PDA

Zobacz pełną wersję : Modyfikacje B18b1



wodzio
19-12-11, 21:53
Witajcie. Mam okazję kupić w dobrych pieniądzach kompletnego swap'a B18b1. I tutaj moje pytanko. Co można pomodzić w takim silniku?? Da radę wrzucić głowicę np z B16?? Przerobić na Vtec'a?

soldi
19-12-11, 22:06
da rade, operacja taka sama jak przy b20vtec.. parametry po głowicy na poziomie b18c4

wodzio
19-12-11, 22:49
A co było by potrzebne do takiej przeróbki, prócz głowicy oczywiście;)

Zychu
19-12-11, 23:11
Tak jak Soldi napisal tyle ze tłoki maja mniejsza srednice.Osprzet B16A jak pisalem Ci na KHS tj. ssacy komp aparat

soldi
20-12-11, 10:55
rozrząd od vteca, oil bypass (kanały olejowe bloku i głowicy są poprzestawiane - trzeba zaślepić i zrobić obejście).. google nie kłamą "how to build relative b20vtec" i masz kilka tematów, krok po kroku, z dużą ilością zdjęć i wszystkie potrzebne części

wodzio
20-12-11, 22:32
A co byście powiedzieli na turbo w takim silniku? Dodam że silnik jest po kapitalce.

HondaParts
21-12-11, 12:44
Przy sofcie i dobrze dobranej sprężarce będziesz miał 300+...A silnik bardzo dobrze znosi doładowania ponieważ ma grubsze korby niż B-seria Vtec.

Jeżeli chciał byś robić LS-Vtec zapraszam do Empire Racing chłopaki mają już dobrane graty pod tą modyfikację bez konieczności zamawiania gratów z USA.
Oczywiście turbo też wykonają bez najmniejszego problemu :D

wodzio
22-12-11, 09:37
Ile wtedy trzeba by było dmuchnąć? Jaką turbosprężarkę najlepiej zastosować?? TD04HL 15T była by ok??

Pawel_JBL
23-12-11, 14:03
B18B1 ma wieksza pojemność od b18c4, b18c6, ja bym seryjne b18b1 dmuchał głowice odpuścił sobie ;), cały czas mi takie cos chodzi po głowie.... :)

soldi
23-12-11, 14:42
true ;)
Displacement: 1,834 cc
zarówno w B18A B18A1 i B18B1

HondaParts
25-12-11, 01:16
Przy 0.6 z TD04HL-16T spokojnie będzie 300+ i Niutona też na 300+ będzie :D Głowica może być uzupełnieniem Softa :D

soldi
25-12-11, 01:46
a świnie potrafią latać

Karot
25-12-11, 18:29
Przy 0.6 z TD04HL-16T spokojnie będzie 300+ i Niutona też na 300+ będzie :D Głowica może być uzupełnieniem Softa :D

:eek::rolleyes: Ciekawe

Fawor
26-12-11, 00:23
Przy 0.6 z TD04HL-16T spokojnie będzie 300+ i Niutona też na 300+ będzie Głowica może być uzupełnieniem Softa
oczywiście bartusiu, 300+ bez głowicy VTECa i dodatkowo Bseria robiąca tyle Nm ile KM. Idź prosze do działu elektryka, car audio, czy tym podobne..

HondaParts
27-12-11, 12:21
oczywiście bartusiu, 300+ bez głowicy VTECa i dodatkowo Bseria robiąca tyle Nm ile KM. Idź prosze do działu elektryka, car audio, czy tym podobne..

Składałeś taki zestaw??

Ja przyznam szczerze że nie ale na przykładach z innych krajów widzę że 300+ 300+ z tego silnik to żaden problem przy sofcie.Pamiętaj że to ma 1834cc pojemności i już na starcie ma więcej NM niż jakieś C4 lub podobne.

Aż korci Mnie żeby sprzedać moje D16T i kupić takiego LS i pokazać co można zrobić.

Tak samo jak niby nie da sie 400+ w sofcie K24 zrobić.

soldi
27-12-11, 12:32
pokaż te "softy", które mnożą KM i Nm razy dwa

b18a/a1/b1 mają tyle niutonów co b18c4

b18a 163Nm @ 5000 RPM

Karot
27-12-11, 21:47
ja tez chetnie zobacze B1 ponad 300 konne na sofcie....Jak i pewnie wszyscy wlasciciele starszych integr.

Fawor
28-12-11, 13:54
300koni da się zrobic (whatever juz na jakim booscie i jak dlugo..), ale Bseria przy takich modach nie zrobi tyle samo KM co Nm i koniec.

No i dlaczego nadal wszyscy używają durnego okreslenia "na sofcie". Co to znaczy? Bo ostatnimi czasy zostało to raczej sprowadzone tylko do róznicy kute/OEMowe, bo juz nawet doladowania zaczynaja isc coraz wyzej. Kiedys soft to bylo 0,4bar, pozniej 0,5, a teraz już 'softy' latają na 0,7. Silnik nie ma powiedziane, że "jeździ na sofcie". On po prostu z danego doładowania/paliwa buduję moment i moc. Niedługo bar również bedzie nazywany softem, bo nadal wytrzymuje na OEMowym bloku? Bzdura do kwadratu..

wodzio
30-12-11, 17:13
Panowie mam parę pytań. Jakie turbo najlepiej zastosować?? Będę chciał dmuchać 0.6-0.7B. Jaki ssący i aparat zapłonowy najlepiej tam wpakować? z B16 czy b18?? Chcę zostać przy OBD1 i dlatego trzeba zmieniać ssaka i aparat zapłonowy. Jaką średnice rur zastosować do orurowania?? Dodam że silnik był składany w dobrym warsztacie na panewkach ACL Race.

przema72
30-12-11, 17:40
A silnik bardzo dobrze znosi doładowania ponieważ ma grubsze korby niż B-seria Vtec.

chyba na odwrót b18a/b ma korby pr4 które sa bardziej delikatne niz korby z b18c

kamilgt
04-01-12, 00:47
masz może zdjęcie porównujące korby b18b1 i b18c albo może osobiście porównywałeś ? Wydaje mi się,że korba z b18c może być lżejsza od tej b18b1 oraz trochę dłuższa choć pewnie nie znacznie.. albo jakieś informację ile mm lub cali ma szerokości/grubości korba z b18c ?

przema72
06-01-12, 09:43
korba z b18c jest cięższa od b18a , korby z b18a to takie wydłużone korby z b16a
foto z porównaniem gdzieś dawno temu miałem , a różnicy w wadze już nie pamiętam ale spokojnie wyczuć można była ja w rekach , wzrokowo obydwie korby wyglądają dość podobnie jednak b18c ma bardziej masywną części na panewkę a jeśli spojrzeć na przekrój pręta to ma dużo grubsze boki H

wodzio
09-01-12, 13:26
Panowie teraz takie pytanko. Podejdzie ten silnik do EG?? Będzie problem przerobić sprzęgło i biegi na linkę?? Dodam że jest to cały przód ucięty przy siedzeniach, więc są tam pedały, linki i cały mechanizm z lewarkiem biegów. Będzie się to dało przełożyć do EG??

sebaj_p
09-01-12, 13:51
Przecież w eg sprzęgło jest hydro.

wodzio
09-01-12, 15:38
Tak, ale chcę tam wpakować B18b1,a tam jest sprzęgło na linkę. Tak samo w EG biegi są na cięgna, a w B18b1 są na linkę. I w tym problem czy da się przełożyć pedał sprzęgła i mechanizm biegów z Integry DB1 B18b1 do EG.

soldi
09-01-12, 21:14
kup skrzynię od Bserii, która ma hydro (jakakolwiek od civic 5/6gen lub integry 3gen) zamiast rzeźbić w gówienku :)

borovit
05-11-14, 00:16
Podepne sie pod temat czy skrzynia od crv pasuje do b18b1?

driftspec
05-11-14, 03:22
tak pasuje

borovit
05-11-14, 18:36
a jeszcze jedno pytanie czy półosie od crv podejdą do ej9,czy wymiana piast też mnie czeka

Lucas.FK2
05-11-14, 21:56
No raczej piasty bedziesz musiał podmienić.

borovit
05-11-14, 22:26
A od czego pasuja oprucz integry?

borovit
06-11-14, 03:30
Ek4 ,vti i crv pasuja piasty a od accorda tez ?

Karpiczek
06-11-14, 12:30
Jestes pewien, ze piasty z ek4 i crv sa takie same? Polosie w crv sa wieksze z tego co pisza.

borovit
06-11-14, 17:22
Tak to prawda masz racje

marcus209
06-11-14, 20:07
Ale w piastę wchodzi przegub, a nie półoś. Piasty mogą być takie same.

borovit
07-11-14, 01:07
Od crv to na pewno nie bo maja juz na piec srob

marcus209
07-11-14, 02:25
Pisząc, że mogą być takie same, miałem na myśli, że mogą pasować. A co ze swapem hamulców z 5D VTI czy ITR? Tam też jest 4x114 i 5x114, a pasują zamiennie z piastą 4x100. Kwestia sprawdzenia, czy wieloklin przegubu od crv jest taki sam jak w ej9.

HEG8
07-11-14, 02:39
Ten swap nie ma prawa się udać... :D Jak już na półośkach stajecie to co dalej będzie? Borovit otwórz inny temat - jak wsadzić B18B1 z Integry DC4 OBD1 do EJ9 OBD2A, bo z tych modyfikacji samego silnika już dawno zeszliście w ****u w las... :rolleyes:

Borovit Edit2: Tłumaczyłem Ci przez telefon od czego pasują półosie (kompletne półosie, z przegubami), żebyś nie musiał tych zasranych piast u siebie zmieniać! Leży Ci złom w garażu i na siłę chcesz go upchnąć w swojej EJ'ocie - pytam się - po co:confused: Przecież to jest ku*wa bez sensu w hooj!

Jak Ty sobie to wyobrażasz? Na przodzie masz piasty od CRV na 5 śrub a tył masz na 4? Kupno czterech różnych felg będzie droższy niż zakup zasranych gotowych półosi - I TERAZ CZYTAJ Z UWAGĄ - od EG6/EG9/EK4/EK9/MB6/MC2 gdzie fabrycznie była B-seria! I do półosi z tych modeli aut pasują Twoje piasty, których zmieniać nie musisz...

borovit
07-11-14, 04:02
Ok zapisalem, nie masz co miesem rzucac ,jak cos bede dzwonil i pytal.

Koniec tematu

HEG8
07-11-14, 09:27
W żadnym moim zdaniu mięso nie poleciało... ;)

borovit
13-11-14, 11:32
Zakladal ktoś do tego silnika glowice VTEC ?