PDA

Zobacz pełną wersję : EM2 i stuk w zawieszeniu.



gregor1230
07-12-11, 20:46
Panowie mam problem. Byłem już na 2 warsztatach i mam już dość. Wymienione sworznie dolne oraz gumy z łozyskami przy kielichach (kayaba), a problem nadal wystepuje. Okazało się , że komplet przy kielichach wymieniłem na darmo :(. Opowiem może co się dzieje. Skręcam koła w lewo i wsteczny jak mocno puszczę sprzęgło to jest łupnięcie w prawej stronie. Później juz tego nie da się powturzyć jak łupnie. Podjeżdżając pod malutki krawężnik z niewielką prędkością łupnięcie w prawej stronie z przodu. Podjazd pod próg zwalniający - łupnięcie słyszane centralnie. Dodam , że czerpaki nic nie wykazują według specjalistów. Nierówności poprzeczne łupanie i skrzypienie, na kostce tylko gruchotanie ale tylko gdy jest większa wyrwa. Wątpię żeby była to kolumna bo to z prawej strony i przebieg to 116 tys km. Jedyne co mi przychodzi do głowy to wymiana gum stabilizatora - proszę o sugestie.
Również przy ruszaniu do przodu czy do tyłu słychać szczykanie z kół i też nie wiem czego to jest wina - dodam że przeguby na skręcie nie wydają znanego dźwięku. Przy skręcie kierownicą w miejscu też są dziwne dźwięki takie trytrytry.

lajsta
07-12-11, 21:46
Oblookaj mocowanie i końcówki stabilizatora choć akurat te kwestie powinny były wyjść po kontroli przez specjalistów (wystarczy nad kanałem złapać za krawędź dachu nad drzwiami i mocno pobujać na boki - specjalista w kanale niech obmaca mocowania i łączniki). Za skrzypienie najczęściej są odpowiedzialne są sworznie (suche) ale jak czytam to je wymieniłeś. Jeśli ci "trytyta" w momencie kręcenia w miejscu to być może sypie się maglownica. Wrzuć auto na podnośnik kolumnowy, unieś lekko tak aby koła były w powietrzu i "pojeździj" trochę w zawieszeniu kręcąc kierownicą i nasłuchując. Potem lekko opuść auto tak aby koła miały lekkie podparcie i i ręcznie poszarp kierownicą, kołami, pomacaj końcówki drążków kierowniczych. Po takiej "macance" powinieneś coś obczaić.

rafal
07-12-11, 21:48
Sprawdź maglownicę. Drążki kierownicze mogą mieć luzy lub są zbyt mocno skręcone.

Meentor
07-12-11, 22:42
mialem zmieniany zawias przod ?:E

genior
07-12-11, 22:57
jak miałem to pewnie sprężyna, tak jak u kolegów :)

Leeo
08-12-11, 07:09
Wrrrr..... Em2 - zawieszenie, stuki w przednim zawieszeniu itp. Tyle miałeś tematów a zakładasz nowy..