Zobacz pełną wersję : Padła Panewka. Remontowac czy kupowac nowy silnik ? Doradzcie...CIVIC b16a2
Witam
Zakupiłem Civica 5 gen. b16a2, któremu po dwóch dniach użytkowania padła panewka. Auto ma mi służyc do zabawy typu kjs albo GSMP, dlatego bardzo mi zależy na długiej żywotności silnika ( oczywiscie przy rozsadnym obsługiwaniu sie z nim). I tu jest pytanie do Was czy po takim remoncie auto bedzie tak samo zywotne jak seria ? Jak tak to jakie cześci polecacie. Chce zrobic kapitalny remont, po którym bede mogł podnieśc moc bez obaw do 200 km. I tu tez licze na Waszą pomoc jak to najprosciej osiagnac :) zalezy mi zeby silnik Hondy pozostal wolnossącą jednostką.
Pozdrawiam
Lepiej remontować , nigdy pewności nie masz co kupisz i ile to pojeździ. Jak złożysz na dobrych częściach to jeszcze długo Ci posłuży .
Starstruck
29-12-11, 21:11
Wg mnie B-serię warto remontować. W przypadku D to zmiana słupka.
Tak - będzie tam samo żywotne
Mając B serie nawet bym sie nie zastanawiał nad opcją NIE REMONTOWAĆ
Remontuj i jazda
Ble ble ,jak zrobisz remont tez nie masz pewnosci to nie taka oczywista sprawa , jak zeszlifujesz wal po prostu to mozesz miec kupe za pare miesiecy zwlaszcza przy ostrym uzytkowaniu , Elementy sa azotowane cienka warstwa i generalnie nie nadaja sie do szlifu
jaki jest koszt mniej/wiecej takiego remontu ? mowimy o kompletnej kapitalce; panewki, pierscienie, szlfify, planowanie...
Mniej więcej taki jak silnika.
Ble ble ,jak zrobisz remont tez nie masz pewnosci to nie taka oczywista sprawa , jak zeszlifujesz wal po prostu to mozesz miec kupe za pare miesiecy zwlaszcza przy ostrym uzytkowaniu , Elementy sa azotowane cienka warstwa i generalnie nie nadaja sie do szlifu
kolega ma 100% racje! lozek nie wiem czemu wywnioskowales ze trzeba remontowac. to wszystko zalezy od stanu. jak wal dostal to sobie go w dupe mozna wsadzic. malo jest osob ktore by to dobrze ogarnely.
Dochodzi kwestia walu , jak jest po panewce moze miec problem z trzymaniem wymiaru,
jak chcesz ok 200Km to jakies doprezenie , walki , no i strojenie , taki zabieg przekracza wartosc kupowanego ( uzywanego ) slupka ...
Ale jak wszystko zrobisz dobrze masz pewnosc ze bedzie sluzylo dlugo ( przy odpowiednim traktowaniu ) :)
kolega ma 100% racje! lozek nie wiem czemu wywnioskowales ze trzeba remontowac. to wszystko zalezy od stanu. jak wal dostal to sobie go w dupe mozna wsadzic. malo jest osob ktore by to dobrze ogarnely.
Tak samo jest mało uczciwych sprzedawców sprzedających silniki B-serii , na aukcjach wszystkie mają po 100tys przebiegu i igła.
Nawet jeśli koszt przekracza wartość silnika , to pamiętajcie że kupując nowy silnik , na "dzień dobry" płacimy za włożenie go do auta + wszystkie wymiany eksploatacyjne i tu pewności nie mamy w jakim stanie silnik jest.
taki zabieg przekracza wartosc kupowanego ( uzywanego ) slupka ...
Przeważa ale lepiej mieć pewność że jest zrobiony dobrze czy kupić kota w worku ? :)
Bynajmniej takie jest moje zdanie.
ja panewki w d13b2 naprawialem tylko ze swoj mialem zagotowany pekla chlodnica i sie zagrzal ale naprawione i smiga juz prawie rok bez problemu do tego zrobilem uszczelki wszystkie i planowanie glowicy efekt jest zadowalajacy bo auto ma dobrego kopa a to tylko 1.3 wiec naprawiac
"
Przeważa ale lepiej mieć pewność że jest zrobiony dobrze czy kupić kota w worku ? :)
Bynajmniej takie jest moje zdanie.
ty hopie umiesz czytac , remont ze szlifem nie daje zadnej gwarancji a bez szlifu to nie remont
Nie trzeba szlifować wału - można kupić inny w dobrym stanie.
Mialem to napisac:) przy takich grubych modach najsensowniej kupic uzywane graty pomiezyc itd. Kupno drugiego motoru troche bez sensu , jesli i tak bedziesz go rozbieral
Tak czy tak musisz go rozebrac pomiezyc blok czy trzyma wymiary i zdecydowac co dalej
No dokładnie. bez rozbiórki to sobie mozna gdybać i gdybać.
Jakbym miał walczyć o pokaźny wynik 200km to na pewno bym remontował bez wzgledu na to czy ten silnik (jezeli trzyma wymiary) czy ten drugi po kupnie. tak wiec lepiej najpierw rozbierz ten i sprawdź.
W sumie zależy jak padła panewka i czy szybko się połapał. Jak zaczęła stukać, w jakich okolicznościach? Ciekawe czy korba prosta...
dzisiaj mechanik rozebral silnik. Wszystkie panewki pozacierane. Wał na pierwszy rzut oka jest po drugim szlifie ( jeszcze nie mierzyl) takze wał jest do kupienia bo robic go chyba nie ma sensu. Takze gdybys ktos mial wał albo caly dół do b16a2 odkupie :) moze byc co zrobienia byle zeby nie byl po drugim szlife.
Dzieki za pomoc. Silnika napewno kupowac nie bede bo tak jak piszecie nie wiadomo co sie kupi a mechanik, który sie opiekuje Honda naprawde ma pojecie wiec pozostaje kapitalny remont i czyszczenie swojego portfela :)
Pozdro
ty hopie umiesz czytac , remont ze szlifem nie daje zadnej gwarancji a bez szlifu to nie remont
A jaką gwarancję daje nowy silnik? Rozumiem że jak będzie już po szlifie wał i planowana głowica nie pierwszy raz , to faktycznie robota bez sensu.
na pierwszy rzut oka jest po drugim szlifie
No daj mi numer do tego mechanika :D Oko ma mistrz :D Remont B-Serii to nie remont D-Serii, gdzie silnik kupujesz za 1000 zł. Będziesz zadowolony po remoncie ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.