Zobacz pełną wersję : Kontrolka ręcznego
Witam. Mam mały problem z kontrolką od hamulca awaryjnego w moim EK3 '99.
Kiedy dodaję ostro gazu kontrolka się zapala i pali się tak długo aż obroty nie zejdą poniżej jakiejś bliżej nieokreślonej wartości.
Czyli np na 1 biegu cisnę ile fabryka dała (kontrolka się zapala), na drugim biegu znowu butuję i kontrolka nadal nie gaśnie, dopiero gdy wciskam sprzęgło, obroty spadają, i kontrolka wygasa.
Jaka może być przyczyna? Ma ktoś pomysł?
Z góry dzięki za pomoc
Nie wiem czy zauważyłeś, ale jest taka opcja "szukaj" pisane było ju zo tym kilka razy.
Na początek sprawdź poziom płynu hamulcowego, jak stan jest niski to przy przyśpieszaniu potrafi się zapalić.
może masz shift light podłączony pod ta kontrolkę
Budziniak, na pewno ;)
Sorry za kłopot, sprawdzę jak najszybciej
a może masz tak jak ja :) że klocki się kończą (są już do wymiany) i pompa wariuje, przez to kontrolka od ręcznego się świeci do puki nie przestanę dodawać gazu i klocek nie wróci do swojego pierwotnego miejsca :rolleyes:
Budziniak, na pewno ;)
Sorry za kłopot, sprawdzę jak najszybciej
:D no co
a może masz tak jak ja :) że klocki się kończą (są już do wymiany) i pompa wariuje, przez to kontrolka od ręcznego się świeci do puki nie przestanę dodawać gazu i klocek nie wróci do swojego pierwotnego miejsca :rolleyes:
Ten sam problem miałem, klocki się mocno kończyły i też kontrolka się zapalała po daniu w palnik. Odkąd klocki zostały wymienione, kontrolka nie zapaliła się ani razu podczas jazdy.
//Po poziomie płynu nie sprawdzisz tego, u mnie pod sam korek było ;)
żadna nowość. Klocki są cienkie tłoczek bardziej wysuwa się z zacisku co za tym idzie poziom płynu się obniża.
Wojtek Marki
19-12-11, 13:28
płynu dolej
Ale czy przy kończeniu się klocków auto nie hamowałoby słabiej? Po pracy sprawdzę jak wygląda sytuacja z płynem i wtedy dam znać
płynu dolej
co mu to da jak kończą mu się klocki??
mi kończą się klocki ale mimo to hamuje cały czas tak samo :o więc zdejmij koło i zobacz jakie są klocki jak są słabe tzn jest ich mało wręcz bardzo mało to będziesz miał odpowiedź na swoje pytanie :o
Wojtek Marki
19-12-11, 18:36
jasne że tak,ale nikoniecznie
bednar_ek35
19-12-11, 18:42
Jak sie całkowicie skończą to może słabiej hamować,bo zamiast okładziny blacha będzie szurać po tarczy,ale jak jest jeszcze troche mięska to nie.
Tak jak koledzy piszą jest to najczęstszy objaw kończących się klocków bo tłoczki są głęboko wypchnięte z zacisku i jest mało płynu w zbiorniczku.
Dolanie płynu to tylko półśrodek, który da tylko tyle, że nie będzie się zapalała kontrolka za to podczas wymiany klocków na nowe jak będą wciskane tłoczki w zacisk to wywali ten płyn ze zbiorniczka :)
Może nie wszyscy wiedzą ale w Civicku kontrolka ręcznego nie sygnalizuje tylko zaciągniecia ręcznego :)
Tak jak koledzy piszą jest to najczęstszy objaw kończących się klocków bo tłoczki są głęboko wypchnięte z zacisku i jest mało płynu w zbiorniczku.
Dolanie płynu to tylko półśrodek, który da tylko tyle, że nie będzie się zapalała kontrolka za to podczas wymiany klocków na nowe jak będą wciskane tłoczki w zacisk to wywali ten płyn ze zbiorniczka :)
Może nie wszyscy wiedzą ale w Civicku kontrolka ręcznego nie sygnalizuje tylko zaciągniecia ręcznego :)
jak to w 98 % pojazdów samochodowych poruszających się po polskich drogach :rolleyes:
Może nie wszyscy wiedzą ale w Civicku kontrolka ręcznego nie sygnalizuje tylko zaciągniecia ręcznego
a co jeszcze sygnalizuje? :confused:
kończące się klocki hamulcowe tak jak piszemy od początku tego wątku
kończące się klocki hamulcowe tak jak piszemy od początku tego wątku
w jaki sposób? do zacisków nie dochodzą żadne kabelki jedynie od abs ale to nie ma związku, małą ilość płynu to sygnalizuje ale klocki?
w jaki sposób? do zacisków nie dochodzą żadne kabelki jedynie od abs ale to nie ma związku, małą ilość płynu to sygnalizuje ale klocki?
Tak jak koledzy piszą jest to najczęstszy objaw kończących się klocków bo tłoczki są głęboko wypchnięte z zacisku i jest mało płynu w zbiorniczku.
czytanie ze zrozumieniem się kłania...przeczytaj wątek od początku...wtedy może coś zrozumiesz
pewnie zaraz napiszesz, że można dolać płynu do zbiorniczka....to odpowiadam na Twoje pytanie:
Dolanie płynu to tylko półśrodek, który da tylko tyle, że nie będzie się zapalała kontrolka za to podczas wymiany klocków na nowe jak będą wciskane tłoczki w zacisk to wywali ten płyn ze zbiorniczka :)
czytanie ze zrozumieniem się kłania...przeczytaj wątek od początku...wtedy może coś zrozumiesz
lepiej ludzi nie wprowadzaj w błąd takimi stwierdzeniami bo ktoś to weźmie na serio i bedzie z tego katastrofa, kontrolka od ręcznego nie ma żadnej możliwości sygnalizowania kończących się klocków, od tego są blaszki które hałasują natomiast świecenie kontrolki może świadczyć o bardzo groźnym dla zdrowia i życia wycieku z układu hamulcowego, który trzeba natychmiast zlikwidować a nie z tym jeździć.
Czary, magia ale kończyły mi się klocki i miałem identyczny objaw, wymieniłem i nie zdarzyło się to więcej ani razu. Sam się naprawił "bardzo groźny dla zdrowia i życia wyciek z układu hamulcowego"? No chyba, że tak wycieka, że nie widać tego zaglądając pod podwozie i płynu w zbiorniczku nie ubywa.
lepiej ludzi nie wprowadzaj w błąd takimi stwierdzeniami bo ktoś to weźmie na serio i bedzie z tego katastrofa, kontrolka od ręcznego nie ma żadnej możliwości sygnalizowania kończących się klocków, od tego są blaszki które hałasują natomiast świecenie kontrolki może świadczyć o bardzo groźnym dla zdrowia i życia wycieku z układu hamulcowego, który trzeba natychmiast zlikwidować a nie z tym jeździć.
Nie panikuj i się nie napinaj. Mariusz źle się wyraził ale dobrze odpisał bo czytając ze zrozumieniem dowiedział byś się że jeżeli poziom płynu jest niski to może to wskazywać nie tylko na śmiertelnie groźny wyciek ale także na kończące się klocki.
Nie panikuj i się nie napinaj. Mariusz źle się wyraził ale dobrze odpisał bo czytając ze zrozumieniem dowiedział byś się że jeżeli poziom płynu jest niski to może to wskazywać nie tylko na śmiertelnie groźny wyciek ale także na kończące się klocki.
to nie panikowanie ani tym bardziej napinka ;) od moderatora należy oczekiwać minimum wiedzy a nie takiego bajdurzenia, wejdzie potem na forum jakiś laik, zobaczy że modek napisał coś podobnego zlekceważy kontrolkę a gdy bedzie musiał awaryjnie zahamować to mu się heble skończą bo mała dziurka która płyn sobie kapał zmieniła się w dużą, zabije siebie albo i kogoś postronnego.
Z hamulcami nie ma żartów. EOT
Rooter przeczytaj jeszcze raz uważnie to co napisałem.
Napisałem wyraźnie "Jest to najczęstszy objaw kończących się klocków" a nie, że tylko i wyłącznie a to duża różnica. Jak zaczyna pomrygiwać kontrolka ręcznego szczególnie przy hamowaniu to pierwsze co bym sprawdził to właśnie stan klocków. Nie mówię, że nie może być wycieku czy innych cudów ale najczęściej takie mryganie kontrolki świadczy o klockach.
Rozumiem, że przy heblach 242mzm jakie zapewne masz w swoim A3, średnica tłoczka jest na tyle mała, że nawet jak się klocki kończą to może i tego objawu nie być i ani razu tego nie doświadczyłeś ale każdy jeden większy hebel gdzie więcej płynu wchodzi pod tłoczek tak się właśnie zachowuje :)
Przynajmniej tak jest przy moich 282mm a i przy 262mm też się wiele razy z tym spotkałem :)
Nigdzie też nie napisałem, że można sobie zapalającą się kontrolkę bagatelizować czy olewać, bo chyba każdy jest na tyle rozsądnie myślący, że wie czym grozi awaria układu hamulcowego, napisałem to tylko po to aby większość po przeczytaniu postów mądrali z wyimaginowanymi teoriami o dziurach w przewodach, nie latała i nie szukała od razu tych dziur tylko zaczęła od tego co najlepiej widać czyli klocków.
lepiej ludzi nie wprowadzaj w błąd takimi stwierdzeniami bo ktoś to weźmie na serio i bedzie z tego katastrofa,
wprowadziłem Cie w błąd ?? powiedz mi czym?? bo nie rozumiem...odpowiedziałem na Twoje pytanie...bo nie zrozumiałeś co kolega spychu napisał pare postów wyżej
kontrolka od ręcznego nie ma żadnej możliwości sygnalizowania kończących się klocków,
i tu się mylisz i to bardzo...ja mam właśnie taką sytuację (na heblu 262 z przodu) i jestem w 100% pewny, że klocki mam do wymiany, bo ostatnio jak zmieniałem kółka na zimę tzn jakoś miesiąc to widziałem iż ich stan nie jest najlepszy ale do nowe roku jeszcze dadzą radę
od tego są blaszki które hałasują
ostatnio jak wymieniałem klocki (tj 2lata temu...FERRODO PREMIUM) to uwierz mi, że owych blaszek o których wspominasz nie było na klocka...i piszczenia blaszek niema
natomiast świecenie kontrolki może świadczyć o bardzo groźnym dla zdrowia i życia wycieku z układu hamulcowego, który trzeba natychmiast zlikwidować a nie z tym jeździć.
ale pierwszą rzeczą jaką trzeba sprawdzić jest stan płynu i stan klocków a nie szukać przyczyny od razu w "rureczkach" bo może być w nich "dziurka" ....po ewentualnej wymianie klocków i przejechaniu się troszkę znowu sprawdzić stan płynu...bo powinien się zwiększyć...a jeżeli tak się nie stanie to wtedy trzeba szukać "dziurki"
od moderatora należy oczekiwać minimum wiedzy a nie takiego bajdurzenia,
a czy swoją wiedzą się tutaj nie wykazałem i nie powiedziałem najpierw żeby sprawdził stan klocków?? a później ktoś to potwierdził i dopiero TY wyskoczyłeś z dziurką w układzie...jak chłopak nawet nie odpowiedział na żadnego posta...i nie napisał "chłopaki to nie klocki tylko co innego pomocy"
wejdzie potem na forum jakiś laik, zobaczy że modek napisał coś podobnego zlekceważy kontrolkę a gdy bedzie musiał awaryjnie zahamować to mu się heble skończą bo mała dziurka która płyn sobie kapał zmieniła się w dużą, zabije siebie albo i kogoś postronnego.
Z hamulcami nie ma żartów. EOT
po 1. LAIK jak będzie miał podobny problem to przeczyta temat od początku do końca i wyciągnie wniosek, że musi najpierw sprawdzić stan klocków...a jeśli to nie będą klocki to będzie szukał innych przyczyn!
po 2. powiedz mi czy ja gdzieś powiedział tzn napisałem, że HAMULCE i układ hamulcowy można olać?? nigdzie nic takiego nie napisałem i nie wmawiam mi takich rzeczy!!! bo tak nie jest :mad:
dziękuje
Mario zamykaj bo już nic w tym temacie mądrego się nie napisze a nie potrzebne cytowanie wypowiedzi się zaczyna
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.