Zobacz pełną wersję : czy d16v1 będzie pasował w miejsce d14z6 civic 3d sport 2004 lift
Witam
kupiłem autko z silnikiem d14z6 , chciałem kupić 1.6 vtec ale ciężko było znaleźć bezwypadkowe i udało się ale z silnikiem 1.4 który jest zdecydowanie za słaby,wcześniej miałem VI generacje d15z6 114km i różnica jest ogromna,słabszy silnik i cięższa buda i moje pytanie czy silnik 1.6 vtec d16v1 będę mógł przełożyć w miejsce d14z6 ?komputer trzeba wymienić,skrzynia pasuje do tego d16v1 a co z osprzętem ?muszę kupić silnik z osprzętem czy goły silnik ? będzie pasować osprzęt z d14z6 do d16v1 ? gdzie kupić silnik żeby nie było potem problemów że bierze olej albo coś innego,widziałem na a.l.l.e.g.r.o , jest ktoś zorientowany w tym temacie ? oczekuję konkretnej odpowiedzi, i u kogo zrobić przekładkę łańcut-rzeszów okolice ? i jakie są to ceny takiej przekładki ?
Starstruck
19-12-11, 11:59
Przełożyć można i będzie pasował :). Zapraszam do www.psgarage.pl - robili niedawno identyczny swap (jest w zakładce "projekty").
Silniki d14z6 oraz d16v1 są identyczne w konstrukcji. Mają praktycznie wszystkie te same osprzęty silnika. Różnią się komputerem i skokiem tłoka, wałkami. Dodatkowo d16v1 ma v-tec'a.
Jako ciekawostkę dodam, że podobne jest z silnikiem d17 w 7 generacji. Również różni się jedynie skokiem tłoka i wałkiem.
Żeby zrobić SWAP, prócz silnika musisz mieć dodatkowo sterownik silnika (komputer), stacyjkę, kluczyki, skrzynkę BSI (pod kierownicą skrzynka z bezpiecznikami) oraz wiązkę silnika. Osprzęt silnika typu rozrusznik, alternator, kompresor klimy, chłodnice itp są takie same.
Dzięki za info , czyli teraz tak konkretnie w 1 linijce ... co muszę kupić i jaki to jest orientacyjny koszt poszczególnej części i gdzie szukać pewnego silnika ? albo inaczej jak go sprawdzić gdy leży na przysłowiowej palecie ...
Musisz wierzyć sprzedawcy na słowo... chociaż znając życie każdy silnik u handlarza, nawet z 10-letniego samochodu będzie mieć 70tys przebiegu ;-)
Zapytaj użytkownika "Malwina" gdzie zamierza kupić silnik. Planowała zrobić swap w swoim aucie.
Pamiętaj, że stacyjka, kluczyki, sterownik i skrzynka BSI muszą być z jednego samochodu! Innaczej nie odpalisz auta.
Koszt zestawu o którym piszę waha się w granicach 400-700 zł w zależności od tego jak znajdziesz.
OK czyli muszę kupić goły silnik + (stacyjka, kluczyki, sterownik i skrzynka BSI z jednego auta) i to wszystko ? komputer to jest ten sterownik ? i teraz pytanie kupić d16v1 czy d17 ? i który model lepszy?oznaczenie proszę , bo wiem że jest 120km i 125km(wiadomo d16 ma 110km a jeżeli już zmieniam silnik to lepiej 120 albo 125km?) , d16v1 to vtec a te z serii d17 ?też vtec czy zwykłe 16V? bo wyżej kolega "rafal" napisał że tak samo wejdzie pod maskę ten d17 tak jak d16 ...
To już musisz dopytać Rafała...
Starstruck
21-12-11, 16:00
Ja słyszałem (zaznaczam TYLKO SŁYSZAŁEM), że akurat w D17 lubi obrócić się panewka. Dlatego wolałbym blok D16V1 i na to ew. nałożyć głowicę D17. Z VTECiem: D17A2/A9, bez D17A1/A8. I chyba jeszcze był taki silnik D17A 130 KM z VTECiem, ale nie jestem pewny oznaczenia.
Oka, w takim razie jeśli potwierdzi się teoria Starstruck, rozglądaj się w pierwszej kolejności za silnikiem D16V1. Będzie najmniej problemów z włożeniem do Twojego auta silnika, stacyjki i innych pierdół o których pisaliśmy wcześniej. Jak już auto będzie jeździć poszukasz sobie innej głowicy.
Starstruck
21-12-11, 18:25
Na forum jest jedna EMka właśnie z takim setupem, że dół D16V1 a góra D17A2/A9 :).
A czasem d16 i d17 nie różni się tylko skokiem tłoka i wałkami?
http://otomoto.pl/honda-civic-gaz-sekw-prince-klimatronik-C20619834.html
Na pierwszy rzut oka góra silnika wygląda podobnie do d14/d16. No ciekawe ciekawe...
Maciek 1991
21-07-13, 23:31
Ciekawi mnie koszt takiej operacji ?? jakby był rozsądny pokusił bym się :D
Maciek 1991
23-07-13, 20:35
Koszt to grosze
jasno i klarownie odpowiedziałeś , w 3 tys. by się zamkną
K*** jak jestes ogarniety to w 2 na spokojnie ba ja widze to nawet w 1500
Maciek 1991
25-07-13, 19:53
no wiesz jak jesteś w stanie za 1,5k kupić silnik to spoko
a gdzie jeszcze przełożenie silnika (mianowicie koszt robocizny ), zamiana rozrządu bo by się przydało to zrobić !!! tak mi się zdaje ze 3 kloce to lekko ale wraz niedużo pewnie się zdecyduję
co ty w ogole piszesz czlowieku poszukaj se silnika chodza po ok. 800zl samemu przekladasz jedynie kabelkologia dla kogos kto sie zna i tyle
Maciek 1991
25-07-13, 21:29
jaki stan takiego silnika będzie !! choć wcale nie mowie że za te 1500 będzie lepszy , a z silnikiem może bym se poradził w polonezie kiedyś z tatą wymieniałem ale kompa , bezpieczniki to musiał by ktoś znający się na fachu
Kur to jest jak budowa cepa czesci te same osprzer musisz miec silnik i wiazke z kompem, potem trzeba przeprogramowac immo zeby to hulalo na starej stacyjce i zamkach. Trzeba szukac to sie znajdzie
Maciek 1991
26-07-13, 20:13
Dzięki za poradę!!!
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.