA SPRAWAswietna do czego? do jezdzenia, czy do lansowania sie "a tu jedno koleczko wyzej, a tu nizej, patrz lala jak fikam na 3 kolach"?
może to i mój pierwszy post ale.
moze napisze jakie są najpopularniejsze sposoby na glebe
pierwsza najtańsza i najgłupsza...obcinanie spreżyn..jak ktoś sie chce pozbyć trakcji i wyrzucić amorki na smietnik w krótkim czasie..(UWAGA MOŻNA DOPROWADZIĆ DO UTRATY PANOWANIA NAD POJAZDEM CO W SKUTKACH MOŻE PROWADZIĆ DO WYPADKU)
kolejna to...
założenie "sportowych" sprezyn ..
ale to tylko lans własnie jak mamy dobre amorki na samochodzie powinno to troche wytrzymac ..jezeli nie zaszalejemy tylko zjedziemy max -40 mm na obu osiach
kolejna to spręzyny sportowe + amortyzatory sportowe
i tutaj zaczynamu przygode z troszke lepszym rozwiązaniem -60/60
daje rade utrzymuje trakcje ..i nie kosztuje tyle co porządny gwint
bo gwint..nie mówimy tu o gt cuplinach ani supersporcie....bo to sie rozsypuje na polskich drogach w zawrotnym tempie ..
gwinty dwu sprężynowe ...naprawde dają rade przy pełnym obciązeniu auta nie auto sie znakomicie trzyma i w miare amortyzuje ...możliwośc regulacji ..np na sezon ziomowy wyżej przy odpowiedniej konserwacji z opuszczaniem /podnszeniem nie powinno byc problemów
kolejna to spręzyny sportowe + amortyzatory sportowe
i tutaj zaczynamu przygode z troszke lepszym rozwiązaniem -60/60
daje rade utrzymuje trakcje ..i nie kosztuje tyle co porządny gwint
Przyznam rację, spingi + amorki = fajna jazda na minusie od 30 do 60 mm, w zależności od auta.
Ostatnio wziąłem przykład z qmpla który kupił sobie taki zestawik przez neta "Apex sport" do Astry G, teraz auto fajnie się trzyma drogi, a na zakrętach to nie ten sam samochód, trzeba tylko uważać na dziury, spowalniacze itp. :box: .
Chciałem wziąć z niego przykład, ale niestety Apex z ponad 260 zestawów nie ma ani jednego do HONDY!!!, no chyba że z regulacją tłumienia, ale to mnie nie interesuje, dlatego zrobiłem kombinację: KYB AGX + dobre Springi Apex komplet z neta dobrany przez szpeca, nie ta sama jazda, Ci co na prostej hojrakują, na zakrętach nie mają szans :d .
może to i mój pierwszy post ale.
moze napisze jakie są najpopularniejsze sposoby na glebe
pierwsza najtańsza i najgłupsza...obcinanie spreżyn..jak ktoś sie chce pozbyć trakcji i wyrzucić amorki na smietnik w krótkim czasie..
kolejna to...
założenie "sportowych" sprezyn ..
ale to tylko lans własnie jak mamy dobre amorki na samochodzie powinno to troche wytrzymac ..jezeli nie zaszalejemy tylko zjedziemy max -40 mm na obu osiach
kolejna to spręzyny sportowe + amortyzatory sportowe
i tutaj zaczynamu przygode z troszke lepszym rozwiązaniem -60/60
daje rade utrzymuje trakcje ..i nie kosztuje tyle co porządny gwint
bo gwint..nie mówimy tu o gt cuplinach ani supersporcie....bo to sie rozsypuje na polskich drogach w zawrotnym tempie ..
gwinty dwu sprężynowe ...naprawde dają rade przy pełnym obciązeniu auta nie auto sie znakomicie trzyma i w miare amortyzuje ...możliwośc regulacji ..np na sezon ziomowy wyżej przy odpowiedniej konserwacji z opuszczaniem /podnszeniem nie powinno byc problemów
mozna jeszcze scisnac sprezyny u kowala i je zahartowac
A czy takie hartowanie nie sprawia, że sprężyny są bardziej kruche i tym samym skraca się ich żywotność?
!! Zawsze ze sceptycyzmem podchodzę do takich metod tuningu, choć to wcale nie musi oznaczać, że są gorsze.
mozna jeszcze scisnac sprezyny u kowala i je zahartowac
a to co za koromysł??
koromysł
nie znam takiego slowa
mozna jeszcze scisnac sprezyny u kowala i je zahartowacalbo zwinac nowe z drutu do lampki nocnej, zadzialaja pewnie podobnie
mozna jeszcze scisnac sprezyny u kowala i je zahartowacalbo zwinac nowe z drutu do lampki nocnej, zadzialaja pewnie podobnie
po co ta ironia? to jest jedna z mozliwosci. jak nie masz nic ciekawszego do powiedzenia to...
po co ta ironia? to jest jedna z mozliwosci. jak nie masz nic ciekawszego do powiedzenia to... IRONIA???szkoda tylko że takie sztuczki jakie proponujesz ..doprowadzają do wypadków na drodze ...piszesz takie bzdury ...ktos to czyta ...potem giną ludzie :klutnia: ..dlaczego ?? bo chcą pokazać sie latem czy zaoszczędzic pare złotych..
kupiłem Honde i myslałem że dowiem się tu czegoś
po co ta ironia?po to, zeby nikt nie potraktowal tego co napisales powaznie. jesli tego nie rozumiesz, to ja nie umiem ci pomoc.
oldee napisał/a:
po co ta ironia? to jest jedna z mozliwosci. jak nie masz nic ciekawszego do powiedzenia to...
IRONIA???szkoda tylko że takie sztuczki jakie proponujesz ..doprowadzają do wypadków na drodze ...piszesz takie bzdury ...ktos to czyta ...potem giną ludzie :klutnia: ..dlaczego ?? bo chcą pokazać sie latem czy zaoszczędzic pare złotych..
kupiłem Honde i myslałem że dowiem się tu czegoś
po pierwsze to jest jedna z mozliwosci. niczego nie proponuje. sam "proponowales" ciecie sprezyn co moze miec tak samo tragiczne skutki jak hartowanie wiec smierdzi mi tu troche hipokryzja.
Idac Twoim tokiem rozumowania zabronmy pisania o ostozkach bo ktos sobie zamontuje taki, pomysli ze mu dalo troche koni, bedzie szalal na drogach i tez zgina ludzie.
oldee napisał/a:
po co ta ironia?
po to, zeby nikt nie potraktowal tego co napisales powaznie. jesli tego nie rozumiesz, to ja nie umiem ci pomoc.
masz racje :( . nie pomyslalem o tym w tych kategoriach. w tym przypadku ironia byla wskazana
po pierwsze to jest jedna z mozliwosci. niczego nie proponuje. sam "proponowales" ciecie sprezyn
nie czytasz uważnie ..napisałem że to sposób pierwszy i najgłupszy..strata trakcji = większe prawdopodobieństwo wypadku (logicznie mysląc oczywiście )gdybym słyszał o hartowaniu..też bym tam to wpisał.. niestety musze edytowac posta i napisać że to NIEBEZPIECZNE
miejmy nadzieje ze tym samym pozbawilismy wszystkich checi na ciecie cz hartowanie sprezyn :afro:
:piwo2:
Też się dołączam, jestem podobnego zdania, że cena życia jest większa niż to co zaoszczędzimy na przyciętych czy hartowanych u kowala springach !!
A komplet dobrych Apex-ów można kupić już za 650 zeta.
oldee napisał/a:
mozna jeszcze scisnac sprezyny u kowala i je zahartowac
Mozna tez kupic w Norauto tjuningowe zestawy do onnizania auta 4x stalówka + 4x śruba rzymska......... :bicie: :bicie: :bicie:
Kur..... musze ten temat podrzucić TEDE do jego BMW...... :d :d :d
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.