Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Civic 6gen EJ9, halogeny - inne podłączenie



Wojtti
16-12-11, 22:16
Witam, na wstępie napiszę, że halogeny mam już zamontowane w civicu ej9 jednak temat dotyczy przycisku włączania ich.

Do nie oryginalnego zestawu jaki posiadam, był dołączony dość badziewny włącznik. Oryginalny ciężko dostać, więc postanowiłem zamontować włącznik oryginalny identyczny jak od tylnych przeciwmgielnych. Są akurat 2 miejsca w kratce nawiewów po lewej stronie - jedno miejsce już zajęte przez włącznik tylnych przeciwmgielnych a drugie miejsce czeka idealnie na drugi taki sam, ale żeby włączał przednie halogeny :)

Tylko jedna kwestia mnie zatrzymuje w zakończeniu całej historii. Bo ten oryginalny włącznik przeciwmgielnych działa na zasadzie, że po naciśnięciu włączenia on wraca do pierwotnego położenia - po ponownym naciśnięciu wyłączamy. Nic w tym skomplikowanego, tylko że gdzieś dalej (bardzo daleko) za tym przyciskiem musi znajdować się przekaźnik podtrzymujący napięcie.

Podłączenie samego przycisku pod halogeny powoduje, że jak go naciśniemy to się zapalają, ale jak puścimy i wróci do pierwotnego położenia to się wyłączą - bez przekaźnika ani rusz żeby było napięcie podtrzymane.

Ktoś kojarzy jak wygląda ten przekaźnik oryginalny? na jakiej zasadzie działa? a może ktoś wiedział jakiś zamiennik lub inny przekaźnik podtrzymujący napięcie?

HG__wwa
17-12-11, 01:10
musisz kupic przekaźnik bistabilny któremu wystarczy podac sygnał by przełączał swój stan, czyli załączał i rozłączał obwód roboczy, czyli obwód halegenów .. idź do elektronicznego i powiedz czego potrzebujesz, koszt paru złotych. Musisz wiedziec jaki prąd ciągną halogeny by podac jaki bedzie prąd obwodu roboczego, a napięcie cewki - 12V

Wojtti
17-12-11, 20:16
dzięki wielkie :)

suchy173
12-01-12, 11:46
musisz kupic przekaźnik bistabilny któremu wystarczy podac sygnał by przełączał swój stan, czyli załączał i rozłączał obwód roboczy, czyli obwód halegenów .. idź do elektronicznego i powiedz czego potrzebujesz, koszt paru złotych. Musisz wiedziec jaki prąd ciągną halogeny by podac jaki bedzie prąd obwodu roboczego, a napięcie cewki - 12V

nie ma przekaźnika bistabilnego 12V 30A :)

lopi83
13-01-12, 21:07
kup przekaznik od tylnych halogenow i po problemie

Wojtti
14-01-12, 14:56
Żeby kupić przekaźnik oryginalny najlepiej byłoby się udać do aso - jeżeli niedrogi to kupić tam, a jak drogi to z jakiegoś rozbitka kupić, tylko najpierw sprawdzić w aso jego wygląd i ew. umiejscowienie gdzie się znajduje - ja szukałem u siebie w samochodzie gdzie się znajduje oryginalny ale nie znalazłem niestety... ale znalazłem już rozwiązanie podłączenia takiego ori przycisku od tylnych ze zwykłymi przekaźnikami.

Potrzebne będą:
- przekaźnik zwierny 12V
- przekaźnik bistabilny 12V ( ja dostałem w elektronicznym o oznaczeniu HFD2/012-M-L2-D )
- trochę kabelków :)

( Kliknij na miniaturkę ;) )
http://images45.fotosik.pl/1311/c781a43fa76e85d7m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=c781a43fa76e85d7)

załóżmy że w zwykłym przekaźniku pin 87a to jego początkowa pozycja (ale różnie mogą być oznaczane - może to być też 87 - więc wystarczy sprawdzić przed podłączeniem)

Na koniec dodam tylko, że + i - zaznaczone na obrazku jako wychodzące na urządzenie które chcemy włączyć najlepiej nie podpinać bezpośrednio pod Halogeny - trzeba zastosować jeszcze jeden zwykły przekaźnik (który często jest dodawany do halogenów) tak alby dopiero z tego ostatniego przekaźnika wychodziło prawidłowe napięcie na halogeny :)

suchy173
16-01-12, 22:31
No Wojtti w końcu dopiął swego :) myślę że dużo osób skorzysta, bo te włączniki dodawane do tych halogenów na prawdę krótko wytrzymują.

Wojtti
17-01-12, 20:34
nieoryginalne włączniki dodawane do zestawów są kiepskie, u mnie np. ciężko się go włącza i pewnie długo by nie wytrzymał... oryginalny w to samo miejsce włącznik ciężko dostać, dlatego uznałem że drugi włącznik jak od tylnych przeciwmgielnych będzie idealny tym bardziej, że jest na niego miejsce :) schemat może się komuś przyda :D