Zobacz pełną wersję : Spalanie detonacyjne
Silnik D16Z6, poszerzone kanaly wydechowe i ssące, dotarte zawory, tłoki PM7
Silnik świerzo po zmontowaniu, przejechane 60km, zalany mineralny, prawdopodobnie jeszcze delikatnie kopci.
Podczas pracy na biegu jałowym przy aparacie ustawionym w pozycji środkowej po nagłym otwarciu przepustnicy słychać wyraźne spalanie detonacyjne, przy max opóźnionym zapłonie (czyli aparat skrecony w strone wydechu o ile sie nie myle) na biegu jałowym spalania detonacyjnego nie słychać ani zadnych stuków. Podczas jazdy jednak pojawia się metaliczny rytmiczny dzwiek zwiekszajacy czestotliwosc wraz ze wzrostem obrotów. im bardziej gwałtowne otwarcie przepustnicy tym odgłos głośniejszy. odgłosy ustaja przy uruchomieniu sie vteca. przy łagodnym rozpedzaniu oraz hamowaniu silnikiem stuki nie wystepuja.
czy mozliwe jest ze to dzwiek panewki?
panewka jest bardzo glosna i charakterystyczna, brzmi mniej wiecej jak glosny diesel, i mocno slychac ze nie klekocze jak diesel na wszystki 4 garach tylko na jednym.(z reguly panewka uszkadza sie tylko w jednym miejscu)
imo to spalanie stukowe, szczegolnie ze te tloki w z6 dosyc mocno doprezaja. opoznij zapon na maksa i zalej dobre i czyste 98, i jazda na strojenie
tez mi sie wydaje ze detonacyjne tym bardziej ze w baku jeszcze 95 siedzi
lej 98 a jak nie pomoże a będziesz musiał dojechać na strojenie kawałek to wlej troche 100 oktanówki,
jak i to nie pomoze, pozostanie wymusić jakoś przelanie go ...
Jeszcze trochę takiej jazdy i dopiero silnik zacznie wydawać fajne dźwięki :)
Stukowe znikające po załączeniu się vtec'a? Stukowe brzmi jak ziarenka piasku rzucane o ściane grodziową. Na pewno dobrze zdiagnozowałes ten dźwięk?
Po odjęciu gazu wtryskiwacze nie podają benzyny? Tzn tocząc się bez gazu nie ma mowy o stukowym, prawda?
odejmując gazu nie ma obciążenia..
Silnik D16Z6, poszerzone kanaly wydechowe i ssące, dotarte zawory, tłoki PM7
Silnik świerzo po zmontowaniu, przejechane 60km, zalany mineralny, prawdopodobnie jeszcze delikatnie kopci.
Podczas pracy na biegu jałowym przy aparacie ustawionym w pozycji środkowej po nagłym otwarciu przepustnicy słychać wyraźne spalanie detonacyjne, przy max opóźnionym zapłonie (czyli aparat skrecony w strone wydechu o ile sie nie myle) na biegu jałowym spalania detonacyjnego nie słychać ani zadnych stuków. Podczas jazdy jednak pojawia się metaliczny rytmiczny dzwiek zwiekszajacy czestotliwosc wraz ze wzrostem obrotów. im bardziej gwałtowne otwarcie przepustnicy tym odgłos głośniejszy. odgłosy ustaja przy uruchomieniu sie vteca. przy łagodnym rozpedzaniu oraz hamowaniu silnikiem stuki nie wystepuja.
czy mozliwe jest ze to dzwiek panewki?
Mam podobny objaw u mnie. Słychać stukanie w silniku podczas przyspieszania, które cichnie w momencie włączania się vteca. Silnik po minime, kompresja wg kalkulatora 10.2. Patrząc na mapę zapłonu dla tych samych obrotów, wyprzedzenie zapłonu jest takie same dla obydwu map. Słuchałem dźwięku spalania detonacyjnego na youtubie i do końca nie jestem pewien czy to to samo. Tylko nie wiem czy to przez moje głośniki czy słuch;) Czy możliwe jest, że dla takiego samego wyprzedzenia zapłonu na "normalnej" krzywce bym miał stukowe spalanie, a na vtecu go nie było? Czy może to są kasowniki vteca (LMA)? Słychać je bardziej po otworzeniu przepustnicy i cichną jak się włącza vtec.
Czy możliwe jest, że dla takiego samego wyprzedzenia zapłonu na "normalnej" krzywce bym miał stukowe spalanie, a na vtecu go nie było?
jasne,że zakres niskich obrotów w połączeniu z maksymalnym obciążeniem jest bardziej narażony na stukowe, niż maksymalne obciążenie na wysokich obrotach.
jesli w baku masz 95 zmien na dobrej jakosci 98, a zobaczysz niesamowita roznice :) na zalaczonym vtecu nie bedziesz slyszal detonacyjnego. przy 10.2 powinna wystarczyc 98 i regulacja zapłonu ale pewien nie jestem.
przy 10.2 to nawet 95 wystarcza, co tam za mapę masz wgraną ??
Oryginalna z d16z6, tą którą można wybrać w cromie 1.6.5 jako nowa. Paliwo już ustawiłem za pomocą sondy szerokopasmowej.
Cofnij zapłon i sprawdź czy jest zmiana to wyeliminujesz spalania stukowe. Swoją drogą mi przy 11:1 nie stukało na mapie z d16z6 na 95
Z cofnięciem zapłonu już próbowałem i nie zauważyłem różnicy. Myślę, że to co słyszę to zużyte LMA. Gdy otwieram przepustnice słychać je głośniej i gdy środkowa krzywka jest blokowana przy włączeniu vteca przestaje ją słyszeć. Mogę mieć racje?
Ale dźwięk luzów jest raczej inny niż stuków.
wydaje mi sie ze dobrze kombinujecie z tym stukowym... kiedys poskladalismy minime d15b2 z czapka z6 i było dokladnie tak samo po przekreceniu aparatem w ktoras ze stron dzwiek znikał (prawie)... kumpel to olał i jezdzil... po pewnym czasie pojawilo sie takie ciekawe zjawisko jak piston slap... Kazde minime powinno zostac wystrojone po pierwsze dla bezpieczenstwa silnika .. po drugie dla rzeczywistej poprawy osiagów
Zjawisko piston slap chyba jest związane z owalizacją cylindrów, a nie spalaniem stukowym. Od stukowego łamią się półki w tłokach.
Ale dlaczego to znika w momencie włączenia vteca? Aparat ustawiony lampą na 16*. W mapie dla low cam i high cam wyprzedzenie zapłonu w przedziale 4000 - 5000 ma takie same wartości.
W mapie dla low cam i high cam wyprzedzenie zapłonu w przedziale 4000 - 5000 ma takie same wartości.
Ale paliwa jest wiecej....
Może spróbój nagrać ten dźwięk bo tak to nawet nie wiadomo czy to faktycznie jest stukowe
Mógłby ktoś podlinkować jakiś przykładowy filmik z dźwiękiem spalania stukowego? Szukałem czegoś pod tym hasłem na YT, ale nie mogę znaleźć, a ciekaw jestem jak brzmi takie spalanie i jak je rozpoznać.
jedac pod obciazeniem ma sz dzwiek 'sypanego piasku na maske' w zaleznosci od wielkosci stuki tak samo zmieniaja sie ziarenka piasku .. :)
inaczej nieda sie tego opisac , jest to dosc charakterystyczny dzwiek .
Czyli jak takie zjawisko występuje, to powinno być ono słyszane przy dodaniu gazu na wysokim biegu przy stosunkowo niewielkiej prędkości, tak?
U siebie zauważyłem ostatnio stukot z głowicy na zimnym silniku. Dźwięk ten pojawił się po dotarciu silnika i przejściu na olej syntetyczny (Motul 5W40). W tym samym czasie miałem ustawiany zapłon i nie wiem teraz jaka może być przyczyna tych "stuków". Jest to stukanie/klepanie po dodaniu gazu na zimnym silniku - dźwięk pojawia się gdy silnik schodzi z obrotów. Wszystko cichnie po ~2 minutach jazdy.
Zawory wykluczam bo ustawiałem je bardzo starannie, dałem je nawet ciut ciaśniej (20/25 z tym, że listki wchodzą ze sporym oporem).
Nigdy nie słyszałem spalania stukowego i dlatego pomyślałem, że to może być właśnie to, ale wygląda na to, że u mnie to chyba co innego. Być może kasowniki VTEC'a?
Dodam jeszcze, że mój silnik ma kompresję większą niż podaje manual, być może jest to spowodowane tłokami z D16Z6 - jest równo po 15bar na każdym cylindrze. Aparat zapłonowy mam z silnika D15B7 i aby wstrzelić się lampą w środkową kreskę na kole pasowym, to została wprowadzona korekta zapłonu do komputera, bo bez tego brakowało regulacji na aparacie (i tak teraz jest skręcony na max w stronę ściany grodziowej).
Jak w kabinie słychać stukowe to już jest dobra detonacja nie tylko stukowe. :D Tłoki z D16Z6 to jedynie mogły jeszcze bardziej odprężyć silnik.
Zjawisko piston slap chyba jest związane z owalizacją cylindrów, a nie spalaniem stukowym. Od stukowego łamią się półki w tłokach.
jest efektem owalizacji... i nie koniecznie cylindra ale moze tez byc tłoka... co nie zmienia faktu ze przyczyniło sie do tej awarii spalanie stukowe...
Btw kilkakrotnie zmieniałem popekane tłoki w doladowanym b16 mimo tego ze nie było wogole słychac stukowego ale z braku paliwa i tak egt rosło na tyle ze tłoki sie sypały...
Ale paliwa jest wiecej....
Może spróbój nagrać ten dźwięk bo tak to nawet nie wiadomo czy to faktycznie jest stukowe
Nagranie jest takiej jakości, że nic na nim nie słychać... Zmontuje takie urządzenie http://www.lukekailburn.com/detcan.html i może się dowiem co to mi stuka...
Mógłby ktoś podlinkować jakiś przykładowy filmik z dźwiękiem spalania stukowego? Szukałem czegoś pod tym hasłem na YT, ale nie mogę znaleźć, a ciekaw jestem jak brzmi takie spalanie i jak je rozpoznać.
Ja znalazłem coś takiego
http://www.youtube.com/watch?v=GGJZ6kKzLus
tłokami p28 odprężyłeś.zobacz czy jakiś element sie nie poluzował/odkręcił może coś wapada w drgania poprostu
Panowie, a możliwe jest, że na wolnych obrotach oraz przegazowaniu silnika bez żadnego obciążenia stukowego w ogóle nie słychać, a przy jeździe z prędkością ok. 70km/h na 5 biegu i wdepnięciu gazu w podłogę coś się odezwie? U mnie słychać jakieś syczenie/trzeszczenie - cholera wie jak to opisać - wraz ze wzrostem prędkości wszystko cichnie. Teraz nie wiem czy to spalanie stukowe, czy może jakieś dziwne dźwięki z dolotu (seryjna puszka + zimne ze zderzaka).
Zapłon mam ustawiony na środkową kreskę, czyli na 16 stopni.
spalanie stukowe najczesciej pojawia sie w nizszych partiach obrotow i na wiekszym obciążeniu, czyli np właśnie na 5 biegu.
A w jaki sposób można temu ewentualnie zaradzić - mam przyspieszyć, czy opóźnić zapłon?
Cały setup mojego silnika wygląda tak:
- blok Y8
- tłoki Z6
- głowica Y8
- wałek i kółko rozrządu Y2
- aparat zapłonowy D15B7
opóźnić zapłon, zalać pb98
O ile ~stopni powinienem go opóźnić?
Przy takim setupie chyba nikt Ci nie powie ile :) popróbuj
OK. dzięki za info.
Edit: byłem pojeździć z różnymi ustawieniami aparatu - nie ma żadnej różnicy w dźwięku... czy to przyspieszony czy opóźniony jest tak samo. Zmienia się jedynie "muł"... auto najlepiej jedzie jak zapłon jest ustawiony na środkową kreskę.
Jedyne co, to jeździłem na paliwie 95, bo mam go jeszcze niemal cały bak.
Kiedyś na próbę wlałem 98, ale odniosłem wrażenie, że auto wyraźnie na tym paliwie osłabło. Niestety nie miałem wtedy jeszcze lampy stroboskopowej i nie bawiłem się z ustawieniami zapłonu.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.