Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Co może wpłynąć na zawyżony wynik AFR?



Saiti
23-12-11, 11:01
Cześć, mam problem ze spalaniem w silniku D16Y5, czyli VTEC-E. Przy emeryckiej jeździe wciąga mi 11 litrów, przy normalnej wciąga 13, boję się zakręcić do końca.

Działa na P28, obd1. Problem ciężki do zdiagnozowania, Lambda podmieniana, wszystkie czujniki trzymają nominalne wartości, błędów nie ma.

Na sondzie szerokopasmowej w Cromie AFR pokazywany był prawidłowy. Paliwa dostaje jednak za dużo, Zaczynam mniemać, że po prostu mieszanka jest niedopalana czy coś. Czuć spaliny w aucie przy bucie, ale układ wydechowy to przelot, jakiś tam wpływ ma.

Czy mogę szukać przyczyny np w niedopalanej mieszance? Co może zawyżyć?

jogal
23-12-11, 11:15
Czy ten samochód był strojony czy nie?? Jaką masz mapę w kompie. W d16 są wtryski 190, podmieniałeś je na większe?? Podłączałeś szerokopasmówkę?? Podczas normalnej jazdy pokazywało ok 14, a przy pełnym gazie 12.5-13??

soldi
23-12-11, 12:56
co to znaczy "prawidłowy" :) offsety w cromie poustawiane? :> czasami potrafi mieć rozjazd ze wskazaniami szerokopasmówki.. gdzie była sonda zamontowana? masz katalizator? masz jakieś logi tego afr?

Saiti
23-12-11, 14:12
Czy ten samochód był strojony czy nie?? Jaką masz mapę w kompi

Był strojony wyjściowo z mapy D15Z6.



W d16 są wtryski 190, podmieniałeś je na większe??


Nie pamiętam, ale i wg mnie oraz stroiciela AFR był 100% w normie mieszanka. W każdym razie było okej w tej kwestii.



D16Z6 obd1 czyli chyba 240.



Podłączałeś szerokopasmówkę??
Przy strojeniu.




gdzie była sonda zamontowana? masz katalizator? masz jakieś logi tego afr?

4-2-1 ebay w miejsce sondy, nie mam kata, nie posiadam logów niestety, ale to nie AFR bym winił.

jogal
23-12-11, 14:32
czyli miałeś furę strojoną już pod wtryski 240 (zmieniałeś je tak??) bo w 6 generacji wtryski mają 190 ccm w d serii z kostkami obd2. Skoro nie AFR, to w takim razie zwalony rozrząd i zapłon. Zmieniałeś wałek może na ten z z6 żeby zrobić pełnego vteca?? Wstawił byś może jeszcze tą mapkę to można by więcej powiedzieć...

soldi
23-12-11, 14:40
też bym od rozrządu zaczął ;)

Saiti
23-12-11, 17:31
czyli miałeś furę strojoną już pod wtryski 240 (zmieniałeś je tak??) bo w 6 generacji wtryski mają 190 ccm w d serii z kostkami obd2. Skoro nie AFR, to w takim razie zwalony rozrząd i zapłon. Zmieniałeś wałek może na ten z z6 żeby zrobić pełnego vteca?? Wstawił byś może jeszcze tą mapkę to można by więcej powiedzieć...

Wtryski 240, zmieniałem, mam cały kolektor Z6. przerobiona wiązka pod wtryski na kostki obd1.

Rozrząd? Panowie, ja podobno wzrok mam dobry, sam ustawiałem i sprawdziłem od 7 do 10 razy (ale zawsze może być ten raz za mało). Po świętach machnę nowy, i zdam relację. Zakupiłem dziś rolkę z paskiem.

A co w zapłonie? Rzekomo został ustawiony w CROME - o ile to jest możliwe, moja wiedza wykracza się już w zakresie strojeń.

Kras
23-12-11, 21:53
A moze sonda zwyczajnie zwalona i przy niepelnych otwarciach jest za bogato?

Fawor
23-12-11, 22:20
podobno podmieniana. A 'czujniki wskazują prawidłowo' co oznacza? mierzyłes im opór? Ja bym zaczął od temp płynu idącej do kompa (nie do wskaźnika), 2 pinowa wtyczka.

Saiti
24-12-11, 00:03
podobno podmieniana

a nawet na pewno ;)



A 'czujniki wskazują prawidłowo' co oznacza? mierzyłes im opór?

Mierzyłeś opór i podmieniałeś przepustnicę :)



Ja bym zaczął od temp płynu idącej do kompa (nie do wskaźnika), 2 pinowa wtyczka.

To ta w głowicy pod/przy aparacie? Podmieniany i wiązka "szczelna"

jogal
24-12-11, 10:26
A zapłon ustawiłeś na seryjne znaki?? Nie jest tam tak jak w d15z8, że seryjny znak jest zaznaczony na 12 st a nie 16 jak w pozostałej d serii?? Czy to auto nie jest takie ospałe na dole i jedzie dopiero górą?? Sonda 1 przewodowa?? Umieszczona jak najbliżej głowicy czy na końcu kolektora 4-2-1??.

Saiti
24-12-11, 11:13
A zapłon ustawiłeś na seryjne znaki?? Nie jest tam tak jak w d15z8, że seryjny znak jest zaznaczony na 12 st a nie 16 jak w pozostałej d serii??

Zapłon został ustawiony rzekomo podczas strojenia - tak mi powiedział stroiciel. Nie wiem czy to jest możliwe, w każdym razie zapłon podobno jest ustawiony.



Sonda 1 przewodowa?? Umieszczona jak najbliżej głowicy czy na końcu kolektora 4-2-1??.

Czteroprzewodowa. Jest wkręcona w to bliższe głowicy miejsce.



Czy to auto nie jest takie ospałe na dole i jedzie dopiero górą??

Coś tu jest, na dwójce przy 2,5 tys. boję się wcisnąć gaz w podłogę, bo silnik hałasuje, a nie pracuje. Oczywiście przesadzam, bo autem da się jeździć względnie dynamicznie dołem, ale nie jest tak jak na np D16Y7 czy D16Z6. Jest gorzej. Tłumaczyłem to tym, że małe zawory i działa na jednym na początku, ale nie wiem czy to może być powód.

Ktoś wcześniej pytał czy wrzucałem wałek Z6 - nie, jest seryjny silnik, jedyne co w nim robiłem to regulowałem zawory.

jogal
24-12-11, 12:09
chętnie bym zobaczył Twoją mapę co tam jest porobione, weź może lampę i sprawdź jak jest ten zapłon ustawiony, a jeśli te znaki są bliżej siebie:
http://img546.imageshack.us/img546/9664/1997387931.jpg

To trzeba bedzie ustawić zapłon 2mm przed tymi 3 znakami.


W takiej odległości są normalnie znaki w d16z6:
http://img521.imageshack.us/img521/8692/detailt.jpg

Saiti
24-12-11, 13:27
Zacznę od rozrządu, prawdopodobnie od razu po świętach :) Potem ogarnę zapłon, bo teraz nie mam lampy. Rozrząd wymieniam bo za mocno go napiąłem i troszkę wyje. Będziemy walczyć.

Wesołych świąt, Panowie Dobrej Woli ;)

Saiti
29-12-11, 01:25
A więc tak: rozrząd wymieniony - brak różnicy. Jest 100% dobrze ustawiony. Wyregulowałem też zawory.

Pomijając spalanie, pojawił się bardzo dziwny dźwięk silnika, silnik stał się bardzo głośny, na wyższych obrotach pracuje jak dwuwałkowiec na megaostrych krzywkach, po prostu słyszę praktycznie każdy zawór z osobna... Zaczynam się poddawać...

jogal
29-12-11, 09:52
ja dalej stawiam na rozrząd, opóźnij o 1 ząbek i już powinno być wszystko dobrze. Ustawiałeś zapłon według lampy?? Ustawienie na znaki według lampy wypada gdzieś mniej więcej w połowie skali aparatu zapłonowego??

Saiti
29-12-11, 11:22
Ustawiałeś zapłon według lampy?? Ustawienie na znaki według lampy wypada gdzieś mniej więcej w połowie skali aparatu zapłonowego??

Zapłon był ustawiany w CROME, sprawdzany lampą, delikatne odchylenie jest, o które prosiłeś, ale chyba mniej niż dwa milimetry. Aparat jest mniej więcej na środku "skali".

Kumpel miał dziś auto, nakręcił mi filmik z pracą silnika, za chwilę go tu umieszczę.

grafix
29-12-11, 11:49
Zanim w crome coś się zacznie grzebać to bazowo wypadało by mieć wszystko zgodnie z manualem poogarniane
raczej tez obstawiam podobnie jak jogal - rozrząd ...ale sprawdź jeszcze czy jest reakcja na każdym cylindrze po wyjeciu kabla wn/odpieciu wtrysku

Saiti
29-12-11, 11:52
http://www.youtube.com/watch?v=FCxHhPZdmsE - ogarnijcie dźwięk silnika - powstał po regulacji zaworów i wymianie rozrządu. Jest stożek w aucie, potęguje to hałas, ale tak jak mówię - powstał po rozrządzie i zaworach.

grafix
29-12-11, 11:56
sprawdź ten rozrząd , zawory na ile poustawiane ?

Saiti
29-12-11, 12:02
Wdech 0,2 wydech 0,25

grafix
29-12-11, 13:09
luzy są oka, teraz rozrząd ...

Saiti
29-12-11, 13:44
teraz rozrząd ...

Rozrząd jest oka. 100% oka.

jasiek09
29-12-11, 14:13
Jaka jest historia tego silnika?Kółko rozrządu, koło pasowe jest napewno od tego silnika, kółka w miejscu klina nie są wyrobione ?

Saiti
29-12-11, 14:19
Silnik kupiłem jakieś 3 tysiące km temu, od Ralfa z Kobyłki.

Koło pasowe nie wiem czy tutaj może mieć znaczenie, w każdym razie nie ma luzów ani na ośce ani na klinie. Nie jest pęknięte ani ukruszone. Nie wydaje mi się aby silnik był grzebany, zresztą kupiłem go z paskiem rozrządu OEM Honda, więc powątpiewam.

soldi
29-12-11, 14:33
kumpel miał ostatnio ścięty klin na kole pasowym - dokręcona śruba trzymała je w miejscu, ale było przestawione o kilka stopni i niby rozrząd na znakach i lampie ok, ale silnik kulał i nie trzymał mocy.. po włożeniu klina i ustawieniu wszystkiego wróciło do normy

ot taki przykład z życia wzięty

jogal
29-12-11, 17:20
tutaj jest bankowo rozrząd przyspieszony o 1 ząbek i może to być spowodowane np walniętym klinem, lub nawet brakiem klina na pasowym (spotkałem się już z tym). I zapłon ustawiaj na seryjnej mapie z d16z6 np, żeby na dole był zapłon przyspieszony o 16st. Możesz wstawić foto mapy zapłonu nie vtecowej (tej pierwszej)?

grafix
29-12-11, 18:24
tutaj jest bankowo rozrząd przyspieszony
uparcie x2

dodam tylko że słyszałem podobny dźwięk przy przestawionym rozrządzie w pewnym B18.

Kriss91
29-12-11, 20:45
Jeśli to nie rozrząd, zainteresowałbym się jednak wtryskami. Sprawdź inne, sprawne na 100% albo chociaż wyczyść obecne.
W moim przypadku, po umyciu wtrysków odmuliło nieco dół jak i spadło spalanie z 10l do 8-8,5 przy takiej samej jeździe.

jasiek09
29-12-11, 22:47
Ale skoro AFR był sprawdzany i jest okej to z elektroniką jest w porządku wszystko. Auto pali dużo bo nie produkuje mocy = rozrząd + zapłon

Wojtec12345678
30-12-11, 00:08
Wdech 0,2 wydech 0,25

Żeby nie zakładać nowych tematów, w pn jade do mechaniora regulowac zawory, czy w serii D15B7 są takie same wartości ? Czy inne?

Saiti
30-12-11, 00:43
Takie same.

Wojtec12345678
30-12-11, 01:04
Czyli wystarczy że podam te wartości mechaniorowi i on już wszystko powinien wiedzieć ? Bo mówił że jeżeli jest regulacja na monety to nie wie czy mi wyreguluje bo trzeba coś tam mierzyć

lozek
30-12-11, 01:07
Polecam zmienić mechanika na takiego, który ogarnia

Wojtec12345678
30-12-11, 01:08
Nie o to pytałem

Saiti
30-12-11, 01:17
Bo mówił że jeżeli jest regulacja na monety to nie wie czy mi wyreguluje bo trzeba coś tam mierzyć

To nie mechanik od pralek czy sokowirówek przypadkiem? ;)

Ziom, poprę Lozka, szczerze ;) Nie ma regulacji płytkowej.

Wojtec12345678
30-12-11, 01:46
Być może coś przekręciłem bo się na tym nie znam, zacytuje mechaniora... Jeżeli jest regulacja na klawiaturze z poziomu pokrywy zaworów to nie ma problemu, ale jeżeli na monety to jest trochę mierzenia...

Jeżeli dobrze pamiętam to tak mówił, nie wpominał nic o tym że nie ustawi, mam nadzieję że tym zdaniem nie pogrąże się jeszcze,jeżeli coś jest nie tak to ja przekręcam :D o jakie monety mogło mu chodzić ? na bank takiego słowa użył

soldi
30-12-11, 08:27
niektóre silniki (bardzo często motocyklowe) mają regulację luzów przez stosowanie płytek zaworowych (wyglądają jak monety) - ustawianie polega na zmierzeniu luzu, wyjęciu płytki i wymianie na taką, która będzie dawała prawidłowy odstęp

w hondach masz regulację "na klawiaturze", więc żadnego problemu nie będzie.. a to że mechanik nie wie jaki rodzaj regulacji jest w hondach, to cale nie robi z niego papudraka

Saiti
30-12-11, 12:24
Właśnie wspomniałem o regulacji płytkowej ;)

Tak, masz luz regulowany szczelinomierzem, łatwy dostęp i w ogóle przyjemna robota jak ktoś lubi :) Ale nie o tym temat. Dziś będę miał pompę wody - jutro jadę jeszcze raz robić rozrząd, ta zaczęła cieknąć solidnie po wymianie. Sprawdzę ustawienie.

Ale werdykt prosty: jak na jedynce jeszcze jedzie, to dwójka jest martwa.

Wczoraj byłem na podnośniku, przewody paliwowe w rdzawym nalocie, ale oczyściłem druciakiem i są jak nowe - nie ciekną. Za to niemiła informacja, że uszczelniacze skrzyni martwe wraz z maglem i uszczelką miski olejowej.

Wojtec12345678
30-12-11, 12:29
I o takie odpowiedzi mi chodziło, dziękuję wam bardzo :)