PDA

Zobacz pełną wersję : "PRZYBYWA OLEJU"



Łukasz007
21-05-07, 17:18
Drodzy Koledzy i specjaliści od Civików. CZy zadarzyło wam się, że oleju jest coraz więcej?
Wyciągam bagnet średnio co 300 km i na bagnecie coraz większy poziom. Ktoś mi mówił, że to paliwo przedostaje się do układu smarowania w wyniku niekompletnego spalenia i zasugerował jazdę na wyższych obrotach, jednak ja to od zawsza stosuję mając hondę.
Proszę o jakąś poradę co i jak, jak mam szukać przyczyny, i czy mam ten nadmiar odlewać. Pozdrawiam

abarth81
21-05-07, 17:52
Oleju nie powinno przybywac, bo niby z kąd maiał by sie brac, moze jedynie zwiększys troche swoja objętosc przy wyższej temperaturze jak kazda ciecz.
Logicznie myslac to do oleju dostaje sie inny płyn, paliwo,płyn z chłodnicy, byc moze uszczelka pod głowicą jest uszkodzona, sprawdz czy nieubywa ci płynu ze zbiorniczka wyrównawczego od chłodnicy...

reksiu
21-05-07, 20:18
sprawdz przede wszystkim na bagnecie konsystencje i zapach tego "oleju". podejrzewam ze to plyn chlodniczy co sugerowaloby uszczelke pod glowica.

Łukasz007
21-05-07, 21:11
Właśnie wróciłem z garażu i sprawdziłem poziom płynu chłodniczego i zapach oleju. Więc sprawa wygląda tak, że na dwoje babka wróżyła. Płynu chłodniczego ubyło sporo, zaznaczyłem poziom do dalszych obserwacj. Natomiast olej ma zapach raczej neutralny , tylko lekko zalatuję etyliną (ale dla porównania w zastępczym seicento pachnie jeszcze bardziej benzyną a w nim wszystko ok). Konsystencja oleju z mojego laickiego punktu widzenia nie budzi zastrzeżeń, nie ma żadnych przebarwień, jest koloru troche jaśniejszego. ...BTW wymiana tej uszczelki to droga zabawa? pozdrawiam

maciek7600
21-05-07, 21:29
jak przybywa oleju to znaczy ze uszczelka pod pąpką paliwa jesy uszkodzona a to jest groźne dla silnika tak było u mojej drugiej mojej hani 1,3 :/

Łukasz007
21-05-07, 23:46
Moja właśnie też jest 1.3 Mógłbyś powiedzieć jaki to jest mniej więcej koszt, i jaką część dokładnie należy wymienić? Z góry dzięki.

rico84
22-05-07, 02:01
stary!! samochod do garazu i nawet go nie zapalaj. jak tak bedziesz jezdzil z woda w oleju to tylko silnik zniszczysz. natychmiast uszczelke w garsc i do warsztatu bo taka jazda zacheta ci silnik szybciej niz sie mozesz tego spodziewac. powaznie mowiac to naprawde szkoda silnika. jezeli ubylo ci sporo wody to mozesz byc pewien, ze nadal ja masz tyle, ze w silniku razem z olejem...

maciek7600
22-05-07, 21:01
Trzeba wymienić element dystansujący, uszczelkę przy pompie, łącznik dystansujący pompe z silnikiem lub w najgorszym wypadku całą pompe ( duży problem z dostaniem zaminników) ja robiłem używkę i koszt około 200 zł wcześniej próbowałem łącznika ok 50 zł żona zrobiła około 10000 i nie ma problemu. No i dochodzi wymiana oleju i filtra oczywiście, nie polecam Norauto na targówku oszuści wzieli kase nic nie zrobili

rico84
22-05-07, 21:25
wlasnie tu kolega ma racje. problem powstal po uszczelnieniu pompy. tak wiec ja bym sie wnikliwie przyjzal pompie bo ona jest baaardzo podejzana..