PDA

Zobacz pełną wersję : Ekonomiczna jazda



Malitek
12-12-11, 17:52
Witam,

Chciałbym poruszyć wiele razy poruszany temat dotyczący ekonomicznej jazdy.

Chciałbym ominąć tutaj sprawność auta tzn załóżmy ,że okna sa podomykane, opony napompowane i lakier gładziutki


1. Prędkość ? 80-90 km /h to max z tego co wiem do jazdy eco
2. Przewidywanie i hamowanie silnikiem.
3. Obroty = i tutaj zaczynają się schody. Walić auto na 1500 obrotów by niby mniej spali a potem okazuje się ,ze silnik jest zarżnięty. Jaka ilość obrotów jest odpowiednia by spalić mało i nie zarżnąć przy tym silnika.

Bo co z tego ,ze spalimy mało jak a chwile 500zl damy na naprawe silnika ...



Najbardziej interesują mnie obroty. Prosiłbym o wskaówki do 1.4 75km odblokowane na 90 przy założeniu ,że jade sam bez bagazu

Maskunt
12-12-11, 18:09
Wszystko jest ok o ile nie trzęsie budą, wtedy panewki mocno dostają po dupie. Ja jeżdżę ok 2tyś, masz wtedy jakąś możliwość przyspieszenia, a przy hamowaniu silnikiem nie będziesz miał wysokich obrotów.

Takie tematy już były:
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?14273-Jazda-ekonomiczna&highlight=ekonomiczna
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?11497-ekonomiczna-i-oszcz%EAdna-jazda&highlight=ekonomiczna
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?7812-Spalanie-Paliwo-jakie-etc-ekonomiczna-jazda-help!&highlight=ekonomiczna

I pewnie jeszcze parę innych się znajdzie

Sprezyna
12-12-11, 18:12
Tematow tego typu na forum jest pelno np. http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?109954-Styl-jazdy-D15Z8&highlight=ekonomiczna+jazda . Z tego co pare osob pisalo to zmiana biegu ok 3k rpm bo przy 1.5k to rzeczywiscie silnik moze dlugo nie pociagnac. No i oczywiscie najwazniejsze stan techniczny samochodu (filtry i cisnienie w oponach).

Marcel1
12-12-11, 20:00
Lekka noga + zmiana biegów w okolicach 2700rpm + hamowanie silnikiem, tak wg. mnie.