PDA

Zobacz pełną wersję : jak odpalic silnik 1 raz?



SCKAPE
18-12-11, 10:09
jak w temacie. pytam bo kilka zeczy robiłem - byla zdemontowana głowica i gaznik, pompa była odłączona od węży - w pompie nie ma juz na bank paliwa (d13b2 - pompa mechaniczna) w gazniku tez nie ma paliwa na 100%, i w sumie pytanie czy sama zassa paliwo i poda do gaznika i wystarczy krecic rozrusznikiem czy trzeba jakos jej pomoc? wogóle powinienem zrobic cos specyficznego przy 1 odpalaniu?

whoytas
18-12-11, 21:49
powinien sam zassac paliwo tylko trzeba bedzie z pewnoscia dluzej pokrecic. Cos specyficznego? Yyy pewnie ustawic zaplon itd

SCKAPE
18-12-11, 23:24
zaplon ustawilem tak jak byl, a po splanowaniu i daniu ciekiej uszczelki musialem cofnac wałek rozrzadu i w sumie wyszło jakies 9 stopni spowrotem na kółku, szczeliny zaworów na nowo poustawiałem bo byly docierane. i to wszystko chyba z takich rzeczny. Pierwszy raz w zyciu rozgrzebałem i złozyłem silnik dlatego pytam zanim go odpale - jesli cos komus przyjdzie do głowy to niech smiało pisze - za wszelkie rady bede wdzieczny :)

zakit
19-12-11, 09:36
ile cofnales walek?!

to co ty planowales glowice 2 centymetry?!

nic nie musisz zrobic, wcisnij pedal gazu, i krec.

SCKAPE
19-12-11, 19:28
no wlasnie tak zastanawia mnie te 9 stopni (4 kreski z hakiem na moim kółku - jedna to 2 stopnie wiec = 9 z tym ze 0d zeba do zeba jesr 9,5 stopnia jak policzyłem wiec pewnie jest zły opis kołka jest albo cos zlle zrozumiałem - w kazdym badz razie w rzeczywistosci to wyglada jak bym przesunąło niecałe poł zeba wiec pi razy drzwi to cos jakby 4 stopnie - moze z opisem na kolku jest cos nie tak.. ) w kazdym badz razie zrobilem to tak ze zaznaczylem na górnym kolku na obu czesciach znaki, potem ustwailem je na znakach jak powinno byc, potem ustawilem dolne kolo na znak, naciagnalempasek gornym i skorygowałem cofajac wałek tak zeby na srodkowym kolku naniesione znaki byly we własciwym miejscu w stosunku do głowicy. no i wyszło tyle. a głowica była zjechana 0,8mm a uszczelka z tego co wiem jest ciensza od poprzedniej o 0,6mm razem 1,4mm.
Zrobiłbym zdjecie ale nie chce mi rozkrecac.. Tak szczerze to co o tym myslisz, bo cieko sie na tym znam - dopiero sie wkrecam w temat?

jogal
19-12-11, 20:44
rozrząd z regulowanym kółkiem to ustawia się tak, że ustawiasz to regulowane na zero i boczne znaki mają się pokrywać z płaszczyzna głowicy. Jak już tak ustawisz to patrzysz co wychodzi na dole, jeśli Ci brakuje to popuszczasz regulację kółka rozrzadu, potem ustawiasz wał na znaki i dokręcasz kółko regulowane. I ile CI wtedy wychodzi?? Nie powinno wyjść więcej jak 4 stopnie. Jeśli Ci wychodzi jakoś dużo to trzeba by fizycznie przestawić pasek i znowu spróbować. Fotki mile widziane co i jak, to wtedy będzie można więcej powiedzieć...

SCKAPE
20-12-11, 00:45
rozrząd z regulowanym kółkiem to ustawia się tak, że ustawiasz to regulowane na zero i boczne znaki mają się pokrywać z płaszczyzna głowicy. Jak już tak ustawisz to patrzysz co wychodzi na dole, jeśli Ci brakuje to popuszczasz regulację kółka rozrzadu, potem ustawiasz wał na znaki i dokręcasz kółko regulowane. I ile CI wtedy wychodzi?? Nie powinno wyjść więcej jak 4 stopnie. Jeśli Ci wychodzi jakoś dużo to trzeba by fizycznie przestawić pasek i znowu spróbować. Fotki mile widziane co i jak, to wtedy będzie można więcej powiedzieć...
To ma rece i nog i jak dla mnie - ja zrobiłem to zupełnie od dupy strony - mysle ze wyszło to samo tylko sie niepotrzebnie naroniłem... dopiero w srode bede miał chwile zeby zrobic jakies zdjecie ale w srode chce go odpalic wiec daje ponizej zdjecie tego kolka zrobione wczesniej - zaznaczyłem na nim zółtą linią gdzie jest teraz zero - dokładnie w tym miejscu jest to ustawione w aucie:
http://imageshack.us/f/803/94637800.jpg/

jogal
20-12-11, 17:37
No to jeśli zrobiłeś to tak, jak ja to opisałem i wyszło Ci tyle co na obrazku to jest mniej więcej dobrze, to jest akurat 4 st przyspieszony rozrząd. A ten napis pod skalą oznacza, że każda kreseczka na kółku regulowanym jest równa 2 stopniom wału korbowego co jest jasne i logiczne bo wał kreci się 2x szybciej niż wałek rozrządu. Pamiętaj jeszcze o ustawieniu zapłonu lampą...

SCKAPE
21-12-11, 01:45
Aha... własnie nie wiedziałem do konca co ten napis znaczy... słowo crank jakos nie mogłem umiejscowić... a tłumaczenia mi nie pasowały...
Wielkie dzięki!!
Zapłon rano ustawie - jeszcze co prawda nie wiem jak ale jakas instrukce do lampy mi dolonczyli... narazie ustawie tak jak manuał muwi ale jak tylko pozbede sie 95 z baku chce go przyspieszyć tylko nie wiem o ile najlepiej a z tego co wiem troszeczke przy d13 grzebałes wiec moze mozesz mi doradzić z tym? I jeszcze jedno ktos mi doradził żeby wałek rozrządu przyspieszyć o 2 stopnie, ponoć góra mi sie poprawi - co o tym myślisz?? wogóle interesuje mnie głównie zeby jak najlepiej mi chodził na wysokich obrotach, niskie są drugoplanowe - nie jeżdze civickiem na codzien - jest głównie do zabawy i nauki (w sesie co tu z silnikiem porobić, i nie tylko... - chce przejść wszystkie etapy dlatego zacząłem od gaznika..) Wiec jesli masz chwilkę i mozesz mi coś powiedzieć odnaośnie tego zapłomu i przestawienia wałka o 2 stopnie to byłbym bardzo wdzięczny.

jogal
21-12-11, 19:24
Jeśli chodzi o zapłon to ja proponuje go ustawić na znaki czyli środkowa kreska z tych trzech obok siebie. Jeśli chodzi o rozrzad to przyspieszając wałek poprawiasz dół, a opóźniając poprawiasz górę. Ja generalnie polecam ustawić rozrząd tak, żeby wyszedł idealnie na znaki, co innego jak masz DOHC, wtedy efekty są lepsze bo jeden możesz przyspieszyć a drugi opóźnić... A wałek rozrządu już włożyłeś jakiś lepszy?? Zabawy z gaźnikiem dużych odczuć nie dają, w d13 to minimum musi być mpfi albo jakieś ITB :) i lepszy wałek.

SCKAPE
21-12-11, 20:31
Wałek kupilem od d14a1 tylko ze jak doszedł to była jakas kupa koles se w h... poleciał i ten wałek był od czego innego i w sumie puki co mam ten seryjny...


no i nie odpaliła - akumulator zdechł....

SCKAPE
22-12-11, 16:44
odpalił za 3 razem z tym ze obroty stoja na 3200 i sie momentalnie grzeje.... cyba cos z zaplonem.... do tego strasznie ten bandaz wali jak zaczyna sie dymić...

zakit
22-12-11, 16:50
ze bandaz wali to normalne

SCKAPE
23-12-11, 04:22
nie dla mnie... jak miałem doczynienia z bandazami wczesniej to mnie głowa bolała, reka, łokieć, niewiem... kolano moze... ale nigdy nie waliło - hehehe...;)

Saiti
23-12-11, 10:54
jałowe 3200? To musi być jakaś nieszczelność. Przez krokowy tyle nie przeleci.

SCKAPE
23-12-11, 13:09
jałowe 3200? To musi być jakaś nieszczelność. Przez krokowy tyle nie przeleci.

juz to ustawiłem - przyczyna prostrza niz byś przypuszczał - linke od gazu była zbyt napiąłem - ot cały problem;)