Zobacz pełną wersję : Jakie opony do CRX na zawody? 195 czy 205
Witam, mam dylemat, niedługo bd zamawiał opony do rexa na przód i wybór padł na Toyo R1R, teraz pytanie jaki rozmiar? 195 czy 205? potrzebuje mocnych argumentów a nie tego typu że na 205 będzie głosniej albo że te opony są z dupy... dodam tylko że rex jest troche pomodzony i dużo odchudzony, aktualnie jeździ na T1R 195 i czasem trakcji brakuje, jestem świadomy tego że R1R to zupełnie inna opona i dużo lepiej bd się kleić ale nie wiem jaki rozmiar wybrać, różnica cenowa to jakieś 20 zł na dwóch sztukach także nie chodzi tu o koszty tylko co lepsze
Przede wszystkim nie podałeś, jaka moc auta, na jakiej feldze to będzie i na jakie zawody, bez podstawowych parametrów dobieranie opony to wróżenie z fusów.
moc około 150km, masa około 800kg, felga 15 aluminiowa, zawody typowo torowe, żadne KJS'y, tylko asfalt suchy/mokry
Idz w szersze w takim razie.
Maximus1919
24-12-11, 10:38
Toyo R1 lub R888. Jeśli to mają być ustawki z kreski. Żadne Parady Spec2 czy tam toyo t1r... :)
Maximus1919 no przecież napisalem ze wybrałem już R1R, i pozostaje tylko kwestia szerokości opony
Maximus1919
24-12-11, 14:31
Haha sorki, na szybko czytałem i się zarąbałem... ;P
Ja bym załadował 195, niska masa, 150km w zakrętach spokojnie ogarnie dogrzana 195 (pozostaje jeszcze kwestia szerokości felgi), po co pakować się w dodatkowe opory w 205 jak 195 będzie wystarczająca. Przy lekkim tyle CRXa warto pomyśleć o jakiejś lepszej gumie na tył, bo co z tego, że do przodu będzie jechał elegancko, za to na zakrętach dupa będzie jeździła własnymi drogami, więcej walki z autem niż zabawy.
Niby tak. Ale przyczepnosci nigdy za duzo. Moim zdaniem 205 jak nic...
to że dupa ucieka w zakrętach w crx'ie to inna sprawa, 195 wystarcza na tył nawet t1r tylko trzeba dać w palnik i nie puszczać gazu w zakrętach, chodzi mi tylko o przód i też jestem bardziej za 195, mniejsza opory będą podczas jazdy a że start jest lotny to kwestia trakcji przy ruszaniu będzie mniej ważna:) ludzie do integry zmodzonej o dużo większej mocy niż rex i dużo większej masie pakują 205 z tego co patrzyłem...
Jakie opory...opory toczenia to jest nic w porownaniu z oporami powietrza. Ale zreszta, Twoje auto, klocic sie nie bede.
przy 205 kolego zwiększa się średnica koła co również ma jakiś wpływ na przyspieszanie
Bo jak 205 to sie bierze mniejszy profil :)
nie ma takiego R1R pod 15 cali, jest tylko Toyo Proxes T1-R 205/45R15 81 V
No to tego nie wiedzialem. Jesli pojscie w 205 wiaze sie ze zwiekszeniem profilu to 195 jest lepszym wyborem.
niestety jest tylko jeden ciekawy rozmiar do 15 cali - Toyo R1R 195/50R15 82 V :/ dlatego wybieram 195... czekam na odpowiedzi bo może ktoś napisze coś sensownego jeszcze
Jak sam napisałeś to mają być zawody, a nie KJSy. Skoro to zawody to prawie wszyscy będą śmigać na slickach, a Ty nawet na super oponach cywilnych będziesz tylko się wk...wiał, bo różnice w czasach będą znaczne. Poza tym, czy chcesz na zawodach jeździć na kołach na których przyjechałeś?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.