Zobacz pełną wersję : jakie CR??
witam wszystkich mam pytanie...jak sprawdzic jakie CR ma silnik?? powiedzmy chce kupic silnik(D16Z5) jest pomodzony tak twierdzi wlasciciel(doprezony) ale nie wiadomo ile!!! jak to sprawdzic/??!!!z gory dziekuje
Rozebrać silnik i zobaczyć co za gadżety są w środku.
niestety nie ma takiej mozliwosci :(
ciśnienie sprężania powinno być wyższe przy doprężonym ale o ile tego Ci nie powiem :)
ale ciśnienie sprężania maleje przez takie pierdoły jak zużyte pierscionki i wgl :P więc nie wiem jak inaczej :P nic innego nie przychodzi mi do głowy
stopień sprężania sprawdza się specjalnym zegarem wkręcanym w miejsce świecy. Sprawdź na necie fabryczne sprężanie D16Z5 i później porównaj z wynikami z zegara,będziesz widział czy cos jest zmodzone czy nie:)
mówisz o ciśnieniu sprężania ;]
Michalll_1991
11-01-12, 15:20
zadam glupie pytanie, CR to konkretnie ? stopien sprezania(kompresja) ? znaczy chodzi o to samo tylko na zegarze pokazywane jest w jakims cisnieniu si, a nie stopni sprezania ,tak ?
CR to z angielskiego Compression Ratio - Stopień sprężania. Co do wskazań na zegarze to jest podawane w jednostkach układu SI, a dokładniej w Barach.
Jednakże to co wskazuje nam manometr to Ciśnienie Sprężania , a nie jego stopień. Czyli mówiąc prościej w wzorcowym silniku w momencie kiedy tłok jest w DMP (dolny martwy punkt) znajduje się w nim 1000cc powietrza ( 900 w cylindrze i 100 w komorze spalania) , kiedy tłok znajdzie się w GMP ( górny martwy punkt) objętość ta spada do 100 cc ( tyle ile jest w komorze spalania). Więc stopień sprężania to 1000:100 a po uproszczeniu 10:1. Natomiast mierzymy ciśnienie sprężania , czyli to jakie Ciśnienie powstaje po skompresowaniu tego powietrza. Jeżeli zgadza się z danymi technicznymi podanymi przez producenta oznacza to że silnik jest zdrowy. Natomiast jeżeli odnotujemy jego spadek to oznacza że pierścienie , zawory lub uszczelniacze zaworowe powiedziały papa. I tak jak tutaj przedmówcy powiedzieli , jeżeli było coś dłubnięte np. doprężony silnik to objętość spada . Zakładając że siła działająca na powietrze w cylindrze jest taka sama to Ciśnienie Sprężania przy zdrowym silniku powinno być wyższe niż nominalnie.
Oczywiście jeżeli się mylę to proszę osoby bardziej doświadczone lub obeznane w temacie o poprawienie moich wypocin :D
Pozdrawiam
New_Man
tak to jest, przy odprężonym silniku będzie mniej pokazywać. Lub przy zużytym.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.