Zobacz pełną wersję : kąty zawieszenia tył
Witam
Mam od kilku dni maly problem. Po wymianie opon zauwazylem ze prawe tylne kolo jest troszke bardziej pochylone niz lewe (patrzac na kolo z tylu, z za samochodu) Pojechalem dzis na geometrie poustawialem wszystko co sie dalo ale akurat tego kata sie nie zmienia (dowiedzialem sie o tym tez z lektury forum) Pytanie co moze byc przyczyna, czy moze byc to wynikiem minimalnie bardziej "ubitej" a wiec troche krutszej prawej sprezyny? W tej chwili kolo ustawiane jest na granicy dopuszczalnej wartosci (kat 1,35") ale wolal bym zeby bylo blizej idealu aby opony zuzywaly sie rowno...
Tradycyjnie dzieki za pomoc, pozdrowki!
Bassmaster
25-05-07, 19:07
Jeśli dobrze zrozumiałem: chodzi ci o to, że z tyłu to wygląda mniej więcej tak
/_/''''''''''\_\
Powiem ci szczerze, że wymieniałem obie sprężyny z tyłu na nowe i niewiele się poprawiło, na geometrii nie byłem.
Moim zdaniem najbardziej "ubija" się przednia sprężyna od strony kierowcy (ja podczas wymiany amorków zamieniłem stronami sprężynę lewą z prawą).
Sprawdź czy tył samochodu nie jest przechylony na którąś stronę.
ja mam takie minusy juz jakis czas (spowodowane pewnie tym ze kilkadziesiat tys km temu autko jezdzilo sporo km po krzywych drogach mocno obciazone tudziez przeciazone, do czego nawet sie przyczepili kiedys celnicy) i choc przerazilo mnie to kiedy zauwazylem ze tak jest, okazalo sie ze przejechalem tak juz kilkadziesiat tys km i opony zuzywaja sie w miare rowno, a patrzac na kola dalbym glowe ze beda schodzily bardziej po wewnetrznej.
kolega tak mial w swojej Hani i zrobil z tym porzadek... ogolnie rzecz biorac pod uwage nie da sie tego zrobic poniewaz to jest nie ustawialne ale zrobilismy tak ze podlozylismy po dwie podkladki z kazdej sstrony... odkreca sie stabilizator wachacza i pod niego podkladeczki i jest tak jak ma byc czyli prosciutko;) robilismy to metoda prob i bledow i wyszlo:) to jest chyba jedyne wyjscie.... mozna wymienic ten stabilizator ale to chyba nie ma sensu... bo drogo... a 8 podkladek i problem z glowy
ok, dzieki za wszyskie rady, generalnie wszystkie katy mieszcza sie w granicach normy wiec nie bede poki co kombinowal, oponki mam nowe jezdze ok 1kkm tygodniowo wiec niebawem dam znac jak wyglada zuzycie opon bo jesli chodzi o prowadzenie to wszystko jest ok...
dzieki za pomoc, pozdrowki!
Odświeżę temat, później wkleję linka do tabel z ustawienia zbieżności ale mam pytanie. Zbieżność mam ok, ale kąty wiadomo negatywy się porobiły przez to że mam glebę -3,5mm do tego całe zawieszenie w poli. Czy ma ktoś jakiegoś linka z informacjami ustawiania geometrii i katów do naszych civic-ów? Chciałem zakupić camberkity ale się wstrzymałem , co myślicie o tym na tył? http://allegro.pl/wahacz-wahacze-regulowane-honda-civic-1992-00-i1581757215.html
i czy sposób jaki opisał kolega wyżej z podkładkami jest jak najbardziej do przyjęcia :) ?
mi zrobil sie nagatyw na normalnym zawiasie i tez zastosowalem podkladki, po 20tys km wszystko jest ok.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.