PDA

Zobacz pełną wersję : czy d16v1 będzie pasował w miejsce d14z6 civic 3d sport 2004 lift



krecik177
19-12-11, 11:44
Witam
kupiłem autko z silnikiem d14z6 , chciałem kupić 1.6 vtec ale ciężko było znaleźć bezwypadkowe i udało się ale z silnikiem 1.4 który jest zdecydowanie za słaby,wcześniej miałem VI generacje d15z6 114km i różnica jest ogromna,słabszy silnik i cięższa buda i moje pytanie czy silnik 1.6 vtec d16v1 będę mógł przełożyć w miejsce d14z6 ?komputer trzeba wymienić,skrzynia pasuje do tego d16v1 a co z osprzętem ?muszę kupić silnik z osprzętem czy goły silnik ? będzie pasować osprzęt z d14z6 do d16v1 ? gdzie kupić silnik żeby nie było potem problemów że bierze olej albo coś innego,widziałem na a.l.l.e.g.r.o , jest ktoś zorientowany w tym temacie ? oczekuję konkretnej odpowiedzi, i u kogo zrobić przekładkę łańcut-rzeszów okolice ? i jakie są to ceny takiej przekładki ?

Starstruck
19-12-11, 11:59
Przełożyć można i będzie pasował :). Zapraszam do www.psgarage.pl - robili niedawno identyczny swap (jest w zakładce "projekty").

rafal
19-12-11, 12:07
Silniki d14z6 oraz d16v1 są identyczne w konstrukcji. Mają praktycznie wszystkie te same osprzęty silnika. Różnią się komputerem i skokiem tłoka, wałkami. Dodatkowo d16v1 ma v-tec'a.

Jako ciekawostkę dodam, że podobne jest z silnikiem d17 w 7 generacji. Również różni się jedynie skokiem tłoka i wałkiem.

owsikk
19-12-11, 19:01
Żeby zrobić SWAP, prócz silnika musisz mieć dodatkowo sterownik silnika (komputer), stacyjkę, kluczyki, skrzynkę BSI (pod kierownicą skrzynka z bezpiecznikami) oraz wiązkę silnika. Osprzęt silnika typu rozrusznik, alternator, kompresor klimy, chłodnice itp są takie same.

krecik177
21-12-11, 09:38
Dzięki za info , czyli teraz tak konkretnie w 1 linijce ... co muszę kupić i jaki to jest orientacyjny koszt poszczególnej części i gdzie szukać pewnego silnika ? albo inaczej jak go sprawdzić gdy leży na przysłowiowej palecie ...

owsikk
21-12-11, 10:11
Musisz wierzyć sprzedawcy na słowo... chociaż znając życie każdy silnik u handlarza, nawet z 10-letniego samochodu będzie mieć 70tys przebiegu ;-)

Zapytaj użytkownika "Malwina" gdzie zamierza kupić silnik. Planowała zrobić swap w swoim aucie.

Pamiętaj, że stacyjka, kluczyki, sterownik i skrzynka BSI muszą być z jednego samochodu! Innaczej nie odpalisz auta.

Koszt zestawu o którym piszę waha się w granicach 400-700 zł w zależności od tego jak znajdziesz.

mycek
21-12-11, 10:36
+ silnik :)

owsikk
21-12-11, 13:12
Dokładnie tak :)

krecik177
21-12-11, 14:52
OK czyli muszę kupić goły silnik + (stacyjka, kluczyki, sterownik i skrzynka BSI z jednego auta) i to wszystko ? komputer to jest ten sterownik ? i teraz pytanie kupić d16v1 czy d17 ? i który model lepszy?oznaczenie proszę , bo wiem że jest 120km i 125km(wiadomo d16 ma 110km a jeżeli już zmieniam silnik to lepiej 120 albo 125km?) , d16v1 to vtec a te z serii d17 ?też vtec czy zwykłe 16V? bo wyżej kolega "rafal" napisał że tak samo wejdzie pod maskę ten d17 tak jak d16 ...

owsikk
21-12-11, 15:54
To już musisz dopytać Rafała...

Starstruck
21-12-11, 16:00
Ja słyszałem (zaznaczam TYLKO SŁYSZAŁEM), że akurat w D17 lubi obrócić się panewka. Dlatego wolałbym blok D16V1 i na to ew. nałożyć głowicę D17. Z VTECiem: D17A2/A9, bez D17A1/A8. I chyba jeszcze był taki silnik D17A 130 KM z VTECiem, ale nie jestem pewny oznaczenia.

owsikk
21-12-11, 18:23
Oka, w takim razie jeśli potwierdzi się teoria Starstruck, rozglądaj się w pierwszej kolejności za silnikiem D16V1. Będzie najmniej problemów z włożeniem do Twojego auta silnika, stacyjki i innych pierdół o których pisaliśmy wcześniej. Jak już auto będzie jeździć poszukasz sobie innej głowicy.

Starstruck
21-12-11, 18:25
Na forum jest jedna EMka właśnie z takim setupem, że dół D16V1 a góra D17A2/A9 :).

rafal
23-12-11, 00:18
A czasem d16 i d17 nie różni się tylko skokiem tłoka i wałkami?

owsikk
23-12-11, 06:43
http://otomoto.pl/honda-civic-gaz-sekw-prince-klimatronik-C20619834.html

Na pierwszy rzut oka góra silnika wygląda podobnie do d14/d16. No ciekawe ciekawe...

Maciek 1991
21-07-13, 23:31
Ciekawi mnie koszt takiej operacji ?? jakby był rozsądny pokusił bym się :D

maciex
23-07-13, 10:50
Koszt to grosze

Maciek 1991
23-07-13, 20:35
Koszt to grosze

jasno i klarownie odpowiedziałeś , w 3 tys. by się zamkną

maciex
24-07-13, 23:22
K*** jak jestes ogarniety to w 2 na spokojnie ba ja widze to nawet w 1500

Maciek 1991
25-07-13, 19:53
no wiesz jak jesteś w stanie za 1,5k kupić silnik to spoko
a gdzie jeszcze przełożenie silnika (mianowicie koszt robocizny ), zamiana rozrządu bo by się przydało to zrobić !!! tak mi się zdaje ze 3 kloce to lekko ale wraz niedużo pewnie się zdecyduję

maciex
25-07-13, 21:16
co ty w ogole piszesz czlowieku poszukaj se silnika chodza po ok. 800zl samemu przekladasz jedynie kabelkologia dla kogos kto sie zna i tyle

Maciek 1991
25-07-13, 21:29
jaki stan takiego silnika będzie !! choć wcale nie mowie że za te 1500 będzie lepszy , a z silnikiem może bym se poradził w polonezie kiedyś z tatą wymieniałem ale kompa , bezpieczniki to musiał by ktoś znający się na fachu

maciex
26-07-13, 13:43
Kur to jest jak budowa cepa czesci te same osprzer musisz miec silnik i wiazke z kompem, potem trzeba przeprogramowac immo zeby to hulalo na starej stacyjce i zamkach. Trzeba szukac to sie znajdzie

Maciek 1991
26-07-13, 20:13
Dzięki za poradę!!!