Zobacz pełną wersję : Modyfikacje B18b1
Witajcie. Mam okazję kupić w dobrych pieniądzach kompletnego swap'a B18b1. I tutaj moje pytanko. Co można pomodzić w takim silniku?? Da radę wrzucić głowicę np z B16?? Przerobić na Vtec'a?
da rade, operacja taka sama jak przy b20vtec.. parametry po głowicy na poziomie b18c4
A co było by potrzebne do takiej przeróbki, prócz głowicy oczywiście;)
Tak jak Soldi napisal tyle ze tłoki maja mniejsza srednice.Osprzet B16A jak pisalem Ci na KHS tj. ssacy komp aparat
rozrząd od vteca, oil bypass (kanały olejowe bloku i głowicy są poprzestawiane - trzeba zaślepić i zrobić obejście).. google nie kłamą "how to build relative b20vtec" i masz kilka tematów, krok po kroku, z dużą ilością zdjęć i wszystkie potrzebne części
A co byście powiedzieli na turbo w takim silniku? Dodam że silnik jest po kapitalce.
HondaParts
21-12-11, 12:44
Przy sofcie i dobrze dobranej sprężarce będziesz miał 300+...A silnik bardzo dobrze znosi doładowania ponieważ ma grubsze korby niż B-seria Vtec.
Jeżeli chciał byś robić LS-Vtec zapraszam do Empire Racing chłopaki mają już dobrane graty pod tą modyfikację bez konieczności zamawiania gratów z USA.
Oczywiście turbo też wykonają bez najmniejszego problemu :D
Ile wtedy trzeba by było dmuchnąć? Jaką turbosprężarkę najlepiej zastosować?? TD04HL 15T była by ok??
B18B1 ma wieksza pojemność od b18c4, b18c6, ja bym seryjne b18b1 dmuchał głowice odpuścił sobie ;), cały czas mi takie cos chodzi po głowie.... :)
true ;)
Displacement: 1,834 cc
zarówno w B18A B18A1 i B18B1
HondaParts
25-12-11, 01:16
Przy 0.6 z TD04HL-16T spokojnie będzie 300+ i Niutona też na 300+ będzie :D Głowica może być uzupełnieniem Softa :D
Przy 0.6 z TD04HL-16T spokojnie będzie 300+ i Niutona też na 300+ będzie :D Głowica może być uzupełnieniem Softa :D
:eek::rolleyes: Ciekawe
Przy 0.6 z TD04HL-16T spokojnie będzie 300+ i Niutona też na 300+ będzie Głowica może być uzupełnieniem Softa
oczywiście bartusiu, 300+ bez głowicy VTECa i dodatkowo Bseria robiąca tyle Nm ile KM. Idź prosze do działu elektryka, car audio, czy tym podobne..
HondaParts
27-12-11, 12:21
oczywiście bartusiu, 300+ bez głowicy VTECa i dodatkowo Bseria robiąca tyle Nm ile KM. Idź prosze do działu elektryka, car audio, czy tym podobne..
Składałeś taki zestaw??
Ja przyznam szczerze że nie ale na przykładach z innych krajów widzę że 300+ 300+ z tego silnik to żaden problem przy sofcie.Pamiętaj że to ma 1834cc pojemności i już na starcie ma więcej NM niż jakieś C4 lub podobne.
Aż korci Mnie żeby sprzedać moje D16T i kupić takiego LS i pokazać co można zrobić.
Tak samo jak niby nie da sie 400+ w sofcie K24 zrobić.
pokaż te "softy", które mnożą KM i Nm razy dwa
b18a/a1/b1 mają tyle niutonów co b18c4
b18a 163Nm @ 5000 RPM
ja tez chetnie zobacze B1 ponad 300 konne na sofcie....Jak i pewnie wszyscy wlasciciele starszych integr.
300koni da się zrobic (whatever juz na jakim booscie i jak dlugo..), ale Bseria przy takich modach nie zrobi tyle samo KM co Nm i koniec.
No i dlaczego nadal wszyscy używają durnego okreslenia "na sofcie". Co to znaczy? Bo ostatnimi czasy zostało to raczej sprowadzone tylko do róznicy kute/OEMowe, bo juz nawet doladowania zaczynaja isc coraz wyzej. Kiedys soft to bylo 0,4bar, pozniej 0,5, a teraz już 'softy' latają na 0,7. Silnik nie ma powiedziane, że "jeździ na sofcie". On po prostu z danego doładowania/paliwa buduję moment i moc. Niedługo bar również bedzie nazywany softem, bo nadal wytrzymuje na OEMowym bloku? Bzdura do kwadratu..
Panowie mam parę pytań. Jakie turbo najlepiej zastosować?? Będę chciał dmuchać 0.6-0.7B. Jaki ssący i aparat zapłonowy najlepiej tam wpakować? z B16 czy b18?? Chcę zostać przy OBD1 i dlatego trzeba zmieniać ssaka i aparat zapłonowy. Jaką średnice rur zastosować do orurowania?? Dodam że silnik był składany w dobrym warsztacie na panewkach ACL Race.
A silnik bardzo dobrze znosi doładowania ponieważ ma grubsze korby niż B-seria Vtec.
chyba na odwrót b18a/b ma korby pr4 które sa bardziej delikatne niz korby z b18c
masz może zdjęcie porównujące korby b18b1 i b18c albo może osobiście porównywałeś ? Wydaje mi się,że korba z b18c może być lżejsza od tej b18b1 oraz trochę dłuższa choć pewnie nie znacznie.. albo jakieś informację ile mm lub cali ma szerokości/grubości korba z b18c ?
korba z b18c jest cięższa od b18a , korby z b18a to takie wydłużone korby z b16a
foto z porównaniem gdzieś dawno temu miałem , a różnicy w wadze już nie pamiętam ale spokojnie wyczuć można była ja w rekach , wzrokowo obydwie korby wyglądają dość podobnie jednak b18c ma bardziej masywną części na panewkę a jeśli spojrzeć na przekrój pręta to ma dużo grubsze boki H
Panowie teraz takie pytanko. Podejdzie ten silnik do EG?? Będzie problem przerobić sprzęgło i biegi na linkę?? Dodam że jest to cały przód ucięty przy siedzeniach, więc są tam pedały, linki i cały mechanizm z lewarkiem biegów. Będzie się to dało przełożyć do EG??
Przecież w eg sprzęgło jest hydro.
Tak, ale chcę tam wpakować B18b1,a tam jest sprzęgło na linkę. Tak samo w EG biegi są na cięgna, a w B18b1 są na linkę. I w tym problem czy da się przełożyć pedał sprzęgła i mechanizm biegów z Integry DB1 B18b1 do EG.
kup skrzynię od Bserii, która ma hydro (jakakolwiek od civic 5/6gen lub integry 3gen) zamiast rzeźbić w gówienku :)
Podepne sie pod temat czy skrzynia od crv pasuje do b18b1?
a jeszcze jedno pytanie czy półosie od crv podejdą do ej9,czy wymiana piast też mnie czeka
No raczej piasty bedziesz musiał podmienić.
A od czego pasuja oprucz integry?
Ek4 ,vti i crv pasuja piasty a od accorda tez ?
Jestes pewien, ze piasty z ek4 i crv sa takie same? Polosie w crv sa wieksze z tego co pisza.
Ale w piastę wchodzi przegub, a nie półoś. Piasty mogą być takie same.
Od crv to na pewno nie bo maja juz na piec srob
Pisząc, że mogą być takie same, miałem na myśli, że mogą pasować. A co ze swapem hamulców z 5D VTI czy ITR? Tam też jest 4x114 i 5x114, a pasują zamiennie z piastą 4x100. Kwestia sprawdzenia, czy wieloklin przegubu od crv jest taki sam jak w ej9.
Ten swap nie ma prawa się udać... :D Jak już na półośkach stajecie to co dalej będzie? Borovit otwórz inny temat - jak wsadzić B18B1 z Integry DC4 OBD1 do EJ9 OBD2A, bo z tych modyfikacji samego silnika już dawno zeszliście w ****u w las... :rolleyes:
Borovit Edit2: Tłumaczyłem Ci przez telefon od czego pasują półosie (kompletne półosie, z przegubami), żebyś nie musiał tych zasranych piast u siebie zmieniać! Leży Ci złom w garażu i na siłę chcesz go upchnąć w swojej EJ'ocie - pytam się - po co:confused: Przecież to jest ku*wa bez sensu w hooj!
Jak Ty sobie to wyobrażasz? Na przodzie masz piasty od CRV na 5 śrub a tył masz na 4? Kupno czterech różnych felg będzie droższy niż zakup zasranych gotowych półosi - I TERAZ CZYTAJ Z UWAGĄ - od EG6/EG9/EK4/EK9/MB6/MC2 gdzie fabrycznie była B-seria! I do półosi z tych modeli aut pasują Twoje piasty, których zmieniać nie musisz...
Ok zapisalem, nie masz co miesem rzucac ,jak cos bede dzwonil i pytal.
Koniec tematu
W żadnym moim zdaniu mięso nie poleciało... ;)
Zakladal ktoś do tego silnika glowice VTEC ?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.