Zobacz pełną wersję : Nie wchodzą biegi, ślizga się sprzęgło
Witam. Silnik zimny, dużo samochodów więc spokojna jazda. Po paru kilometrach wjeżdzam na trase. Akurat byłem pierwszy na światłach więc postanowiłem trochę podgonić. No więc ruszam spokojnie, potem wciskam gaz, pierwszy bieg do około 4k rpm. Jest trochę ślisko więc koła zaczynają mielić. Odpuszczam gaz i znowu dodaje ale nadal stoje prawie w miejscu, wrzucam 2 bieg obroty rosną a honda nie przyśpiesza, 3 bieg ta sama sytuacja. Pedał sprzęgła zrobił się miękki lecz jakby łapał jeszcze pod sam koniec. Aktualnie jest tylko miękki. Wrzuciłem 5 i toczyłem się aż do najbliższego zjazdu. Zatrzymałem się i nie dało się już wrzucić żadnego biegu. Zgasiłem samochód, wrzuciłem 1, odpaliłem i z trudem zmieniając na 2 i 3 bieg dojechałem do domu.
- podczas jazdy nawet na 5 biegu i przy 2k rpm ślizga się sprzęgło
- nie da się wrzucić biegu na odpalonym silniku
- podczas jazdy z wielkim trudem wchodzą biegi, słychać zgrzyt
- biegi wchodzą bez problemu na zgaszonym
- na odpalonym silniku słychać lekki szum, znika po wciśnięciu pedału sprzęgła
- pompa chyba cieknie, nie widać wycieku w innym miejscu
- wysprzęglik raczej sprawny
- ej9 d14a3
http://s5.ifotos.pl/img/pompa2jpg_rhxqexs.jpg (http://ifotos.pl/zobacz/pompa2jpg_rhxqexs.jpg/)
Czy wymiana pompy załatwi sprawe ?
odpowietrz i przejedź się raz jeszcze. Jeżeli sytuacja się poprawi to wymieniaj pompę i obserwuj jak będzie.
Nie zauważyłeś wcześniej ślizgania lub problemów z wbiciem biegu ?
mialem tak u siebie kiedys, pompa siadla - ciekla na lewo i prawo. wymiana zalatwila sprawe.
plyn w zbiorniczku sprzegla jest ?? bo jak koledzy wyzej obstawiam pompe tylko dlaczego sie sprzeglo slizga ?? jak powinno byc na maxa zasprzeglone
Płyn w zbiorniczku był. Próbowałem odpowietrzyć kilka razy. Pedał jest nadal miękki. Przed odpowietrzeniem wytarłem pompę. Po kilku próbach pompa jest znowu mokra. Narazie nie pozostaje mi nic innego jak kupić pompę i wymienić co własnie robię. Dzięki za porady.
Włożyłem inną pompę, odpowietrzyłem. Pedał sprzęgła wydaje się tak chodzić jak przed tym zdarzeniem, może trochę lżej. Może dlatego, że wlany jest nowy płyn. Przy 3/4 wciśniętym pedale wyraźnie czuć drgania. Sprzęgło nadal się ślizga. Słychać szum który ustępuje po wciśnięciu pedału. Wcześniej sprzęgło nie dawało żadnych oznak zużycia. Nie wiem czy w ogóle było wymieniane. Przebieg 220k km. Zamieszczam zdjęcie wysprzęglika. Pedał w pozycji zero oraz max wciśnięty. Czy nie powinien wychylać się dalej ? Szukając po różnych stronach wyczytałem, że to może być wina docisku.
http://s5.ifotos.pl/img/wysprzegl_rhnrnnh.jpg (http://ifotos.pl/zobacz/wysprzegl_rhnrnnh.jpg/)
z odpowietrznika porządnie płyn wylatuje przy odpowietrzaniu? jeżeli tak to nic na to nie poradzisz musisz zdjąć skrzynię i sprzęgło obejrzeć czyli wymienić
Tak płyn dobrze leci. Zauważyłem też że od jakiś 2tyg musiałem dodać minimalnie więcej gazu by ruszyć. Ruszając tak jak wcześniej samochód zaczynał lekko się dusić. Jutro ściągne skrzynie.
wypycha ok, tak naprawde jakby 2mm sie ruszyl to juz bys mial mozliwosc wbicia biegu, a u ciebie dobry centymetr wypycha lape, wiec na 100% polecialoi juz Ci sprzeglo, lub lozysko dociskowe stad ten szum ktory znika jak wcisniesz sprzeglo
Skrzynia wyjęta. Ten docisk chyba nie wygląda najlepiej ? Łożysko wyciskowe obraca się raczej bez problemów. Jak można je sprawdzić ?
http://s3.ifotos.pl/img/dociskjpg_rhnwahe.jpg (http://ifotos.pl/zobacz/dociskjpg_rhnwahe.jpg/)
musisz odkręcić docisk i sprawdzić w jakim stanie jest tarcza tzn. ile zostało okładziny do nitów.
a łożysko sprawdza się ręcznie, zakręć nim i sprawdź czy szumi.
ps. dobierz prawidłowy klucz do odkręcenia docisku !!!
ps. dobierz prawidłowy klucz do odkręcenia docisku !!!
Czyli dwunastokątną dziesiątkę. Do odkręcenia wystarczy takie oczko, jednak do przykręcenia przydałby się już klucz dynamometryczny z takową nasadką, co by przykręcić każdą z sześciu śrubek z siłą 25Nm. Odkręcając najlepiej każdą pierw poluzuj o pół obrotu czy obrót, a dopiero później wykręć całkiem, chociaż tutaj raczej na pewno sprzęgło będzie do wymiany, więc nie musisz zbytnio na nie uważać ;) Dociskając tarczę dociskiem (na krzyż i najlepiej w dwóch etapach), musisz ją pierw wycentrować - można przyrządem, można "na oko", jak wałek wejdzie w tarczę, znaczy, że jest dobrze, czyli nie da się tego źle zrobić, najwyżej nie będziesz mógł wsadzić skrzyni, czyli do poprawy centrowanie. Jeśli to wszystko wiesz, to sorry, ale warto uprzedzić myślę.
sprzeglo masz ewidentnie do wymiany,nie baw sie w polsrodki wymieniaj odrazu cale tarcze,docisk i lozysko,jak chcesz zalozyc cos dobrego to szukaj exedy albo aisin
Kamikadze19
22-12-11, 17:34
sprzeglo masz ewidentnie do wymiany,nie baw sie w polsrodki wymieniaj odrazu cale tarcze,docisk i lozysko,jak chcesz zalozyc cos dobrego to szukaj exedy albo aisin
Sam biore się za wymiane na dniach i zakładam Exedy dużo osób poleca.
A co powiecie na ten zestaw ? http://allegro.pl/honda-civic-1-4-sprzeglo-ej9-d14a3-i1997064115.html , Pasuje mi ponieważ mam po nie 20km od domu i jutro honda prawdopodobnie byłaby złożona. Przy okazji wleci też odchudzony zamach 4,5 kg :)
NKK też jest dobrą firmą. Średnica lekkiego koła zgadza się ze średnicą starego koła?
Ok w takim razie jutro jadę po ten komplet. Średnica się zgadza. Dzięki za pomoc Budziniak :)
LUX napisz jak już będzie jeździć :)
Zmierzyłem grubość tarczy sprzęgła = 7mm, odległość od nitów = 0,5mm
wg. manuala :
"...zmierzyć suwmiarką grubość okładzin tarczy sprzęgła, odległość od powierzchni okładzin do łbów nitów powinna wynosić co najmniej 0,2 mm..."
Zdjęcie docisku. Według manuala różnica max = 1mm. U mnie nawet 5mm.
http://s5.ifotos.pl/img/dociskkjp_rhepxpa.jpg (http://ifotos.pl/zobacz/dociskkjp_rhepxpa.jpg/)
http://s4.ifotos.pl/img/dociskk2j_rhepxhp.jpg (http://ifotos.pl/zobacz/dociskk2j_rhepxhp.jpg/)
Temat można zamknąć. Po wymianie tarczy sprzęgła, docisku i łożyska wszystko jest ok :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.