Zobacz pełną wersję : Za dużo NM? Zagięta korba
Panowie, oto moje "dzieło":
http://img27.imageshack.us/img27/4953/korba.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/27/korba.jpg/)
I co Wy na to? Auto strojone na 0,62b, boostcut ustawiony na 0,7b, który przyznam się kilkakrotnie się zdarzył. Czyżby za dużo NM z niewielkiego turba? Dodam też, że tak zagięta korba zahaczyła krawędź tulei i na niej "zplaszczyło" i obróciło panewkę. Czekam na Waszą opinię :)
dobrze pamiętam, ze to jest Z6 na jakiejś małej turbince? 12 czy 13t? Nie za dużo Nm ogólnie, tylko za duzo Nm zbyt nisko.
dokladnie musisz tak wystroic zeby moment szedl z obrotami i bedzie dobrze bo jezeli dostaje strzala od samego dolu to sie nie ma co dziwic ze uklad korbowy nie daje rady . moglo ja tez wygiac z powodu zatarcia pawewki jakbys potrzebowal korby od z6 to mam 3szt z tlokami jak cos to pw
Fawor, Ty to masz Panie pamięć :) Tak, 12T tam dmucha, fail nastąpił ponad pół roku temu, obróciło na tym akurat cylindrze (3cim) panewkę, jak rozebrałem okazało się że tak właśnie korba wygląda. Strojone było z głową. Tylko przy składaniu silnika nie zmieniłem OEM panewek, były w godnym stanie, silnik od "remontu" wytrzymał ~50kkm, w tym czasie chwilę radził sobie z m45, później wpadł ten soft. Z tego co zasłyszałem, Z6 znosi 0,5b od 2krpm i ogólnie 250Nm (oczywiście nie przy 2krpm). Ale tak szczerze, to gdyby ten moment był tak duży od dołu, to paliłby sprzęgło (tak mi się wydaje), a on nic takiego nie robił, poza tym może ze 3razy (wliczając strojenie) dostawał podłogę od 1krpm...
Czyżby to małe turbo tak wymiatało?:D
poza tym może ze 3razy (wliczając strojenie) dostawał podłogę od 1krpm...
:eek:..a możesz mi rozsądnie odpowiedzieć..PO CO? WOT od 2k obr jest zabójstwem dla panewek. Od tysiąca...strojący posiada jakikolwiek 'mechaniczny' rozsądek? Nie wiem skąd słyszałeś o tej teorii pól bara od 2k rpm, ale jak widać - przełamałeś ją osobiście :) Zrobiłes dokładnie to samo co Smoq. Katowanie małym m45 i małą turbiną prędzej czy później skończy sie unfalem.
Fawor, ale Smoq dmuchnął 1,5b, ciut ciut więcej :) Tak czy siak przymierzam się do 15G. Dobrze myślę, że panewki umierają gdy braknie smarowania, tj olej nie daje rady? Jak już powiedzmy jest te 4b przy 2krpm nie wystarczy żeby film olejowy się utrzymał?
podaj wyskres jak mozesz tego jak przebiegał moment
Jak już powiedzmy jest te 4b przy 2krpm nie wystarczy żeby film olejowy się utrzymał?
ale tu nie koniecznie sprawa musi się rozbijac o film. Przy WOT od takich obrotów może najpierw nie wytrzymac korba, która dopiero po zgięciu pociąga za sobą unfall panewki.
HondaParts
27-12-11, 12:27
http://img521.imageshack.us/img521/3632/bartus075.jpg
To tak a propo znoszenia NM przez seryjną korbę.Sprężarka to 13T a doładowanie 0.7.Panewki ACL Race.Przebieg niski po dopiero około 7000km.
HondaParts, ładny wykres, wpadnie lewa kaska - zmienię na takie właśnie HL. Szkoda że nie hamowałem swojego, może okazałoby się, że 12T nie jest aż takim wąskim gardłem jak sobie ubzdurałem :D
A bartuś znowu sie popisuje...czy Twoim zdaniem ten przebieg momentu jest uzyskany z seryjnego wg na 13T sterowanego mbc? Bo z tego co wiem - NIE. I wystrojenie oraz uzyskanie takiego zajeło dłuższy okres czasu. Wiec nie wciskaj z góry uznanego przez Ciebie kitu, że "13t w sofcie z d16 bez kucizny jest superhiper i 300Nm musi jeździć".
HondaParts to nie Bartus? Cos kiedys czytalem o innym nicku..na pewno jakiś dwuczłonowy zaczynający sie od Honda. Jak pomyliłem to przepraszam właściciela.
ja kiedyś widziałem na innym forum że sławny Bartuś wystawiał te same części co w/w uzytkownik. sorry za OT
dobrze wiedzieć, żeby się nie naciąć...
x-tygrysek-x
28-12-11, 17:02
Bartuś ?
tak to ta sama osoba
HondaParts
29-12-11, 01:29
A bartuś znowu sie popisuje...czy Twoim zdaniem ten przebieg momentu jest uzyskany z seryjnego wg na 13T sterowanego mbc? Bo z tego co wiem - NIE. I wystrojenie oraz uzyskanie takiego zajeło dłuższy okres czasu. Wiec nie wciskaj z góry uznanego przez Ciebie kitu, że "13t w sofcie z d16 bez kucizny jest superhiper i 300Nm musi jeździć".
Przecież to z mojego samochodu więc wiem co miałem :)
Strojenie zajęło raptem zajęło 3 noce po 1-2h.
WG był seryjny a doładowanie sterowane MBC ProPerfekt I gen.
A jak wejdziesz na stronę Empire masz wykres na 0.5 w którym jest 220km i 250nm również na seryjnym WG i MBC properfekt.
Przyznaję że w późniejszym czasie został zainstalowany zewnętrzny WG ponieważ miałem stroić to ponownie na 0.9-1bar nadal bez zakuwania.
.a możesz mi rozsądnie odpowiedzieć..PO CO? WOT od 2k obr jest zabójstwem dla panewek
moze nie jest to zdrowe , ale nie przesadzaj ;] ja jeszcze w d16z5 przy 2tys miałem 0.6bara doładowania , teraz silnik 3rok jeździ u innego właściciela na T i ma się świetnie , poza tym jest multum użytkowników kompresorów którzy jeżdżą po mieście bez redukcji cisnąc na niskich obrotach i to dopiero pierwsze foto skrzywionej korby jakie widziałem na naszych forach
osobiście uważam ze tu po prostu przyłapało panewkę co w połączeniu z doładowaniem dało taki efekt , ale nie było to bezpośrednim skutkiem doładowania , miałem podobny przypadek kiedyś w NA , jak się okazało wał był po szlifie i przyłapało panewkę , w efekcie ukręciło korbowód , porozrywało blok ;] ale cześć korbowodu nadal była na czopie
A bartuś znowu sie popisuje...czy Twoim zdaniem ten przebieg momentu jest uzyskany z seryjnego wg na 13T sterowanego mbc? Bo z tego co wiem - NIE. I wystrojenie oraz uzyskanie takiego zajeło dłuższy okres czasu. Wiec nie wciskaj z góry uznanego przez Ciebie kitu, że "13t w sofcie z d16 bez kucizny jest superhiper i 300Nm musi jeździć".
tak wynik na turbinie TD04-13HL + MBC Properfekt, a to nie było strojone 20 razy tylko wpadliśmy na hamownie i testowaliśmy zachowanie się doładowania na różnych MBC, bez i robiłem do każdej opcji pomiar, a wszystko po to żeby to udokumentować i rozwiać wątpliwości mam co najmniej 6 pomiarów z tamtego dnia od 0.4 do 0.75 bara z różnymi MBC, i nie ma tu żadnych czarów ani magii, silnik CR 9.0 seryjne tłoki i seryjne korby, dobrany IC + średnice rur w dolocie, bo nie zawsze więcej znaczy lepiej.
moze nie jest to zdrowe , ale nie przesadzaj ;] ja jeszcze w d16z5 przy 2tys miałem 0.6bara doładowania , teraz silnik 3rok jeździ u innego właściciela na T i ma się świetnie , poza tym jest multum użytkowników kompresorów którzy jeżdżą po mieście bez redukcji cisnąc na niskich obrotach i to dopiero pierwsze foto skrzywionej korby jakie widziałem na naszych forach
osobiście uważam ze tu po prostu przyłapało panewkę co w połączeniu z doładowaniem dało taki efekt , ale nie było to bezpośrednim skutkiem doładowania , miałem podobny przypadek kiedyś w NA , jak się okazało wał był po szlifie i przyłapało panewkę , w efekcie ukręciło korbowód , porozrywało blok ;] ale cześć korbowodu nadal była na czopie
Przemek dobrze mówi to nie zawsze tak duży moment jest sprawcą unfalala.
Zrobiłes dokładnie to samo co Smoq. Katowanie małym m45 i małą turbiną prędzej czy później skończy sie unfalem.
A u Smoqa okazało się że to nie panewka tylko tuleje były już tak roz*****e że tłoki miały 30 setek luzu, i to napierdalało w silniku jak został konkretnie przepałowany, w w jego silniku nadal jeździ ten sam wał korby i tłoki, został wymieniony blok i oczywiście panewki, bo to i tak już nie były idealne.
Dalej wierzycie widzę w mit że mała sprężarka zabija panewki, a raczej boost od dołu? ;)
Wierzcie dalej :o Moje panewki miały się dobrze, pomimo 1,5 bara.
kuba_guzik110
04-01-12, 13:45
hehe lubie takie tematy z mitami :D tak samo jak była jazda że wzmocniona (nie zakuta) d16 nie połknie 320km i 400nm na sprezarce td04-16g. ehhh smoku życze powodzonka i mam nadzieje na małą ustawke moze pod koniec tego miecha co ty na to ?
Dalej wierzycie widzę w mit że mała sprężarka zabija panewki, a raczej boost od dołu?
to, że rozebrali Tobie jeden silnik turbo nie robi z Ciebie pogromcy mitów :)
A Ty PROkubuś nie pleć głupot o niezakutej (o, ale już sie wkradło "wzmocnionej" - to nowośc) d16tce tylko obal wreszcie mit, że powstanie szybki Civic 4x4 turbo&kompresor to może zyskasz trochę szacunku u innych. Jak na razie nie idzie Ci z tym zbyt dobrze..
to, że rozebrali Tobie jeden silnik turbo nie robi z Ciebie pogromcy mitów
Masz rację, ze mnie nie, ale z osób które robią to od kilkunastu lat z powodzeniem i potrafią to uargumentować już tak :)
Bujda jakich mało, którą szerzy milion osób bo ktoś im powiedział. Forumowa "wiedza". Do czasu gdy mnie ktoś nie uświadomił też byłem taki głupi i klepałem to samo co wszyscy...
To już dawno wszystkie turbo diesle powinny wybuchnąć :rolleyes:
zostawmy więc to osobą, które robią to od kilkuset lat, zamiast klepać bez sensu. :)
jak sobie przypomnę to jeszcze niedawno, wszyscy twierdzili ze 200KM w d16z6 to już dużo za dużo, ze to wybucha ze przekraczanie 0.4 bara jest niebezpieczne, a ja twierdze ze się da i taki setup jest tak samo awaryjny jak inne, pomijam fakt składania wszystkiego jak najtaniej byle oszczędzić 20-30 zł, a później płacz bo się wysrało. A swoje zdanie opieram na własnym doświadczeniu, posiłkując się wiedzą z internetu,sam eksperymentuje na własnym silniku, ale nie ograniczam się do ślepego ufania wszystkiemu co przeczytam. Grunt to wyciągać własne wnioski, i zbierać szlify, Fawor i nie zamierzam tu ujmować twojemu doświadczeniu, ale jak sam coś zrobiłem i widzę ze to jeździ i ma się dobrze to dlaczego miał bym się mylić.
czy nie dziwi was, ze malo ktory tuner odpowiada tutaj, przewaznie sa to jacys kilenci ktorzy uslyszeli jakis wycinek tego co mowi tuner i nie potrafia nawet tego przekazac na forum (ale oczywiscie pozjadali wszystkie rozumy), mi tez sie nie chce pisac czegos z sensem, bo i tak znajda sie madrzejsi (ktorzy jezdza gotowym samochodem) z korymi mi sie nie chce polemizowac i udawadniac czegokolwiek
Grunt to wyciągać własne wnioski, i zbierać szlify, Fawor i nie zamierzam tu ujmować twojemu doświadczeniu, ale jak sam coś zrobiłem i widzę ze to jeździ i ma się dobrze to dlaczego miał bym się mylić.
ale czy ja tu gdzies ujmuje Twojemu doswiadczeniu i wynikom? Nie. Wlasnie setup Bartusia pokazuje, ze mozna. I kto mądry ten wie dlaczego pytam sie o przebieg Nm wlasnie na 13T. Bo to nie jest przebieg na zasadzie "zlozyc, nadmuchac 0,7 i jezdzi". Hamburgery laduja po 300KM na seryjny silnik i zyje wiec why not. A to, ze jeden tuner jest odważniejszy od drugiego w temacie wydanych przez klienta pieniedzy - jego sprawa. Bzyq bardzo dobrze to podsumowal - niech sobie klienci o swoich gotowych setupach gaworzą.
przebieg momentu u Bartka jest spowodowany tym ze tu było MBC na kulce dlatego tak narasta moment a później puchnie bo to mała sprężarka, z punktu widzenia trakcji na kiepskich oponach to nie jest idealne, ale dobry kapec i jazda.
tu macie dzisiejszy wykres k24turbo stockowy motor + bebechy głowicy z k20 ( silnik nie otwierany tzn nigdy nie była zdejmowana głowica ), seryjne korby k24 !! dmuchnięte z rozsądkiem
http://img806.imageshack.us/img806/2388/k24michal.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/806/k24michal.jpg/)
widać k serii tez moment nie szkodzi, setup cały czas jeździ
tu filmik w przed miesiąca zeby nie było że paint :)
http://www.youtube.com/watch?v=uDPah8ASdbs&context=C35b33d0ADOEgsToPDskK6PjsdKi8K6rpQpSHU9kog
A kto będzie się dzielił czymś z czego ma kasę? ;) Tunerzy się cieszą że są takie teorie, a sami wiedzą jak to robić więc robią. Reszta niech pisze bzdury na forum.
widać k serii tez moment nie szkodzi
no ok, ale do czego zaczal temat zmierzac i czego to dowodzi? Moze jeszcze wrzucic wykres jakiegos 1.9tdi co ma 500Nm przy 3k? Przeciez rozmawiamy o d16tce. Smoq rzucil diesle, niuton Kserie..wszystkie auta maja taka sama konstrukcje ukladu korbowo-tlokowego? Te same srednice i szerokosci czopow, przekroje i dlugosci korb? Gadka zeszla na niewiadomo co. Dserii 0,4bara przy 2tysiacach obrotow moim zdaniem nie sluzy i ja zdania nie zmienie.
kuba_guzik110
05-01-12, 12:58
twoje zdanie jest takie innych inne, wiec nie wypisuj bajek ze motor z takimi parametrami dluzej nie pojezdzi. W sumie dłużej to też względne określenie.
BTW. Silnik jest niezakuty, a jak ty to rozumiesz to już twoja sprawa. Fawor na twoim i reszty szacunku nigdy mi nie zależało, a projekt mechanicznie jest juz skończony w 2/3 :) zostało turbo i jakieś tam pierdółki. Filmik zapodam z czasem (czekam na śnieg) na innym forum
Oj tam, Guzik, ja chcę zobaczyć i mam głęboko te wszystkie zatarczki na forum ;)
wiec nie wypisuj bajek ze motor z takimi parametrami dluzej nie pojezdzi.
ale Ty w ogole zrozumiales o co chodzi w tym temacie? To nie ja stwierdzam, ze silnik dluzej nie pojezdzi - sam wlasciciel przedstawil zgieta korbe! I whatever czy najpierw zlapalo panewka a pozniej zgielo korbe czy odwrotnie - doladowanie przy takich obrotach na pewno mu nie pomagało.
bo unikam kolejnych 50ston pie*dolenia głupot że się czegoś nie da itp, nie zauważyłeś tego ??
nie, bo nadal sam pier*olisz :D zniknij i bedziesz mial spokoj. My tez.
Ja tylko napisałem, że doładowanie pojawia się nisko, a nie że tak użytkuję ten silnik :) Uczyłem się "zasad i praw" działania turba na swoim przykładzie, a że takie TD z volva jest tanie jak barszcz - wpadło do mnie i jest jakieś pewnie 30kilka tyś km :) Ja sobie wytłumaczyłem przyczynę awarii panewki - przekroczone 10tyś km na "niskich lotów" oleju 10w40, w dodatku w lecie przy temp ~30*, bez chłodnicy oleju, bez wskaźnika temp oleju... Dostałem nauczkę, teraz jest wskaźnik temp i ciśnienia, zamontowany śmieszny wymiennik pod filtrem oleju, zalewam 5w50 :) Jak to się mówi - skorało :P
Każdy z Was mi potwierdzi, że 0,7b z małej sprężarki nijak ma się do 0,7b z takiej HL.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.