Zobacz pełną wersję : Pisk po wymianie rozrządu
Witam.
Kilka dni temu odebrałem swoje EK3 '99 od mechanika, który wymieniał mi rozrząd. Pojeździłem trochę i zauważyłem coś dziwnego: czasami w trakcie jazdy słyszę pisk dobiegający spod maski. Pisk słychać najgłośniej przy 3500 rpm, czasami też przy 2000 rpm. O co w tym może chodzić? Czy może to być coś niebezpiecznego?
Pewnie któryś z pasków jest słabo naciągnięty tj pasek od wspomagania lub od alternatora ale pewnie to drugie
Mi ostatnio piszczał pasek od alternatora, mechanik powiedział że był za suchy, lekko go czymś nasmarował i teraz bajka :)
bednar_ek35
09-12-11, 09:11
Albo za mocno naciągnięty pasek rozrządu.
Ja tez obstawiam ktorys z paskow osprzętu. Zbyt mocno naciagniety p.rozrządu bedzie huczał ewentualnie rolka bedzie wyć ale nie bedzie piszczał:)
Dzięki za odpowiedzi. Postaram się to jak najszybciej sprawdzić. Ostatnio zauważyłem, że problem pojawia się głównie po porządnym pałowaniu lub długiej, wyczerpującej jeździe.
Powiedzcie mi jeszcze, proszę - czy takie złe naciągnięcie jednego z pasków może być niebezpieczne dla auta?
Dzięki za odpowiedzi. Postaram się to jak najszybciej sprawdzić. Ostatnio zauważyłem, że problem pojawia się głównie po porządnym pałowaniu lub długiej, wyczerpującej jeździe.
Powiedzcie mi jeszcze, proszę - czy takie złe naciągnięcie jednego z pasków może być niebezpieczne dla auta?
może - szybsze zużycie/strzelenie paska po jakimś czasie :)
mi popiskiwal jakis czas temu głownie w wilgotne dni - naciągnąłem lekko wszystkie paski i cisza. A w razie czego mam zapasowe zawsze w bagażniku
Jeżeli to pasek od wspomagania to powinien piszczeć przy kręceniu kierownicą, jeżeli od alternatora to powinien piszczeć jak obciążysz go poborem prądu (im większy pobór prądu tym większy opór stawia alternator). Tak chyba najprościej sprawdzić który z pasków jest luźny.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.