Zobacz pełną wersję : ILE WAŻĄ WASZE AUTA? - wątek poswiecony odchudzaniu
Jak w temacie.. To ile wycisnie sie kucyków, to jak pomodzi sie zawieche, ect... gra ogromną role jesli chodzi o osiągi. Ale równie wazne w osiągach jest ile defakto wazy samo auto (a o tym juz jest niewiele..) - na co wpływa to co sie wywaliło (kanape, zapas, plastiki, tłustego kumpla;) żone...) co sie wymieniło (np maske, burte, nadkole...) a co odchudziło (np zamach, wycieło coś niepotrzebnego, powiercilo otwory w czymś...). Dlatego chciałbym poswiecić ten wątek wadze samochodu, wiec prosze wypowiadajcie sie tu własnie w tym temacie - co takiego zrobiliscie żeby poddać diecie wasze Hanki i co defakto z tego wyszło.
((dla podpowiedzi powiem ze autko mozna zwazyc w zasadzie bezpłatnie na złomowisku, w niektórych fabrykach, portach czasami na wysypiskach))
Zaczne od siebie:
Moja Hanka to: civic dx, hatchback, 1,3 - w zasadzie ogór (mam tylko szyberdach i wspomaganie - które nie zawsze w nich wystepowało).
Pojechałem zważyć totalną serią bez zadnych przeróbek zatankowaną do pełna - waga pokazała mi 965kg
Na chwile obecna pozbyłem sie tylniej kanapy, wiekszosci plastikow z tyłu, chlapaczy, koła zapasowego (moj stalowy zapas wazy 12,1kg), wstawilem lekki zamach (3kg różnicy). Niebawem zważe znowu tylko pozbede sie jeszcze kilku rzeczy.
Seryjnie wyposażony Civic 4D ej9 po swapie na d15z8 z paroma litrami benzyny 1050kg
Wyposażenie: wspomaganie, 2x poduszki, 4x elektryczne szyby, 2x elektryczne lusterka, szyberdach...
ITR waży seryjnie coś około 1160KG
po modach średnich (odwracalnych) można mu zdjeć 80KG (zjęte lub zamieniomne: 1 fotel, klapa tył, 2xdzrwi, rozpórka tył, i inne drobiazgi, wycieraczka)
po nieodwracalnych na pewno dodatkowe 40Kg (maty, wygłuszenia,2 seryjne fotele, akumulator,antena itd)
mój osobisty ITR po odchudzeniu ważył 1060KG
konstruktor
21-12-11, 22:56
Dowód rejestracyjny: mam wbite 1120 kg.
Samochód : EK3 (d15z6), HB, 6g
Wyposażenie: wspomaganie, 2x poduszki, 2x elektryczne szyby, 2x elektryczne lusterka, (+ pełen osprzęt : koło zapasowe , dywaniki , wszystkie maty , apteczki i inne )
P.S. Przy najbliższej okazji zajadę na wagę aby sprawdzić tą masę własną , bo troszkę wysoka (w porównaniu np do itr'a)
Dowód rejestracyjny: mam wbite 1120 kg.
Samochód : EK3 (d15z6), HB, 6g
Wyposażenie: wspomaganie, 2x poduszki, 2x elektryczne szyby, 2x elektryczne lusterka, (+ pełen osprzęt : koło zapasowe , dywaniki , wszystkie maty , apteczki i inne )
P.S. Przy najbliższej okazji zajadę na wagę aby sprawdzić tą masę własną , bo troszkę wysoka (w porównaniu np do itr'a)
Dowód dowodem, ale nie wydaje mi się, żeby EK3 ważyło tyle..
konstruktor
21-12-11, 23:32
dlatego też dopisałem :
P.S. Przy najbliższej okazji zajadę na wagę aby sprawdzić tą masę własną , bo troszkę wysoka (w porównaniu np do itr'a)
EJ9 z D16Y2 pod maską, wydechem 2.25", z pełnym środkiem, z połową baku 1090kg
Wczoraj zakładałem ebuy-owy 4-2-1 + decat pipe zamiast katalizatora owiniete 30-oma metrami (25mm) tasmy termoizolacyjnej, z ciekawosci poważyłem i zestaw ebuy-owy z tasma jest o 4kg z hakiem lżejszy od serii.
Starstruck
22-12-11, 10:16
EJ6 z pełnym wyposażeniem (poduchy, klima, szyber, elektryka), pełne wnętrze i niecałe pół baku paliwa: 1050 kg :).
Moje EJ9 3d, klima, elektryka itd seria 1040kg
Po wszystkich moich odchudzaniach 1120kg :D audio, wielkie heble, rozpórki, wygłuszenia, fotele i masa innych dołożonych pierdół :D
Moj eg4 ma wbite w dowod 935 kg ( nie wazylem osobiscie )
- 2x ele. szyby, 2x ele. lusterka, ele. szyber dach, cale wnetrze, zestaw rozporek, maska, burta, lotka LAMINAT - wyszlo 900 kg z pelnym bakiem
na chwile obecna - wpadl wydech 2.25", heble od VTi , pozbylem sie kanapy i plastikow - ??? kg ( poczekam jeszcze na pare zabawek i zobaczymy )
Moje EJ2 z 1/3 baku, dojazdówka, jakieś audio, tuba, kompletne wnętrze, custom dolot, wydech 2", alu felgi oz, elektryczny szyber, lusterka, szyby, wygłuszenie wnętrza - 1100 kg.
jakie macie propozycje pozbcia sie balastu z przodu? z tyłu mozna wywalic sporo ale co wywalic z pod maski?? osobiscie wywalilem uchwyt do wydechu ktory byl zaraz za silnikiem po wstawieniu 421 stal sie bezuzyteczny, chce wywalic 1 z dwuch uchwytow na line, przerzuce akumulator na tył i sie zastanawiam czy do czegos jest potrzebny ten duzy plastik z przodu pod zderzakiem? ma ktos jakies propozycje jeszcze?
Osłona silnika waży niewiele, a chroni silnik przed wodą i brudem, IMO bez sensu to wywalać. Jak już przenosisz aku to możesz wywalić podstawkę z 2 śrubami hehe.
Ja niejestem zwolennikiem odchudzania tylu przez to, ze w civicu rozklad mas juz i tak jest daleki od idealu.
Z przodu wymiana kolektora na ebay z nierdzewki to pare kg oszczednosci w stosunku do zeliwnego.
Maska z laminatu to oszczednosc ok 7kg.
Plastik pod zderzakiem nie jest specjalnie potrzebny, przy wymianie poduszki od silnika go zdjalem i juz nie zalozylem.
Z rzeczy oczywistych to mozesz jezdzic z minimalna iloscia plynu do spryskiwaczy, a zbiornik w civcicach jest spory - ok 5l.
Aha, jeszcze rura zamiast katalizatora to tez pre kg mniej, ale nie robilem dokladnego porownania co ile wazy, zreszta wrzucilem katalizator spowrotem.
mam juz 421 i rure zamiast kata - ucielo 4,1kg, lekki zamach ucielo 3kg baniak na plyn do spryskiwaczy i tak na ogol mam prawie pusty a nie dlugo przeniose go w miejsce gdzie akumulator jest (ale to juz inne wzgledyi inna bajka..). tył juz mam praktycznie pusty - zostaly mi jeszcze tylko jakies silowniki, i podsufitaka pozbywam sie tego na dniach. szczerze mowiac dupa mi sporo poszła w góre i glupio to wyglada.. dlatego tez sie zastanawiam co sprzodu porobic lub co dalo by sie z przdu do tylu przeżucić.
ogólnie warto myśleć o lekkich felgach....
konstruktor
27-12-11, 23:34
ogólnie warto myśleć o lekkich felgach....
gdzieś kiedyś czytałem (pewnie na forum) że 1k na feldze to kilka-kilkanaście kilogramów w środku ( pod maską wnętrze) chodziło o masę wirującą/dynamiczną oraz o masę statyczną
jesli byłby ktoś kto poda dokładne dane to niech się nimi podzieli.
(jeżeli coś popierdzieliłem w nazewnictwie to z góry przepraszam)
p.s. miłego odchudzania
Moje eg4 z d16z6 lekki zamach, stab przód itr.
- 2x ele. szyby, 2x ele. lusterka, szklany szyber, zestaw rozporek, maska, burta, lotka LAMINAT, zbite maty wygłuszające, zdjęte wygłuszenie ze ściany grodziowej, z wnętrza wyleciała tylna kanapa, i dykta z bagażnika. waga z 1/3 baku około 920kg.
choć muszę przejechać się na dokładniejszą wage. Chcę zejść do około 900kg, jak myślicie dam rade?
zapas wazy ponad 10 kila - wywal go i kup tylko... cos tam takie g... w spreju i pompke, półka w bagażniku tez sporo wazy, mo i wszelkieplastiki i tylnie pasy - moze z tego uzbierasz cos w porywach 20kg - tych ktore maz za powyzej 900. moze jakis lekki fotel. Ps. dzis gdzies na jakims forum widzialem jajko cos okolo 700kg - ale bylo juz typowo pod drag..
na fotelu można urwać z jakieś 8kg, tylne pasy i śrubki to po demontażu tez coś koło 8kg, zdjąć silniczek tylnej wycieraczki...
z przodu można zdemontować deskę, nagrzewnicę, dmuchawę, zostawić tylko zegary kolumnę kierowniczą i jej mocowanie, pedały. Nawet niepotrzebne części wiązki można wyjąć. Mocując kubły bez możliwości przesuwu też się parę kg zaoszczędzi. Z tyłu oprócz wywalenia wszystkiego, można jeszcze parę blach wyciąć :D
Myślę że bez jakiegoś hardcorowego odchudzania da się zejść do tych 900kg. Pasów tylnych juz dawno nie mam, przedni lewy zastąpiony szelkowym. W planach mam jeszcze kubełkowe siedzenia.
Szyberdach waży z wszystkim 30 kg podobno.
Szyberdach waży z wszystkim 30 kg podobno.
wysyłałem kiedyś szyber i ważył 14kg.
nie ważyłem, ale na pewno nie waży 30 kg :)
na bank tyle nie waży...
Zwarzyłem dziś fotele - moje bez zadnej skury elektryki i podgrzewania ważą 15kg sztuka bez kilku deko.
Starstruck
30-12-11, 01:37
Szyber z całym obsługującym go osprzętem waży ok 30 kg właśnie.
Moj civic 92-95 HB EG4
Wyposażenie: Poduszka powietrzna kierowcy, elektryczne szyby
Silnik: d15b , lekki zamach
Maska laminat, lotka spoon laminat, fotele del sol, brak wnętrza z tyłu tj kanapy, koła zapasowego, półki, deski .
Waga : na wadze wyszło 900kg
Nie usuwałem plastików ani podsufitki ani wykładziny
szyber nie wązy 30 kg, bez przesady.. trzymałem w łapie szyber wraz z całym stelażem i to na bank nie było 30 kg, kumpel ważył i mu wyszło 12 kg. mowa oczywiście o metalowym, szklane są cięższe zapewne
na bank tyle nie wazy - bo by oznaczalo ze szyber wazy wiecej niz 2 przednie fotele bo one razem maja 30kg...
A tak poza tym to powazyłem troche dziś, tak orientacyjnie... wagą łazienkową. Wymienione rzeczy są z mojego oguratowatego EG3:
13 kg, tylnia kanapa z oparciem
4,2 kg wykładzina (zalezy ile piachu się w nią wbiło ;) )
?? - podsufitke walnąłem na zewnatrz i nabrała wody wiec nie wiem, ale lekka byla -strzelam w 1-2kg
5 kg te duze boczne plastiki z tyłu
5 kg skrzynka a w niej: tylnie pasy, śruby, sróbeczki, drobne plastiki takie jak zaslepki czy popielniczka, uchwyty/rączki te na podsufitce dla pasarzerów i ninne drobiazgi...
8,6 kg plastiki wokół drzwi/okien, hlapacze, chodniczki, plastik burty, inne plastiki z bagażnika
5kg pilśnia z bagarznika + półka
Tak szacunkowo jak policzyłem (bo nie wazyłem jeszcze) to odchudziłem hanke razem z innymi rzeczami o jakieś 63kg (szczerze mówiac liczyłem na jakies 80 :/ - ale dobre i to) teraz przy zalanym do pełna baku powinna wazyć ok 902 kg :D Ale i ja schudłem o jakies 3kg :D:D:D
wygłuszenie z grodzi + wygłuszenie przyklejone do podłogi łącznie waży lekko ponad 15kg.
Dziś ważyłem swoją Hanke (EG3) po czystkach i z pełnym bakiem paliwa pokazała mi 860kg :D
Co do szybru, szklany sedanowy (idzie po całości dachu) waży 20kilka kg.
na ostatnim zlocie był ktos 5genem z wycieta z tylo podłoga i wstawiona blacha swoja droga bak tez mozna zmniejszyc wywalic deche na grzewnice i zmienic silnik na d13 zdaje mi sie ze ten byl najlzejszy :P
ej9 3d d14z2 z klimą - 1080kg
po wywaleniu wszystkiego z tyłu (plastiki, zapas, kanapa) 1020kg
pozdrawiam
zmienic silnik na d13 zdaje mi sie ze ten byl najlzejszy :P
silniki waza prawie tyle samo.. - d13 od d15 różni sie praktycznie wykorbieniem z tąd masz różnice w pojemności...
ej1 z b seria na pokładzie wyposazenie 2 poduszki, tempomat, szklany szyber, elektryka i te wzmocnienia w drzwiach i pod zderzakami oraz zatankowany za parenascie zlotych 1240 kg
4gen cała deska, nic nie ruszane z przodu (czyli nagrzewnica itp.) boczki w drzwiach seryjne fotele, seryjne pasy - cała reszta out , z 15l paliwa wyszło 820kg :)
może uda się zejść do ok. 760 z laminatami :)
a nie wiem czy wspomniałem... ale kierownica też może być lżejsza i to sporo - szczerze mowiąc sie tego nie spodziewałem ale jak zdjąłem starą kierownice i mialem ja w jednym a w drugim moją OMP (to na oko bo nie ważyłem) nowa ważyła 3-4 razy mniej - było to naprawde bardzo czuć!
a jeszcze pytanie o tłumnik środkowy i końcowy - nadal mam serie i sie zastanawiam czy kwasiak bedzie dużo lżejszy?? bo np kolektor wylotowy jak zmieniałem to kwasiak ważył około połowe mniej niż to żeliwo co miałem wczesniej..
przy wydechu takiej roznicy nie będzie bo nie jest żeliwny raczej... jakaś różnica będzie ale nie nastawiałbym się na mega dużą
to moze i ja sie wypowiem.
obecny moj setup wyglada tak:
EG4, wspoma,brak elektryki, brak szybra. burta laminat, lotka dluga, w srodku tylko deska, boczki na drzwiach, kubel recaro i kubel mirco. brak wykladziny i wszystkich innych wygluszen, brak wszystkich pasow, w zamian 2 komplety szelek, brak pozostalych plastikow i boczkow.
heble 262+ beben, stab 26/15/ wahacze metalowe integra. wydech kompletny z kwasu, alu dolot. blotnik laminat posciagane wszystkie nie potrzebne rzeczy, typu dodatkowe mocowania przewodow ham, mocowania filtra paliwa, oslony wydechu itp.
waga obecna z rezerwą paliwa równe 880kg
w planach drugi kubel mirco, maska laminat, drugi blotnik laminat.
na zloty kompletnie odelzone metalowe drzwi 2szt z szyba poliweglanową.
czyli jeszcze jakies 30kg spokojnie do urwania
chyba o niczym nie zapomniałem ;)
zakit a wywaliłeś wygłuszenia z grodzi i podłogi? - to badziewie nie wygląda a łacznie waży jakieś 15kg jak ważyłem, moj EG3 z pełnym bakiem warzy 860kg
w planach mam maske, nadkola i burte z laminatu, może wywyale kubeł pasarzera, lekkie kolo pasowe, lekki akumulator, pozbycie sie wspomagania i jak sie już dorobie klatki to wtedy drzwi wypruje i wytne co sie da, z pod maski jak bede miał chwile to wykręce 2! uchwyty na line holowniczą - nie wiem po co 2 są... wywaliłem tez juz półke pod akumulator a sam akumulator przenioslem daleko na tył pod samą ścianke tam gdzie zapas był - w tym ostatnim na wadze jestem w plecy bo kabel i nowe mocowania troche warzą ale o dziwo bardzo odczówalna zmiana w prowadzeniu..
tak ,na grodzi nie mam, na podlodze mam, bo nie chcialo mi sie zrywac. ale te akurat nie wazą zbyt duzo.
warzą... jak zerwalem to miałem prawie 2 pełne 10 litrowe wiiadra i na tym czarnym gownie urwiesz spokojnie 10kg
tez strzeliłem karpia jak na wadze położyłem - ale pieprzyłem sie 2 dni z tym....
mlody_furia
15-06-12, 17:15
jaka jest różnica wagowa między laminatowymi błotnikami a blaszanymi?
Różnica około 3kg na stronie wiem bo mam blaszane mają chyba z 5kg a laminat 1.5 może 1kg juz nie pamiętam :D A moja waga to 1000kg :D mam tez maske z laminatu wywalona klima, wywalone poduszki :D i takie tam ;] Ogólnie bardziej kłade uwage na centralny rozkład ciezaru przód odchudzony a tył i podłoga matami zrobiona ! Takze jest ładnie ;]
' MADMAN '
03-09-12, 08:53
odkopię trochę temat :)
orientuje się ktoś ile może ważyć seryjna klapa w ej1 lub ej2 i tak samo ile ważą drzwi od 5gen z elektryką oraz poduszka powietrzna pasażera?
drzwi w 5 gen. HB ok 28kg.
kupilem maske carbonowa z wylotami powietrza (taka ebuy-owa.. - czyli warstwa carbonu na pokaz i włukno szklane pod spodem..) waga jakies 9,5kg OEM-owa maska jak ważyłem jakies 14,1..
Ma ktoś jakieś pomysły coś tu wywalić/wyciąć lub przenieś na tył z pod maski??
Akumulator mam już na tyle, jeden z chwytów na hak już odkręciłem (odkręcił bym i drugi ale jeszcze nie mam pomysłu czym go zastąpić), pojemnika do spryskiwaczy nie widze sęsu raczej przenosić bo na ogół mam i tak prawie pusty a sam w sobie wiele nie waży...
Więc co się da tam wydłubać jeszcze?
EDIT: Jeszcze jedno: Chciałbym sie pozbyć z kabiny tego całego gówna od dmuchawy tyle że jest u mnie na tyle wilgotno że potrzebuje jakoś roziązać problem ogrzania i odparowania przedniej szyby...
Jakieś pomysły?
Seryjny Civic IV generacji w sedanie, elektryczne szyby, lusterka. 930 kilogramów powtarzalne na dwóch wagach.
EJ9 d16z6 turbo, klima, wspoma, 2 poduszki, abs, seria z pustym bakiem bez zapasówki 1040kg
sebastanlec
16-12-12, 13:25
5 gen sedan, silnik D15B2 +Z6, seria bez elektryki, wybebeszony srodek 980kg
Moje ej9 Hb Polift ma w dowodzie 970 kg ? cosik mało ,ale słyszałem że polifty są lżejsze czy to prawda nie wiem
Osobiście nie warzyłem auta ale teraz z audio napewno ma wiecej sam głośnik warzy ok 10 kg
Moje ej9 Hb Polift ma w dowodzie 970 kg ? cosik mało ,ale słyszałem że polifty są lżejsze czy to prawda nie wiem
Osobiście nie warzyłem auta ale teraz z audio napewno ma wiecej sam głośnik warzy ok 10 kg
po tyle mają przedlifty bez wyposażenia;) polifty są cięższe bo mają większe hamulce, w standardzie abs, poduszki i metalowe belki jako wzmocnienie za zderzakami;)
Wyjęte przedwczoraj z Vgen HB
Tylne siedzisko - 3,2kg
Oparcia - 9,2kg
Duze plastiki (oba) - 5kg
Małe plus pasy srubki srubeczki zaslepeczki - 6,7kg
Całośc daje około 24kg więc jak narazie nie wiele ale to dopiero stage 1:)
te plastiki tyle nie warzą miałem je w ręku i sa leciutkie
wyjmij, zważ a dopiero wtedy wypowiadaj sie podajac konkrety a nie jak Kaczynski NIE BO NIE ;)
Nie mam co robic tylko pewnie siedzie i z nudów wymyslam sciemnione masy poszczegolnych elementow:D
Zapomnialem dodac półki - niecałe 5kg jak dobrze pamiętam.
Dojazdowka stalowka 14" - 7,7kg plus opona (nie wazylem ale pewnie cos okolo 2,5kg tak by akurat 10kg bylo na koło :)
Dojazdowki w reku nie mialem ale moj zapas seryjny stalka i opona to 12,1kg bylo
Ja się pozbyłem w swoim ej9 klimatyzacji, której i tak nie używałem. I z tego co pamiętam, to całość ważyła coś koło 20kg.
A co do przeniesienia akumulatora na tył, to musi on być na środku (w miejscu dojazdówki), czy może być np. w prawym roku blisko lampy?
Z dojazdówki nie chcę rezygnować, bo samochodu używam na co dzień i nie wiadomo kiedy się przyda, poza tym fajnie by było gdyby można w dalszym ciągu jakąś chociaż jedną torbę podróżną zmieścić, a to jest nawet możliwe z X-barem z tyłu. Praktycznie dla mnie bagażnik jest wystarczający taki jak w Vgenie, a w VIgenie nawet po wsadzenie aku powinno być dalej więcej miejsca, tylko żeby zbytnio nie przeszkadzał na środku.
Aku może byc tak jak mówisz.
moj błąd. nie dojazdówka a zapas :)
To wiemy ze stalówka z oponą 14" waży ponad 10kg (pewnie zależnie od felgi i opony)
A ważył ktoś dojazdówkę 14"?
stalówka z oponą 185/60 ma jakoś 15-16kg
a dojazdówka 14 jak dobrze pamiętam to 8kg
Kontynuuje swój wątek:
Wyjęte przedwczoraj z Vgen HB
Tylne siedzisko - 3,2kg
Oparcia - 9,2kg
Duze plastiki (oba) - 5kg
Małe plastiki plus pasy srubki srubeczki zaslepeczki uchwyty kanapy itd- 6,7kg
Całośc daje około 24kg więc jak narazie nie wiele ale to dopiero stage 1
C.d.
Podsufitka z cykorłapkami - 2kg (wartości zaokrąglone)
Przednie boczki drzwi (oba) - 5kg
Tunel, obudowa z mieszkiem - 1kg
Koło zapasowe 14" - 15kg
Kolektor wydech OEM na ebay - 5kg
W sumie kolejne - 26kg co daje - 50kg
W temacie boczków sprawa ma się tak.
Przód i tył ważą po 5kg +/- kilka dkg co daje 10kg.
PCW spienione 3mm na przód i tył około 2-3kg bo akurat tego nie ważyłem.
To dodam jeszcze od siebie bo przedwczoraj zciągałem:
EG boczki drzwi wraz z głośnikami - obie strony 7kg
Wie ktoś może ile ważą wzmocnienia drzwi?
Oraz jeszcze trudniejsze pytanie jak rozkłada się masa w Vgen HB?
wedłog mnie będzie 60%/40% tak na oko bo z przodu masz silnik wszystkie układy a z tyłu pustka praktycznie i zawieszenie. a auto jest w sumie krótkie ale jak mówię to tak na oko podałem.
no masz bak z tyłu jeszcze...
Wie ktoś może ile ważą wzmocnienia drzwi?
Oraz jeszcze trudniejsze pytanie jak rozkłada się masa w Vgen HB?
te wzmocnienia (rura) to jak pamiętam 4kg
całe drzwi w Integrze ważą 32KG więc civic podobnie
Drzwi w civicu 5 gen ok 28kg sztuka, da się je odchudzić 12kg sztukę.
Faktycznie zapomniałem o baku xD no to może te 70%/30% bedzie ale to tak jak mówią na wage ;]
ktoś tu na forum miał zwarzone EG - przód/tył, chyba któryś projektów na tor, ale za cholere nie mogę sobie przypomnieć kto to był..
Dokładne dane z rozkładem masy włącznie macie w manualu w zakładce design specifications. Nie mam na tym kompie manuali więc nie podam :P
Moje MA9 zważone na 1105kg w specyfikacji seria z klimą i elektryką z 1/4 baku, rozkład masy z tego co pamiętam 59% przód / 41% tył w tym modelu.
tylko w manualu podają rozkład masy dla kompletnie wyposażonych aut a nie dla "wydmuszek". po wywaleniu wnętrza bilans staje się bardziej niekorzystny
EK4 3d hath z klimą, w dowodzie uwaga: 1210kg!!! moja ostatnia rozmowa z kumplem... Ej Piter a Twój Civic ile waży ? z tone no nie? ... taa noo tone z groszami:)... a pokaż dowód;p ... yyy kurde hmm dowód dowodem a wiesz co ostatnio zrobił mój yy pies! ...(a tak naprawde nie mam psa:| ):D wstyd kurde jak mogli tak podać:( szczerze wątpie zeby to byla waga nawet odpowiednia dla ferio
w tych dowodach podają dane z kosmosu czasem, najlepiej wjechać na wagę i zważyć mi akurat wyszło dokładnie tyle ile mam wpisane chyba cufal ;)
EG4 z ~20l zupy w baku 910kg ;d
Mam fotke na wadze, a nie moge znaleźć foty z ukazanym licznikiem wagi ;(
Panie ale nas nie obchodzi fotki wagi tylko setup auta :)
Ostatnio jak ważyłem było 855kg z pełnym bakiem.
Dziś wyprułem kokpit z seryjnego (z radiem) 11kg zjechałem na 7kg i nadal wygląda jak kokpit ;)
Nagrzewnica z tym całym ustrojstwem cos pomiędzy 8-10kg, zważe jeszcze dokładniej zanim się jej pozbędę..
Eg3 z lpg 1030kg pół baku paliwa , i prawie cały zbiornik lpg
EK4 Hatchback 3d z 3/4 paliwa w baku, 2 gaśnicami(1kg), podnośnikiem oraz wyposażeniem seryjnym(brak klimy) 1105kg( w dowodzie mam 1065kg).
kaczka208D
13-06-14, 16:02
Hej, mam pytanie ile waży seryjny fotel z civica Vgen (ej2, ale to chyba jakieś wielkiej różnicy nie robi czy to będzie ej2 czy eg3,eg4, eg5)? Pytam bo muszę wiedzieć czy paczka kurierska zmieści się do 30kg ?
Z tego co pamiętam to coś około 15kg.
EG4 wydmuszka z B18c4 - 860kg
kaczka208D
13-06-14, 22:38
Sckape dzieki :)
Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2
Sckape dzieki :)
Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2
po napisaniu zerknąłem i jest jak byk na 2 stronie tego tematu w moim poście....
A ja myślałem ze mam lekkie auto zanim nie przeczytałem kilku postów... EG6, B16A2, Wydmuszka, bez mat wygłuszających, zaspawana dziura po szyberdachu, kubły Bimarco, szelki, maska błotniki burta - laminat, z 10 litrów paliwa w baku, z dojazdówka 920kg... W dowodzie 1080kg.
Swoją drogą to jaka jest różnica w wadze pomiędzy gołą budą eg3 a eg6 o ile jest jakaś?
Z tego co wiem to nie ma.. mam eg3 ale klatke przekladalem z eg6 ktore pociąłem na kawałki i szczerze mowiąc nie widziałem żadnych różnic.
Z tego co wiem to nie ma.. mam eg3 ale klatke przekladalem z eg6 ktore pociąłem na kawałki i szczerze mowiąc nie widziałem żadnych różnic.
Dzięki za odpowiedź. Skoro nie widać różnicy to po co przepłacać :D
civic coupe ej2, bez kierowcy ,kompletny,kolo zapasowe,lewarek,gasnica, elektryka, szyber ,wyjęta klima,5l paliwa bez lpg 1020kg, chyba niezle:D
Odchudzam eg3 noblesse, jestem na dalekim etapie -900kg, szyber, el szyby. Poduszkipl wycieraczka tyl. Niestety robiłem reperaturkiprogow co pewnie sporo podwojna blacha miejscami dodala kg. Pytanie mam: da sie odkrecic dolna czescdeski rozdzoelczej bez ciecia?, oplaca sie wywalac dodatkowr przrwody obok pedałów lub takir nigdzie nie wpiete?
accord cg3 seria 1340kg , coupe ej6 1090
w h.. zabawy z przewodami, z calego auta wywaliłem coś ok 4kg jak dobrze pamiętam..
w h.. zabawy z przewodami, z calego auta wywaliłem coś ok 4kg jak dobrze pamiętam.. można wiedzieć co wyciagles, narazie pozbylem sie z poduszkami wiazki od nich. Chodze juz wokół auta, pod, w srodku i nie mam pomyslu co dalej by zejsc cgociaz troche nizej 900
W ogole wiekszosc tu pisze ze do 840 umia zejsc. Ja nawet wspornikow klapy tylnej nie mam burta włókno.. jeden kubelek plus mocowania dodatkowe i nie wiele mi to dalo :/ czy moze.moja wersja z elboku szybami, szybedrachem poduszkami wspomaganiem ma wiecej blachy dodane?'
przelec moj temat, zdjecia chyba wciel ale w opisie bedzie co wywalałem...
np jeden uchwyt pod hak z przodu wyleciał, troche blach z tylu wuleciało, cześć zderzaka w tamtych czasach, akumulator sporo ważył, deski dozdzielczej u mnie nie ma, ani dmuchawy, drzwi wyciete prawie do zera (została zewnętrzna powłoka), zamach u mnie wazy 3kg (seria jakies 7), feghi mam leciutkie - jakies 4,5kg sztukalekka maska, nadkola, nurta tylnia.
Piszą żd do 840 umią czy zeszli?
przelec moj temat, zdjecia chyba wciel ale w opisie bedzie co wywalałem...
np jeden uchwyt pod hak z przodu wyleciał, troche blach z tylu wuleciało, cześć zderzaka w tamtych czasach, akumulator sporo ważył, deski dozdzielczej u mnie nie ma, ani dmuchawy, drzwi wyciete prawie do zera (została zewnętrzna powłoka), zamach u mnie wazy 3kg (seria jakies 7), feghi mam leciutkie - jakies 4,5kg sztukalekka maska, nadkola, nurta tylnia.
Piszą żd do 840 umią czy zeszli? jutro mam w planie wywalic szyberdach i zastapic plyta z pladtiku na stelazu na przekątna przykrecic. Dalej mam w planach maskę błotniki drzwi wlokno - ale to nie predko. Mam więcej pytan po odwiedzeniu Twojego watku. Szyby z plexy gdzie kupic, za ile, samemu docinac, samemu wklrkac klejem.do szyb? Ew więcej podpowiedzi, porad. Zastanawiam sie nad zbiornikiem plynu do spryskiwaczy czy jest warto. Dodam ze nawet klaksonu nie mam. A bez deski rozdzielczej to raczej juz przypal jak **** , a.musze miec auto do robory. Juz dostalem mandat i ostrzeżenie ze jak auto na 5 osob yo kanapa musi byc :x jakies porady?
drzwi i ta belke zostaw w spokoju jak do roboty latasz - zawsze to troche miecha jak ci ktos w bok przywali.... ( u mnie szyby sa poprostu przynitowane dlatego mechanizmu nie mam a sa ciagle na swoim miejscu ;) ) u mnie nadal belka jest mimo ze klatke mam - bez niej to chyba te drzwi u mnie sie by wogole rozpadły hahaha :D
drzwi i ta belke zostaw w spokoju jak do roboty latasz - zawsze to troche miecha jak ci ktos w bok przywali.... ( u mnie szyby sa poprostu przynitowane dlatego mechanizmu nie mam a sa ciagle na swoim miejscu ;) ) u mnie nadal belka jest mimo ze klatke mam - bez niej to chyba te drzwi u mnie sie by wogole rozpadły hahaha :D
Czy po usunięciu nagrzewnicy, może mi się zepsuć auto, ?wczoraj się pozbylem i sie troche niepokoje aha i czy latwo i czy warto usuwac wspomaganie?
Widzę ze temat zamknięty. A szkoda no jaram sie tym i chcialbym zglebic ten temat jak najgleboej. A tu odpowiedzi bardzo rzadko i takie malo pomocne juz.. no drzwi zostawiam dobra. Narazie mam takie podejście
Nic sie nie powinno stac, przeciez latem w upaly ten obieg i tak jest odlaczany. Samo wywalenie wspomagania tylko utrudni jazde, zeby mialo to sens trzeba by bylo zamienic magiel na taki ktory fabrycznie nie mial hydrauliki, a czy ma to sens na to torze tego nie wiem
Nic sie nie powinno stac, przeciez latem w upaly ten obieg i tak jest odlaczany. Samo wywalenie wspomagania tylko utrudni jazde, zeby mialo to sens trzeba by bylo zamienic magiel na taki ktory fabrycznie nie mial hydrauliki, a czy ma to sens na to torze tego nie wiem
A czyli jakbym załatwił przekładnie np ze szrotu z innej hondy bez yyy ,,miejsca" na wspomaganie to wtedy wie za to brac? , ciężko? Mysle ze pokusilbym sie o to ile to mkze mniej wiecej wazyc ze wszystkim i czy będzie dzialac prawidłowo. A ja hondy uzywam praca, ulica, torow nie ma w pobliżu a i tak chyba trzeba placic . Nie wiem. Ale w tym aucie juz praktycznie wszyskie oczywiste rzeczy sa wyciągnięte. Jeszcze tylko zostało z przodu ogarnac kable niepotrzvne. A i naprawić bo cos urwalen i nie dziala mi szyber, wycieraczki i szyby. Hmm... ajak mialen kiedys punto ii hatchback bez wspomagania i jezdzilo ladnie. Więc jesli efekt bylby porównywalny nie przeszkadzało by mi to. Czy tylko ktos potrafi odpowiedzieć na nurtujace mnie pytania?
https://autokult.pl/7792,wspomaganie-kierownicy-jak-zbudowany-jest-uklad-hydrauliczny-i-jak-dziala
Tutaj pisze ze rajdowkom sie usuwanie wspomaganie . Tzn moja honda jej nie przypomina, ale kest odchudzona
Jesli masz jajko to byly wersje bez wspomagania i wystarczy zrobic podmianke. Ten magiel powinien chodzic lzej niz taki z odlaczonym wspomaganiem
A ile takie wspomaganie może ważyć?
Pompa, grube mocowanie do bloku, ciezkie kolo pasowe mozna zamienic na to na jeden pasek, mysle ze leciutko piec kilo mozna zdjac
R3X3 - wiekszość siedzi na FB żeby poczytać bezsęsowne posty i pooglądać reklamy... i coraz mniej na forach pisze... to i ja żadziej zaglądam, też irytujące było dla mnie ze nagle znikły wszystkie moje fotki które przez pare lat tu wrzucałem.. :/
Wracajac do nagrzewnicy - ja nie mam, w zasadzie to nie mam nic nawet deski - jedynie zostały zegary przykręcone na 2 kontowniki - tyle u mnie z produ. Brak nagrzewnicy powoduje 2 problemy - jak jest zimno to... jest zimno, a drugi troche poważniejszy - w wilgotne dni zaparuja ci szyby i co wtedy? Musisz ten drugi problem sobie rozwiązać.
Jeśli chodzi o wywalenie wspomy - tak pare kilo urwiesz ale czy warto? jak zrobisz auto tak że zacznie sie lepiej drogi trzymać, dasz szersze laczki z dobrze lepiącą gumą to sie dość ciężko zrobi, jak do tego zmienisz ustawienia kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy (zeby auto lepiej reagowało i sie jeszcze lepiej trzymało) zrobi się jeszcze ciężej, jeśli wymienisz maglownice z kolei na ''szybszą'' np z itr-a to bedzie jeszcze ciężej... wrzycisz szpere - jeszcze ciężej, zrobisz areo - znowu ciężej itd.. Osobiście też o tym myślałem, na próbe zdjąłem paszek od pompy wspomagania, polatałe jakiś tydzień ale mi nie pasowało - to było jeszcze za czasw kiedy auto mi nie specjalnie kleiło - teraz jak już klei to nie wyobrażam sobie jej nie mieć - mając wspome i wychodząc z zakrętu kiera mi baaardzo mocno ciągnie.
Nie wiem jak z tym wszystkim jak kąty, klejące opony, szpera itp. ale bez wspomagania mi się dużo lepiej jeździ tzn. bardziej wszystko czuć jakoś tak lepszy kontakt się ma z asfaltem ale to jako użytkownik dróg publicznych i jajko nie miało odłączonej pompy tylko seryjnie nie miało wspomagania nie wiem czy to jest jakaś różnica. Za to bieda jest w ciasnych wolnych zakrętach i parkowaniu:D
Temat żyje bo bym coś jeszcze z auta wyjebał ale nie mam co
Kierowce !!!!
Wysłane z mojego SM-A310F przy użyciu Tapatalka
Hmm widziałem filmik co gościu kluczem skręcał zamiast kierownica tylko czy spisze się to na średnie trasy?
Hmm widziałem filmik co gościu kluczem skręcał zamiast kierownica tylko czy spisze się to na średnie trasy?Jak najbardziej, ale uwazam, ze lepsze zamiast klucza bylyby kombinerki.
A tak poważnie, chyba doszedłem do końca odchudzania odkręcając zauważony a wcześniej ignorowany sensor poduszek powietrznych. Deskę rozdzielcza jeszcze nie wiem, a tych rur pod deską raczej nie warto wywalać bo budę usztywniają tak?
Tak z ciekawości, może ktoś wie. Google nie pomogło. Czy da się jechać autem bez akumulatora, rozrusznika, alternatora. Czy da się ominąć te rzeczy, tylko jeździć powiedzmy... Z pychu. Czy ze strony technicznej jest to po prostu niemożliwe?
Tak z ciekawości, może ktoś wie. Google nie pomogło. Czy da się jechać autem bez akumulatora, rozrusznika, alternatora. Czy da się ominąć te rzeczy, tylko jeździć powiedzmy... Z pychu. Czy ze strony technicznej jest to po prostu niemożliwe?
Jak w benzynowym silniku padł mi alternator i nie było ładowania, to dało się jechać dopóki nie zdechł akumulator - i wtedy nawet "z pychu" nie pomogło.
Nie wiem jak z dieslem, ale jeśli miałby elektryczną pompę paliwa, to bez prądu raczej daleko nie pojedzie.
Moja Ej9 przed lift, w dowodzie ma 1030kg, na wadze równe 1000. Bez klimy, która wymontowalem. Dużo zmian, inny dolot, wydech, ale sporo jeszcze do wykręcenia.
Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka
eg3 d13z6 z klatką 880kg wydmuszka ile się dało ale bedzię mniej :cool:
EE9 na wadze 1010 kg, ma grubsze staby niż standardowy 4gen...
Bylem dzis na wadze ale musze jeszcze potwietdzic na innej wyszlo 780kg duzo zrzucilem ale czy az 100kg nie wiem
Zważone na jeszcze 2 innych wagach 850kg
kamil190198
19-03-21, 06:21
Cześć, wiecie ile waży klapa bagażnika z EG8?
Orientuje się ktoś jakie są teraz kary za jazdę wydmuszką po mieście? Kiedyw mi dali tylko 500 i dowód zabrali bez lawety jak to teraz wygląda? Bo ciągnie znowu ale chyba droga już taka przyjemność
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.