Zobacz pełną wersję : modzenie d16y7
Panowie mam pytanie, mianowicie w czasie nudy zimowymi wieczorami mam chec cos podziobac przy moim silniku d16y7, nie chce swapa, minime na z6/y8, turbo ani kompresora< jak narazie ;d> ze tak powiem chce miec mocna serie. troche poszperalem i chce wlozyc tloki d16a9 co zwiekszy stopien sprezenia do tego zebrac glowice+-0,3 do 0,5mm, porting, uszczelka z6+regulowane kolko rozrz.
1. Czy moze ktos juz robil taki setup w takim silniku?
2. Czego mozna sie spodziewac po takich wymianach? ( wiem ze kosmosu nie ma napewno, ale moze ktos bardziej zorientowany moze powiedziec ile KM itp.
3. Jak to pozniej zestroic? tzn. jest tu juz jak wiadomo lub nie obd2,p2e, ktorego ponoc nie da sie pomodzic.
Jak ktos moze cos pomoc, doradzic to niech to uczyni;] z gory dzieki za kazde madre slowo.
Starstruck
07-12-11, 16:51
Jak chcesz doprężać to spójrz na panewki - warto byłoby je wymienić.
co do panewek to wiem sam po sobie ze co jak co ale jesli panewki sa ok to lepiej nie ruszac, jak sie dotarly tak niech sobie siedza, a jesli nic im nie jest teraz przy jezdzie na wysokich obrotach to watpie zeby sie mialy obrocic pozniej po doprezeniu, takie moje zdanie
co do panewek to wiem sam po sobie ze co jak co ale jesli panewki sa ok to lepiej nie ruszac, jak sie dotarly tak niech sobie siedza, a jesli nic im nie jest teraz przy jezdzie na wysokich obrotach to watpie zeby sie mialy obrocic pozniej po doprezeniu, takie moje zdanie
zła teoria. To, że teraz podczas jazdy na wysokich obrotach się nie obróciły to G*wno a nie wyznacznik :D Równie dobrze gdy mamy obok siebie 2 silniki to w niedoprężonym może pójść wcześniej panewka. Sprawa loterii i tego jak jets to złożone i dotarte.
No i po doprężeniu jest większa szansa na fuck-up, więc jeżeli widać, że panewki są w przeciętnym stanie to wypadaloby je wymienić
doklaDMOE JESLI SA W PRZECIETNYM STANIE. jak zdejme to zobacze i pomierze, wtedy bd wniosek, ale panewki mi mocy nie daja, jest to czesc serwisowa, a mi chodzi o moc, wymienia sie je tak jak uszczelniacze zaworowe itp. jesi rozebrales to sprawdz i moze wymien ;]
na pierwszy rzut bym radził zainwestować w krótszą skrzynię, najlepiej jakaś hybryda z biegami (3 i 4) z CRX i FD 4,25 lub 4.43 :) Seryjna ma bardzo długie przełożenia i po zmianie na krótszą odczujesz sporo poprawę w przyśpieszeniu. :)
Poza tym temat o dłubaniu d16y7 masz raptem kilka tematów niżej.
co do tlokow to sprawdz w kalkulatorze d serii jaki ci stopien sprezania wyjdzie tloki z a8 a9 sa dosc wysokie bo te silniki maja wieksza komore w glowicy lepiej dwa razy pomyslec niz by mialo pozniej uszczelke wywalac spod glowicy tez sie zastanawiam nad doprezeniem ale d15z8 i sam nie wiem czy nie lepiej tloki z d13wlozyc tez sa wypukle ale chyba mniej niz te z a9 i bardziej dostepne pozatym maja szersze pierscienie olejowe :P
ja modzilem y7 i takjak pisze "kamilgt" zacznij od skrzyni bo przy tych modach co chcesz zrobic to skrzynia da Ci najwieksze odzczucie:), ja na doprezenie czapka 0.5 mm(ostry porting) + ssacy od y8 + dolot z odizolowanie stozka od komory + 4-2-1 chinczyk i wydech 2' na jenym przelocie bez strojenia schamowalem to na 130 KM I 150Nm, teraz smigam na mini-me i powiem Ci ze lepiej przejsc na czapke z6 doprezysz lekko tylko czapka i bedzie to samo co w tych modach co chcesz zrobic a moze nawet lepiej takie oje zdanie :) u mnie w temacie troche mozesz podpatrzyc. Powodzenia pozdro
chcesz seryjny silnik i nie chcesz minime na z6/y8 ale tlokami chcesz sie bawic? ogromny sens...
zwazywszy na to ze zeby wymienic tloki i tak trzeba dac czapke w gore...
Na ssącym z Y8, parówie i całym wydechu 2" może być około 130 hp.
tu masz temat Longera: http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?107314-EJ6-Passion-Orange-by-long_r
zakit masz racje nie powiem, tylko ze jak dam gore z z6 czy y8 to juz bd vtec, a ja mam non vtec i tak ma byc;] co do tlokow to juz pisalem z jednym magikiem i chyba bd jednak jak juz wlasnie z d13b2, a co do skrzyni to sam nie wiem co mam tzn pisze na niej s40 ale ogolnie jest strasznie krotka, nie mialem z kim porownac, ale jak jade na 5 np 80 daje gaz i auto od razu reaguje i to dosc zdrowo, nagram filmik i wrzuce to moze ktos mi cos powie na ten temat, bo moze to tylko moje zludzenie ;]
http://www.youtube.com/watch?v=aPNaYumD5ww
filmik na szybko jak to jedzie
3-ka długa jak ch*j! Hehehe, mexyk. Najdłuższa 3 chyba to jest jaka może być.
a co do skrzyni to sam nie wiem co mam tzn pisze na niej s40 ale ogolnie jest strasznie krotka
Jest straaaasznie długa raczej :)
Starstruck
08-12-11, 16:33
Tam siedzi S40 z fd 4,058 - idealny kompromis. Nie za długa, nie zakrótka, choć do zapier*alania się nie nadaje. "2" dochodzi do 100 km/h, "3" długie, ale "5" za to bardzo przyjemna i ekonomiczna :)
chlopaki dlatego zgralem szybki filmik zeby ktos cos powiedzial, bo jak mowilem moze to moje zludzenie, ale tak jak pisze starstruck na 5 jest dosc elastyczny a 1 i 2 znow wydaje sie dosc krotka, dluga 3 przynajmniej nie przynosci strat przy streecie ;p bo zazwyczaj na niej sie konczy a nie trzeba zapinac 4 ;d
przy "streecie" krotsza trojka sprawi ze szybciej sie rozpedzisz i zdazysz nawet na 4 cos ugrac. czym bieg krotszy tym auto bardziej elastyczne. dluga piatka = duza predkosc przy nizszych obrotach = ekonomia ale problem w tym ze na 5 biegu wogole nie jest elastyczne. dwojka krotka tez nie jest. przy fd 4.25 dwojke mozna zamknac przy okolo 95kmh
sam jezdze na skrzyni z d15b2 (fd 4.25) i chetnie bym zmienil na jeszcze krotsza
chcesz zeby lepiej jechalo jako non-vtec to w pierszej kolejnosci zmien skrzynie. najbardziej to odczujesz
dobra chlopaki to wyjasniliscie mi sprawe o do skrzyni i bardzo fajnie bo przynajmniej juz nie jestem w bledzie ze jest 'krotkie' przelozenie temat o skrzyni wyjasniony i tak sie zaczolem zastanawiac czy wlasnie zamiast pchac kase w doprezenie nie zainwestowac w skrzynie do tego przejscie z obd2 na 1 kompa d15b7 + jakas ostrzejsza mapa jeszcze ssacy z6 np i pozniej cieszyc sie z jazdy bo tak czytajac to coraz mniej mam ochote doprezac bo chyba serio to za duzo nie da a kase moge przeznaczyc na skrzynie
jak ma byc mega krotko i ekonomicznie zarazem to szukaj skrzyni z d13b2 95r bo tam jest fd 4.4 i wrzuc tam 3 i 4bieg z crx'a, a 5 np z obecnej skrzyni. do tego lekki zamach skoro skrzynia bedzie zdjeta
A na szybko i tanio to skrzynia z d15b2 lub d16z6 (lepsza bo łożyska mocniejsze). Skrzynie z d15b2 za 100-200 zł kupisz już.
tylko czy tak idzie latwo znalesc z fd4,4 musze na spokojnie poszukac
Nie idzie łatwo a jak znajdziesz to nie masz 100% pewności że tam jest fd 4,4 bo nie pisze nigdzie. dla pewności trzeba otworzyć skrzynie i liczyć. No i skrzynka z d13 z fd 4,4 to tak 350 zł około albo więcej.
wiem wlasnie, tylko wiesz jak jakis klubowisz bd mial i bd pisal ze fd4,4 to jeszcze idzie kupic ale jak znajde a pisac nie bd to tez nikt ci skrzyni nie rozlozy zeby sobie sprawdzic ;] wiec trzeba temat wziasc na spkojnie albo modzic swoja jakos
Pisz lub dzwon do tygryska bedziesz mial pewna skrzynie, wszyscy wiedza ze shitu nie sprzedaje.
szybke pytanie po sie pali... czy ssacy z D16A9 D16Z5 bedzie pasowal do mojego d16y7 i czy warto wziasc taki czy bd jakis sens??
nie, kolektor ssacy z dohc nie pasuje do y7
najtansza opcja d15b7 ale ma waskie kanaly w porownaniu z d16z6 lub d16y8 (ten ponoc najlepszy)
a ssacy z d15z3?? bo mam okazje na ten kol. ale wydaje mi sie ze jest on tez do dupy co?? ma mala banke a kanaly pewnie tez sa mniejsze?
Starstruck
14-12-11, 17:24
Cokolwiek, byleby była pozioma przepustnica i bańka - czyli w sumie każdy jest lepszy od tego Y7. Kanały można rozwiercić jak coś.
czyli mozna wziasc ten z d15z3? a civic ma9 na jakim szedl obd bo nie wiem czy brac z przepustnica czy dawac jak co swoja co bd lepsze, musialbym porownac srednice motylka
kazik2_h9w3
14-12-11, 17:50
Motylki pewnie będą takie same
jak dasz przepustnice z y7 to potrzebujesz kolka do mocowania linki z innej przepustnicy. Ja zostawilem ori przepustnice ze wzgledu na krokowca, bo nie chcialo mi sie uruchamiac tego co byl w nowym kolektorze (kwestia dowch kabelkow)
d15z3 to vtec e 90 koni tamten kolektorjest cienszy niz b7 i to sporo poszukaj sobie takiego z duza banka jak d15z6 z8 d16y8 tam jest banieczka *****i;D wystarczy ci goly kolektor przelozysz wszystko od swojego
Na poczatek zacznij od krótszej skrzyni (najlepszy odczuwalny efekt), przy okazji dasz lekki zamach, potem kolektor wydechowy jebajowy4-2-1, wywal kata, potem ssak, stozek + dolot, dalej bym szedl w wydech 2,25 cala i czapke z6, y8.
a na jakim etapie OBD1 i strojenie ?
najlepiej stroic po zakonczeniu modow zmieniajacych prace silnika (typu dolot, wydech, wtryski, glowica)
wpadl teraz ssacy z b7 spasowany z kanalami glowicy i jak narazie mam maly problem bo pali mi bezpiecznik nr 15 bo tej zmianie najgorsze ze nie ma nigdzie nic przetartego co moglo by robic zwarcie a jednak na silniku czuc jekki prad ;/ musze to usonac a potem jeszcze hybryde poskladac i strojenie dopiero choc nie wiem czy to strojenie ma tak do konca sens dla 2KM
strojenie zawsze ma sens bo nawet seryjna mape mozna poprawic. Honda zaprogramowala dosc ubogie mapy w swoich autach wiec zawsze jest sens stroic
jesli planujesz pozniej jakies mody to lepiej wstrzymac sie ze strojeniem i ogarnac to po skonczeniu nastepnych modow
przepustnice zmieniales?
przepustnice mam ze starego ssacego na obd2, dolot jest przelot kolektory zmienione, zostala skrzynia do zlozenia i moze porting i na koniec bd strojenie i pozniej tylko jazda ;] ps. jak jest po przejsciu na obd1 z przepustnica?? musze ja tez zmienic na np z6 czy bd gadac ta co mam i wystarczy mi komp i przejsciowka tylko pod strojenie??
Na poczatek zacznij od krótszej skrzyni (najlepszy odczuwalny efekt), przy okazji dasz lekki zamach, potem kolektor wydechowy jebajowy4-2-1, wywal kata, potem ssak, stozek + dolot, dalej bym szedl w wydech 2,25 cala i czapke z6, y8.
Albo nie rób nic, dozbieraj kasy i od razu swapuj a stary silnik sprzedaj. Wyjdzie tyle samo albo taniej, szybciej, pewniej, bezpieczniej, mocniej.
Strojenie daje wch*ja. Seryjna mapa w Hondach nie jest rewelacyjna. Strojenie poprawi elastyczność i polepszy ODCZUWALNIE osiągi w całym zakresie obrotowym. Do tego stroiciel popracuje nad ekonomika przy delikatnym muskaniu gazu. Po strojeniu przy pałowaniu zazwyczaj spalanie wzrośnie za to. Jakbym zmieniał silnik teraz, na przykład na B16A to zaraz po zrobieniu dolotu i wydechu bym to wystroił bo na prawdę warto.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.