PDA

Zobacz pełną wersję : D16Y7 podniesienie mocy



maxel
30-11-11, 22:32
Witam.

Zastanawiam się nad pokompletowaniem gratów do d16y7, żeby trochę więcej mocy wypluło,ale bez minime bo to za duże koszta raczej, w planach mam zrobić dolot z doprowadzeniem zimnego powietrza do stożka ze zderzaka+osłona stożka, kolektor 4-2-1, układ wydechowy 2,2"(będzie ok?).

Co jeszcze mógłbym zrobić żeby podnieść moc? Po tym wszystkim może strojenie by coś dało?

Proszę o propozycje.

Pozdrawiam.

Szuman
01-12-11, 18:24
ze strojeniem tego może być ciężko bo to obd2b. IMO dłubanie w d16y7 do sztuka dla sztuki i nie ma najmniejszego sensu jeśli nie zamierzasz robić minime. na wydech i dolot wywalisz trochę siana i ugrasz kilka koni a może i nie. ten silnik to porażka do dłubania

Saiti
01-12-11, 18:34
A ja bym jednak powiedział inaczej. Zrób wydech na dwa cale poczynając od kolektora 4-2-1, załóż ssący od D16Y8, doprowadź CAI i poczuj w końcu wiatr we włosach przy otwartym szyberdachu na tym silniku - autopsja :)

Starstruck
01-12-11, 18:35
Bez przesady, taki zły nie jest :). Fakt, najsensowniejsze jest mini me, ale to jest duży koszt, bo bez remontu dołu i tak naprawdę głowicy, nie ma co podchodzić do tematu (nie jeden obrócił panewkę). Ja mam Y7, przyszłościowo (jeśli nie kupię już auta z B serią) chcę swapować na B18, a teraz powiem ci co jest sensownie zrobić i w jakich to kosztach idzie (na moim przykładzie): kompletny ssak D15B7 (65 zł) + kompletny dolot B7 z wkładką K&N (150 zł) + air duct w zderzak (10 zł) + alurura łącząca air duct z puszką (18 zł); wydech: 4-2-1 z D16W4 (150 zł) + tłumik środkowy z rovera 420D 2,25" (100 zł) + środkowy proex powiększony (170 zł) + końcowy proex komorowy (270 zł). Tak wygląda mój planowany setup (większość gratów już mam). Wychodzi 933 zł a do tego jeszcze doliczyć trzeba poskładanie tego do kupy: pospawanie wydechu 200 zł + montaż ssaka 100 zł + jakieś uszczelki niech będzie 150 zł. Prawie 1400 zł na których ugra się ok. 25 KM :).

Szuman
01-12-11, 18:37
czarno widzę te ~25KM ale jak kolega chce się bawić to link do jednego z sensowych modów w y7 ->http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?1582-Wymiana-kolektora-dolotowego-w-silnikach-serii-D

Saiti
01-12-11, 18:38
Ssak B7 ma mniejsze kanały od ssaka Y7 z tego co wiem.

Starstruck
01-12-11, 18:41
Nawet jak dojdzie 10 KM, 15 czy 100 - nieważne. Ważne, żeby odczuwalnie lepiej się auto zbierało i było bardziej elastyczne.


Ssak B7 ma mniejsze kanały od ssaka Y7 z tego co wiem.

Ale ma "bańkę" i poziomą przepustnicę! :D Hehehe.

Szuman
01-12-11, 18:43
Ssak B7 ma mniejsze kanały od ssaka Y7 z tego co wiem.
zawsze można założyć z z6

z żeby polepszyć elastyczność można odelżyć zamach i złożyć hybrydową skrzynie. i może kiedyś przy swapie na np z6 są już fajne fanty

maxel
01-12-11, 19:28
Hmm, zmiana ssącego daje aż taką poprawę?
Ogólnie mam gaz i do puszki od filtra mam doprowadzony mixer chyba, pewnie by trzeba było jakieś przeróbki robić.

Saiti
01-12-11, 20:27
zawsze można założyć z z6

Niech ktoś zmierzy kolektor w D15Z6 w końcu.

lugi666
02-12-11, 00:07
Jestem żywym przykładem że można zrobić coś z niczego:D moje d16y7 bez minime wypluło 135KM na VTG. Było troche roboty ale to już jest ingerencja w głowicę. Z własnego doświadczenia wiem że najlepszą modyfikacją była skrzynia. FD 4.4 z lekkim zamachem patrząc z perspektywy ceny jest słuszną decyzją.

Starstruck
02-12-11, 00:15
Niech ktoś zmierzy kolektor w D15Z6 w końcu.

Podobno kanały identyczne jak w Y2, a pucha jak w Y8. Praktycznie to samo co Y8, a 2x tańszy.

Yotomeczek86
02-12-11, 01:08
Nie robiłbym minime przez przykład Saitiego. Silnik wytwarza za małe ciśnienie oleju i panewki siadają przy czapce Z6 - nie mówię że wszystkim padnie ale ryzyko jakieś jest. Wolałbym jednak swap na Y8 lub jakieś B. A bez minime, to jedynie dolot + wydech oraz ssacy od Y8. No i turbo lub kompresor :D Ale to już jak kto woli :p

sebas_g
02-12-11, 03:16
ale głupoty... skoro blok y7 jest taki sam jak y8 to co ma głowica od vteca do tego że panewke komuś obróciło?

Wenega
02-12-11, 09:24
Bez przesady, taki zły nie jest :). Fakt, najsensowniejsze jest mini me, ale to jest duży koszt, bo bez remontu dołu i tak naprawdę głowicy, nie ma co podchodzić do tematu (nie jeden obrócił panewkę). Ja mam Y7, przyszłościowo (jeśli nie kupię już auta z B serią) chcę swapować na B18, a teraz powiem ci co jest sensownie zrobić i w jakich to kosztach idzie (na moim przykładzie): kompletny ssak D15B7 (65 zł) + kompletny dolot B7 z wkładką K&N (150 zł) + air duct w zderzak (10 zł) + alurura łącząca air duct z puszką (18 zł); wydech: 4-2-1 z D16W4 (150 zł) + tłumik środkowy z rovera 420D 2,25" (100 zł) + środkowy proex powiększony (170 zł) + końcowy proex komorowy (270 zł). Tak wygląda mój planowany setup (większość gratów już mam). Wychodzi 933 zł a do tego jeszcze doliczyć trzeba poskładanie tego do kupy: pospawanie wydechu 200 zł + montaż ssaka 100 zł + jakieś uszczelki niech będzie 150 zł. Prawie 1400 zł na których ugra się ok. 25 KM :).


na tym cięzko będzie te 25km ugrać.. ja na podobnym zabiegu, tylku rura dolotu zamiast z B7 to z B16A2 i kolektor wydechowy ebaj, reszta tak jak piszesz, ugrałem w D16A9 10km...

Yotomeczek86
02-12-11, 13:37
ale głupoty... skoro blok y7 jest taki sam jak y8 to co ma głowica od vteca do tego że panewke komuś obróciło?

Taak Saiti i wiele osób którym po mini me się panewka obróciła to zbieg okoliczności a silniki szrotami były.... Zresztą nie będę dyskutował z Tobą na ten temat bo po co.

maxel
02-12-11, 17:10
Ja akurat mam Y7 zadbane, oleju nie żłopie nic właściwie, chyba że jeżdżę na wysokich obrotach to potrafi wtedy wziąć setkę czasem trochę więcej na 1000km, a tak jak normalnie jeżdżę to nie pije ani nie kopci, także myślę że szkoda by było robić swapa na coś co może nie byłoby w tak dobrym stanie jak ten mój.
@lugi666, robiłeś też strojenie?

Kriss91
02-12-11, 17:40
Jeśli chcesz bawić się przy obecnym silniku to tak jak zostało już wspomniane: dolot z innym kolektorem, kol. wydechowy 4-2-1, krótsza skrzynia (ewentualnie odchudzić zamach), i reszta układu wydechowego. Rzeźbienie czegoś więcej na tym silniku jest nieopłacalne, chyba że masz części za pół darmo.

maxel
02-12-11, 17:45
nie nie, raczej wszystko tak rozsądnie, nie chcę przesadzić z wydawaniem kasy, tymbardziej że za 2-3 latka planuje się przesiąć na jakieś rwd (np. IS200), także aż takiego wkładu nie chcę robić :D

Starstruck
02-12-11, 18:39
A może nie tyle części za pół-darmo, a sam będziesz ogarniał. Wg mnie przy robieniu minie me i tak warto rzucić okiem na stan panewek.

maxel
02-12-11, 19:58
Wszystko sam przy pomocy szwagra(a właściwie przy udostępnieniu przez niego garażu) :D
Ktoś wie może jak rozwiązać sprawę mixera do d16y8? bo obecnie mam wpuszczony w puszkę od filtra powietrza, a nie wiem jakby to zrobić na ssącym y8
Może ktoś ma instalkę drugiej generacji w y8/z6 z blosem?

jasiek09
02-12-11, 20:03
Wszystko sam przy pomocy szwagra(a właściwie przy udostępnieniu przez niego garażu)
Ktoś wie może jak rozwiązać sprawę mixera do d16y8? bo obecnie mam wpuszczony w puszkę od filtra powietrza, a nie wiem jakby to zrobić na ssącym y8Możesz spróbować go wpasować w rurę dolotu.

Może ktoś ma instalkę drugiej generacji w y8/z6 z blosem?
Jeśli chcesz mieć blos w II gen gazu to robisz z II gen Igen.

maxel
02-12-11, 20:12
Możesz spróbować go wpasować w rurę dolotu.

Jeśli chcesz mieć blos w II gen gazu to robisz z II gen Igen.

Obecnie mam tak w Y7 zrobione, z instalacji jestem zadowolony bo pali mi 8,5/100 lpg w mieście, ale przy oszczędnej jeździe, normalnie to tak koło dyszki. Czyli jak w rurę wstawię to powinno być ok. No dobra, to czas powoli pokompletować graty :)

lugi666
03-12-11, 12:36
maxel, jeszcze nic nie stroiłem, a wtryski siedzą od d14

TomK
19-12-11, 19:14
Maxel pierwszym i najlepszym modem będzie wywalenie instalacji która na pewno zamula Ci silnik :)

Ja u siebie mam wsadzony ssący od Z6 - short ram z doprowadzonym zimnym powietrzem z nadkola (chwilowo brakuje zabudowy stożka), wydechowy 4-2-1 z 6 + reszta wydechu pełen przelot - różnice w przyśpieszeniu są ale łba nie urywa :(