Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Alternator . wymiana czy naprawa???



Sebek_WWL
30-12-11, 08:59
Witam
mam mały problem z alternatorem ponieważ na wolnych obrotach mrurzy mi się kontrolka ładowania i teraz co mogło się popsuć w alternatorze i ile może kosztować jego regeneracja silnik d15z6 na osprzecie d16z6

LIO
30-12-11, 09:05
http://www.elektrostart.pl/

zadzwonić i zapytać

regenerowany ze 300 myśle bedzie kosztować
używka pewnie z połowe tego

Kubuniek
30-12-11, 11:26
Nie rozbierałem alternatora w civicu, ale w dużej ilości samochodów jest dokręcany regulator napięcia. Warto zobaczyć czy takowy jest i spróbować wymienić. Druga sprawa to taka, że skoro tylko na wolnych obrotach to może za wolne masz wolne :). Albo pasek się ślizga. Skoro na wyższych obrotach działa to raczej powinien działać na jałowym również.

Sheiva
30-12-11, 12:02
A kręci normalnie przy odpalaniu, czy jakby trochę ciężej ?
Przy wysokich obrotach nie mignie/zapali/zamruży Ci kontrolka ?
Jeśli ani to, ani to, to sprawdź naciąg paska, może nie tyle, że się ślizga (z piskiem), co jest po prostu nieco za słabo naciągnięty.

gruszkin
30-12-11, 13:00
Sprawdź masy czy się jakaś nie poluzowała albo nie ma zimnego gluta ;]

mlodyxx
30-12-11, 13:13
najlepiej kup drugi uzywke tylko gdzies bliskozeby zerknac czy luzow na lozyskach nie ma i w razie lipy oddac alternatory w civach rzadko padaja uzywke za100spokojnie kupisz a czasami nawet za 50zl jest tego tyle na allegro ze nie jeden chetnie za 50 dych odda i chyba nie koniecznie musi byc od z6 od b7 powinien pasowac i od roznych innych ja do b2 zakladalem od angielki z8 i smiga wszystko pasuje mocowania kostki itp okragla kostka 4piny trzy wpiete o ile dobrze pamietam u siebie do d15z6 mam zalozony od z2 i tylko musialem kostke przeszczepic d15z6 mialo na 4 piny i od d14z2 kostka na trzy jeden kabelek zostal wolny reszta wpiete po kolorach i smiga zadnych usterek z powdu braku podpiecia kabla nie zauwazylem a jezdze tak juz chyba drugi miesiac i jest ok

Sebek_WWL
30-12-11, 14:32
właśnie mam na stanie alternator zd14a3 ale tam jest obd2 i inna kostka co do paska to nacią jest ok w trakcie jazdy jest ok obroty na liczniku 800-900obrotów silnik jest niedoładowywany ale przy normalnej jeździe jest ok

pyrek
30-12-11, 18:32
Sprawdź pasek i masy jak koledzy radzą, jeśli jest naciągnięty poprawnie i masa jest ok to wina alternatora. Dzisiaj odbierałem alternator z naprawy, wymiana łożyska, regulatora napięcia ze szczotkami kosztowała mnie 110zł. Wprawdzie alternator był do koparki ale to chyba nie robi różnicy :]

Van_Dal
30-12-11, 18:49
sprawdz jakie napięcie daje ten alternator na wysokich (nie mówie że 5000 ale tak z 3000 wystarczy), po kolei obciązaj coraz większym prądem (włączaj po kolei co tylko możesz, najpierw swiatła, potem radio, odrzewania, sroły pierdoły) i zapisz ile spadnie ci napięcie,

ale jak na mnie to wygląda nie na regulator ale na kończące się szczotki ( silnik ma pewnie coś pod 300 tys km)

Raffaelloo
30-12-11, 21:29
Regulator, diody, szczotki i łożyska. Wszystko posprawdzać. Regulator najlepiej nowy bo to majątek nie kosztuje. Cały go wymyć w benz. ekstrakcyjnej i alternatorek bd jak nowy. ;)

Sebek_WWL
02-01-12, 09:00
A z kad czesci bo u mnie srednio alternator ma cos kolo 160 tys

Van_Dal
02-01-12, 14:31
co to masz za autko ;] z którego roku i co za silnik :) i jaka pewność ze alternator ma tak śmiesznie mały przebieg ??
ale części w byle golfosklepie nie kupisz, szczególnie regulatora, a żeby go wymienić to prawdopodobnie musisz rozpoławiać alternator i lutować nowy regulator

dovii
02-01-12, 16:23
nie będę zakładał nowego tematu to zapytam tutaj, w moim civicu eg4 d15b2 gdy stoję na biegu jałowym to po przekręceniu kierownicy czyli tym samym po załączeniu pompy wspomagania obroty spadają mi o jakies ~100 rpm, to samo po włączeniu świateł, dmuchawy, czy grzania tylnej szyby.. czy to jest wina alternatora?? dodam, że auto pali na dotyk, akumulator mam praktycznie nowy 45ah.. jest to dość denerwujące ponieważ po włączeniu dmuchawy, świateł, i grzania szyby obroty spadają do ~500rpm a nie jak powinno być około 800-850rpm

Sebek_WWL
02-01-12, 19:38
Robiłem swap silnika z samochodu znajomych mrozy mieli dzwona przebieg realny silnik d15z6. Wcześniej miał być d16z6 ale skończył żywot elektroniką zrobiona na obd1. i z tego silnika jest cały osprzet silnik d16z6 kupiłem z przebiegiem 160tys

dovii
03-01-12, 17:16
mógłby się ktoś wypowiedzieć co do mojego problemu?? byłbym wdzięczny, pozdroo

skolopendra
03-01-12, 18:09
mógłby

mógłby
zacznij od wyczyszczenia krokowego i przepustnicy
przy okazji sprawdź napięcie ładowania przy 3000