Zobacz pełną wersję : walek z d16z6 do d15z6
witam wszystkich robil ktos takie cudo jak w temacie ? daje to cos ?? bedzie lepiej gorzej co sie ogolnie bedzie dzialo >????????? bo mam d16z6 z pukajaca panewka w zasiegu reki i mi chodzi po glowie zmiana walka i klawiatury do mojego d15
jescze jedno da mi cos kolektor 4,2,1 ?ten seryjny z z6 ?? jesli tak to co da a co zabierze wiadomo cos kosztem czegos
MarianoItaliano
04-12-11, 14:52
Taki myk z wałkiem i klawiaturą zrobił. Masz wtedy pełnego VTECa. Daje to podobno coś. Kolega Krawiec87 robił to u siebie. Jego się pytaj. A tak BTW to już są tematy o tym i wystarczy poszukać ;)
Tak robiłem i zrobiłem prawie wsio w silniku:) U mnie w gole był mix:) mam EJ2 i wsadzili tam silnik D15z6 wszystko na p06 latało na obd1:) teraz jest ogarnięte:) Wsadzony wałek klawiatura ssący od D16z6 wtryski tez, jutro będzie zakładany kolektor 4-2-1 rurowy z RacingFactory i komputer P28 (on Niutona zmodowany) musowo albo P06 przerobiony i u ciebie przejście na OBD1 dojdzie mnie to ominęło bo mam serie wiązkę taka:) Vtec działa ślicznie mod jest tani w porównaniu z B7->z6 :) i D15z6 ma fajna kompresje i 150-160 KM jest do ugrania :)
Zapomniałem i jeśli nie masz lambdy 4 żyłowej to musisz się w owa zaopatrzyć albo wyłącza się podgrzewanie sondy w kompie:P z wtryskami od D16z6 był problem chyba na obd2 z wtyczkami ale od B18c4 pasują bez rzeźby. u mnie z tym był plus ze kabelkologie miałem zrobiona i wiązkę serie obd1. Ew skrobnij PW do kazik2_h9w3 on ogarniał D15z6 w 6 genie od A do Z u mnie to troszkę inaczej wyglądało:) mogłem coś pominąć.
Musisz mieć żeby to chodziło:
-wałek
-klawiatura
-ECU P28 najlepiej
-przejściówkę na OBD1
-Sonda Lambda
Tutaj temat główny:
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?102703-Wymiana-wa%B3ka-i-klawiatury-w-D15Z6-na-D16Z6
A tu filmik jak mi lata po takiej zmianie:
http://www.youtube.com/watch?v=wYP9cn3VMlA&feature=channel_video_title
kazik2_h9w3
04-12-11, 20:22
A tu filmik jak mi lata po takiej zmianie:
http://www.youtube.com/watch?v=wYP9c...el_video_title
Zapomniałeś dodać że to jest w budzie sedana a ona waży już trochę w HB będzie zdecydowanie lepiej
A przejściówkę można zrobić samemu używając kostek od OBD1 z kawałkami przewodów ale to już jest trochę roboty
przejsciowek i wiazek to sie nie boje robilem juz z 10;D tylko tak mysle kompa od d16y8 zalatwic jesli juz tylko nie wiem czy to ma obd2b bo u mnie takie jest sond mam chyba z 5 to tez nie problem a jescze jestem ciekawy co by bylo jakby v tec vlaczal sie przy 3tys bo teraz tak mam ;D tylko nie wiem czy go nie zamuli jak sie za szybko wlaczy
kazik2_h9w3
04-12-11, 21:59
Im wyżej go ustawisz tym będzie bardziej odczuwalny Vitek a najlepiej autko wystroić po wystrojeniu lepiej będzie jechać w stosunku do seryjnej mapy z D16Z6
Zapomniałeś dodać że to jest w budzie sedana a ona waży już trochę w HB będzie zdecydowanie lepiej
A przejściówkę można zrobić samemu używając kostek od OBD1 z kawałkami przewodów ale to już jest trochę roboty
W opisie na początku filmiku jest nadwozie i waga ;)
...a jescze jestem ciekawy co by bylo jakby v tec vlaczal sie przy 3tys bo teraz tak mam ;D tylko nie wiem czy go nie zamuli jak sie za szybko wlaczy
Oczywiście że nie będzie jechać, vtec nie działa w taki sposób że wcześniej się załączając autko zacznie lepiej jechać, przeciwnie, powiem Ci tylko tyle, mam teraz ustawionego na 5000rpm i autko po załączeniu vteca łapie lekkiego doła, kiedy na mapce przesuniemy na 5300rpm już jest płynnie, dodam że serynie na wałku z d16y8 vtec włączy się przy 5500, jak widać nie bez przyczyny takie wartości...nikt nie robił na złość żeby później się załączył ;) Zwyczajnie niżej nie spełnia swoich funkcji :)
a taki problem powstal u krawca po montazu walka ze zaplonu niedalo rady ustawic, bo gdy aparat do konca ustawiony to brakowalo skali tzn za malo bylo wiec tw szlice trzeba bylo przedluzyc i dopiero ustawiac :/
kazik2_h9w3
05-12-11, 06:16
W opisie na początku filmiku jest nadwozie i waga
Niedopatrzenie :o
oj trzeba było szlice powiększać :) potem jeszcze je rozpiłowałem i chyba jeszcze ciutke brakuje :P Vitka tez mam na 5 kola ustawionego myślałem żeby go przesunąć na 4-4,5 ale skoro to nie bangla tak ze wcześniejsze włączenie daje lepszy efekt to szkoda...dla mnie 5k obr to juz dużo bo vtec działa chwilkę ;( i po zmianie biegu obroty tyćke wypadają po za 5k ... a chcialbym żeby cały czas utrzymywać obroty na vtec ...
jescze jestem ciekawy co by bylo jakby v tec vlaczal sie przy 3tys bo teraz tak mam ;D
Kochany Vtec econ przy 3 tys obr wlacza ci 16 zaworów a nie zmienia geometrie rozrządu ;) inna bajka:) jak miałem D15z6 seryjne to Vteca na krotko pod zapłon podłączyłem i po przekręceniu kluczyka auto śmigało na 16 zaworach :) na krotka metę dobre a zrobiłem tak ponieważ silnik miałem na obd1 i vtec wcale nie był podłączony a co za tym idzie non stop 12V i mieszanka z P06 od B7 :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.