Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : kolektor dolotowy - przerobki



SCKAPE
05-12-11, 02:03
Zastanawiam sie jak przerobic kanaly kolektora ssacego, jak sie spojzy na kanaly w glowicy i na te kanaly dolotowe to maja ze 2x mniejsza srednice, czego kompletnie nie rozumiem - dlaczego??
chcialbym je powiekszyc ale z drugiej strony zastanawiam sie dlaczego jest tak zrobione przez producenta - mam z tym mega rozkmine a nic sesownego w sieci jakos nie moge znalesc.
Ma ktos z was jakies doswiadczenie, materialy czy linki do tego jak przerobic kolektor w silnikach zasilanych gaznikiem?
(ps. dodam tylko ze sporo splanowalem glowice, powiekszylem w niej kanaly od strony wydechu, zakupilem 4-2-1 i spasowalem w nim juz wszystko i kupilem DE-CATa do tego)

Saiti
05-12-11, 05:18
Rozwiercić?

jasiek09
05-12-11, 13:40
Zastanawiam sie jak przerobic kanaly kolektora ssacego, jak sie spojzy na kanaly w glowicy i na te kanaly dolotowe to maja ze 2x mniejsza srednice, czego kompletnie nie rozumiem - dlaczego?? to jest produkcja wieloseryjna i nikt się nie będzie przejmował że coś do czegoś idealnie nie pasuje:)

NoName
05-12-11, 16:00
Po prostu w D13 nie było potrzeby większych ale takie naprowadzenie "wielkość/prędkość" :confused:

SCKAPE
05-12-11, 22:03
jak jutro wroce o przyzwoitej porze z roboty to wstawie zdjecie jak oooooogromna roznica jest miedzy jednym a drugim.. powiecie wtedy co myslicie.

SCKAPE
07-12-11, 06:14
Po prostu w D13 nie było potrzeby większych ale takie naprowadzenie "wielkość/prędkość"

okazuje sie jednak ze nie do konca jes to prawda, znalazlem cos takiego:

''Dla uzyskania maksymalnej mocy pole przekroju pojedynczej rury ssącej jednego cylindra, powinno być równe polu powierzchni szczeliny zaworowej zaworu wydechowego lub zaworów wydechowych (jeżeli są dwa), przy ich maksymalnym otwarciu.

D=2*(i*((H-(R-r))^2+(R-r)^2)^0,5*(R+r))^0,5 (mm)

gdzie:
D = średnica wewnętrzna rury ssącej w mm
R = promień zewnętrzny przylgni gniazda wydechowego
r = promień wewnętrzny przylgni gniazda wydechowego
H = maksymalny wznios zaworu wydechowego
i = ilość zaworów wydechowych w cylindrze''
Autor: G. Grabowki

zakit
07-12-11, 11:11
no i co z tego, i teraz bedziesz liczyl ile powinna wynosic srednica kolektora ssacego dla d13? chyba troche szkoda czasu...

SCKAPE
07-12-11, 15:34
szkoda czasu bo co...?!? bo to D13...? czy bo to pomierzenie promieni i podstawienie do wzoru co zjmie ze 2 minuty roboty...? czy bo lepiej zrobic cos na ''pałe'' i zobaczyc co wyjdzie..?

Nie czaje cie Zakit, tak sie w Szczecinie robi??

jasiek09
07-12-11, 15:58
A tak łatwo bez rozebranego silnika pomierzyć promienie i wznios wg Ciebie ?

NoName
07-12-11, 18:59
Spokojnie......widziałem co kiedyś pan Grabowski napisał ale zastanów się jak ma się szerokość runnerów,podciśnienie do czas + ten rozdział o pojemności całego układu ssącego? Zresztą jest jeszcze masa innych szczegółów wartych zainteresowania a nie tylko wielkość kanałów. Masz gotowe rozwiązania w postaci seryjnych kolektorów z6, y8 itd więc poco wymyślać od nowa koło :)

SCKAPE
07-12-11, 20:43
No tak ale kwestia jest tego ze na chwile obecna:
1. mam wszystko juz rozebrane na czescii glowice i gaznik
2. narobilem sie przy glowicy zeby ja ulepszyc i odrobine przy wydechu zeby go odepchac
3. mam doslownie pod reka jeszcze kolektor ktory mi troche blokuje i moge go od razu liznac - tylko wlasnie nie wiedzialem o ile..
4. szukanie kolektora (z racji praktycznie niedostepnosci tu gdzie mieszkam takich czesci) i z racji tego ze za pare miechow pewnie wtrysk podejdzie kompletnie mija sie z celem.
tu juz nie chodzi o koszta czy to ze lubie sie sprzeczac, ja poprostu mam malo wolnego czasu i szybciej obrobie sobie stary kolektor wieczorami w moim przydomowym warsztaciku niz znajde inny, a nie lubie nic robic na pałe, na chybil trafil... OT

Temat uwazam za wyczerpany..

zakit
08-12-11, 01:25
tak, tak sie robi w szczecinie, stary ogarnij sie.

tu nie chodzi o to ze d13 to d13 i szkoda na to czasu, bo pomijam fakt ze to sztuka dla sztuki.

tylko pic polega na tym ze sie naj***esz przy tym jak dzika swinia a efekt przy tym i tak bedzie zaden. szybciej i taniej i wygodniej bylo by wrzucic poprostu wtrysk jak juz chcesz modzic to twoje ulubione 1.3. gaznik bedzie ci lal tyle wachy ze naprawde szkoda efektu...a liczenie tego wszystkiego ma jeszcze mniejszy sens jesli chodzi o efekty tego. wiec wcale nie chodzi o robienie na pale. pozdro

Dudi
08-12-11, 13:19
Ja preferuje jak sie wypowiadają osoby które maja doświadczenie lub które coś takiego zrobiły. Bo zakładanie z góry, że coś nie da efektów nie mając żadnych podstaw jest błędem.
U kolegi Croxa spasowywałem kolektor dolotowy z głowicą (jak autor słusznie zauważył progi są po 5mm na stronę). I słowa Adriana po tym jak to zrobiliśmy "to było pierwsze co powinienembył zrobić". Efekt był na prawde bardzo dobry.
Prace obejmowały spasowanie kolektora dolotowego z głowicą (tak do głebokosci około 8cm w kolektor), rozwiercenie wlotu do kolektora za gaźnikiem (fabrycznie się zwęża na mniejszą średnice niz gaźnik). I zabieg jak najbardziej polecam

SCKAPE
08-12-11, 13:20
tak, tak sie robi w szczecinie, stary ogarnij sie.
hehehe...
Ziomus bez urazy, z tym Szczecinem to miałem tylko zwałe bo sam jestem ze szczecina ;)
Jak sie narobie to sie narobie a efekt pokaze hamownia, zresztą przeczytaj sobie opis mojego civica:
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?124416-D13b2-HB-Turkusowy-Szerszen-by-Sckape
tam na 3 stronie znajdziesz wyjasnienie dlaczego dłubie D13. :) i dlaczego dla mnie gra jest warta świeczki;)
Pozdrawiam!