Zobacz pełną wersję : duze spalanie benzyny jezdzac na gazie
Witam, mam problem z moja hondac civic 1.5vtec(d15z8) z instalacja STAG 200. Zauwazylem,ze auto mimo jazdy na gazie spala za duzo benzyny - w tym miesiacu na 900km spalila 20l benzyny. Auto nagrzewa sie dosc szybko, juz po 2km od uruchomienia przelacza sie na gaz( temperatura przelaczania 30 stopni). Co moze byc przyczyna takiego spalania? prosze o pomoc.
krzysiek8k
19-12-11, 22:36
Być może za mała dawka gazu i wspomaga się benzyną?
Zależy jakie odcinki przejeżdzasz? Ile razy silnik sie nagrzewa?
Z tymi odcinkami to jest różnie, 4dni w tygodniu przejeżdżam po 2x10km( silnik grzeje się wtedy dwa razy w ciągu dnia), poza tymi odcinkami jeżdżę też, ale wtedy już silnik jest nagrzany. W pozostale dni grzeje silnik albo raz albo w ogóle. Wiem,ze spalanie jest za wysokie. Szukam tylko przyczyny takiego spalania. Co to może być? ustawienia dawki paliwa? coś z czujnikiem temp.? czy jakieś błędy w instalacji lpg?
krzysiek8k
20-12-11, 13:57
2x10km i Ty sie dziwisz że pali tyle benzyny? Przy temperaturze 35stopni w układzie u mnie dopiero po ok 5km się przełącza na gaz. Nie zapomnij że cały czas przez te 5km jeździsz na ssaniu. Jak zrobisz trasę z całej butli i wyjdzie Tobie 20l to wtedy zacząłbym się przejmować.
coś macie panowie nie tak w silniku, mam temp przełączania na 30 stopni i na gazie jade po 600 metrach, sprawdzałem dzis gdy temperatura rano była 3stopnie, na cieple przełączam dopiero jak dioda od gazu się zaświeci ;)
krzysiek8k
20-12-11, 17:52
A co jest nie tak w silniku że się nie nagrzewa?:) Mam nadzieję że mówisz tu o sytuacji gdy odpalasz i jedziesz i 600m już masz przełączone na gaz? Wiadomo zależne od temperatury panującej na dworze ;) Wracając do 600m nie chcę kpić ale szybciej Ci się ta woda nagrzewa niż w czajniku:D
W moim przykładzie oparłem się na minusowej temp. z kilku ostatnich dni.
może być termostat walnięty, nie zamyka małego obiegu i dlatego się długo grzeje, jeżeli nie to trzeba sprawdzić czy czujnik temp dobrze podaje temperature, latem przełączał mi sie po 250-300 metrach teraz dwa razy dłuzsza droga, dodam że mam węże ocieplone otuliną z pianki, kosztuje to 4 zeta w briko a zatrzymuje ciepło więc sie szybciej nagrzewa.
Odpalam zimny, to zamykam nagrzewnice i to może też dawać jakiś zysk czasowy ;) po 600 metrach plyn w małym obiegu ma te 30 stopni a pamietaj że mały obieg to mniej niż litr płynu po zamknięciu zaworu nagrzewnicy.
Krzysiek8k, dzisiaj z rana na gaz przełączył mi się po 1,5 km, więc dość szybko, ale czytam, że wielu osobom przełącza się po jakichś 600m do 1km, więc myślę, że będzie trzeba coś pokombinować z tym przełączaniem. Termostat mialem wymieniany niedawno i na pewno jest sprawny, pozostaje sprawdzić czujnik temp.
Ja mam temperaturę przełączania ustawioną na 35 stopni przełącza się gdzieś tak po około kilometrze jazdy albo około 5 min stania w miejscu. Po pięciu kilometrach to Ja mam już silnik rozgrzany do normalnej temperatury pracy.
Termostat u Siebie wymieniałem w listopadzie.
krzysiek8k
20-12-11, 21:21
No ja tam nagrzewnicy nie skręcam wole jak mi od początku ciepło zawiewa:D To może wyjaśniać co nie co. Zauważyć warto że różnica duża jak szybko wskakujemy na wyższe biegi a jak np trzymamy ta 3 na 3k:)
Aczkolwiek wróćmy do tematu. Kolego przełączył się po 1,5km dojechałeś do celu oddalonego 3km postał kilka godzin znowu 1,5km czy tak wygląda Twoja trasa z której wyszło Tobie 20ltr benzyny?
dziś było -2 rano jak startowałem i przełączenie na gaz zajęło 800 metrów około, jak ktoś chce przyśpieszyć grzanie to podpatrzyłem ciekawy patent http://lpg-forum.pl/podgrzewanie-reduktora-i-wtryskiwaczy-t3647-990.html , w dieslach to jest stosowane tylko że mają mocniejsze alternatory a nasz w hondzie czy podoła nie mam pewności ;)
krzysiek8k
21-12-11, 21:15
Pozwolę sobie zacytować :Jako, ze omega włącza ogrzewanie kabiny dopiero po rozgrzaniu silnika zmotywowało mnie to do montażu podgrzewacza a i przy okazji na LPG może szybciej się przełączy bo przy 1stopniu temperatury na dworze przejadę 1,5km zanim przełączy (przełączanie ustawione na 20stopni). Wróćmy do tematu dużego spalania koniec z OT o temperaturze:)
krzysiek8k, rozgrzał się po przejechaniu 1,5km, dojechałem do celu oddalonego o 8,5km, postał dwie/trzy godziny i znowu to samo, z tym, że później również jeździłem,ale silnik nie musiał się już nagrzewać. Poza tymi codziennymi trasami w tym miesiącu robiłem tez dłuższe trasy od 50 do ponad 100km
tak jak kolega rooter666 polecam zamykanie zaworu nagrzewnicy póki nie osiągnie temperatury przełączania się. To naprawde pomaga :)
Krzysiek3D
25-12-11, 13:37
Być może często kręcisz auto wysoko i po prostu często przełącza się na benzynę ? Jeśli jakiś fachman wrzucił Ci lichą instalację to bardzo szybko może się przełączać na pb ( 4-5tys/rpm ) i masz po zagadce. Daj H w palnik i niech ktoś obserwuje przełącznik pb/lpg i patrzy przy ilu masz taki spadek ciśnienia że przechodzi na pb.
skoro się tak dzieje jak kolega pisze to zmiejsz w oprogramowaniu granice przełączania . mamy w pl na tyle lichy gaz ze to w sumie konieczne w niektórych przypadkach.
Hmmm a może masz walnięty elektrozawór benzynowy i po przełączeniu na gazik nie odcina do końca benzynki...to bym sprawdził jeśli zauważasz spore zużycie paliwka
Więc ile Honda ma prawo spalić benzyny na cały zbiornik gazu, który starcza na 350 km? Zakładając, że te 350 km to tylko i włącznie 2 trasy po 15 km w jedna stronę dziennie?
mi przy przełączeniu na gaz przy 15 stopniach pali ok 13-14 litrów benzyny na 5000 km. samochód stoi w garażu. dane dla ostatnich 5000 km czyli okres letni.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.