Zobacz pełną wersję : audio 1,2kW a alternator?
Witam Panowie, od pewnego czasu w trakcie kompletowania sprzetu do mojej Hanki borykam sie z problemem jaki sie pojawi tzn. brak pradu z seryjnego alternatora. Posiadam silnik d16y7 z tego co wyszukalem w necie i manualu siedzi tam seryjnie altek 70-75-80A chyba. Moj sprzet bedzie pobieral z instalacji co najmniej 140A w impulsie i teraz chcial bym poprostu wymienic ten alternator na mocniejszy, nie wiem czy szukac w srod innych marek czy lepiej pozostac przy hondzie i dopasowac alternator 140 badz wiekszy od innego silnika? szukalem troche na ten temat ale niezbyt wiele znalazlem, ktory np. silnik hondy posiada seryjnie taki duzy alternator? moze ktos juz przerabial ten temat i mniej wiecej wypowie sie co sie z tym wiaze bo zapewne nie tylko ja buduje audio w samochodzie o takiej mocy a znajda sie i mocniejsi zapewne :)
Pozdrawiam!
Wojtec12345678
28-12-11, 12:48
Podepnę się pod temat, też mam większy pobór prądu niż ładuje alternator...
Tego czego wam potrzeba to kondensator i dobre przewody, ale o tym chyba wiecie :) montujecie go równolegle do aku na drugim końcu,przy wzmacniaczu. + z aku do C potem do wzmacniacza, a - do punktu masy wzmacniacza, a nie bezpośrednio do GND wzmacniacza.
Wojtec12345678
29-12-11, 12:58
No ok, ale w moim przypadku to nie tylko muza, a i podgrzewane fotele,lusterka itd ...a wiadomo im zimniej tym gożej dla alternatora na taki pobór prądu
Tego czego wam potrzeba to kondensator i dobre przewody, ale o tym chyba wiecie :) montujecie go równolegle do aku na drugim końcu,przy wzmacniaczu. + z aku do C potem do wzmacniacza, a - do punktu masy wzmacniacza, a nie bezpośrednio do GND wzmacniacza.
kolego Ty chyba nie wiesz po co zaklada sie kondesator w samochodzie, moge zalozyc nawet 10 kondensatorow a i tak nic mi to nie da, dlaczego? bo kondensator to nie jest urzadzenie do wytwarzania pradu tylko do jego przechowywania i szybkiego oddania w razie potrzeby. Co mi po kondku jesli pobor pradu w instalacji bedzie siegal ponad 140 Amper? kondensator tez bedzie chcial ten prad przyjac zeby oddac go wzmacniaczom i co? zalozyc kolejny? ten nastepny tez bedzie chcial ten sam prad zeby oddac go "koledze" a ten znow wzmacniaczom, wszystko schodzi sie w jednym miejscu - zeby dzialalo to prawidlowo ZRODLO pradu jakim jest alternator w samochodzie "musi" byc w stanie wygenerowac taki prad na jaki jest zapotrzebowanie, a seryjny 70Amperowy w zyciu nie bedzie w stanie zasilic mi tego systemu bez wzgledu na to ile bym mial kondensatorow. Siedze w CA juz 6 lat i wiem co jest potrzebne do poprawnego dzialania instalacji poczynajac od wlasnie zrodla pradu na kablach konczac.
Wiec wolal bym wypowiedzi osob ktore juz ogarnialy ten temat lub ktore poprostu nakieruja mnie z jakiego autka braly owe alternatory
Pozdro!
Ziółeczyniak
29-12-11, 19:31
Brawo doli22 za zapytanie o tak podstawową rzecz jaką jest prąd do dobrego grania ja również borykam się z tym problemem bo na jałowym biegu przy większym rozkręceniu radia Hanka potrafi zgasnąć ja myślałem nad założeniem alternatora od kombi z B seri ale czy to nie zaszkodzi akumulatorowi ???
jak masz seryjny to bedzie Ci go przeladowywal a to nie jest dobrze dla niego, najlepiej doloz drugi w bagazniku np. tak zeby suma pojemnosci obydwoch byla odpowiednia do wspoldzialania z mocniejszym alternatorem. Tylko wazna rzecz jesli bedzie to kwasiak to lepiej pomyslec nad jakas podstawa pod niego bo jakos srednio mi sie widzi podloga bagaznika po kontakcie z kwasem akumulatora, najlepiej bylo by zalozyc w bagazniku zelowke ale te kosztuja troche wiecej. Do tego dochodzi duzy + w instalce bo w razie potrzeby wzmak pociagnie sobie "ubytek" pradowy (jesli takowy wogole bedzie wystepowal) z akumulatora ktorego bedzie mial zaraz obok, nie wspominajac ze takie rozwiazanie jest stokroc lepsze od jakiegokolwiek kondensatora
Ziółeczyniak
29-12-11, 20:43
Kondensator nie da mi prądu :/ sam tak napisałeś ale przy 2 aku to by było trzeba założyć alternator od kamaza albo na przyczepce wozić za samochodem prądnice :D jak nie urok to sraczka
Kondensator nie da mi prądu :/ sam tak napisałeś
a gdzie ja w ostatniej wypowiedzi napisalem ze kondensator da Ci prad? napisalem ze jesli mial bys dwa aku (bo ten seryjny bedzie przeladowywalo) o okreslonej pojemnosci ktore altek da rade doladowac (ten od b serii) to przy "okazji" takiego rozwiazania i zamontowania go w bagazniku bedziesz mial o wiele lepsze efekty JESLI
w razie potrzeby wzmak pociagnie sobie "ubytek" pradowy (jesli takowy wogole bedzie wystepowal) z akumulatora ktorego bedzie mial zaraz obok niz bys mial zakladac np. kondensator w celu zniwelowania wachan napiecia
jak zalozysz alternator od b serii to po prostu zobacz jaki tam jest aku seryjnie do tego alternatora i wszystko. A do obslugi dwoch aku nie potrzeba alternatora od kamaza :) wszystko zalezy jakiej pojemnosci beda to akumulatory i jaka bedzie ich wspolna pojemnosc
Tak na marginesie nadal licze na jakas odpowiedz w mojej sprawie z tematu tego watku :)
Od B-serii to może niekoniecznie chociaż nie znam jego parametrów a nie myślałeś np nad aku od jakiegoś diesla np hondowego. One potrzebuj większego prądu do rozruchu co za tym idzie mocniejszego aku więc pewnie alternator też jest mocniejszy.
impuls impulsem :) PMPO swoją drogą ;] ale co zamierzasz tam władować i ile Ci będzie pobierało w trakcie normalnej pracy ?? około 900W ??
Aktualnie system opiera sie na dwoch wzmacniaczach, U-dimension RM-V41 ktory pracuje na dwoch mostkach zasilajac przednie glosniki (przy 13,8V 225 RMS x 2) do tego SoundStream Rubicon 1000-2 pracujacy w mostku ktory oddaje 1kW RMS przy 13,8V na suba. Nie slucham non stop na ful mozliwosci bo nie o to chodzi ale sa momenty kiedy jest chec podglosnic i tu zaczynaja sie schody bo spadki w tym momencie sa bardzo duze efektem czego jest przygasanie silnika na biegu jalowym nie wspominajac juz o pracy instalacji el. samego auta (swiatla, oswietlenie zegarow itp.) Pojecie sluchania w trakcie normalnej pracy to juz kwestia samego sluchacza bo dla Ciebie moze byc glosno a dla mnie moze to byc normalnie. Ogolnie rzecz biorac odstapilem od zabawy w wymiane altka bo nie planuje rozbudowy audio w tym samochodzie a i tak sklaniam sie ku mniejszej mocy i w tym wypadku mocniejszy alternator nie bedzie mi potrzebny
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.