Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Który silnik na swap?



lukiasz
27-05-05, 11:16
Ciagle ten temat do mnie wraca. Jaki silnik byłby najlepszy do zamontowania w 7gen sedan pod turbo? ja myśle o B20 ale może macie jakiś inny pomysł?? ma być dużo koniuf wiec i baza musi byćdobra, nie patrzcie na kase tylko na to co jest możliwe a co nie. Dodatkowo możemy sie pobawić w ustawienie wstępnego setupu osprzętu itp.

czyli najpierw piszesz który silnik potem piszesz dlaczego akurat ten, a do niego dopisujesz mocny setup osprzetu tak żeby autko było naprawde mocne. (hamulce, zawieszenia, kola czy opony pomijamy tylko silnik, osprzet turbo i takie tam)

czekam, ciekawy jestem co wymyslicie. (Witek mam nadzieje że się troche wykarzesz wiedzą :))

pozdr.

Adam R.
27-05-05, 11:36
H22 bo:
-seryjny silnik wytrzymuje na luzie do 300KM "na uszczelce odprezajacej"
-H22 jest bardziej dostepny (preluda 92-01) od B20
-majac auto z H22 potrzebujesz jedynie 30tys aby miec profi 450KM
-"mocne" sprzegla sa tansze do H22 niz do B
-bo H lepiej brzmi niz B :lol:
-seria H na luzie wytrzymuje 50KM by NITRO

lukiasz
27-05-05, 11:54
ale silnik jakikolwiek bedzie bedzie skladany na profui gratach, z tlokami korbowodami itp no i auto ma byc piekielnie szybkie kiedys! jak jest ze swapem H22 do 7gen sedan?

Pati
27-05-05, 12:57
o ile pamietam to 7g w sedanie to prawie 6gen, wiec i swap powinien byc podobny.
za h22 przemawia pojemnosc, z drugiej strony znalezienie B20 jest latwiejsze niz h22.

przemir
27-05-05, 13:11
moze B18C z Integry GSR - w stanach sporo gratow w nieglupich cenach no i sporo jezdzi uturbionych GSR ow

ArturVF500
27-05-05, 17:00
H22 bo:
-seryjny silnik wytrzymuje na luzie do 300KM "na uszczelce odprezajacej"
-H22 jest bardziej dostepny (preluda 92-01) od B20
-majac auto z H22 potrzebujesz jedynie 30tys aby miec profi 450KM
-"mocne" sprzegla sa tansze do H22 niz do B


No; i bedzie tym tylko na wprost jezdzil, bo bedzie tak dziadowskie rozlozenie mas ze na torze to na bank nie pogania

pozdrawiam
Artur

Pati
27-05-05, 18:27
a nie bylo juz rozmowy na temat masy silnikow? :roll: nie wracajmy do tego...

elmer
27-05-05, 18:35
Podobno roznica w wadze H22 i B16 wynosi ok. 15 kg. To chyba nie tak duzo, mozna z tym powalczyc lekkim kolem, akumulatorem z tylu i lekka maska.

lukiasz
28-05-05, 01:23
tym bardziej ze auto nigdy na tor nie wjedzie ma byc szybkie na miasto mzoe z raz na zawody

nitro20
28-05-05, 01:23
Cześć.
Moim zdaniem jeśli kasa nie jest ogromnym problemem, ma być duża moc w hondzi i samochód ma nie być do jeżdżenia tylko po prostej jak pewnie byłoby z h22 :wink: ( bo jednak różnica wagi jest ) to ja swój głos oddałbym na b20. Oczywiście jeśli miałbyś zamiar przebudować cały dół, i mówiąc cały mam na myśli : dart sleeves, kute tłoki, korby, odpowiednio jeszcze to wzmocnić ( specjaliści u nas też się orientują jak to zrobić ), na to władować głowice od vteca z serii b ( ją też poddać szeroko rozumianej obróbce ), na dobrą sprawę tą która w dobrym stanie nawinie Ci się na rękę i wtedy i bez turbo można osiągnąć naprawdę niezłe kwiatki ( :smile: http://www.importreview.com/d_2.0.html ) <--- kilka przykładów. Następnie można to wszystko " wziąść i zaturbić ". Dzięki temu że masz prawie "kuloodporny dół" przy użyciu wszystkiego z w miarę dobrej półki masz duuuuuuuuuuuuże możliwości. Odsyłam do lektury tutaj jeśli chodzi o turbo bo ja jeśli honde to tylko NA http://b20vtec.com/forums/forumdisplay.php?f=12 :wink: . No oczywiście koszt takiego silniczka to już jest trochę, no ale cóż... .
Minusem jest to że jeśli nie zamierzasz ładować aż takiej kasy w silnik to nie ma to sensu bo seryjnie dół b20 (ścianki,tłoki) są słabe i naprawdę nie wytrzymają po pierwsze wysokich obrotów związanych z vteciem, po drugie uturbienia nawet w wersji bardzo soft. Masz za to 2 litry w hondzie w b seri z dobrym momentem i mocą jeszcze przed turbo. Ewentualnie b18b tutaj mniejsze koszty ze względu na mocniejszy blok, bądź od razu b18c. Jak wkradły się chochliki w treść to sorry, ale późno już.
Aha nie wiem czy się troche nie rozmarzyłem :D.
Pozdrawiam.

kivik
28-05-05, 11:36
mam pomysl dla Ciebie na swap'a:
- swap your car na cos lzejszego :) - powaznie.

nitro20
28-05-05, 12:14
Hehe Kivik tez w sumie racja :lol:

itr
28-05-05, 12:36
-seria H na luzie wytrzymuje 50KM by NITRO

bo B(18C6 11:1 CR) spokojnie wytrzymuje ponad 75KM by NITRO od samego dolu...

nitro20
28-05-05, 12:53
Tak wszytsko fajnie b18c6 - silnik marzenie. Tylko po 1 trzeba go znaleźć po 2 mieć na niego sporo chajsu i po 3 najlepiej żeby był w dobrym stanie żeby nie władować w niego, od razu paru kafli w remont. Bo za pieniąze które trzeba włądować w niego razem z remontem mozna mieć wyżej opisywane b20, a może nawet za mniej.

lukiasz
28-05-05, 13:05
mam pomysl dla Ciebie na swap'a:
- swap your car na cos lzejszego :) - powaznie.

Maksiu ja to mówie od samego początku ale kolo się uparł że takiego sedana nie było więc on go zrobi. chce wywalic kase więc jak to się mówi " klient nassss pan " :D

więc ta opcja odpada.

Znowu mi zrobiliście mętlik, i nadal nie wiem co będzie najlepsze, .... więc tak jak na razie pisałem nie patrzymy na koszta i czy ten silnik jest czy go nie ma, tylko co byloby najlepsze i na razie nikt jeszcze zadnego setupu nie napisal co by widzial dokladnie w takim silniczku

pozdr. i dzieki za odpowiedzi

ps aha i tak jak mowilem auto ma nie byc na zawody tylko to m,a byc frajda dla wlasciciela i małolatek, wiec idzie tam audio wypaśne czyli kilkanaście kilo wagi będzie wiecej niż to seria przewiduje.... taki hamerykański styl

nitro20
28-05-05, 13:36
To jeszcze zależy jakich rzędów moce interesują kolege. Dla mnie szybkie i mocne to już jest 220 koni w lekkim aucie, może mam małe wymagania :), ale jeśli samochód ma być ciężki a małolatki mają robić łaaał, to chyba te 220 będzie za mało :razz: .A tak z ciekawości czy te sedany 7g przypadkiem nie sa robione w turcji ??

elmer
28-05-05, 16:33
Zalezy generalnie do czego ten samochod ma byc. Bo jesli chodzi tylko o duza liczbe KM na papierze, to niech to bedzie zakute H22A + turbo wielkosci T4.

Jezeli zalozenie jest takie, ze to auto musi miec turbo, a jednosnie w miare uzywalne, to ja bym zrobil zakute B16A2 + GT28BB i wystroil na mozliwie plaski przebieg Nm, bez nadmiaru momentu. I mysle, ze to najrozsadniejsza opcja, bo wyjdzie dosc ekonomicznie w porownaniu do B18C/H22A/K20, a jezdzic sie tym powinno *****iscie.

A jesli chodzi o mnie, to ja bym poszedl w B18C6 i tuning N/A.

Pati
29-05-05, 09:58
7g sedan jest robiony w turcji. psuje sie szybciej niz jezdzi.

Monogramus
30-05-05, 22:00
7g sedan jest robiony w turcji. psuje sie szybciej niz jezdzi. true, true

MAXIMA
30-05-05, 23:50
jesli chcecie wiedziec sporo o swapach silnikow z serii D i znacie angielski to polecam www.d-series.org