PDA

Zobacz pełną wersję : D13B2 zagotowało... :|



Olo.rr
12-12-11, 17:54
Mam problem z Hanią. Gotuje mi wodę, temperaturę wyrzuca na maxa, wiatrak działa, płyn w chłodnicy i w zbiorniczku jest. Wczoraj za cholerę nie mogłem odpalić na LPG, a jak już odpaliłem to obroty skakały. Gdy już ssanie się wyłączyło, to momentalnie silnik zgasł. Dzisiaj ten sam problem, tylko, że doszła temperatura. Przed chwilą ją odpaliłem, przejechałem kilkaset metrów, obroty ok, ale temp na maxa. Jakiś pomysł?

Paju86
12-12-11, 18:15
moze pompa wody ci juz siadla

Inside4
12-12-11, 18:50
Zacznij od zadawania pytań w odpowiednim dziale :confused:

papec
12-12-11, 21:55
uszczelka pod głowicą powiedziała do widzenia

Genuinek
12-12-11, 22:22
wymien termostat

Olo.rr
13-12-11, 13:33
Posprawdzałem dzisiaj co i jak, w chłodnicy praktycznie zero płynu było po wczorajszej przygodzie. Dolałem płynu do chłodnicy, Hania normalnie odpaliła, pochodziła normalnie do 90*, zrobiłem parę szybkich przejazdów, wskazówka pokazuje temperaturę 90*. Albo już jestem przewrażliwiony, albo Hania zaczęła mocno kopcić na biało (lpg). Sam nie wiem co o tym myśleć.

lozek
13-12-11, 13:56
Posprawdzałem dzisiaj co i jak, w chłodnicy praktycznie zero płynu było po wczorajszej przygodzie. Dolałem płynu do chłodnicy, Hania normalnie odpaliła, pochodziła normalnie do 90*, zrobiłem parę szybkich przejazdów, wskazówka pokazuje temperaturę 90*. Albo już jestem przewrażliwiony, albo Hania zaczęła mocno kopcić na biało (lpg). Sam nie wiem co o tym myśleć.

Mówisz, że płynu praktycznie nie było po wczorajszym dniu a potem naiwnie piszesz, że kopci na biało przez LPG :)

Powiem Ci tak -Kopci Ci na biało bo Ci sie wysrała uszczelka pod głowicą :)

Genuinek
13-12-11, 22:30
który samochód ci nie kopci przy mrozach ?, miałem podobny przypadek to miałem dziurke w chłodnicy i rozdupczony termostat , problem zniknął

SCKAPE
14-12-11, 02:32
dymi na bialo i temperatura sie bardzo szybko podnosi to obstawiam uszczelke pod glowica - mialem tak w 2 autach.
gdyby to byl termostat walniety - to albo bys mial niedogrzany silnik a temperatura po rozpedzeniu sie powiedzmy do 90km/h by ci drastycznie spadała (mialem tak w moim d13b2), a jesli by walnął w taki sposob ze by nie puszczal obiegu wody przez chlodnice to z kolei by ci w niej plynu nie brakowało - wiec termostat jak dla mnie odpada.
mozesz tez miec dziurawa chlodnice lub ktorys z wezy ci poszedł skoro brakowalo ci plynu - ale to nie tłumaczy bialego dymu.
pompe wody tez srednio obstawiam bo albo by ci sie gotowal albo by sie z niej lalo i w sumie tez gotował (pompa tez mi raz walnela i sie prawie ciurkiem z niej lało..) ale to tez bialego dymu nie tlumaczy...

z tego wszystkiego najbardziej obstawiam uszczelke pod glowica - i jesli dojdzie ze bedziesz ja wymienial to wstaw uszczelke z d16y8 (ma ta sama grubosc co d16z6 z tego co sprawdzałem) ale jest odrobine tansza, da ci to przy okazji zwiekszenie stopnia sprezania z 9,0 do 9,28 co sie przekłada (czysto teoretycznie) ze zamiast 75KM bedziesz miał 78,4KM i przy okazji powinien ci odrobine mniej palic.

Ps. Mechanikiem z zawodu to ja nie jestem wiec poprawcie mnie jesli strzeliłem babaola... ;)

Olo.rr
14-12-11, 14:23
Chłodnica ma jeden sezon, nienaruszony stan. Węże są ok, sprawdzane niedawno przy zmianach płynów. Pewnie macie racje z tą uszczelką, na dniach Hania idzie do sprawdzonego mechanika. A może zamiast naprawy lepiej zainwestować w jakiś mocniejszy silnik? Hehe

mlodyxx
15-12-11, 18:53
sam silnik na gaznik ciezko podlozyc da sie ale zasilanie paliwem musisz kombinowac najlepiej caly swap jesli d serie to mozesz skrzynie zostawic ale wtrysk i wiazke i kompa pasowaloby tez zalozyc no i zbiornik bo u ciebie pompki ni ma;D takze jak nie chcesz za duzoinwestowac to lepiej wymien usczelke tylko glowicy nie zapomnij splanowac:D

Olo.rr
31-12-11, 12:40
Pompa wody poszła się paść, założona nówka. Od razu wymieniłem cały rozrząd również na nowy. Pojawił się "problem". Między 2 a 2,5tyś obrotów słychać spod maski dźwięk typu wiertarki :| O co chodzi tym razem Hance ?

Sheiva
31-12-11, 12:52
Jeśli wcześniej tego nie było, to obstawiałbym, że coś z rozrządem, prawdopodobnie źle napięty, tylko czemu przy tak niskich obrotach wyje ? Dobrze by było, gdybyś bliżej określił skąd dochodzi dźwięk, bo "spod maski", to trochę mało precyzyjnie i powodów może być przynajmniej kilka ;)

Olo.rr
31-12-11, 13:47
I chyba wszystko jasne, dźwięk leci z alternatora i to przy każdych obrotach, w budzie było słychać od 2 do 2,5 tyś obrotów. Podejrzewam, że łożysko się rozklekotało...

Sheiva
31-12-11, 17:15
Ewentualnie jeśli jest to tylko wycie, to może być za mocno napięty pasek.
Jeśli jednak nie wyje, a bardziej rzęzi, to łożysko... jedno z dwóch ;)