PDA

Zobacz pełną wersję : sprezanie



mlodyxx
05-12-11, 22:58
ma ktos jakies info ile powinno by cisnienia na tlokach w d15z6 bo w moim jest po10z hakiem a jak wlalem oleju to podskoczylo do 16 wlalem pokrecilem zeby sie rozplynal i mierzylem silnik oleju nie bierze chodzi rowno tylko mysle czy troche to cisnienie nie zamale kiedys mialem inna honde bylo po12

lozek
05-12-11, 23:48
nie pamietam ile ale wiem na bank, że 10 to za mało troche :)

reaktor
06-12-11, 00:04
koło 13 albo wiecej
1 0 to faktycznie troche mało ale dramatu nie ma(narazie)

mlodyxx
06-12-11, 20:39
czyli co mam robic glowice czy odrazu pierscienie i jakies panewki acl pod korby silnik mam dopiero miesiac teoretycnie ma miec 140tkm ile w tym prawdy nie mam pojecia chodzi rowno jak go wlozylem odpalilem tak jezdze zawory nie stukaja po odpaleniu na zimnym tez jest cisza i ogolnie nawet jak go krece pod 7tys rpm to zadnych niepokojacych odglosow nie ma tylko gwizd nie slychac zadnego grania z bagnetu nic nie dmucha jedyne co to lezal sobie 4miesiace nieuzywany ale chyba od tego by mu sie nic nie stalo wyglada i pracuje ze tak powiem bdb tylko to cisnienie mnie powalilo :( mozliwe ze od lezenia cos sie stalo z zaworami>??? silnik byl bez kolektora wydechowego

rychulja
06-12-11, 20:49
Mierzyłeś na ciepłym czy na zimnnym ? jak wlałeś olej tzn ze uszczelniło silnik ;]

mlodyxx
06-12-11, 23:07
na rozgrzanym byl pomiar

reaktor
07-12-11, 00:47
to jest mini me?

mlodyxx
07-12-11, 13:59
orginal vtec eco wlasciwie to to jest d15z8 ale podobno to samo co d15z6 aczkolwiek pewny nie jestem ale wolalem wsadzic z8 poniewaz bylo bardziej dostepne i mniejsze rezyko ze to ktos skatowal sam nie wiem jescze powtorze pomiar moze cos zle zrobilem moze oleju za duzo wlalem i mi zawory wydechowe uszczelnilo mialem juz kilkanascie silnikow i kilka hond i po pracy silnika mozna by stwierdzic ze silnik jest raczej zdrowy jak sie rozrzeje to na wolnych obrotach prawie ze go nie slychac zadnych stokow jekow, tylko z tym cisnieniem troche jaja ;p ma ktos moze jakis inny sposob na sprawdzenie szczelnisci zaworow bez zdejmowania glowicy???

jasiek09
07-12-11, 14:15
ma ktos moze jakis inny sposob na sprawdzenie szczelnisci zaworow bez zdejmowania glowicy???
http://www.autoksiazki.pl/sklep,300,63,0,0,1841,1.html#

lozek
07-12-11, 16:41
jedyne co to lezal sobie 4miesiace nieuzywany ale chyba od tego by mu sie nic nie stalo

od tego to mogły się pierscienie zapiec :) i to jest bardzo prawdopodobne nawet :)

mlodyxx
07-12-11, 19:49
mysle ze jakby sie zapiekly to by nawet po 10 nie bylo tym bardziejze na kazdym jest rowne ???;l jak znajde chwile to dorobie krociec pod gwint od swiecy dam mu powietrze zkompresora i bede szukal gdzie ucieka tak czy inaczej po nowym roku remont tylko samm nie wiem od czego zaczac napewno glowice splanuje i i oddam do frezowania gniazda uszczelniaczy mysle nie ruszac moze to glupie ale jak oleju nie ubwa to chyba nie ma sensu ?? bo moge trafic na jescze gorsze <? tylko co zrobic z dolem jakie pierscienie ???? i co robic z panewkami jesli sa dobre zostawic>>????czy klasc jakies acl przynajmniej pod korbe ??? chce to zrobic tak zeby sluzylo jak najdluzej

Dzida
07-12-11, 19:57
acl to nie są dobre panewki to "zwykłych" panewek. Jak nic nie dolega aktualnym to ich nie wymieniaj. Jak uszczelnisz gowcię a nie zmienisz pierścieni to zacznie chlać olej, musisz robić wszystko.

mlodyxx
07-12-11, 21:33
raczej powinny byc dobre przynajmniej nic ich nie slychac czyli pierscienie i obrobka glowicy tylko jakich pierscieni szukac ?

SCKAPE
14-12-11, 03:18
sprawdzalem cisnienie u siebie jakis miesiac temu i znalazlem dobra instrukcje jak to zrobic, tylko nigdzie jej nie zapisalem:/ ale powinno sie to robic tak ze rozgrzewasz silnik, musisz miec dobrze naladowany akumulator (ja za 1 razem nie miale i z pomiaru na pomiar coraz gozej bylo - za 2 razem miale dobrze naladowany akumulator i na wszelki wypadek jeszcze podpiąłem sie do mojego vana i odpalilem w nim silnik) wtedy na dobrze rozgrzanym juz robisz pomiar na sucho i zaraz po nim probe olejowa (na 99% lejesz 5ml - uzywalem szczykawki) i szybko przechodzisz do nastepnego cylindra i nastepnego.. zeby ci sie nie schłodził silnik szczegulnie przy panujacej temperaturze.
Ja w moin d13 powinienem miec 13 a wyszło mi w granicach 11,6 -12,1 jakos tak. Rozebrałem głowice i miałem ponadpalane zzawowy i gniazda zaworowe - wymagaly ponownego dotarcia.
Jesli chodzi o to ze nie miales kolektora to i zawory i gniazda mogły poprostu zardzewieć mi wyciagniete zawory lezace w garazu przez po 2 tygodniach pokryly sie lekkim nalotem rdzy - a skoro mowisz ze nie bylo kolektora 4 miechy czy coss to moze sie cos tam porobilo..

mlodyxx
14-12-11, 23:38
no wydechowego niestety nie bylo ale narazie jezdze tak jak jest do 200 sie daje rozpedzic chodzi rowno srednie spalanie miasto trasa pol na pol wychodzi mi 7.4litra takze da sie jezdzic <nawiosne sie pobawie albo remont i doprezenie albo b seria bo mi ciagle malo i malo ;D