Zobacz pełną wersję : swap b20 do ? ej9 da rade ???
witam wszystkich robil ktos swapa z b20 do budy od civa???? bo juz nieraz nachodzila mnie chec na b serie a akurat b20 mozna dostac w przyzwoitych pieniadzach pozatym silnik z crv wieksze prawdopodobienstwo ze znalazlbym cos zdrowego i z moca nie tak tragicznie ,moje pytanie czy to da rade zapakowac w ej9 plan jest taki slupek silnika i skrzynia z z crv polosie b16 lub b18 podejda?? kolektory z B18 lub b16?? nie dlubalem jescze w b serii dlatego pytam polosie od b seri podchodza w piasty od d seri?? czy tez trzeba odrazu zmieniac ?? jakby ktos mogl podzrucic przelozenia skrzyn biegow z crv b20 i z b16a2 bylbym wdzieczny chcialbym co nie co porownac
b20 jest chyba takie samo jak inne b serie wiec swap jak kazdy inny do budy ej. po co skrzynia z crv? jak mozna miec zwykla np z b16?
polosie w piasty pasuja. tylko wewn przegub sie rozni
skrzynia z crv jest AWD, więc jak nie zamierzasz podpinać "tyłu" to wsadź s80 lub s9b (skrzynki ze szperą).. półosie podejdą i z b16a2 i z b18cX
kolektory ssące rozumiem? o ile wiem to żaden nie podpasuje na non-vtec głowicę, ale nie dam sobie nic za to obciąć
tzn z tego co patrzylem to do skrzyni z crv jest przykrecony reduktor na tylny naped na 4 sruby mozna by go wyjac dorobic dekiel i skrzynia by pod pasila chyba, tylko kwestia przelozen mnie ciekawi od b16 znalazlem ma fd 4,4 i piaty bieg 800z chakiem czyli do b20 za krotka bo ten silnik sie kreci tylko pod 7 tys i bym mial odcinke na 5biegu ponizej 200kmh ;> ciekawe jakie przelozenia sa w crv??? zeby nie wyszlo tak ze jescze krotsze bo ma wieksze kola:D
Czy ja wiem czy skrzynia z B16 za krótka do 7k rpm, dla mnie będzie mega fajna.
Jak mnie Nitro woził swoim B20, kręcącym się niewiele powyżej 7k, nie pamiętam czy 7.2 czy 7.3k, na skrzyni S80 z ITRa, która jest jeszcze krótsza niż z B18, przy 200km/h na piątce było jakieś 5.5k rpm :) 4 pod odcinkę z tego co pamiętam była przy jakiś 180km/h
jeszcze przejrze te przelozenia w tabeli ;d czyli takie cudo da sie zrobic a jest moze civ tego nitro gdzies w galerii forum??chetnie bym rzucil okiem co z czym tam jest skrecone ;D
Tylko, że tam to było grubo namieszane, trochę sie to odpychało :)
temat:
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?3627-EK4-B16a2-gt-B20Vtec
dzieki za info ;D zaraz lukne jescze jestem ciekawy jakby na to b20 glowice zalozyc z vtec iem np od b16a2 wtedy by jazda byla
Tylko, że tam to było grubo namieszane, trochę sie to odpychało :)
Nie chodzilo mi absolutnie o to jak sie odpychalo tylko o to jakie predkosci byly na wysokich biegach przy danych predkosciach obrotowych w nawiazaniu do teoretycznej odcinki przy 200km/h na 5 biegu przy skrzyni z B16, co jest bzdura :)
wsadz blok b20 do tego glowice z b16a2 i bedziesz mial b20 vtec na osprzęcie b16 ;-) z tego co wiem jest troche rzezby ale da rade ;)
takie dane znalazlem w wilkipedii b series skrzynia b16a2 fd 4.4 5 bieg 8.48 przy 7rpm wychodzi mi okolo 200kmh odciecie ma niby 8450 rpm czyli w seri b16a2 na swojej skrzyni odcinalo by przy okolo 240kmh a b20 kreci sie chyba do7200 i tu by byla troche lipa ale mniejsza o to jakos to ogarne
a co dotego zeby zalozyc glowice od b16 do b20 to tez nad tym myslalem tylko jakznam zycie trzeba by regulkowane kolka i strojenie kompa i trzeba by dokupic a to wiadomo dodatkowe koszty na moje oko 2,5tys .chyba zeby chodzilo jakos bez tego ale ciezko wyczuc a nie chce robic zbytnio skarbonki z auta bo wyjdzie na toze koszty przekrocza grubo np gotowy swap b16a2:b18 ktory mozna wlozyc bez przerobek .najchetniej wsadzil bym b20 w komplecie tak jak fabryka stworzyla badz wmiare rozsadny sposob bez strojen itp jesli nie wypali pozostaje b16 lub b18 tylko ciekawy jestem co te swapy po5tys sa warte do jazdy czy odrazu do remontu ????
y21 ma pięć 0.848 i fd 4,4 przy 7,200 masz około 215 w zależności od opon.
Sam silnik b20 możesz kupić za 1500 zł patrząc po cenach allegrowych, należy doliczyć osprzęt i skrzynie czyli jakieś 2000 zł. Już masz 3500 + koszt swapa wychodzi około 5000 zł. Swap b18 możesz zrobić prawie za te same pieniądze.
Ponadto nie wsadzisz pod maskę kolektora ssącego z b20z1. Jeżeli chodzi o stan silnika to nie ma żadnych wyznaczników czy będzie remont czy nie. Zależy od uczciwości sprzedającego czy ci powie czy pali olej czy nie.
to ze kolektor nie wchodzi to juz zauwazylem dlatego pytalem czy podejdzie od b16/18 koszt swapa dla mnie rowny zero ogarne to sam bez wiekszego stresu tylko wlasnie tak jak pisales silnik 1500 skrzynia 1300 kolektory jakies 500 polosie 500 wdo tego jescze komp lapy jakies *******ki tez z 500zl jakby to policzyl to rzeczywiscie wychodzi to samo co caly swap ;/
sama lapa cie bedzie duzo wiecej kosztowala bo musisz miec lape od ek4, zadko dostepna na rynku.
ktora ta od skrzyni do wozka czy ta od skrzyni do podluznicy?
tylna od sanek.
W używce ciężko dostać, raczej wsadza się nową OEM, ale nie z ASO.
a co zaproblem zeby ja dorobic bojaniewidze zadnego;D
No to działaj.
Wkładasz B20Z1 - 147PS do tego dajesz ssacy skunka dedykowany do B20, wydechowy 4-2-1 albo 4-1 plus wydech, skrzynie z EK4, wystroisz, będzie ze 160PS i pewnie pod 200Nm i opierdzielasz kazde jedno podstawowo modzone B16, które nie ma momentu wcale w porównaniu z takim B20 nawet bez vtecka, nie wspominająć o możliwościach dalszego rozwoju tej jednostki przez dołożenie góry z vteckiem, gdzie B16/18 może się jedynie osrać a w życiu nie będzie dysponowało takimi parametrami.
O przyjemności jazdy po mieście autem mającym taką samą moc czyli 160PS B20 vs 160PS B16 i momentem 200Nm a 150 wspominał nie będę i akurat to, że B16 zakręcisz o 1k rpm wyżej to wg mnie mało tu zmienia :)
z tym momentem to masz racje pomalenku sie zobi niech tylko swieta i bede dzialal tylko chyba najpierw zaczne od hamulcy zebymi ich czasami nie braklo:D
no łape można wyspawać, tylko to zajmuje "ciut" więcej czasu, żeby była dobra i ładnie pasowała.
Idąc tym tropem można poskładać silnik ze śmieci. Kupić jakiś blok b18c4/b18c6/b16b czy inny przyciągnięty, wsadzić wał b20, jakieś używane tłoki doprężające, jakąś głowice itd. i będzie jeździć lepiej od takiego b20.
Kolega mial wlasnie w EK4 B20 od CRV z glowicą od B16/18... dodatkowo troszke pomodzone, kolektory (edelbrock), wydech, wałki z ITR i pare innych pierdół, jak mnie tym przewiozł to niewiedzialem czy sie śmiać czy płakać ;] rozpędza sie to niewiarygodnie :O na hamowni pokazało cos ok 233km i niepamietam ile NM
Podsumowując, gra warta świeczki :D
http://www.empireracing.pl/viewtopic.php?f=7&t=254&p=1440#p1440
http://www.empireracing.pl/viewtopic.php?f=7&t=18&start=40
albo poprostu poskladac normalne b20 i smigac bo uwazam ze jest lepsze od b18
http://img163.imageshack.us/img163/8860/dsc00887f.jpg
autor ma budżet 5 tys. za wszystko nie mając nic.
tzn tak jesli przelozenie glowicy z walkami i kolkami od np b18 da rade coz ozywic to z czasem mozna zrobic najpierw chce od czegos zaczac wiec bedzie b20 w seri na poczatek a pozniej sie zobaczy dzieki wszystkim za pomocne materialy
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.