Zobacz pełną wersję : Cała prawda o: kolektor SUPERSPRINT 4-2-1 !!! - WYKRESY!!!
Wiele osob sie zastanawialo ile przerobki i zakladanie roznorakich gadzetow daje. Moim zdaniem powiny zajac sie tym firmy tuningowe by zachecic klienta a nie na nim eksperymentowac - ale coz to jest Polska. Sam sie chcialem tego dowiedziec ale nie bylo skad, bo wszyscy hamuja sie przed zmianami na serii i po calkowitych zmianach. Ja jako pierwszy w sumie chyba zrobilem takie porownania i bedzie ich ciag dalszy by inni mogli bez zbednego wyszukiwania i grzebania na zachodnich stronach wrecz jednym kliknieciem myszki :) ocenic wyniki i zakupic towar lub tez nie.Moze bedzie jakas skladka na badania bo pojde z torbami wydajac na hamownie :D :D :D
Przedmiot badań:
Civic Coupe D16Y7 98r seryjny bez przeróbek oprocz gazu. ;)
Pierwsza zmiana był kolektor 4-2-1 Supersprinta(mysle, że odpowiedniki z USA beda mialy podobne wyniki), mam założona instalacje gazowa II generacji ze zweżka na dolocie, która usuwałem też do badań. Auto mialo brudne filtry i olej a hamownia nie miala nadmuchu zimnego powietrza. Istotne jest , ze po wywaleniu kolektora zostal tez wywalony katalizator poniewaz jest on na stale w kolektorze. A teraz konkrety :idea: :
(opcja: seria --> kolektor )
GAZ:
KM 84,4@5599 -> 100,4@6149 :twisted:
NM 118,8@2607 -> 123,3@3290
BENZYNA+ZWĘŻKA:
KM 99,7@6536 -> 106,5@6620
NM 123,5@3389 -> 124,8@3589
BENZYNA BEZ ZWĘZKI:
KM 104,1@6608 -> 110,6@6601
NM 129,7@4894 -> 132,8@5427
Ktos potrzebuje dowodów i wiecej opisow jak sie to sprawdza zapraszam do tego linka:
Wykresy i opinie - KOLEKTOR SUPERSPRINT 4-2-1 (http://www.impex.net.pl/~toms/!do_www/hamownia/index-hamownia.htm) 8)
Beda kolejne opisy z wykesami po wymianie wydechu poniewaz teraz jest kolektor ktory ma 47mm a wydech 40mm - juz o tym mysle no i oczywiscie zmiana dolotu na CAI.
I jak wam sie Panowie podoba opis?
http://www.xoron.republika.pl/galeria/2005/2005-20.jpg
LAdnie ladnie czekamy na reszte :D
Dobra robota,przynajmniej teraz wiadomo co i jak,a moze teraz doloty :) przetestujesz
troche z dupy takie porównania. Poprosze o wykres na benzynie bez zwezki seria i po zalozeniu kolektora, na jednym ukladzie wspólrzednych, tak zeby mozna bylo porównac zmiany w calym zakresie obrotów. Jak na sama zmiane kolektrora, przy reszcie rurek o niezmiennej srednicy i koncowym seryjnym, to róznice mocy maksymalnej nie najgorsza, jak na ten silnik. :-)
badyl: dzieki za slowa uznania, pomysle nad CAI i potem sie zhamuje choc twoj dolocik made in home kusi wynikami a nie chodzi o wyglad a o efekty wiec kto wie..
lio: ja tam nie umiem nakladac jak ktos umie niech wezmie wykres z linka i jakos to przerobi i umiesci, jestem cienki w te klocki.....Wiesz ogolnie widac co i jak z opisu, jak ktos sie chce zaglebic wlazi na stronke i oglada!!!
no dobrze by bylo, jakby ktos to nalozyl. Poprostu dobrze jest juz bedac na hamowni, zeby tam ponakladali odpowiednio wykresy i tak je nagrali na dyskietce.
i tak jak napisales na poczatku:
GAZ:
BENZYNA+ZWĘŻKA:
BENZYNA BEZ ZWĘZKI:
takie wykresy nalezalo zrobic po dwa (seria, kolektor) do kazdej opcji, wtedy widac idealnie poprawe w calym przebiegu.
Wirtualnie ciezko mi jest przelozyc poszczególne wartosci
:-)
Nie da sie tych obrazow nalozyc na siebie.. sa inaczej przeskalowane :/
Ja jednynie cos takiego moge wymyslic
http://img181.echo.cx/img181/8671/skala9py.th.jpg (http://img181.echo.cx/my.php?image=skala9py.jpg)
aczkolwiek nie jest to super dokladne
postaram sie zagadac podjechac i wziasc wykresy zeby bylo oki
No i bardzo ładnie. Chwali sie :D
powinienes Nobla za to dostac, teraz na innych forach beda dawac linki do twojego tematu :)
czy masz zamiar zrobic wydech 2 cale?? dwa przeloty??
w serii masz 105km?? bo szukam ale nie moge znalezc
korzystajac z tego ze tu jestem to odpowiem na jedno z pytan, tak ten silnik ma w serii 105 konikow, na reszte trzeba poczekac na autora:)
Adam R: No cos w tym jest, nikt tego jakos nie chcial czy nie mogl zrobic, bedzie ciag dalszy jak pisalem...Heh widze ze czesc tego potrzebowala....
majlo: nie wiem czy dwa cale ogolnie to rura 50mm(to jest chyba 2,25cala czy sie myle?) poniewaz wylot z SSa jest 47mm wiec glupota byloby zakladanie rury 45mm(seria ma na wylocie kolektora 34 a rury tlumikow sa 40mm) Co do przelotow to ktorys z tlumikow bedzie przelotowy najlepiej z jakas mozliwoscia wyciszenia jak cos a drugi mimo wszystko musi troszke tlumic - jednak najwazniejsza praktycznosc ..... Seria ma wg danych katalogowych 105km, u mnie 104,1 jak pisalem mam bardzo brudne juz filtry, przymierzam sie do wymiany ale to przy 100tys km razem z rozrzadem filtry, swieczki i oleje sie wymieni, jest aktualnie 96.500km-zrobione na tych materialach eksploat 16,500km.
PYTANIA:
Czy po wymianie kolektora powinienem zrestartowac kompa, bo tego nie zroilem a chodzi autko piknie?
Juz zaczynam szukac jakies rury, kwasowki chodza po 40zl/metr. Moje pytanie jest takie czy ta kwasowka powinna miec scianki 1,5mm czy 2mm?Jak uwazacie?
Czy tlumiki ala mugeny sa przelotowe? Jesli tak to czy da sie zrobic srodkowy tlumikiem tzw. chyba komorowym zeby bardziej tlumil?
1,5 mm spokojnie wystarczy.
Komputer mozesz zresetowac, nie zaszkodzi.
50mm to niecale 2".
1 cal to 25,4mm.
Wydaje mi sie, ze powinines kupic takie rury, jakie ma wylot z kolektora, czyli 47mm.
Tlumiki takie, o ktorych mowisz, sa z reguly przelotowe i z reguly uniwersalne - czyli przewaznie dostosowane do duzych srednic, wiec sa dosc glosne.
hallo! gratuluje wynikow.mysle ze w okolicach czwartku bede mial juz zdjety moj stary wydech na rurkach 50mm, wiec spokojnie moge ci go dac do testow...moze go potem przygarniesz?
dobra robota!!!! tego info szukalem.
na gazie przyrost zadziwiajacy ale z drugiej strony spadek moce tez w pyte :-)
Pozdrooo
dobra robota
1,5 mm spokojnie wystarczy.
Komputer mozesz zresetowac, nie zaszkodzi.
50mm to niecale 2".
1 cal to 25,4mm.
Wydaje mi sie, ze powinines kupic takie rury, jakie ma wylot z kolektora, czyli 47mm.
Tlumiki takie, o ktorych mowisz, sa z reguly przelotowe i z reguly uniwersalne - czyli przewaznie dostosowane do duzych srednic, wiec sa dosc glosne.
hmm, czemu powinnem kupic rury takie jak wylot z kolektora(47mm) skoro roznica miedzy na serii kolektorem a wydechem wynosi 6mm. Czy to ma jakis zwiazek z glosnoscia?
Co do tlumikow to nie ma jakies opcji zeby po zalozeniu rury 50mm auto bylo wciaz ciche, nawet takie jak teraz(obecnie chyba z tlumikow zrobil sie lekki przelot bo przy 3tys obr ma bardzo chrapliwy dziwek cos ala duzy fiat-mysle ze kazdy wie o co biega i slyszal cus takiego).Nie chce zrobic sobie auta ryczacego. moze z lekko basowym dzwiekiem. Czy mam rozumiec ze wtedy musze zrezygnowac z tlumika ala mugen ktory jak juz wiemy jest przelotowy i kupic np jakiegos ultera komorowego przynajmniej na tyl?
Czy wogole da sie do zamias srodka przelotu wsadzic tlumik komorowy?
Tencio:wierze w ciebie i twoj wydech, ale fakt ze u ciebie sie az prosi wiekszy ;-)
Wieshaq: "spadek mocy w pyte" tzn chodzi ci o gaz?
zrob duze tlumiki, najlepiej komorowe, i nie jeden tylko co najmniej dwa. koncowy z wlozona wkladka wyciszajaca i bedzie cywilizowanie.
w moim d16y7 mam kolektor ktory tez konczy sie srednica niecalych 50mm dotego mam rury 50mm i dwa tlumiki przelotowe ( srodek jest bardzo mały, ostatni m-tech) i jest bardzo głosno, ale po włozeniu wkładki pełna kultura, a seryjny kolektor ma 34mm ale załwaz ze jest na nim pierscien na samym koncu który zmniejsza znacznie srednice bez niego bylo by okolo 40 i tyle maja rury calego układu.
Cieżko mi powiedziec czy wydech cos dal czy zabrał bo zakładalem razem z kolektorem, a caly zestaw napewno poprawil osiagi.
srodkowy komorowy raczej własnie przytłumi moc, wiec tu pozostawilbym przelotowke sportowa, w moim starym ukladzie jest wlasnie taka tyle ze duzo wieksza i autko wyraznie przycichlo
srodkowy komorowy raczej własnie przytłumi moc, wiec tu pozostawilbym przelotowke sportowa, w moim starym ukladzie jest wlasnie taka tyle ze duzo wieksza i autko wyraznie przycichlo
To co, lepiej zamiast komorowego większy/dłuższy przelotowy (czy też dwa przeloty)? Jak to się będzie miało do dB (chodzi mi o różnicę między jednym komorowym a dwoma/jednym dużym przelotem)? A jak do KM i Nm?
dobra robota z tymi pomiarami
wg mnie duzo jeszcze psuje 40 mm wydechu.
Z własnego doswiadczenia wiem jak miałem SS i dalej serie wydech niewiele sie zmieniło w osiagach, ale jak dalej dałem wiecej mm to jakby mu korek z pupy wyjac. :)
zrobił sie bardzo elastyczny
powodzenia w dalszych modach :-)
mocy przybywaj
pozdr
lukasz4d: dzieki za poparcie, nie wiem jak bedzie z kasa :? ale juz sie przymierzam do 50mm z dwoma dlugimi przelotowkami w srodku i ostatnim tlumiczkiem ala mugenem z silencerem.
Pytanko: czy powinnem zrobic reset kompa bo jeszcze nie zrobilem a autko oki pali itp?ma ktos jakiegos linka jak sie to robi bo nie mialem jeszcze przyjemnosci.
moim zdanie mnie ma takiej potrzeby. a na reset prosty sposob - zdejmij kleme na pol minuty
ma ktos jakiegos linka jak sie to robi bo nie mialem jeszcze przyjemnosci.
przycisk szukaj -> wpisujesz "restet komputera" -> wyskoczy m.inn taki topic -> http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=1845 -> i tam masz wszystko :roll:
zresetuj, nie zaszkodzi, a może pomóc.
Wydaje mi sie ze reset by sie przydal, poniewaz inaczej bedzie pracowala sonda i trzeba by wziasc na to poprawke.
Nie wiem czy w tym temacie moge to napisac jak cos to skasujcie tego posta.
Mamy zamiar z wieshq-iem zastosowac w D13B2 ten kolektorek z rocznika 88 z silniczka 1.6 130ps tak jak jest w tym materiale o tuningu D13B2 ktory tlumaczyl Hosi.
Ten kolektorek 421 i podobno daje niezle efekty dla D13B2.
Moje pytanie mam uklad wydechowy zbudowany od podstawy tzn nowe rurki nowy srodkowy przelotowy i nowa koncowke przelotowa oczywiscie zaznaczam ze mam jeszcze katalizator. Chodzi w miare ladnie, mi sie podoba i wielu sluchacza takze, silnik stal sie bardziej elastyczny nie trzeba wachlowac biegami jak wczesniej.
- Czego moge sie spodziewac po zalozeniu kolektorka 421 (od kolektora poszla by rurka odrazu w srednice 50mm i zamiast katalizatora weszla by jeszcze jakas przelotowka srodkowa)
- Czy dzwiek bedzie duzo glosniejszy?
- Czy bedzie bardziej agresywny na dotyk pedalu gazu czy odwrotnie zrobi sie bardziej plynny.
- Co z zrobic z sonda (w zakladanym kolektorze nie ma miejsca na sonde wiec zalecane jest zamontowanie jej przed katalizator co jesli go nie bedzie. Nie chcem zeby pozniej komp wskazywal jakies bledy), (moze zastosowac symulator sondy jak by to wygladalo w silniku D13B2, bo nie mam o tym pojecia).
Zobaczymy co sie da wyciagnoc z tego D13B2 :)
Moze odkryjemy silniczek bardzo podatny na mody :)
Prosze o powazne wypowiedzi.
Pozdrawiam SAJENS
moze lepiej w nowy temat to wrzucic.....
to na bank bedzie nowy temat jak tylko cos z tego wyjdzie. na razie musimy dorwac taki kolektor z crki
sa planowane kolejne mody, czyli za niedlugo STAGE 2 - czyli ile daje zmiana wydechu.....
Czekam z niecierpliwością, czy pokryje się z wynikami Furiousa.
zgodnie z prosba zalaczam lepsze wykresy - LIO 4 you ;-)
http://www.impex.net.pl/~toms/!do_www/hamownia/porownanie/toms_gaz_seria_i_kolektor.jpg
http://www.impex.net.pl/~toms/!do_www/hamownia/porownanie/toms_benzyna_z_zwezka_seria_i%20_kolektor.jpg
http://www.impex.net.pl/~toms/!do_www/hamownia/porownanie/toms_benzyna_seria_i_kolektor.jpg
Lepiej, jakies zdania, opinie o wykresie?
Co ciekawe 4-2-1 poprawil ewidentnie gore....
Szczeze z wykresu ladnie wynika ze:
SAM GAZ: silniczek nie chodzi tak jak powinie (co potwierdza moja teze ze gaz to nie do Hondek), na wykresiku z Gazem widac jak w dolnej czesci idzie ladnie a w gornej czesci wykresu komputerek wariowal z dawkowaniem, tzn linia jest bardzo poszarpana. Nie mogl dobrac odpowiedniej mieszanki i skakal.
BEZYNA + ZWEZKA: Wykresik jednostajny prostolinijny "w miare", bardzo ladnie widac momet zalaczenia sie systemika pod maska. (W sumie najbardziej mi sie podoba z tych wszystkich)
BEZYNA BEZ ZWEZKI: W dolnym zakresie ladnie idzie z tym ze nie podoba mi sie ta dziura na wysokosci 6 tys tak jak by przydlawilo autko (znowu mieszanka paliwowa).
W sumie jak na dloni widac co i jak. Kazdy zinterpretuje sobie wykresy w wlasny sposob, ja opisalem tak po krotce co dla mnie jest zauwazalne. Max efekt 110.6 "NICE"
Musze sie swoja haniutko przejechac na hamownie moze podjade w tygodniu.
Ciekawe czy konie zdechly od przyjazdu z Canady zaraz po przyjedzie w roku 96 mam gdzies w dokumentach takie pisemko takie jak by paragon ze sklepu gdzie sa trzy testy na hamowni w Canadzie i wyniki sa nastepujace: Nie pamietam dokladnie srednia wyniosla okolo 102.5 bo sobie kiedys liczylem. Zaznaczam ze to efekt osiagniety na silniczku D13B2. Jak znajde ten kwitek to wam pokaze to zapodam w tym temacie.
Dobra robota z tymi wykresami, dzieki wielkie, na 100% sie przyda.
Pozdro SAJENS
Teraz o wiele lepiej
Ewidentnie dól jest podobny (taki sam, albo i nieznacznie wyzszy), a góra o te 6-7 KM lepiej. Momentu szkoda ze malo zyskales, ale jednak zyskales.
Ciekaw jestem jak by to bylo na jakims innym kolektorze niz SS.
szczerze mam w domu nowy ceramiczny kolektor taki jak kosera ale moje auto nie jest do takich mega testow...... Jutro zakladam prawdopodonie wydech wiec zobaczymy co i jak, moze sie za jakis czas znow zhamuje.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.