Zobacz pełną wersję : Zawieszenia sportowe
postanowiłem założyć ten wątek ponieważ nic ciekawego nie znalazłem jeszcze w tym temacie. Myślę nad nowym zawiasem z racji tego że choć seria jest bardzo fajna to całe życie i w każdym aucie miałem już gwint i jakoś nie mogę się do serii przystosować zatem prośba do użytkowników którzy mają zmodzone zawiasy niech napiszą jaki i jak się na tym lata ,znam doskonale KW, Bilsteina bo takie miałem ale nie wiem jak zachowują się w civicu więc czekam na wasze opinie ,z góry dzięki. :cool:
czesc,
Moj cif przyjechal od fugla wlasnie na zoltych springach KW, fajnie to wygladalo, nawet nie bylo za nisko, spokojnie dalo rade przejezdzac przez spiacych policmajstrow, ale po tygodniu jazdy z rodzina i malym dzieckiem postanowilem powrocic do serii.
Mimo wszystko bylo dla mnie za twardo i za sztywno jak na auto rodzinne, na autostradzie zawieszenie spisywalo sie wysmienicie, ale przejazd przez wieksze (bardziej dziurawe) miasto to juz nie bylo wesolo.
Gwinta chyba nikt nie zakładał jeszcze, ale już kilka osób miało sportowe zawiechy. Szczerze, to zastanowiłbym się nad ciekawym (trochę hardcorowym) rozwiązaniem, a mianowicie SWAPEM zawiechy z FN2. Nie wiem, czy jest niższe, ale na pewno dużo twardsze i sztywniejsze:)
Ja miałem kupić giwnt ale nie ma to sensu jeśli autem i tak smigan tylko po mieście ustawienie zrobię raz i potem zostaje nie wykorzystany szkoda kasy, wrzuce spręzeyny -30 i porządnego bilsteina:)
ewentualnie KONI Sport - możliwość regulowania twardości + sprężyny H&R (dość twarde :) ) lub Eibach (podobno miękkie jak seria ale obniżają -30)
Gleba jest *****ista, ale jak z tym jeździć po naszych hu@#$%wych drogach? Nawet policjanty się trafiają takie czubate. Nie szkoda wam fur?
Ja mam sprężyny H&R (-30mm) - jest nisko ale spokojnie da się jeździć! Niżej napewno nie ma co na Polskie drogi... A jeżdżę dużo bo 30tys km rocznie :)
Na ulicy jeszcze ani razu nie zahaczyłem podwoziem. Ze śpiącymi policjantami też nie mam problemów. Najgorzej jest z krawężnikami - ale na to też jest metoda :D
no właśnie, rozważam od jakiegoś czasu zamianę sprężyn seryjnych na akcesoryjne i na myśl przychodzi mi właśnie marka Eibach. Jeżdżę Civic Type S + więc jak wiem seryjnie mam już lekko utwardzone chyba zawieszenie. Nie chcę dodatkowo utwardzać, lecz z chęcią delikatnie bym obniżył. Koledzy, co sądzicie o tej marce? Może macie inne sugestie? O ile najlepiej obniżać auto, by na polskich drogach nie dorobić się kosztowynych napraw. Piszecie o -30mm, ale to jest fakt?
-30 to niewiele tzn hmm zależy kto co lubi;)
http://img15.imageshack.us/img15/3889/obrza6042.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/15/obrza6042.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
to moje poprzednie auto, gleba masz ile było w gwincie- doejchalem na tor do niemiec i nic nie urwałem:)) po wawie da sie latać ale wybrać sie na ostrej glebie w Polske to nie lada wyzwanie...:))
no patrzę na Twoje auto i zastanawiam się "minus ile" masz te sprężyny zamontowane?
zobacz mój temat - ja mam H&R -30mm i jest ok - a jeżdżę dość dużo po Polsce. Niby 3cm to nie dużo, ale jak ostatnio zaparkowałem koło takiego samego civica w serii to różnica w wyglądzie (wysokości) była kolosalna :) Tyle, że H&R są twarde. Załóż Eibachy -30mm i będziesz zadowolony
no patrzę na Twoje auto i zastanawiam się "minus ile" masz te sprężyny zamontowane?
To jest gwint więc regulacja płynna pewnie nie tak łatwo powiedzieć :P Ja miałem w Civicu ED7 -60mm co przy nieco odstającym akcesoryjnym tłumiku dawało prześwit między nim a asfaltem rzędu 4cm i też trochę jeździłem :P Ale w końcu podniosłem do jakichś -30 bo rzeczywiście leżący policjanci wywoływali zgrzyty.
Ja też jak bym zakładał to tylko Eibachy żeby taczki z i tak dość twardego auta nie robić. Przy czym Eibachy są bodajże -25mm do FK2 przynajmniej, ale do 3D chyba to samo.
PS Ordi jaka ta metoda na krawężniki???
jak chcę wjechać na krawężnik to podjeżdżam najpierw równolegle do krawężnika w miarę blisko niego. Następnie max skręt kół w stronę krawężnika i wjeżdżam na legalu - bo nacieram na krawężnik odrazu przednim kołem a nie zderzakiem :) A na baardzo wysokie śpiące policjanty najeżdżam na ukos - wtedy też spokojnie przejeżdżam :)
mam dziwne wrażenie że fabryczne zawieszenie w cifie jest wystarczająco sztywne przy alu 17"
Nie jest takie sztywne, spróbuj zrobić coś ala test łosia, przechyla się jak łódka :p
Nie jest takie sztywne, spróbuj zrobić coś ala test łosia, przechyla się jak łódka :p
Dokładnie. I jest niestety dość niebezpieczne jak podbije mu tył, odbija się niekontrolowanie jak piłeczka - gdyby miał zawias typu Eibach + Bilstein B8 myślę że tak by się nie działo bo szybciej by łapał zamiast się bujać.
P.S.
A jak Wam się sprawdza taki obniżony / twardszy zawias w warunkach zimowych? Pomijam wysokość auta bo sam już się 2 razy zawiesiłem na brzuchu na seryjnym ;), ale trakcja, skręcanie itp. - czy jest jakoś odczuwalnie gorzej?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.