Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Czujnik spalania stukowego



Maier
18-12-11, 15:28
Odrazu na początek proszę o wypowiedzi kolegów z doświadczeniem,gdybania mam dosyć ,bo sam robie to na co dzień,bez urazu.A więc do tematu ,mam cupe 6-generki,z silnikiem D16Z6,pierwotnie był D16Y8,komp został P2P na OBD2,ja swapu nie robiłem zrobił to ktoś już jakieś 6-lat temu w Gdańsku.Auto kupiłem zaniedbane pare miechów temu,z lpg sekwencyjnym,non stop check się zapalał ,samodiagnostyka ,kasowanie i tak w kółko aż wkońcu stwierdziłem że na okres zimy pojeżdze na benzynie i ogarne z checkiem temat,bo sami wiecie żeby check się na gazie nie zapalał to najpierw na benie musi być wszystko okey.Można powiedzieć że jestem już blisko celu,ale jak dziś na E7 pocisnołem prawie do odcinki to "powrócił "błąd 23 ,czyli jak w temacie "knock sensor",jak wiecie D16Z6 nie ma 'knock sensor',a pierwotny D16Y8 miał.I teraz co jest grane,bardzo żadko ten błąd wywala ,przeważnie jak chcem poszaleć,waszym zdaniem jakby przy przekładce silnika olali ten czujnik to check zapalałby się odrazu po uruchomieniu silnika czy nie???? może jak wymienie kable kopułke itd.to spalanie stukowe zniknie,czy macie inne rozwiązanie????

arturwwa
18-12-11, 17:20
moim zdaniem jezeli czujnik nie zostalby podlaczony to check swiecilby sie caly czas, bo blad 23 sygnalizuje blad w obwodzie albo uszkodzenie czujnika, a nie spalanie stukowe. rozumiem, ze w z6 tego czujnika nie masz zalozonego (no bo niby jak)? na twoim miejscu zajrzalbym porzadnie do silnika i sprobowal przejrzec kable. z tego co pamietam, w obd2 jeden z kabelkow idacych do ks ma kolor czerwono-niebieski.

Maier
19-12-11, 06:44
To się nazywa fachowa odpowiedz.dziękuje,i zapraszam kolejnych kolegów do wypowiedzi.

Maier
19-12-11, 17:02
Już wiem wszystko,po wielu dochodzeniach dorwałem kontakt od dawnego właściciela Civica który wymieniał silnik,czujnika spalania stukowego nie ma,ani żadnego obejścia nie zrobiono,i z tym checkiem gosć jeżdził od zawsze.Ale to dla mnie żadne pocieszenie,więc Panowie co można teraz zrobić żeby oszukać kompa że ten czujnik jest ?????

rp.losiu
25-12-11, 18:28
a może by zmienić kompa poprostu?

Maier
26-12-11, 08:58
a może by zmienić kompa poprostu?

To akurat nie wchodzi w gre,bo ja tego civica kupiłem tylko na krótki okres,ale mimo tego nie chcem żeby potencjalny przyszły właściciel się stresował po zakupie,gość z innego forum sugerował mi żebym poprostu podłączył ten czujnik do wiąski,nie wkręcając go do bloku (i tak nie ma gdzie wkręcić ),ale gdyby to było takie proste to by już wcześniej ktoś to zrobił.A wy co na to ??

Sheiva
26-12-11, 12:06
Jeśli go tylko podłączysz, nie wkręcając w blok (wiem, że tutaj się nie da), to też będzie wywalało błąd, bo czujnik będzie wysyłał zły sygnał.
Opcje masz dwie:
Albo zmienić ECU, na takie, w którym nie było KS.
Albo dać to ECU komuś, kto ogarnia kompy i za pomocą Crome'a Ci go wyłączy.

Maier
27-12-11, 07:27
Jeśli go tylko podłączysz, nie wkręcając w blok (wiem, że tutaj się nie da), to też będzie wywalało błąd, bo czujnik będzie wysyłał zły sygnał.
Opcje masz dwie:
Albo zmienić ECU, na takie, w którym nie było KS.
Albo dać to ECU komuś, kto ogarnia kompy i za pomocą Crome'a Ci go wyłączy.

A co sądzisz o takim pomyśle,że do bloku silnika przykleje jakimś specjalnym klejem nakrętke,oczywiście w takim miejscu jak te czujniki są montowane (pod kolektorem ssącym,nad filtrem oleju),i w tą nakrętke wkręce czujnik KS.

kjmuszek
27-12-11, 09:32
Ja bym poszukał na Twoim miejscu kogoś kto ogarnia ECU w cifach (jest kilka osób na forum) i ewentualnie podpytał o wyłączenie i skasowanie tego błędu. Chyba najprostsza i najlepsza metoda.

Maier
27-12-11, 10:38
Ja bym poszukał na Twoim miejscu kogoś kto ogarnia ECU w cifach (jest kilka osób na forum) i ewentualnie podpytał o wyłączenie i skasowanie tego błędu. Chyba najprostsza i najlepsza metoda.

Jak mi nie wypali mój eksperyment ,to zrobie tak jak piszesz,narazie idzie do mnie od kolegi z forum używany KS,20zł za KS to nie majątek ,a jaka będzie frajda jak coś z tego wyjdzie.

Sheiva
27-12-11, 12:33
Osobiście nie liczyłbym na ugranie czegokolwiek tym sposobem. Ale jasne, spróbować można, na pewno daj znać czy cokolwiek się zmieniło.
Pamiętaj też, że ten czujnik musi być wkręcony z odpowiednią siłą. Nie wiem czy jakiś Manual mówi ile dokładnie Nm, w każdym razie ma być wkręcony ile się da ręcznie, po czym dociągnięty kluczem o 1/4 obrotu.

Maier
28-12-11, 12:14
też na cuda nie licze,ale na pewno odezwe się ,i zdam relacje o efektach.Troche to potrwa bo najpierw musze znaleść kabelek od tego KS,a jak go obcieli to od kompa pociągne nowy,a to już troche roboty jest.Pozdrawiam wszystkich:)