Zobacz pełną wersję : D16Y7 podniesienie mocy
Witam.
Zastanawiam się nad pokompletowaniem gratów do d16y7, żeby trochę więcej mocy wypluło,ale bez minime bo to za duże koszta raczej, w planach mam zrobić dolot z doprowadzeniem zimnego powietrza do stożka ze zderzaka+osłona stożka, kolektor 4-2-1, układ wydechowy 2,2"(będzie ok?).
Co jeszcze mógłbym zrobić żeby podnieść moc? Po tym wszystkim może strojenie by coś dało?
Proszę o propozycje.
Pozdrawiam.
ze strojeniem tego może być ciężko bo to obd2b. IMO dłubanie w d16y7 do sztuka dla sztuki i nie ma najmniejszego sensu jeśli nie zamierzasz robić minime. na wydech i dolot wywalisz trochę siana i ugrasz kilka koni a może i nie. ten silnik to porażka do dłubania
A ja bym jednak powiedział inaczej. Zrób wydech na dwa cale poczynając od kolektora 4-2-1, załóż ssący od D16Y8, doprowadź CAI i poczuj w końcu wiatr we włosach przy otwartym szyberdachu na tym silniku - autopsja :)
Starstruck
01-12-11, 18:35
Bez przesady, taki zły nie jest :). Fakt, najsensowniejsze jest mini me, ale to jest duży koszt, bo bez remontu dołu i tak naprawdę głowicy, nie ma co podchodzić do tematu (nie jeden obrócił panewkę). Ja mam Y7, przyszłościowo (jeśli nie kupię już auta z B serią) chcę swapować na B18, a teraz powiem ci co jest sensownie zrobić i w jakich to kosztach idzie (na moim przykładzie): kompletny ssak D15B7 (65 zł) + kompletny dolot B7 z wkładką K&N (150 zł) + air duct w zderzak (10 zł) + alurura łącząca air duct z puszką (18 zł); wydech: 4-2-1 z D16W4 (150 zł) + tłumik środkowy z rovera 420D 2,25" (100 zł) + środkowy proex powiększony (170 zł) + końcowy proex komorowy (270 zł). Tak wygląda mój planowany setup (większość gratów już mam). Wychodzi 933 zł a do tego jeszcze doliczyć trzeba poskładanie tego do kupy: pospawanie wydechu 200 zł + montaż ssaka 100 zł + jakieś uszczelki niech będzie 150 zł. Prawie 1400 zł na których ugra się ok. 25 KM :).
czarno widzę te ~25KM ale jak kolega chce się bawić to link do jednego z sensowych modów w y7 ->http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?1582-Wymiana-kolektora-dolotowego-w-silnikach-serii-D
Ssak B7 ma mniejsze kanały od ssaka Y7 z tego co wiem.
Starstruck
01-12-11, 18:41
Nawet jak dojdzie 10 KM, 15 czy 100 - nieważne. Ważne, żeby odczuwalnie lepiej się auto zbierało i było bardziej elastyczne.
Ssak B7 ma mniejsze kanały od ssaka Y7 z tego co wiem.
Ale ma "bańkę" i poziomą przepustnicę! :D Hehehe.
Ssak B7 ma mniejsze kanały od ssaka Y7 z tego co wiem.
zawsze można założyć z z6
z żeby polepszyć elastyczność można odelżyć zamach i złożyć hybrydową skrzynie. i może kiedyś przy swapie na np z6 są już fajne fanty
Hmm, zmiana ssącego daje aż taką poprawę?
Ogólnie mam gaz i do puszki od filtra mam doprowadzony mixer chyba, pewnie by trzeba było jakieś przeróbki robić.
zawsze można założyć z z6
Niech ktoś zmierzy kolektor w D15Z6 w końcu.
Jestem żywym przykładem że można zrobić coś z niczego:D moje d16y7 bez minime wypluło 135KM na VTG. Było troche roboty ale to już jest ingerencja w głowicę. Z własnego doświadczenia wiem że najlepszą modyfikacją była skrzynia. FD 4.4 z lekkim zamachem patrząc z perspektywy ceny jest słuszną decyzją.
Starstruck
02-12-11, 00:15
Niech ktoś zmierzy kolektor w D15Z6 w końcu.
Podobno kanały identyczne jak w Y2, a pucha jak w Y8. Praktycznie to samo co Y8, a 2x tańszy.
Yotomeczek86
02-12-11, 01:08
Nie robiłbym minime przez przykład Saitiego. Silnik wytwarza za małe ciśnienie oleju i panewki siadają przy czapce Z6 - nie mówię że wszystkim padnie ale ryzyko jakieś jest. Wolałbym jednak swap na Y8 lub jakieś B. A bez minime, to jedynie dolot + wydech oraz ssacy od Y8. No i turbo lub kompresor :D Ale to już jak kto woli :p
ale głupoty... skoro blok y7 jest taki sam jak y8 to co ma głowica od vteca do tego że panewke komuś obróciło?
Bez przesady, taki zły nie jest :). Fakt, najsensowniejsze jest mini me, ale to jest duży koszt, bo bez remontu dołu i tak naprawdę głowicy, nie ma co podchodzić do tematu (nie jeden obrócił panewkę). Ja mam Y7, przyszłościowo (jeśli nie kupię już auta z B serią) chcę swapować na B18, a teraz powiem ci co jest sensownie zrobić i w jakich to kosztach idzie (na moim przykładzie): kompletny ssak D15B7 (65 zł) + kompletny dolot B7 z wkładką K&N (150 zł) + air duct w zderzak (10 zł) + alurura łącząca air duct z puszką (18 zł); wydech: 4-2-1 z D16W4 (150 zł) + tłumik środkowy z rovera 420D 2,25" (100 zł) + środkowy proex powiększony (170 zł) + końcowy proex komorowy (270 zł). Tak wygląda mój planowany setup (większość gratów już mam). Wychodzi 933 zł a do tego jeszcze doliczyć trzeba poskładanie tego do kupy: pospawanie wydechu 200 zł + montaż ssaka 100 zł + jakieś uszczelki niech będzie 150 zł. Prawie 1400 zł na których ugra się ok. 25 KM :).
na tym cięzko będzie te 25km ugrać.. ja na podobnym zabiegu, tylku rura dolotu zamiast z B7 to z B16A2 i kolektor wydechowy ebaj, reszta tak jak piszesz, ugrałem w D16A9 10km...
Yotomeczek86
02-12-11, 13:37
ale głupoty... skoro blok y7 jest taki sam jak y8 to co ma głowica od vteca do tego że panewke komuś obróciło?
Taak Saiti i wiele osób którym po mini me się panewka obróciła to zbieg okoliczności a silniki szrotami były.... Zresztą nie będę dyskutował z Tobą na ten temat bo po co.
Ja akurat mam Y7 zadbane, oleju nie żłopie nic właściwie, chyba że jeżdżę na wysokich obrotach to potrafi wtedy wziąć setkę czasem trochę więcej na 1000km, a tak jak normalnie jeżdżę to nie pije ani nie kopci, także myślę że szkoda by było robić swapa na coś co może nie byłoby w tak dobrym stanie jak ten mój.
@lugi666, robiłeś też strojenie?
Jeśli chcesz bawić się przy obecnym silniku to tak jak zostało już wspomniane: dolot z innym kolektorem, kol. wydechowy 4-2-1, krótsza skrzynia (ewentualnie odchudzić zamach), i reszta układu wydechowego. Rzeźbienie czegoś więcej na tym silniku jest nieopłacalne, chyba że masz części za pół darmo.
nie nie, raczej wszystko tak rozsądnie, nie chcę przesadzić z wydawaniem kasy, tymbardziej że za 2-3 latka planuje się przesiąć na jakieś rwd (np. IS200), także aż takiego wkładu nie chcę robić :D
Starstruck
02-12-11, 18:39
A może nie tyle części za pół-darmo, a sam będziesz ogarniał. Wg mnie przy robieniu minie me i tak warto rzucić okiem na stan panewek.
Wszystko sam przy pomocy szwagra(a właściwie przy udostępnieniu przez niego garażu) :D
Ktoś wie może jak rozwiązać sprawę mixera do d16y8? bo obecnie mam wpuszczony w puszkę od filtra powietrza, a nie wiem jakby to zrobić na ssącym y8
Może ktoś ma instalkę drugiej generacji w y8/z6 z blosem?
Wszystko sam przy pomocy szwagra(a właściwie przy udostępnieniu przez niego garażu)
Ktoś wie może jak rozwiązać sprawę mixera do d16y8? bo obecnie mam wpuszczony w puszkę od filtra powietrza, a nie wiem jakby to zrobić na ssącym y8Możesz spróbować go wpasować w rurę dolotu.
Może ktoś ma instalkę drugiej generacji w y8/z6 z blosem?
Jeśli chcesz mieć blos w II gen gazu to robisz z II gen Igen.
Możesz spróbować go wpasować w rurę dolotu.
Jeśli chcesz mieć blos w II gen gazu to robisz z II gen Igen.
Obecnie mam tak w Y7 zrobione, z instalacji jestem zadowolony bo pali mi 8,5/100 lpg w mieście, ale przy oszczędnej jeździe, normalnie to tak koło dyszki. Czyli jak w rurę wstawię to powinno być ok. No dobra, to czas powoli pokompletować graty :)
maxel, jeszcze nic nie stroiłem, a wtryski siedzą od d14
Maxel pierwszym i najlepszym modem będzie wywalenie instalacji która na pewno zamula Ci silnik :)
Ja u siebie mam wsadzony ssący od Z6 - short ram z doprowadzonym zimnym powietrzem z nadkola (chwilowo brakuje zabudowy stożka), wydechowy 4-2-1 z 6 + reszta wydechu pełen przelot - różnice w przyśpieszeniu są ale łba nie urywa :(
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.