Zobacz pełną wersję : Problem z obrotami
Witam
Silnik D14A2.
Auto stało miesiąc bez akumulatora.Czekało na wymianę pordzewiałych przewodów hamulcowych. Po włożeniu aku nagrzalem auto na wolnych obrotach (reset ecu). Teraz sprawa wygląda tak: odpale auto i obroty czy ciepły czy zimny 1250obr. Jakby ssanie które sie nie wyłącza. Mam padnięty czujnik temp. do kokpitu. Moje pytanie: Czy jest on połączony z ECU( ten z bloku po rozdzielaczem).Jesli tak czy ten element ma wpływ na obroty???Co moze byc przyczyną(obroty nie falują)????
A może go przegoń?
Druga sprawa to dziabnięty termostat może być ; ) Temperatura prawidłowa na skali?
Czujnik walnięty na bank, bywa tak ze wentylator się włączy a wskaźnik pokazuje 1/5 zakresu(pytanie czy ma wpływ na problem).
Termostat odrzucam, grzeje w srodku bardzo dobrze, poza tym wymieniony jakies pół roku temu.
No to sam sobie odpowiedziałeś ; ) Ten czujnik może powodować problemy. W końcu coś źle odbiera. A drogie one nie są. Zmień i będziesz wiedział ; ) A jak nie to jeszcze raz termostat, bo to, że nowy nie znaczy, że sprawny.
No to sam sobie odpowiedziałeś ; ) Ten czujnik może powodować problemy. W końcu coś źle odbiera. A drogie one nie są. Zmień i będziesz wiedział ; ) A jak nie to jeszcze raz termostat, bo to, że nowy nie znaczy, że sprawny.
Czujnik wskaźnika temperatury (jedno-przewodowy) nie ma wpływu na nic oprócz samego wskaźnika na desce rozdzielczej.
Oczywiście należy go wymienić, ale problem leży gdzieś indziej. Czujnik załączenia wentylatora ECT znajduje się w obudowie termostatu, natomiast czujka ECU w głowicy obok tego wskaźnika (dwu-przewodowa).
Objawy taki jak masz może wynikać z zacięcia się zaworu IAC - krokowca, rozbierz, wyczyść - na forum jest fotorelacja.
Czy jak odpalisz ZIMNY bez dotknięcia pedału gazu, to jest tak że odpala Ci na około 1000rpm a następnie idzie wskazówka płynnym szybkim ruchem na to 1250rpm czy od razu są takie obroty ?
;1524785']Czujnik wskaźnika temperatury (jedno-przewodowy) nie ma wpływu na nic oprócz samego wskaźnika na desce rozdzielczej.
Oczywiście należy go wymienić, ale problem leży gdzieś indziej. Czujnik załączenia wentylatora ECT znajduje się w obudowie termostatu, natomiast czujka ECU w głowicy obok tego wskaźnika (dwu-przewodowa).
Ile ten czujnik kosztuje i gdzie się znajduje co wskazuje temp. na wskaźniku. Mi nawet po nagrzaniu wskazuje 1/5 jak koledze,wiem,ze wszystko ok nagrzewa się i wgl. ale mógłby pokazywać poprawnie.
Około 30zł SANKEI - pytaj na forum w dziale kupię, lub Inter Cars nr.kat. 1 830 052 też 30zł
Oryginał ASO ~ 200zł
Znajduje się pod aparatem zapłonowym w głowicy, kiepski dostęp jest, najlepiej zdemontować aparat i odkręcać go kluczem rurkowym/nasadką przedłużaną 12' lub 13' bo czujnik jest długi - nie ma podejścia kluczem oczkowym, a zwykła nasadka jest zbyt płytka.
Dalsze postępowanie:
Co do czujnika to fakt mam sankei 555 jakis czas temu kupilem nie bylo kiedy wstawic, koszt 25 zl w mniejszym sklepie. Co do obrotów dzis wyregulowalismy je przepustnicą, pisze wyregulowaliśy ponieważ uczę sie dopiero mechaniki, pomagałem koledze i przy okazji sam sie uczyłem. Stwierdzenie padło takie ze silnik krokowy, ale trzyma rowno obroty wiec obnizyc mozna na przepustnicy(ktos powie polsrodek ale sie nie zgodze poniewaz liczy sie efekt, jak beda skakac obroty to sie wymieni bo czyszczenie tez moze roznie sie zakończyć pozytywnie badz negatywnie), jutro wymiana czujnika i reset kompa. Wszelkie uwagi i propozycje mile widziane!!! Sprawe postaram sie na bierząco opisywać, mam nadzieje ze komus sie przyda. Jeszcze raz prosze o sugestie. Co do obrotów to własnie tak jest, mozę nie dokladnie 1000, ale mniej niz 1250 od razu po odpaleniu na zimnym i plynny skok do 1300, po delikatnym nagrzaniu 1250 i utrzymuje.
Co do obrotów dzis wyregulowalismy je przepustnicą
Śrubą ? Czy ona była zalakowana, czy widać że już ktoś ruszał ? Bo jeśli była zalakowana to nie tutaj bym szukał przyczyny i rozwiązania.
Stwierdzenie padło takie ze silnik krokowy, ale trzyma rowno obroty wiec obnizyc mozna na przepustnicy
Ja obstawiam że jest zapieprzony syfem i się zwyczajnie zaciął, lub jest uszkodzony.
jak beda skakac obroty to sie wymieni bo czyszczenie tez moze roznie sie zakończyć pozytywnie badz negatywnie)
Nie rozumiem - negatywnie ze względu na co? Trzymaj się fotorelacji z forum + nowy o-ring i nic złego się nie stanie. Krokowy rzadko się psuje, z reguły zacina od brudu.
Dokładnie regulacja odbyła się za pomocy śrubki na dzwigni do ktorej zaczepiona jest linka gazu na przepustnicy. Co do czyszczenia silniczka to kolega mechanik robił u siebie taki zabieg. Efekty byly gorsze niż przed czyszczeniem (skoki obrotów). Także bywa że czyszczeniem można więcej zepsuć niż naprawić. Czy wyżej opisana regulacja może źle wpłynąć na prace silnika??? bo póki co jest ok trzyma 750obr.
Dokładnie regulacja odbyła się za pomocy śrubki na dzwigni do ktorej zaczepiona jest linka gazu na przepustnicy.
Jeśli regulowałeś śrubę krańcową przepustnicy to delikatnie mówiąc zjebałeś - w manualu masz wyraźnie napisane ze nie wolo na nią nawet patrzeć :P
Reguluje się przepływ powietrza przez przepustnicę (obejście) - od tego jest odpowiednia śruba z płaskim łbem - numer 1 na rysunku
http://imageshack.us/photo/my-images/267/imagephpc.gif/
Co do czyszczenia silniczka to kolega mechanik robił u siebie taki zabieg. Efekty byly gorsze niż przed czyszczeniem (skoki obrotów). Także bywa że czyszczeniem można więcej zepsuć niż naprawić.
Z całym szacunkiem dla kolegi, ale po prostu źle coś poskładał, lub nie bardzo wiedział w ogóle co robi.
Panowie - ściągnijcie sobie najpierw manuala i poczytajcie trochę, bo metodą prób i błędów nic dobrego z tego nie wyjdzie.
Hmmm to mnie troche zasmuciłeś z ta przepustnicą. No nic zobaczymy, po pracy wymienie czujnik i reset zrobię, okaże co i jak ostatecznie, bedzię źle to wyciągne krokowca i wyczyszcze, manuala czytałem nie ma tam raczej czego zepsuć. A tak tylko z czystej ciekawości...co może złego stać się po takiej operacji z przepustnicą?????
Nie wiem - pisze nie dotykać, więc się nad tym nigdy nie zastanawiałem. Oś na której chodzi krzywka ma na stałe zamontowany czujnik położenia - jest to pewnie fabrycznie skalibrowane tak aby odpowiednia wartość napięcia odpowiadała danemu wychyleniu. Ruszając krańcówkę tracisz wartość nominalną jeśli ją cofnąłeś.
Może komp będzie zgłaszał błąd czujnika, może będzie problem z ciągłością przy przyspieszaniu (szarpanie) lub coś innego - ciężko powiedzieć.
;1525585']
Panowie - ściągnijcie sobie najpierw manuala i poczytajcie trochę, bo metodą prób i błędów nic dobrego z tego nie wyjdzie.
Którego manula i czy możesz podać linka do niego?
Jest podwieszony post w dziale w którym właśnie piszesz...
;1526253']Jest podwieszony post w dziale w którym właśnie piszesz...
Zaglądałem tam już wcześniej, ale większość linków nie działa, stąd moje pytanie.
Obiecałem że napiszę jak skończy sie historia więc piszę...regulacja za pomocą krańcówki przepustnicy jak najbardziej udana i nie mam zamiaru się sprzeczać czy działanie właściwe . Nie zaprzeczę, że w tym przypadku możliwe jest uszkodzenie krokowca ale po regulacji przepustnicą auto przyspiesza elegancko na bezynce jak i na gazie, nie dławi się przy "podjeżdżaniu do skrzyżowań". Wszystko działa idealnie. Moim zdaniem z tego co nauczyła mnie ta sytuacja można regulować w ten sposób obroty pod warunkiem że są one równe(nie falują). Nasuwa się również myśl: skoro manual nie przewiduje takiej regulacji to co ze zużyciem tej krańcówki, ona także się ubija...
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.