Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Falujące obroty D13Z6



kooondzikkk
04-12-11, 23:41
Witam. Wiem , że temat poruszany milion razy , wszystko przeczytalem. Czy może ktoś dokładnie zilustrować mi jak mają być podłączone podciśnienia od kolektora ssącego? Podobno jeden przewód idzie do odpowietrzania skrzyni korbowej , niestety nie mam tam nic żeby się podpiąć. Falują obroty na rozgrzanym silniku 1400-1700 obr/min , po odpięciu krokowego obroty szaleją w zakresie 1600-1700 , gdy do tego odepnę MAP Sensor obroty spadają na 1200 i stoją ładnie w miejscu, wymieniłem już wszystkie czujniki , uszczelkę pod ssącym , regulacja śrubką przy przepustnicy nie dała nic , komputer nie wyrzuca błędów , reset komputera też nie pomaga , odpowietrzyłem układ chłodzenia. Proszę o pomoc gdyż przeczytałem już wszystko i nic nie pomaga. Najbardziej zastanawia mnie to,iż regulacja śrubą w przepustnicy nic nie daje. Krokowy i Fitv czyste , nawet wymieniane na używane z auta w którym nigdy obroty nie falowały. Pilnie potrzebuje pomocy .

kazik2_h9w3
05-12-11, 06:21
Czasem mylą się wtyczki TPS i krokowy, czasem wężyki są podpięte odwrotnie
Może coś pomogę

JulekCIVIC
05-12-11, 09:46
Skoro masz d13z6 to rozumiem minime... czyli wiązka wymieniana ewentualnie przerabiana, może gdzieś w wiązce tkwi problem...
a jeśli masz pewność że nie to skoro po odłączeniu jakich kolwiek wtyczek masz różnice to może tps lub krokowiec sa uszkodzone? ja miałem tak ze krokowy czyściutki a obroty od 800-1400 jak szalone po wymianie idealnie 950...

kooondzikkk
05-12-11, 16:00
wiązka na bank jest dobra , zobacze jeszcze co z TPS-em . Ale zastanawia mnie brak różnicy przy kręceniu śruba w przepustnicy

jogal
05-12-11, 21:22
Po pierwsze to czy mapę masz pod d13z6 wrzuconą do kompa??
Po drugie po odłączeniu krokowca masz mieć obroty w okolicach 500 rpm (i wtedy śrubka od przepustnicy działa). Jeśli tak nie jest, to oznacza że silnik ciągnie Ci lewe powietrze. Sprawdzałeś czy po zatkaniu ręką przepustnicy auto gaśnie?? Sprawdź zawór PCV to to co leci z kolektora do tej czarnej puszki do odpowietrzania skrzyni korbowej pod kolektorem ssącym (zawór ten przepuszcza w jedną stronę, w stronę kolektor przepuszcza, a w stronę silnika nie, a na przewodzie wchodzącym do puszki czarnej powinien być oring szczelny).
A jeśli chodzi o kable, to do MAP-a mają być takie: biały,zielono-biały,żółto -czerwony.

kooondzikkk
06-12-11, 00:53
Jogal gadaliśmy ostatnio :) kompa Ci podeślę w najbliższym czasie . Sprawdzę jeszcze to o czym teraz napisałeś i napiszę . Najwyżej będziemy dalej szukać

kooondzikkk
07-12-11, 00:11
Map sensor podłączony prawidłowo , PCV ok , jak przyłożyłem rękę do przepustnicy myślałem że wciągnie mnie do środka i dostanę tłokiem ... :) ale na szczęście zgasła

JulekCIVIC
08-12-11, 19:22
a powiedz mi czy mozesz od kogos zamienić krokowca, bo mi tu tylko on robi cały raban...

jogal
08-12-11, 22:05
to jeszcze zobacz co się dzieje jak zatkasz dolną dziurkę w przepustnicy, ona jest od FITV i na gorącym silniku nie powinna ciągnąć powietrza. Górna jest od krokowca i powinna wciągać, a po zatkaniu jej auto powinno chodzić na ok 500 rpm.

kooondzikkk
10-12-11, 12:19
sprawdzę to w poniedziałek i napiszę co i jak

zakit
11-12-11, 15:31
zwolnij miejsce w skrzynce.

co do tematu to ostatnio mialem podobny problem przy minime, i okazalo sie ze silnikczek krokowy byl pekniety od spodu, i zadne ewolucje nie dawaly efektu. dopiero jego wymiana.

kooondzikkk
19-12-11, 23:15
Panowie kolejna dziwna sprawa , bez świateł lub na pozycyjnych obroty falują , włączę światła mijania przestaje ... :confused: nastepna sprawa jest taka ze obroty falują w zależności jak jej odbije . Nieraz jest tak, że falują sobie , wyłączę silnik i odpalę jeszcze raz i falowanie ustaje. Może to coś pomoże

ślimak
20-12-11, 10:45
U mnie było podobnie falowały odłączyłem czujnik przepusticy odczekałem chwile aż sie uspokoiły podłaczyłem zgasiłem silnik i przez chwile dobrze wystarczyło przegazować lub dotkać hamulca i odnowa falują
wymieniłem, przepustnicę, krokowy i to samo co się okazało pekniety wąż miedzy odma a kolektorem na który trafiłem przez przypadek wymieniajac po kolei wezyki podcisnienia i przy okazji odmy. Zaznaczam że na zimnym silniku był spokój.

jogal
20-12-11, 17:32
no to jakie obroty są po odłączeniu korkowca?? bo ja to widzę ze będzie koło 800 i dlatego Ci faluje, a podczas obciążenia te obroty lekko spadają a resztą już zajmuje się krokowy i nie faluje. A faluje dlatego ze krokowy nie może zbić niżej obrotów, dlatego ważne jest żeby po odłączeniu krokowca było ok 500 rpm, wtedy wszystko jest ok.

birchie
21-12-11, 07:20
U mnie pojawił się ten sam problem.

- Po odpaleniu silnik pracuje równo, może zdarzają się minimalne drgania wskazówki obrotomierza.
- Po przygazowaniu i puszczeniu pedału gazu- obroty nie moga się ustabilizować i "latają" góra-dół wokół własciwej wartosci.
- Po odpaleniu ponownym znów wszystko jest OK.
- Po odłączeniu krokowca- obroty utrzymują się na poziomie ok. 500. Żeby było smieszniej- nie mogę odpalać wciskając lekko gaz (wg instrukcji), bo falujące obroty (po puszczeniu gazu) gaszą silnik.
- Sruba regulacji obrotów nie pozwala ich płynnie regulować, a jedynie potrafi zdławić przy maksymalnym dokręceniu.

Być może teraz sam sobie odpowiem, ale po nagrzaniu silnika i dotknięciu dolnego otworu przepustnicy- da się wyczuć podcisnienie...

jogal
21-12-11, 19:26
Przeczyść krokowy i FITV, przepustnicę też by pasowało trochę ogarnąć.

birchie
22-12-11, 09:28
Krokowy raczej odpada, bo po odłączeniu wtyczki też jest falowanie. FITV czyscilem i probowalem nieco regulowac tą plastikową srubą, ale bez większych efektów. Wygląda na to, że ten element termostatyczny w FITVie jest walnięty.

kazio93
13-12-13, 14:12
temat stary ale odgrzeje jestem posiadaczem d13z6
Obroty zachowują sie dokladnie tak jak na filmiku,
czyszczony krokowy i podmieniany tez byl na inny, wymieniony czujnik temp powietrza IAT bo stary byl podtopiony ale wtyczka jest dobra napewno, jakies resety byly, czyszczenie przepustnicy itp. Odpowietrzlaem uklad chlodzacy i juz nie mam pomyslow co to moze byc...
W ostatnie niskie temperatury po zejsciu ze ssania oprocz tego co na filmie jeszcze faluja mi od 0 praktycznie bo trzesie całą budą do ok.900 i tak w kółko, czasem depne gazem to opadnie do zera (prawie) i sie ustabilizuje albo i nie ;p Dodam ze po nagrzaniu w dolnej dziurze w przepsutnicy mam zasysanie rozumiem ze to wina FITV ale jak go wyregulowac bo tez milion wersji jest...


http://www.youtube.com/watch?v=VayhQbpcrCY