Zobacz pełną wersję : problem z rozruchem
Koledzy 6 m-cy jeżdżę civicem 5d 97r. i nie miałem takiego poblemu, zawsze odpalał po sekundzie a teraz muszę go kręcić znacznie dłużej, Sytuacja ma miejsce w momencie kiedy jest zimny, przy rozgrzanym silniku problemu nie ma. Dodam że mam instalacje LPG i jeżdże tylko na lpg a nie na benzynie. Poprzedni właściciel twierdzi że miał taki sam problem ponieważ nie jeżdził wogóle na benzynie. Podobno dolał specifiku STP do rozruchu i jeżdził na benzynie i problem minął.
W związku z tym mam pytanie, czy możliwe jest żeby ta sytuacja miała związek z tym, że dawno nie był jeżdżony na benzynie. Jeśli nie to w czym może tkwić problem.
Bassmaster
18-05-07, 22:25
Jeśli odpalasz na gazie a nie na benzynie, to wiedz że się tak nie robi.
Reduktor (parownik) jak sama nazwa wskazuje ma za zadanie skraplać LPG z postaci ciekłej do gazowej. Reduktor potrzebuje się nagrzać zanim zacznie prawidłowo działać i spełniać swoje zadanie (zwłaszcza w zimie). Do tego potrzebuje płynu chłodniczego, który ma odpowiednią temperaturę dopiero po rozgrzaniu silnika, a silnik rozgrzewasz na benzynie.
Każdy samochód (z małymi wyjątkami) powinien być odpalany na benzynie (która ma jednocześnie właściwości smarne i czyści wtryski z nalotu pozostawianego przez gaz) a dopiero po rozgrzaniu silnika można przełączyć go na LPG.
Raz, dwa do roku powinno się wyjeździć całą benzynę z baku (bez przełączania na LPG). Raz, żeby przeczyścić cały układ a dwa, żeby nie było efektu starzenia się benzyny w zbiorniku paliwa.
Jeśli mogę doradzić, to sprawdź stan świec (na gazie wymiana co 10-15 tyś. km) żadne tam specjalne do gazu, tylko takie jakie zaleca Honda - NGK (info masz na pokrywie rozrządu).
Żadnych specyfików nie lej do baku, bo nie wiesz co tam pływa oprócz benzyny, można sobie zatkać wtryski (przechodziłem przez to a naprawa nie jest tania).
Zatankuj porządnej benzyny i odpalaj zawsze na niej, odpalanie na LPG może także uszkodzić membrany w parowniku!
Dzięki kolego, pojeżdżę trochę na benzynie i może to minie bo póki co to nawet jak odpalam na benzynie to i tak słabo kręci. Mam tylko jedno pytanie: czy możliwe jest żeby to miało coś wspólnego z ECU, bo słyszałem taką opinię że jeżeli komputer źle się nauczył to tak może być, ale tak na chłopski rozum nie wydaje mi się żeby komputer miał coś z tym wspólnego
Bassmaster
23-05-07, 09:25
Zrób reset komputera i wszystko się wyjaśni.
Instrukcje masz na forum.
tez tak kiedys mialem ale nie w civicu tylko w concerto.... i jezdzenie na benzynie juz ci nic nie da.... masz pozaklejane wtryski i tak dalej.... nagar z gazu jest paskudny wiec trzeba to teraz wyczyscic albo wymienic.... ja wymienilem 200zl i bzykale pieknie... ale to juz przeszlosc teraz jest cudne 5D
Pozdrawiam
Mam tak samo i nie mam gazu, więc nie wydaje mi się żeby to była wina gazu,raz mi się zdarzyło żeby po nocy w upalny dzień odpaliła z pierwszego, a DLACZEGO??nie wiem.
tez tak kiedys mialem ale nie w civicu tylko w concerto.... i jezdzenie na benzynie juz ci nic nie da.... masz pozaklejane wtryski i tak dalej.... nagar z gazu jest paskudny wiec trzeba to teraz wyczyscic albo wymienic.... ja wymienilem 200zl i bzykale pieknie... ale to juz przeszlosc teraz jest cudne 5D
Pozdrawiam
też wydaje mi się że to wtryski, reset zrobiony (niestety nie pomogło), kusi mnie żeby użyć dodatku do paliwa STP do czyszczenia wtryskiwaczy, ale jeszcze poczekam, najwyżej wymienie....
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.