PDA

Zobacz pełną wersję : Jakie opony do CRX na zawody? 195 czy 205



rogalike
23-12-11, 16:30
Witam, mam dylemat, niedługo bd zamawiał opony do rexa na przód i wybór padł na Toyo R1R, teraz pytanie jaki rozmiar? 195 czy 205? potrzebuje mocnych argumentów a nie tego typu że na 205 będzie głosniej albo że te opony są z dupy... dodam tylko że rex jest troche pomodzony i dużo odchudzony, aktualnie jeździ na T1R 195 i czasem trakcji brakuje, jestem świadomy tego że R1R to zupełnie inna opona i dużo lepiej bd się kleić ale nie wiem jaki rozmiar wybrać, różnica cenowa to jakieś 20 zł na dwóch sztukach także nie chodzi tu o koszty tylko co lepsze

maciu$
23-12-11, 16:32
Przede wszystkim nie podałeś, jaka moc auta, na jakiej feldze to będzie i na jakie zawody, bez podstawowych parametrów dobieranie opony to wróżenie z fusów.

rogalike
23-12-11, 16:35
moc około 150km, masa około 800kg, felga 15 aluminiowa, zawody typowo torowe, żadne KJS'y, tylko asfalt suchy/mokry

Kras
24-12-11, 09:52
Idz w szersze w takim razie.

Maximus1919
24-12-11, 10:38
Toyo R1 lub R888. Jeśli to mają być ustawki z kreski. Żadne Parady Spec2 czy tam toyo t1r... :)

rogalike
24-12-11, 13:37
Maximus1919 no przecież napisalem ze wybrałem już R1R, i pozostaje tylko kwestia szerokości opony

Maximus1919
24-12-11, 14:31
Haha sorki, na szybko czytałem i się zarąbałem... ;P

maciu$
24-12-11, 15:20
Ja bym załadował 195, niska masa, 150km w zakrętach spokojnie ogarnie dogrzana 195 (pozostaje jeszcze kwestia szerokości felgi), po co pakować się w dodatkowe opory w 205 jak 195 będzie wystarczająca. Przy lekkim tyle CRXa warto pomyśleć o jakiejś lepszej gumie na tył, bo co z tego, że do przodu będzie jechał elegancko, za to na zakrętach dupa będzie jeździła własnymi drogami, więcej walki z autem niż zabawy.

Kras
24-12-11, 15:26
Niby tak. Ale przyczepnosci nigdy za duzo. Moim zdaniem 205 jak nic...

rogalike
24-12-11, 15:27
to że dupa ucieka w zakrętach w crx'ie to inna sprawa, 195 wystarcza na tył nawet t1r tylko trzeba dać w palnik i nie puszczać gazu w zakrętach, chodzi mi tylko o przód i też jestem bardziej za 195, mniejsza opory będą podczas jazdy a że start jest lotny to kwestia trakcji przy ruszaniu będzie mniej ważna:) ludzie do integry zmodzonej o dużo większej mocy niż rex i dużo większej masie pakują 205 z tego co patrzyłem...

Kras
24-12-11, 15:31
Jakie opory...opory toczenia to jest nic w porownaniu z oporami powietrza. Ale zreszta, Twoje auto, klocic sie nie bede.

rogalike
24-12-11, 15:34
przy 205 kolego zwiększa się średnica koła co również ma jakiś wpływ na przyspieszanie

Kras
24-12-11, 15:35
Bo jak 205 to sie bierze mniejszy profil :)

rogalike
24-12-11, 15:37
nie ma takiego R1R pod 15 cali, jest tylko Toyo Proxes T1-R 205/45R15 81 V

Kras
24-12-11, 15:39
No to tego nie wiedzialem. Jesli pojscie w 205 wiaze sie ze zwiekszeniem profilu to 195 jest lepszym wyborem.

rogalike
24-12-11, 15:46
niestety jest tylko jeden ciekawy rozmiar do 15 cali - Toyo R1R 195/50R15 82 V :/ dlatego wybieram 195... czekam na odpowiedzi bo może ktoś napisze coś sensownego jeszcze

grafix
30-12-11, 13:56
jak ciężką masz felgę ?

kenny
04-01-12, 10:21
Jak sam napisałeś to mają być zawody, a nie KJSy. Skoro to zawody to prawie wszyscy będą śmigać na slickach, a Ty nawet na super oponach cywilnych będziesz tylko się wk...wiał, bo różnice w czasach będą znaczne. Poza tym, czy chcesz na zawodach jeździć na kołach na których przyjechałeś?