PDA

Zobacz pełną wersję : Zawieszenia sportowe



costar
01-12-11, 09:14
postanowiłem założyć ten wątek ponieważ nic ciekawego nie znalazłem jeszcze w tym temacie. Myślę nad nowym zawiasem z racji tego że choć seria jest bardzo fajna to całe życie i w każdym aucie miałem już gwint i jakoś nie mogę się do serii przystosować zatem prośba do użytkowników którzy mają zmodzone zawiasy niech napiszą jaki i jak się na tym lata ,znam doskonale KW, Bilsteina bo takie miałem ale nie wiem jak zachowują się w civicu więc czekam na wasze opinie ,z góry dzięki. :cool:

OSCAR
02-12-11, 07:46
czesc,

Moj cif przyjechal od fugla wlasnie na zoltych springach KW, fajnie to wygladalo, nawet nie bylo za nisko, spokojnie dalo rade przejezdzac przez spiacych policmajstrow, ale po tygodniu jazdy z rodzina i malym dzieckiem postanowilem powrocic do serii.
Mimo wszystko bylo dla mnie za twardo i za sztywno jak na auto rodzinne, na autostradzie zawieszenie spisywalo sie wysmienicie, ale przejazd przez wieksze (bardziej dziurawe) miasto to juz nie bylo wesolo.

Hoze
06-12-11, 21:08
Gwinta chyba nikt nie zakładał jeszcze, ale już kilka osób miało sportowe zawiechy. Szczerze, to zastanowiłbym się nad ciekawym (trochę hardcorowym) rozwiązaniem, a mianowicie SWAPEM zawiechy z FN2. Nie wiem, czy jest niższe, ale na pewno dużo twardsze i sztywniejsze:)

costar
07-12-11, 08:37
Ja miałem kupić giwnt ale nie ma to sensu jeśli autem i tak smigan tylko po mieście ustawienie zrobię raz i potem zostaje nie wykorzystany szkoda kasy, wrzuce spręzeyny -30 i porządnego bilsteina:)

Ordi
08-12-11, 22:10
ewentualnie KONI Sport - możliwość regulowania twardości + sprężyny H&R (dość twarde :) ) lub Eibach (podobno miękkie jak seria ale obniżają -30)

kvas
09-12-11, 00:02
Gleba jest *****ista, ale jak z tym jeździć po naszych hu@#$%wych drogach? Nawet policjanty się trafiają takie czubate. Nie szkoda wam fur?

Ordi
09-12-11, 09:53
Ja mam sprężyny H&R (-30mm) - jest nisko ale spokojnie da się jeździć! Niżej napewno nie ma co na Polskie drogi... A jeżdżę dużo bo 30tys km rocznie :)
Na ulicy jeszcze ani razu nie zahaczyłem podwoziem. Ze śpiącymi policjantami też nie mam problemów. Najgorzej jest z krawężnikami - ale na to też jest metoda :D

przezar
09-12-11, 12:04
no właśnie, rozważam od jakiegoś czasu zamianę sprężyn seryjnych na akcesoryjne i na myśl przychodzi mi właśnie marka Eibach. Jeżdżę Civic Type S + więc jak wiem seryjnie mam już lekko utwardzone chyba zawieszenie. Nie chcę dodatkowo utwardzać, lecz z chęcią delikatnie bym obniżył. Koledzy, co sądzicie o tej marce? Może macie inne sugestie? O ile najlepiej obniżać auto, by na polskich drogach nie dorobić się kosztowynych napraw. Piszecie o -30mm, ale to jest fakt?

costar
09-12-11, 13:19
-30 to niewiele tzn hmm zależy kto co lubi;)
http://img15.imageshack.us/img15/3889/obrza6042.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/15/obrza6042.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

to moje poprzednie auto, gleba masz ile było w gwincie- doejchalem na tor do niemiec i nic nie urwałem:)) po wawie da sie latać ale wybrać sie na ostrej glebie w Polske to nie lada wyzwanie...:))

przezar
09-12-11, 13:38
no patrzę na Twoje auto i zastanawiam się "minus ile" masz te sprężyny zamontowane?

Ordi
09-12-11, 14:04
zobacz mój temat - ja mam H&R -30mm i jest ok - a jeżdżę dość dużo po Polsce. Niby 3cm to nie dużo, ale jak ostatnio zaparkowałem koło takiego samego civica w serii to różnica w wyglądzie (wysokości) była kolosalna :) Tyle, że H&R są twarde. Załóż Eibachy -30mm i będziesz zadowolony

Alix
09-12-11, 15:49
no patrzę na Twoje auto i zastanawiam się "minus ile" masz te sprężyny zamontowane?

To jest gwint więc regulacja płynna pewnie nie tak łatwo powiedzieć :P Ja miałem w Civicu ED7 -60mm co przy nieco odstającym akcesoryjnym tłumiku dawało prześwit między nim a asfaltem rzędu 4cm i też trochę jeździłem :P Ale w końcu podniosłem do jakichś -30 bo rzeczywiście leżący policjanci wywoływali zgrzyty.

Ja też jak bym zakładał to tylko Eibachy żeby taczki z i tak dość twardego auta nie robić. Przy czym Eibachy są bodajże -25mm do FK2 przynajmniej, ale do 3D chyba to samo.

PS Ordi jaka ta metoda na krawężniki???

Ordi
09-12-11, 18:07
jak chcę wjechać na krawężnik to podjeżdżam najpierw równolegle do krawężnika w miarę blisko niego. Następnie max skręt kół w stronę krawężnika i wjeżdżam na legalu - bo nacieram na krawężnik odrazu przednim kołem a nie zderzakiem :) A na baardzo wysokie śpiące policjanty najeżdżam na ukos - wtedy też spokojnie przejeżdżam :)

Echuu
09-12-11, 22:00
mam dziwne wrażenie że fabryczne zawieszenie w cifie jest wystarczająco sztywne przy alu 17"

TeeS1975
10-12-11, 03:19
Nie jest takie sztywne, spróbuj zrobić coś ala test łosia, przechyla się jak łódka :p

Alix
10-12-11, 07:54
Nie jest takie sztywne, spróbuj zrobić coś ala test łosia, przechyla się jak łódka :p

Dokładnie. I jest niestety dość niebezpieczne jak podbije mu tył, odbija się niekontrolowanie jak piłeczka - gdyby miał zawias typu Eibach + Bilstein B8 myślę że tak by się nie działo bo szybciej by łapał zamiast się bujać.

P.S.
A jak Wam się sprawdza taki obniżony / twardszy zawias w warunkach zimowych? Pomijam wysokość auta bo sam już się 2 razy zawiesiłem na brzuchu na seryjnym ;), ale trakcja, skręcanie itp. - czy jest jakoś odczuwalnie gorzej?