PDA

Zobacz pełną wersję : regulowana twardość i wysokość...



M4TiK
04-12-11, 21:37
Witam, pisze z zapytaniem czy jest taka oficjalna możliwość żeby złożyć zestaw
np to:
http://www.racingfactory.pl/dane/middle/af8224fa0e03402bab08d25799a37c98.jpg
+ amory do tego z regulacją twardości? Jest taka możliwość, nei mówię o Teinach tylko oczywiście o tańszych zamiennikach które będą dawały radę.
Jeździ ktoś może na czymś takim?
Jakieś mądre sugestie?
Dodam że chcem mieć możliwośc regulacji zawieszenia, wys i najlepiej twardości też, bo na codzień nie potrzebuje maga nisko i twardo, ale na zawody, truck day itd. jak najbardziej ;).

iljash
05-12-11, 00:20
Coiloverki + amorki jak to ktos ladnie kiedys podsumowal, to jest lans ze mozna sobie autko obnizyc kosztem fatalnych wlasciwosci jezdnych .

Temat o tym juz byl jak znajde to zalinkuje .


Jeden z wielu z passworda mam nadzieje ze nie jest zabronione wklejanie linkow z innych miejsc : http://passwordjdm.pl/viewtopic.php?t=12805

Michalll_1991
05-12-11, 02:05
ILJASH skunksy Altair sobie bardzo chwali takze nie kazde coilovery to ZUO, do tego amory o skroconym skoku i mozna sie cieszyc jazda :)

arturwwa
05-12-11, 10:10
jezdze na setupie coilovery eibach + koni sport i nie moge powiedziec zlego slowa, z tym, ze raczej nie jest to budzetowe rozwiazanie. slyszalem, ze ta chinszczyzna to straszna kupa, z samochodu robi ci sie taczka. na moim zestawieniu jest mega twardo, ale nie ma pingponga ani efektu wozu drabiniastego.

podsumowujac: takie rozwiazanie zdaje egzamin tylko wtedy, kiedy zainwestujemy w sprawdzone, markowe komponenty.

iljash
05-12-11, 15:03
Dodam że chcem mieć możliwośc regulacji zawieszenia, wys i najlepiej twardości też, bo na codzień nie potrzebuje maga nisko i twardo, ale na zawody, truck day itd. jak najbardziej

Noo tak , ale skupmy sie na tej czesci , czy aby napewno taki zestaw jest najodpowiedniejszy na zawody/ truck day :)?


ILJASH skunksy Altair sobie bardzo chwali takze nie kazde coilovery to ZUO, do tego amory o skroconym skoku i mozna sie cieszyc jazda :)

masz na mysli takie prawda ? http://www.ebay.com/itm/SKUNK2-COILOVER-SLEEVE-88-00-HONDA-CIVIC-CRX-EF-EG-EK-/390368572646?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&vxp=mtr&hash=item5ae3c7b4e6

Hmm no to wtedy to moze dawac rade, tutaj cena przeklada sie na jakosc poprostu coz wiecej mowic

M4TiK
05-12-11, 15:14
No tak, tylko że jeżeli wyklucze np reg wys to reg. twardości nie ma wtedy zbytnio sensu, bo zamierzam latać na glebie -60 z przodu i nie wyobrażam sobie nba tej wysokości jeździć na jakimś miękkim zawiasie, natomiast mając możliwość podniesienia można delikatnie zmiękczyć :)
Dlatego niestety szukam optymalnego dla mnie finansowo zawieszenia.
Moze tak:
- Czy coilovery skunk2 są ok (http://www.ebay.com/itm/SKUNK2-COILO...item5ae3c7b4e6)?
- Jakie amortyzatory do tego? AGXy by podeszły?
- Czy są jakieś dobrej jakości zamieniki?

spychu
05-12-11, 19:44
Chyba nie masz pojecia o czym piszesz :)

Ja przy glebie -65/60 swoje Koni Sporty caly czas od okolo roku mam ustawione na najbardziej miekko, bo przy moich sprezynach Weiteca i tak jest twardo nawet w takim ustawieniu, skrecajac na max twardo nie daje sie po miescie jezdzic, bo jest beton.

Jak dasz te cuda na rownie cudowny seryjny amor to jasne, ze jazda bedzie bajeczna :D

AGXy nie nadaja sie do gleby wiekszej niz 30mm. Tylko Bilstein B8 albo Koni Sport.

Wojtec12345678
05-12-11, 23:45
Wsadzając zwykłe coilovery, to czy masz regulacje twardości na amorze czy nie to i tak będzie beton nawet na max mękko, te springi są *****iście twarde,więc regulacja twardości nic tu nie pomoże...

AGX tak jak pisze Spychu do max -30/40

Od AGX byłyby już lepsze mts czy inne badziewie tego typu bo jest skrócony skok, ale bez regulacji twardości

Kupuj koni sporta i masz frezy z regulacją i bedziesz zadowolony

spychu
05-12-11, 23:53
Wsadzając zwykłe coilovery, to czy masz regulacje twardości na amorze czy nie to i tak będzie beton nawet na max mękko, te springi są *****iście twarde,więc regulacja twardości nic tu nie pomoże...
Wojtek ale jak już tak piszesz, to napisz też, że to będzie i tak mega kupa, bo jeszcze ludzie skłonni pomyśleć, że skoro będzie mega beton to będzie fajowo.

Twardość to jedno a skuteczność wytłumienia tej sprężyny to drugie, seria amor nijak się do tego nie nadaje, szczególnie na odbiciu :) Tu nie chodzi tylko o twardość zawiasu a jego poprawne działanie.

iljash
06-12-11, 00:42
Rozwaz inwestycje w TEIN BASIC czy podstawowy gwint SKUNK2, w tych podstawowych gwintach masz regulacje wysokosci.

http://www.ebay.com/itm/TEIN-STREET-BASIS-COILOVER-HONDA-CIVIC-EK-96-97-98-99-00-GSH98-EM1-EJ6-EJ7-EJ8-/250911176647?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&vxp=mtr&hash=item3a6b78b7c7

http://www.ebay.com/itm/SKUNK2-PRO-S-COMPLETE-STREET-COILOVER-KITS-CIVIC-96-00-EK-LX-DX-EX-SI-D15-D16-/220877026687?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Model%3ACivic&vxp=mtr&hash=item336d4bf57f

Nie wiem czy dobrze kojarze ale tein jest bardziej "miekki" w stosunku do skunka - wiadomo miekki jest pojeciem wzglednym

Moze na dluzsza mete sie to bardziej oplacic niz zakup porzadnych sprezyn z regulacja + dobre nadajace sie do nich amorki
Przeanalizuj sam i wez pod uwage ze to jest zakup raz na dluuuugi czas, masz byc zadowolony z zakupu a zwlaszcza z tego jak auto Ci sie zachowuje na drodze.

maciu$
06-12-11, 02:20
700$ to lepiej trochę dołożyć i kupić AP z regulacją twardości, przynajmniej masz dwa lata realnej gwarancji, na wszelki wypadek jakby coś się wysrało (w co wątpię, ale na Polskich drogach wszystko jest możliwe) :p.

M4TiK
06-12-11, 11:49
Nie szukam zawieszenia za $700, aczkolwiek jak dysponował bym taką gotówką na pewno wleciały by AP i było by po problemie.
Tak jak wcześniej wspomniałem szukam jakiegoś optymalnego rozwiązania w niższej cenie, zależy mi na glebie -60 przód i coś delikatnie wyżej tył. Zapomniałem o tym ze AGXy nie ogarniają większej gleby niż -30-40, zastanawiam się na Koni Sport amorami i może zostawił bym te sprężyny które mam obecnie Jamexa. Ew. jakie springi wrzucić do Koni Sportów (amorów) żeby ta regulacja miała sens i była w miarę odczuwalna, na co dzień miękko i na zawody stiff:). Sorry że tak wypytuje głupio ale nie bawiłem się jeszcze z zawieszeniem i nie ogarniam sprawy a nie chcem się w coś wjebać z czego nie będe zadowolony...
Jak z miękkościa jest w MTSach itp.? Słyszałem że się tłuką i są mega sztywne, is that truth?

lozek
06-12-11, 12:02
MTSy nie są mega sztywne, tył coś tam puka choć ja już na to nie zwracam uwagi.

arturwwa
06-12-11, 12:04
Jak z miękkościa jest w MTSach itp.? Słyszałem że się tłuką i są mega sztywne, is that truth?

mialem nieprzyjemnosc miec te amortyzatory z przodu i w porownaniu do koni sportow sa miekkie jak kisiel/kupa/ciasto na pizze.

spychu
06-12-11, 12:08
Nie szukam zawieszenia za $700, aczkolwiek jak dysponował bym taką gotówką na pewno wleciały by AP i było by po problemie.
Tak jak wcześniej wspomniałem szukam jakiegoś optymalnego rozwiązania w niższej cenie, zależy mi na glebie -60 przód i coś delikatnie wyżej tył. Zapomniałem o tym ze AGXy nie ogarniają większej gleby niż -30-40, zastanawiam się na Koni Sport amorami i może zostawił bym te sprężyny które mam obecnie Jamexa. Ew. jakie springi wrzucić do Koni Sportów (amorów) żeby ta regulacja miała sens i była w miarę odczuwalna, na co dzień miękko i na zawody stiff:). Sorry że tak wypytuje głupio ale nie bawiłem się jeszcze z zawieszeniem i nie ogarniam sprawy a nie chcem się w coś wjebać z czego nie będe zadowolony...
Jak z miękkościa jest w MTSach itp.? Słyszałem że się tłuką i są mega sztywne, is that truth?
Dla mnie to Ty sam nie wiesz co chcesz :)

Z jednej strony piszesz, że nie masz 700$ na gwint z linku a z drugiej strony, że zastanawiasz się nad koni sportami, których nowy komplet kosztuje średnio 1700zł :D Nie masz 2100zł na gwint a masz 1700 na amory i jakieś 500-700 na porządne sprężyny np. Weitec czy HR ? :D

Jakichkolwiek springów byś do Koni nie wrzucił to regulacja twardości będzie miała sens.

M4TiK
06-12-11, 12:35
Dla mnie to Ty sam nie wiesz co chcesz :)

Z jednej strony piszesz, że nie masz 700$ na gwint z linku a z drugiej strony, że zastanawiasz się nad koni sportami, których nowy komplet kosztuje średnio 1700zł :D Nie masz 2100zł na gwint a masz 1700 na amory i jakieś 500-700 na porządne sprężyny np. Weitec czy HR ? :D

Jakichkolwiek springów byś do Koni nie wrzucił to regulacja twardości będzie miała sens.
Znalazłem Koni Sporty same amortyzatory na przód za 700zł, do tego przełożę moje stare springi jamexy jeżeli nie będe miał siana na nowe springi i tyle. Ale za nim co kolwiek zrobię wole się zapytać.
Mimo że nie mam $700 na lepszy zestawik to nie znaczy że nie mogę poznać opini innych ;)
Brak siana wynika choćby z innych modów/zakupów które muszę zrobić na gweałt np malowanie całej budy itd

lozek
07-12-11, 17:50
A tak w ogóle to potwierdzi ktoś, że te coilovery z allegro maja twaaaarde sprężyny takie jak tu sie pisze? Bo ogólnei myślę, czy by tego nie kupić i nie załadować do gwintu MTS'a by było bardziej twardo bo w tym gwincie amor jest dość twardy a są miekkie sprężyny więc kombinuje co by z tym zrobic :)

arturwwa
07-12-11, 18:00
golobek, kolega mateusza dabrowskiego to ma i z tego co wiem, to jest taczka nieziemska. pytanie czy to dobrze?

lozek
07-12-11, 18:06
golobek, kolega mateusza dabrowskiego to ma i z tego co wiem, to jest taczka nieziemska. pytanie czy to dobrze?

Nieziemska taczka to raczej nie fajnie :) Wystarczyłoby mi jakby po prostu było TWARDE, wtedy by pewnie ładnie grało z nie mega twardymi ale i nie miekkimi amorami :)

Dużo fajniej zawias wybiera nierówności jak jest średnia/dość miękka sprężyna i twaaardy amor o czym już się przekonałem nie raz.

M4TiK
07-12-11, 22:38
czyli rozumiem że koni sporty amorki sa cacy, jakiej twardości/grubości sprężynki do tego zeby było uniwersalnie przy glebie -60? czyli nie mega stiff ani nie mega soft...?
(mowa o przodzie)

spychu
07-12-11, 22:51
Moje Koni Sport + springi Weitec -35mm na najniższych frezach co daje z przodu ok -65mm z tyłu ok -60mm na najmiększym stawieniu amora jest twarde ale bardzo przyjemnie wybiera nierówności, w ustawieniu na max twardo, betow ale bez żadnych objawów pingponga itp.

Ja polecam jak najbardziej połączenie Koni Sporta z Weiteckiem lub np. HRem jak ma być twardo.

maciu$
08-12-11, 00:31
Co do coiloverów to sytuacja analogiczna do MTS'ów dobre jak ktoś chce sobie skręcić zawias i nic więcej. Tak naprawdę ta sprężyna nie ma zbytnio pola manewru, bo nie dosyć, że jest twarda, to do tego jest bardzo krótka, mniej więcej połowa tego co seria.

muzg
23-07-14, 16:25
Moje Koni Sport + springi Weitec -35mm na najniższych frezach co daje z przodu ok -65mm z tyłu ok -60mm na najmiększym stawieniu amora jest twarde ale bardzo przyjemnie wybiera nierówności, w ustawieniu na max twardo, betow ale bez żadnych objawów pingponga itp.

Ja polecam jak najbardziej połączenie Koni Sporta z Weiteckiem lub np. HRem jak ma być twardo.
Miałem mts amory i springi H&R ogólnie przód miękki, przy max skręconych kołach nawet przy małej prędkości koła z et38 i szerokości 6,5J tarły po nadkolach.
Przód ogólnie ponton.
Tył natomiast twardy jak s****isyn i niezbyt stabilny.
Poduszki czapek amorów seryjne.


Teraz mam Koni sport z H&R i top Hats 24mm i ciężko mi stwierdzić po takiej przesiadce jak faktycznie jest z tą twardością.
Mam poduszki czapek amortyzatorów poliuretanowe 80ShA nowe.

Pierwsza jazda, ustawienie na max miękko, ogólnie wydawało mi się, że jest zbyt miękko, nawet bardziej miękko niż przy mtsach, przód przy slalomie trochę buja jak ponton.
Ale podejrzewam, że były twardsze od mts, gdyż nawet na najmiększym ustawienie nie przycierają mi koła po nadkolach.
I tu się zastanawiam czy to kwestia top hatsów czy faktycznie jest twardziej pomimo, że tego nie odczuwam.
Ponieważ różnica w między mts a koni jest taka, że przejeżdżając po nierównym na mtsie rąbało aż w aucie, a przy koni tego nie czuć cisza. Stąd wydaje mi się, że jest miękko.

Aktualnie ustawiłem na max twardo i niema mowy już o bujaniu auta, ale dalej nie odczuwam jakiegoś betonu strasznego.
Chociaż kumpel, który ze mną jechał powiedział, że jest twardo bo auto jadąc po drodze szybkiego ruchu nawet telepie jadąc po nierównym asfalcie.

Możliwe jest to, że wydaje mi się tak tylko dlatego, że po prostu, pomimo, że jest twardo, że dobrze wybiera nierówności ten zawias nie pinponguje i stąd wrażenie, że nie jest taki mega beton?
Bo szczerze to spodziewałem się mega taczki chciałem się o tym sam przekonać.

A może jest coś z nimi nie tak, że niema betonu? Tak samo przejeżdżając torowiska też nie odczuwam tego jakoś nadzwyczaj, że mam twardy zawias.
Ogólnie to te bolce na górze do regulacji nie przylegają do tłoczyska tylko delikatnie jakby wychodzą i jak chce się regulować to trzepa przycisnąć je do tłoczyska i kręcić.
Jest to normalne czy coś jest uszkodzone?

spychu
23-07-14, 21:13
Możliwe jest to, że wydaje mi się tak tylko dlatego, że po prostu, pomimo, że jest twardo, że dobrze wybiera nierówności ten zawias nie pinponguje i stąd wrażenie, że nie jest taki mega beton?
dokladnie tak wybieranie MTSa to smiec przy wybieraniu Koni Sporta. Koni Sport nawet na max twardo wybiera nierownosci milion razy lepiej niz MTS a w zakretach nie przechyla sie wcale w porownaniu do MTSa :)

O to wlasnie chodzi w dobrym zawiasie i dlatego Koni swoje kosztuje i nie mozna kupic 4 nowek za 800zl :D

muzg
24-07-14, 14:58
Po dwóch dniach testów stwierdzam, że jednak jest coś chyba nie tak z tymi amorami.
Mam skręcone na maks twardo, a niema betonu, dzisiaj przy pełnym skręcie i nie tak dużej prędkości przytarło koło.
Ogólnie twardziej niż na mtsie ale dalej nie wystarczająco, mam wrażenie, że ten zawias na aktualnej twardości powinien być na tym najmiększym ustawieniu lub pośrednim, a jest na najtwardszym.
Takie info dostałem od gościa od którego to kupowałem http://zapodaj.net/00deb6e25778d.jpg.html

Możliwe jest, że przy takiej sprawności tak mocno mógłby zmięknąć ten zawias?
Albo może to wina tych dzyndzli na górze amortyzatora, że jednak nie dolegają do końca tylko je wypycha.

Ogólnie gdzie takie amortyzatory się regeneruje i ile to poprawi ich sprawność.
Zapłaciłem 1000zl za nie i nie chciałbym jednak, żeby całkiem przepadły tylko ewentualnie to uratować jeszcze.
Widziałem też kiedyś, że jest coś takiego jak zestaw naprawczy właśnie tych bolców do regulacji...może tu wina leży.

Na dolnych frezach i H&R -35mm jednak jest za miękko.

And84
24-07-14, 17:33
Miałem w EG koni sporty przez parę lat i też kupiłem używane i powiem Ci że po skręceniu na max twardo było naprawdę twardo ,amory miały już najechane w uj km i bdb tłumiły nigdy nie dobiłem na nich sprawność pod koniec taka jak u Ciebie ok. 80 % przód i tył
Teraz w EK mam sportowe Bilsteina + sprężyny progresywne TenzoR ( twardsze od H&R ) i powiem tak fakt jest twardo ale np. na kostce czy pomuldowanym / dziurawym asfalcie można szybko jechać i zawias wybiera bardzo dobrze koła " nie lecą w powietrzu " i w tym momencie nie czuć tej twardości .

muzg
25-07-14, 15:17
Załóżmy, że oddam do regeneracji te amory...to czy odzyskam wtedy na 100% ich twardość?
Albo może wystarczy naprawić te zaworki od regulacji? Mogły by mieć wpływ na twardość amora jakby były uszkodzone?
Regulacja działa, czuć to, ale nie jest to jakaś mega różnica między miękkim ustawieniem a twardym.
Bo moim zdaniem jest chyba z nimi coś nie tak, jest po prostu za miękko.

Orientuje się ktoś ile by mogła wynieść regeneracja? Chodzi o to, że jak dałem 1000zl za nie i jakby za każdy amor zapłacić choćby po 200zl to już by wyszło na to, ze mogłem kupić od razu nowe.

Gorliś
25-07-14, 17:40
Musisz zdawac sobie sprawe z tego ze w koni sport regulacje masz tylko odbicia, a nie kompresji (sciskania).
Jak ustawisz maxa, to w pewnych warunkach (nierownosci jedna za druga) moze sie zdarzyc ze amortyzator nie zdarzy sie do konca "wyciagnac" i z kazda nierownoscia bedzie schodzil coraz nizej az dobije.

muzg
25-07-14, 18:48
A nie jest tak, że właśnie na twardym ustawieniu szybciej odbija? Czyli mniejsza szansa dobicia jak amor się mniej ugina niż na miękkim.
w każdym razie bardziej interesują mnie informacje jak zrobić, żeby było faktycznie tak twardo jak to piszą ludzie, że jest na koni bo Ja tego w ogóle nie czuję, żeby tak było w moim przypadku.
H&R sprężyny kupione w grupowcu w tamtym roku, także niema szans, żeby było coś z nimi nie tak.

And84
25-07-14, 19:05
Orientuje się ktoś ile by mogła wynieść regeneracja? Chodzi o to, że jak dałem 1000zl za nie i jakby za każdy amor zapłacić choćby po 200zl to już by wyszło na to, ze mogłem kupić od razu nowe.
Nie wiem czy gdzieś regenerują te koni ale jeśli tak to taniej jak te 200 zł za szt. raczej nie będzie . Wiem że taki jest koszt podstawowy za bila w zerkopolu.

muzg
25-07-14, 20:05
A może być tak, że właśnie przez te zaworki, że nie przylegają do końca (chociaż chyba nie leje przez nie), że to negatywnie działa na nastawy?

Jeszcze coś takiego mnie zastanawia czy nie kupiłem czasem dobitych amorów

Hej, odgrzewam kotletu w imieniu kumpla. Kupowal Koni Sporty i zakladal do VII gena sedana (ES1?) w marcu tego roku. Troche na nim pojezdzil i zrobily sie dziwnie miekkie. Odeslal w ramach gwarancji i odpowiedziano mu (nie wiem czy dystrybutor czy centrala czy kto) odpowiedziano, że amortyzatory dobiły, wiec jakiestam kopulki sie pouszkadzaly, ale nie jest to objete gwarancja.

muzg
01-08-14, 00:28
Pojechałem sprawdzić te amory na stację i powiedzieli mi, że są ok.
To Ja na to "to dlaczego takie miękkie", a oni stwierdzili, że są bardzo sztywne.
Nie wiem, czy Ja tego nie odczuwam czy o co chodzi bo na sprężynie H&R i Koni skręconym na max twardo mam wrażenie, że to zawieszenie jest dosyć komfortowe, a nawet za bardzo.
Jednak nie wydaje mi się, żeby było to w porządku. Felgi mam 15' 6,5J ET38 na oponach Advan Neova ad08 195/50/r15 na dolnych frezach (obniżenie około -65mm przód -60mm tył).
na pełnych skrętach i to wcale nie na jakiś kosmicznych prędkościach trą mi opony po nadkolach, a w 2 osoby to jeszcze łatwiej o to zjawisko.
Nie powinny te amory być na tyle twarde, żeby się takie rzeczy nie działy?
Wiem, że ludzie po torach jeździli na tym setupie nawet na ET37 i było ok.
Jest możliwość, że te opony mogły by być szersze niż to jest pisane? Opony pompuję tak jak zrobił to wulkanizator czyli 2.40bar.

rav7
12-04-15, 10:19
Odkopuje temat zeby nie zakladac nowego, juz naczytałem sie ze sprezyny tego typu http://tuningshop24.pl/sprezyny-regulowane-coilover-honda-civic-88-00-p-2153.html to smietnik bo jest taczka itd. ale jednak mnie kusza przez wzglad na cene, jak bedzie tragedia to nie duza strata :) ale mam troche inne pytanie, a dokładniej czy one podejda do 7gena? Civic EM2, w opisie jest ze do 2000r pasuja ale, czy w 7 genie ten amor jest grubszy? Bo to chyba zalezy tylko od tego zeby ten pierscien z gwintem naszedł na lage, prawda? :D

And84
13-04-15, 11:43
Nie będą pasować , zwłaszcza z przodu :)

rav7
13-04-15, 17:35
no i wyjasnione :)

monia19
16-02-16, 22:24
Witam
mam pytanko kupilam honde na szerokiej stali opony 16" ladnie na gebie jest.Ale co sie okazalo sa obciete sprezyny
Moje pytanie jak na seryjne amortyzatory zaloze coilvers to tez bedzie tak nisko czy bedzie stalo jak koza

!markos
18-02-16, 09:07
Jak nie będzie wystarczająco nisko, to utniesz, żadna róznica, bo i tak nie da się tym normalnie i bezpiecznie jechać. Słowem - będzie takie samo gówno jak masz teraz.