Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : wymiana pierścieni



badyl12
14-12-11, 19:40
Witam chce po swietach wymienic pierścienie i założyc tłoki z d13 do d15 teraz takie pytanie. Czy bawic sie w gotowy komplet pierścieni nominalnych czy dorabiac tzw polskie pierścienie szczególnie chodzi mi o olejowe pierścienie czy zakładać te blaszkowe czy dać tłoki z d13 do rowkowania i dorobic polskie pierścienie olejowe ? prosze o pomoc > dziękuję

zakit
14-12-11, 22:11
a nie lepiej poprostu kupic pierscienie do d13?

badyl12
14-12-11, 22:52
Ale podobno do d13 i do d15 sa takie same tyle ze kumpel mi powiedział ze te blaszkowe pierścienie olejowe sa poprostu do d****py , i mowił ze szkoda czasu i pieniedzy by je zakładać bo honda i tak bedzie brała olej, ponieważ cylindry moga byc owalne . I mowił ze lepiej dorobic pierścienie i przerowkowac tłoki <olejowe>

Saiti
14-12-11, 23:01
To jakiś złoty środek na pozbycie się owalizacji cylindrów?

zakit
14-12-11, 23:02
nie sa takie same, pierscien olejowy jest inny. kup poprostu dedykowane do d13. swoja droga ten setup i tak jakos mi nie wrozy sukcesu. wierze w ciebie ale mimo to nie opisales czy cos jeszcze bedziesz z tym robil.

badyl12
14-12-11, 23:15
a co mam z tym robic ? jesli chodzi o wymiane piersciewni uszczelniaczy czy uszczelki pod głowica to spoko , w pracy codziennie takie rzeczy robie . poprostu kumpwl mnie zdołował ze orginalne pierscienie sie nadaja jak w silniku zrobi sie szlif , ja osobiscie nie wiedziałem tylko jak sworzen tłokowy wyjąć . Ale to juz zostało ogarniete .

Budziniak
14-12-11, 23:41
a co mam z tym robic ? Zakit ma rację pisząc że nie wróży sukcesu bo domyślam się że wsadzając tłoki od d13 starasz się kompresję zwiększyć co nie ma sensu jak nadal masz b2. Zrób za jednym zamachem Mpfi i do tego strojenie i coś tam zdołasz ugrać

Dodatkowo weź pod uwagę post Saiti-ego. Nawet tytanowe pierścienie nie uszczelnią porządnie jeżeli blok jest jajowaty.

Zychu
14-12-11, 23:53
Kto Ci powiedzial ze pierscienie z D13 sa do d****. Zobacz czemu 1.3 nie pala oleju bo maja swietne pierscienie i olejowy grubszy od wszystkich innych.Jak poprzednicy mowia jak masz to robic na D15B2 zaoszczedz sobie kasy i zrob z glowa Z6 lub osprzetem B7

mlodyxx
14-12-11, 23:54
d13 ma szersze olejowe moze bedzie lepiej sciagac olej ale jesli jest owal to szkoda zachodu kiedys robilem takie d15b2 na polskich pierscieniach plus planowanie frezowanie glowicy uszczelniacze itp efekt byl taki przed remontem powyzej 4tys bylo z tylu niebiesko po remoncie poprawe mocy dalo sie odczuc dymienie niby ustalo ale olej i tak podbierala tylko zamiast litr na 200km litr na 1000 ;p dobry blok to podstawa do dlubania

badyl12
15-12-11, 15:25
czy jest owal tego nie wiem , wiem ze go przegrzałem raz i od rtego momentu zaczął wcinać oliwy dużo . Czyli teraz mam rozkminę czy zakładac zwykłe tłoki te co były plus nowe pierscienie i dać sobie spokój ?Czy pakowac boskie tłoki z d13 nie mam zamiaru przerabiac na pełen wtrysk ani nic bo do prawdziwej zabawy mam eg 5 z silnikiem d16a9 . A Tu mnie drażni ze łyka oliwe moje poczciwe d15 wiec chce troche temat ogarnąć . Co wy znawcy o tym sądzicie ?

Budziniak
15-12-11, 15:28
Co wy znawcy o tym sądzicie ?
przydało by się oddać blok do sprawdzenia czy jest ok bo wydasz kasę na pierścienie,uszczelki i obróbkę głowicy a po dotarciu i tak będzie palić olej.
Pisząc znawcy chciałeś być złośliwy czy pisałeś to dobrej wierze??

badyl12
15-12-11, 15:35
w dobrej wierze :D Nie no nie rozebrałem tego silnika jeszcze , a jak zaczne to robic to ci co sprawdzaja takie rzeczy bedą mieli wolne , a w świeta bede siedział w domu i poświetach wiec unieruchomie samochód na 2-3 dni a nie na 2lub 3 tygodnie . zreszta myśle ze gdybym jej nie przegrzał to dalej by paliła olej tylko przez uszczelniacze , a teraz pali tez przez pierścienie

Budziniak
15-12-11, 15:41
niema co wymagać nasze silniki nie są pierwszej świeżości :) sprawdzaj blok jak jest OK to wkładaj nowe pierścienie do tłoków z d15 i docieraj. Skoro masz inną furę do upalania to tutaj bym nie wydziwiał jakoś znacząco

zakit
15-12-11, 17:33
to po wsadzeniu tych tlokow bedzie zarlo go tyle samo albo wiecej. a jak nie chcesz przerabiac na wtrysk, to to i tak nie bedzie mialo sensu. wiecej da ci sam wtrysk niz te tloki. a olej i tak bedzie zarlo i tak

mlodyxx
15-12-11, 18:42
moje zdanie takie jak masz juz tloki z d13b2 to mozesz przelozyc chociazby po to ze maja szersze pierscienie .moze oleju pic nie przestanie ale napewnojego spalanie w jakims stopniu spadnie a daj ci boze zeby spalanie oleju zniklo kompresja napewno ci sie cos poprawi i chodzic tez bedzie lepiej jescze jakby ci sie chcialo to zawory dotrzyj albo najlepiej niech ci w jakims warsztacie frezowanie zrobia wszystko zalezy ile kasy chcesz na to wydac i jaki miec efekt co do pelnego wtrysku kwestia gustu w b2 duzo roboty nie ma efekt 10koni na plus koszt mniej wiecej 600zl plus robota ale jesli auto sluzy tylko po to zeby jezdzic a nie robic z niego skarbonki

badyl12
15-12-11, 20:31
a skąd wiadomo ze tuleje są napewno jajowate ? kompresję miał *****istą równiutką i nie było problemu jakiegoś z zapalaniem . Pisze wyrażnie nie rozebrałem tego silnika jeszcze wiec nie wiadomo co i jak a wy tu mi opdrazu piszecie ze nic nie pomoże napewno nie zaszkodzi remont , ps o docieraniu zaworów wiem mam to właśnie zrobic .Pozatym jestem prawie pewien ze padły pierścienie olejowe bo po prtzegrzaniu apetyt na olej znaczmnie wzrósł.
Zresztą zobaczymy pogorszyc sie nic nie pogogorszy najwyzej nic sie nie zmieni

mlodyxx
15-12-11, 20:46
tego nikt nie wie zalezy jak bylo eksploatowane ile to ma km na stukane jak ponizej 200 to nie masz sie co owalu obawiac jesli miedzy 200; 300 tkm totak na dwojw babka wrozyla ale moze byc w miare mowie tych rzeczywistych km nie tych co niektorzy maja na liczniku ale jesli mowisz ze po przegrzaniu zaczela ciagnac olej to poprostu pierscienie zrobily sie miekkie jak wyjmiesz stare i dadza sie przekrecic w litere S to juz masz jakas pewnosc ze padly sprawny perscien po wygieciu kilku cm peknie a przegrzany mozesz giac jak chcesz , tak czy inaczej remont napewno pomoze nie zaszkodzi tylko pilnuj korb i panewek zebys miejscami nie zamienil jesli skladasz na te co sa

Budziniak
15-12-11, 20:49
ohhh boziu kochana tłumaczyć to on znowu swoje... nikt Ci tutaj źle nie radzi. Gdybym nie uważał że sprawdzenie bloku jest potrzebne to bym nie truł dupy. Pozornie prosta czynność mogąca oszczędzić Ci nerwów. Jak myślisz na chłopski rozum...lepiej wydać 50 zł za sprawdzenie owalizacji teraz czy potem po raz drugi rozbierać silnik i kupować kolejne uszczelki ??


moze oleju pic nie przestanie ale napewnojego spalanie w jakims stopniu spadnie no super rada powiem że lepiej bym tego nie wymyślił.

badyl12
15-12-11, 20:50
no jeden co przynajmniej nie dołuje , auto ma 230 tyś . przebieg raczej orginalny bo sąsiad go miał od nowości , a to że panewek i korb pilnowac to wiem . po technikum jestem wiec wiem co i jak po za tym pracuje w warsztacie samochodowym wiec co i jak robic to wiem , i wiem ze powinienem oddac blok do sprawdzenia ale nie chce mi sie wyciagać silnika

Whiplash
15-12-11, 21:25
jak zrobisz dobry setup i dobrze wszystko pomiezysz i poskladasz to calkiem zwawo bedzie to jeadzic jak na d15, ja mam podobny setup i fajnie smiga http://www.youtube.com/watch?v=ELwu0gwFTfU

nie zapomnij szlifnac bloku :) https://lh6.googleusercontent.com/-Alaf4_3E0sM/TfZSMfPGb7I/AAAAAAAAGd8/B9LTJjov6Ag/s912/DSC00034.jpg