Zobacz pełną wersję : swap el szyb EJ9
Witajcie!
Chciałbym samodzielnie zamontować el.szybki w mojej EJ9. Moje pytanie brzmi , czy ma ktoś jakiegoś manuala jak, co i gdzie podłączyć ? Znalazłem na forum taka małą instrukcję ale do V gen, myślę że niewiele pewnie się różni , ale może ktoś ma do VIg. jakieś przydatne informacje. Chodzi mi o montaż oryginalnych szyb elektrycznych z innej EJ. Jak by miał ktoś coś pomocnego , byłbym wdzięczny.
poszukaj na aledrogo :) ja kupilem wszysko potrzebne do swapa wlasnie na alegro z rozbitej hondy a potrzene sa boczki przelaczniki wiazki drzwi i wiazke kabinowa pasuje wymienic co idzie pod dywanem duzo zabawy ale mam p&p i moze sobie zrobic pozniej centralny zamek i elektryczne lusterka na tych wiazkach jak dobrze trafisz :)
Z osprzętem i boczkami problemu nie ma, ja pytałem o manuala gdzie i jak wpiąć a nie gdzie kupić.
SorryAleNiChu
26-12-11, 18:22
Chodzi mi o montaż oryginalnych szyb elektrycznych z innej EJ.
Z innej EJ to znaczy że chcesz zrobić swap'a z innego modelu civic'a ? Czy po prostu z innej EJ9 ?
Z osprzętem i boczkami problemu nie ma, ja pytałem o manuala gdzie i jak wpiąć a nie gdzie kupić.
Wnioskuje że już pewnie posiadasz elementy układu. Strzel jakieś foty przełączników (piny i znaki na nim), silnika (też piny, całościowo) no i co tam jeszcze posiadasz. Jeśli dasz sobie rade sam, a potrzebujesz tylko schematu to znajdziesz go TUTAJ (http://images47.fotosik.pl/1281/8943c65045463a3e.jpg)[/QUOTE].
Dokładnie z innej Ej9 , taki schemat posiadam ,chodzi mi głównie o to gdzie wpiąć się dokładnie w skrzynkę bezpieczników i gdzie jest nominalnie umieszczony sterownik szyb :)
SorryAleNiChu
27-12-11, 13:10
Nie wiem jak to będzie wyglądać w praktyce bo to różnie bywa, ale musisz sprawdzić czy masz już jakąś części instalacji czy musisz kłaść wszystko od podstaw. Według schematu wynika że na drodze do zasilania el.szyb jest bezpiecznik nr46 pod maską(sprawdź czy go masz). Jak już to zrobisz to weź miernik, zaglądnij do skrzynki bezpiecznikowej pod deską rozdzielczą (znajdź miejsce mocowania przekaźnika). Ustaw miernik na "pipczenie" i jeden koniec zetknij w miejscu gdzie powinien wchodzić styk NO przekaźnika, a drugi koniec zetknij w miejscu gdzie powinien być bezpiecznik nr46 pod maską.(Jak posiadasz oryginalny przekaźnik to możesz zobaczyć gdzie ma wchodzić nóżka styku NO. W skrzynce pod maską zetknij raz do jednego, a raz do drugiego styku bezpiecznika. UWAGA !!! W jednym ze styków bezpiecznika będziesz miał napięcie z akumulatora i możesz spalić miernik więc odłącz klemy od akumulatora i odczekaj chwile.) Jak będzie "pipczało" to znaczy że masz pociągnięty przewód jeśli nie to będziesz musiał go ciągnąć do miejsca mocowania przekaźnika. Resztę ci napisze jak już sprawdzisz.
KLIK (http://images45.fotosik.pl/1283/b3af306c5d3ef18e.jpg)
PS: Sterownik szyb el. masz w przełączniku kierowcy.
EDIT: Zaznaczyłem ci o co mi chodziło, jak to zrobisz walnij jeszcze 2 kolejne pomiary w zaznaczonych miejscach lub olej je i podłącz cewkę przekaźnika do zasilania po włożeniu kluczyka (wg.schematu masz po zapłonie). Tzn. będziesz mógł otwierać/zamykać szyby nie przekręcając kluczyka.
SCHEMAT (http://images37.fotosik.pl/1245/7aaa53f897f43672.jpg)
Ok o coś takiego mi chodziło , wezmę się za to na dniach :)
Ustaw miernik na "pipczenie"
Jak już to ciągłość obwodu.
SorryAleNiChu
02-01-12, 15:57
Z tego co wyczytałem na forum z poradnika to jego autor już posiadał część wiązki w samochodzie mimo że el.szyb nie miał. Uzupełnij brakujące bezpieczniki nr.46(40A)(pod maską), nr10(20A), nr11(20A)(pod deską) i wepnij przekaźnik na swoje miejsce. Z skrzynki bezpiecznikowej pod deską znajdź zielono czarny i niebiesko czarny przewód. Polutuj je z wiązką która ma iść do przełącznika kierowcy(jeśli nie posiadasz tej wiązki to cyknij fote kostki w przełączniku,a ja ci napisze jak sprawdzić które to piny). Czarne przewody z kostek walnij w odpowiednie miejsce do masy i zepnij ze sobą złączki do silnika. Zielono czarny z skrzynki bezpiecznikowej ma również iść do drzwi pasażera więc podepnij się do niego wiązką z przełącznika pasażera. Niebiesko żółty i niebiesko pomarańczowy z przełącznika kierowcy wepnij do wiązki pasażera. Zepnij ze sobą wiązkę z przełącznika do wiązki silnika pasażera.
Mam nadzieję że o niczym nie zapomniałem. Jak nie będziesz coś wiedział to pisz.
Jak już to ciągłość obwodu.
Podaruje ci tą odpowiedź bo pisałeś to pewnie na kacu.
shrekinho90
03-01-12, 23:17
Nie chce zakładać nowego tematu bo to drobnostka ale potrzebowałbym kolejność przewodów które są we wtyczce wchodzącej do przełącznika szyby pasażera, na schemacie są numerki ale nie wiem czy to one określają kolejność a jeśli tak to od której strony licząc? Najlepiej zdjęcie by rozwiązało sprawę.
SorryAleNiChu
04-01-12, 16:25
Możesz to łatwo stwierdzić o ile posiadasz miernik i SPRAWNY przełącznik. Według schematu miernik powinien pipczeć kiedy:
1.Nic nie naciskając na przełączniku powinno być przejście między 2i3 oraz 4i5
2.Trzymając przycisk odpowiadający za jazdę do góry 1i4 oraz 2i3
3.Trzymając przycisk odpowiadający za jazdę w dół 1i3 oraz 4i5
Narysuj sobie gniazdo przełącznika zatrzaskiem do góry i ponumeruj piny 1,2,3,4,5 badaj miernikiem przejście według numeracji na swoim rysunku. Jeśli wskazania nie będą się zgadać to odwróć kolejność (licz piny od prawej do lewej) i zbadaj czy się zgadza. W męskim złączu będziesz miał po prostu lustrzane odbicie.
shrekinho90
04-01-12, 21:09
Chodzi o to że nie mam tej wtyczki co wchodzi do przełącznika, tylko pięć niebieskich kabelków z paskami w kolorach jak na schemacie. Nie wiem w jakiej kolejnosci je podpiać do przełacznika.
SorryAleNiChu
05-01-12, 17:05
Nie czaje cie. Przecież ci napisałem jak sprawdzić który jest który pin we wtyczce w przełączniku. Kolor przewodu jaki odpowiada pinowi masz na schemacie i teraz tylko sprawdzasz.
EDIT: Tu masz tak bardziej obrazowo wyjaśnione o co mi chodziło KLIK (http://images40.fotosik.pl/1286/32b3ad4ece749314.jpg) . Sprawdzasz miernikiem i widzisz czy się zgadza z tym na rysunku czy nie, jeśli nie to odwracasz kolejność i badasz dalej. Np: okazało się że jest odwrotnie to masz 5,4,3,2,1 czyli wg. schematu niebiesko/żółty, niebiesko/czerwony, niebiesko/biały, niebiesko/pomarańczowy, zielono/czarny.
shrekinho90
05-01-12, 19:34
Dzięki teraz już dam radę, brakowało mi po prostu informacji w jakiej kolejności te kabelki wchodzą do wtyczki, teraz patrząc na ten obrazek z linku zrozumiałem w jakiej kolejności je podpiąć.
mam pytanie odnośnie szyb w ej9 czy podejdzie mechanizm ich podnoszenia od del sola
Wojciech1207
12-11-17, 16:33
Witam wszystkich forumowiczów od Hondy Civic VI hb i znających się na elektryce.
Potrzebuję pomocy w założeniu tzn. w podłączeniu elektryki do sterowania podnośnikami szyb. W moim civicu model EJ9 nie ma szyb elektrycznych jak również nie ma elektryki w drzwiach i elektryki doprowadzonej do rzwi. Zaopatrzyłem się w oryginalny zestaw elektryki drzwi wraz z przełącznikami i podnośnikami oraz dodatkowy w przekaźnik sterowania szyb (Fot. 7-7A)
Zacząłem, więc przeszukiwać fora jak to zrobić. Więc w samochodzie dołożyłem do skrzynki bezpieczników pod kierownicą przekaźnik (fot.7-7A), sprawdziłem w skrzynce bezpiecznik w komorze silnika (fot. 6) czy jest bezpiecznik w poz. 46 (40A) oraz sprawdziłem skąd pobrać prąd do elektryki drzwi, tj do zasilania podnośników. Więc prąd prowadzę z puszki bezpieczników pod kierownicą z kostki znajdującej się nad przekaźnikiem szyb (fot.5). Prąd w tym miejscu jest dopiero po przełączeniu kluczyka stacyjki.
Następnie postanowiłem podłączyć wszystko na krótko, na zewnątrz tzn. jeszcze przed zainstalowaniem do samochodu.
Tak więc:
- znaleziony prąd w skrzynce bezpieczników pod kierownicą (fot.5) – kabel zielono-czarny, doprowadziłem do kostek instalacji drzwi kierowcy (fot.8) i pasażera (fot.9) ,również w obu kostkach jest kabel zielono-czarny.
- Dorowadziłem również „masę” do kostki kierowcy.
- Połączyłem dodatkowo pin z kablem niebiesko-różowy z kostki kierowcy (fot.8) <na zdjęciu kabelek oznaczony nr 1> z pinem w kostce pasażera taż z kablem niebiesko-różowym (fot.9)
- oraz z kostki kierowcy pin z kablem niebiesko-żółtym z pinem kostki pasażera z kablem niebiesko-żółtym (fot. 8,9,10) <na zdjęciu kabelek oznaczony nr 2 > .
No i próba, włączyłem zapłon, podnośnik po stronie pasażera działa z przełączników i kierowcy jak i pasażera, oraz działa blokada szyb, lecz podnośnik kierowcy NIE.
1_ strona pasażera
I – kolory kabli we wtyczce przełącznika po stronie pasażera
- zielono-czarny
- niebiesko-różowy
- niebiesko-biały
- niebiesko-czerwony
- niebiesko-żółty
Fot.1
II – kolory kabli dochodzące do silnika podnośnika
- niebiesko-biały
- niebiesko-czarny
Fot.2
2) strona kierowcy
I – kolory kabli we wtyczce przełącznika po stronie kierowcy
- niebieski
- czarny
- niebiesko-żółty
- zielono-czarny
- czarny
- czerwono-niebieski
- czerwono-żółty
- niebiesko-różowy
- niebiesko-czarny
Fot.3
II – kolory kabli dochodzące do silnika podnośnika kierowcy
- niebieski
- czarny
- czerwono-niebieski
- czerwono-żółty
Fot.4
3) prąd ze skrzynki bezpieczników pod kierownicą
Fot.5
4) skrzynka bezpieczników w komorze silnika
Fot.6
5) przekaźnik sterowania szyb
Fot.7
Fot.7A
Kostka elektryczna do drzwi kierowcy
Fot.8
Kostka elektryczna do drzwi pasażera
Fot.9
Połaczenie pinów w obu kostkach (pasażera i kierowcy)
Fot.10
https://onedrive.live.com/?id=3DC5C605206E5FBC%21338365&cid=3DC5C605206E5FBC
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.