PDA

Zobacz pełną wersję : Gazuję Civica 2008, 1.8 Type S. Relacja tydzień po tygodniu



MarioMario
30-11-11, 11:07
Postanowiłem zagazować swojego civica. Mam w miarę dobre doświadczenia z instalacja gazową w poprzednio posiadanym Focusie, zwłaszcza na stacjach benzynowych podczas płacenia ;) Postanowiłem więc zagazować civica.
Wybrałem instalację LandiRenzo z jednostopniowym reduktorem. Pojemnik na gaz 40 l. zainstalowany w dolnej części bagażnika. Zastanawiałem się nad cylindrem przy tylnych siedzeniach, ale w końcu wybrałem bagażnik, choć pojemnik wchodzi na styk, a do tego klapa dolnej części trochę odstaje.
Oddaję samochód do gazowania 12 grudnia.
Będę informował na bieżąco, jak się sprawy mają :) Wszak temat jest gorący :)

thompson17
03-12-11, 11:09
Ty kolego najpierw mógłbyś sie przywitać ładnie, a nie tak z kopyta tutoriale walisz które nie wiadomo czy dojdą do skutku :D

vnv_nation
07-12-11, 08:28
Oddaję samochód do gazowania 12 grudnia.


A teraz przed 12 grudnia bedziesz zdawal relacje ze swojego samopoczucia i wahan nastrojow czy dobrze robisz wsadzajac gaz do niego?

Misiek12
07-12-11, 13:30
podjechalbys na hamownie i sprawdzil ile teraz ma mocy a ile bedzie mial po :)

krzysiek8k
07-12-11, 18:41
Misiek podobne porównanie robił użytkownik OSCAR z B18c4 odkop jego temat był tam wykresy z jazdy na benzynie i na gazie.
O ile dobrze pamiętam benz 169KM i 172nm,gaz 165KM i 167nm. Zweryfikuj bo pamięć mam już słabą :)

Misiek12
08-12-11, 09:33
dzieki za podpowiedz.. Zerkne bo jesli cena (tak spekuluja) minie 8zl za litr to niestety trzeba bedzie pomyslec o gazie...

Bassmaster
13-12-11, 22:39
No, widzę że będę tu często zaglądał.
MarioMario, uważaj podczas zakładania sekwencji, bo instalacja elektryczna tej Hondy jest bardzo wrażliwa na wahania napięcia (informacja od zaprzyjaźnionego, bardzo dobrego mechanika z ASO Hondy). Dlatego jeśli nie chcesz mieć problemów podczas jazdy na gazie to zrób to porządnie i nie oszczędzaj na komponentach.
Czekam na dalsze wieści bo już 13.12, czyli graty powinny już być w środku.

MarioMario
16-12-11, 23:24
Jak napisałem, tak zrobiłem :)
Nie miałem żadnych wahań. Ten etap przeszedłem już przy poprzednim Focusie. Działało, więc tym razem nie miałem większych wątpliwości. Warsztat polecił mi kolega, który tam gazował swoją Hondę.

Jeżdżę już 3 dni i jest super.

Konfiguracja:

LandiRenzo z jednostopniowym reduktorem - ładnie pochowana pod maską. Zdjęcia wrzucę później.
Pojemnik na gaz 36 l. zamontowany w bagażniku, w dolnej jego części. Do pojemnika wchodzi blisko 31 l. gazu.
Końcówka do tankowania w tylnim zderzaku, ponieważ obudowa wlewu benzyny jest plastikowa i było ryzyko, że się po prostu wyłamie.
Przełącznik ze wskaźnikiem paliwa (5 punktów poziomu) zamocowałem w kolumnie kierownicy, po prawej stronie. To był mój błąd. Niby schowane i niewiele widać, przy tym łatwo dostępne, ale... nie widać na bieżąco ile mam gazu i kiedy się przełącza na gaz. Trudno, stało się. Dziś zamontowałbym to tak samo jak miałem w Focusie, czyli przy dźwigni skrzyni biegów.

Stan na 16 grudnia
Samochód odpala bez problemu. Instalacja włącza gaz stosunkowo szybko. Przy Focusie trochę to trwało, przy Hondzie odnoszę wrażenie, że jest znacznie szybciej. Bezpośrednio po przełączeniu, na luzie, obroty są trochę nieregularne, ale jak się silnik rozgrzeje, wyrównują się.
Osiągi, wg mojego wyczucia lepsze niż na benzynie. Nie testowałem jeszcze maksymalnych obrotów :) ale w normalnej jeździe chyba jest trochę więcej mocy. Niestety, nie zdążyłem pojechać na hamownię. Z całą pewnością jednak, silnik gra równie pięknie jak na benzynie :)

Na razie nie rozkmniniłem jeszcze jak komputer reaguje na instalację gazową. Nie miałem czasu dopytać się instalatora ani poczytać w necie.

I na razie tak się sprawy mają.
Pozdrawiam Kolegów, w szczególności obecnych tu nauczycieli :)
Odezwę się pewnie już po Bożym Narodzeniu (wcześniej postaram się wrzucić fotki).

jockow
19-12-11, 10:21
Jak napisałem, tak zrobiłem :)
Nie miałem żadnych wahań. Ten etap przeszedłem już przy poprzednim Focusie. Działało, więc tym razem nie miałem większych wątpliwości. Warsztat polecił mi kolega, który tam gazował swoją Hondę.

Jeżdżę już 3 dni i jest super.

Konfiguracja:

LandiRenzo z jednostopniowym reduktorem - ładnie pochowana pod maską. Zdjęcia wrzucę później.
Pojemnik na gaz 36 l. zamontowany w bagażniku, w dolnej jego części. Do pojemnika wchodzi blisko 31 l. gazu.
Końcówka do tankowania w tylnim zderzaku, ponieważ obudowa wlewu benzyny jest plastikowa i było ryzyko, że się po prostu wyłamie.
Przełącznik ze wskaźnikiem paliwa (5 punktów poziomu) zamocowałem w kolumnie kierownicy, po prawej stronie. To był mój błąd. Niby schowane i niewiele widać, przy tym łatwo dostępne, ale... nie widać na bieżąco ile mam gazu i kiedy się przełącza na gaz. Trudno, stało się. Dziś zamontowałbym to tak samo jak miałem w Focusie, czyli przy dźwigni skrzyni biegów.

Stan na 16 grudnia
Samochód odpala bez problemu. Instalacja włącza gaz stosunkowo szybko. Przy Focusie trochę to trwało, przy Hondzie odnoszę wrażenie, że jest znacznie szybciej. Bezpośrednio po przełączeniu, na luzie, obroty są trochę nieregularne, ale jak się silnik rozgrzeje, wyrównują się.
Osiągi, wg mojego wyczucia lepsze niż na benzynie. Nie testowałem jeszcze maksymalnych obrotów :) ale w normalnej jeździe chyba jest trochę więcej mocy. Niestety, nie zdążyłem pojechać na hamownię. Z całą pewnością jednak, silnik gra równie pięknie jak na benzynie :)

Na razie nie rozkmniniłem jeszcze jak komputer reaguje na instalację gazową. Nie miałem czasu dopytać się instalatora ani poczytać w necie.

I na razie tak się sprawy mają.
Pozdrawiam Kolegów, w szczególności obecnych tu nauczycieli :)
Odezwę się pewnie już po Bożym Narodzeniu (wcześniej postaram się wrzucić fotki).
Witam ,moja dobra rada nie dopuszczaj do tego żeby gaz był wypalany do samego końca.U mnie na początku co jakiś czas (ok 1200km )zapalał się check ale doszedłem do tego że zdarzało się to tylko wtedy kiedy brakło gazu albo było słabe ciśnienie spowodowane małą ilością gazu.Od kiedy tankuję gaz wcześniej check się nie zapala,aha no i pamiętaj o regulacji zaworów co 20tyś,pozdrawiam.

Feniks333
19-12-11, 18:35
Nie wiem jak to jest w innych instalacjach, ale u mnie na przykład nie da się wypalić gazu do końca. Tak mam ustawione że przy końcówce zbiornika gdy ciśnienie spadnie zbyt nisko samo przełączy się na benzynę i dopóki nie zaleje się gazu nie da się w żaden sposób włączyć go z powrotem. Instalacja to KME Novo.

rooter666
20-12-11, 10:21
u mnie w stagu jest tak samo, przy niskim ciśnieniu samoczynnie przełącza na benzyne.

MarioMario
29-12-11, 18:34
Zgodnie z zapowiedzią, zalączam zdjęcia.

Tak wygląda silnik

http://img706.imageshack.us/img706/9216/silnik1h.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/706/silnik1h.jpg/)

tak komputer (schowany w głębi)

http://img703.imageshack.us/img703/880/komputerqu.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/703/komputerqu.jpg/)

a tak wlew

http://img806.imageshack.us/img806/7632/wlewf.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/806/wlewf.jpg/)


Samochód jeździ jak należy. Zauważyłem jednak, że na gazie silnik brzmi inaczej niż na benzynie. Na razie się tym nie przejmuję, bo podobne "objawy" miałem w Focusie. Mierzę spalanie, zobaczymy ile mi tego wyjdzie :)
Jak na razie check się nie zapala, ale mimo tego zatankuję przed wypaleniem całego gazu. Dzięki za rady i ostrzeżenia :)

Feniks333
29-12-11, 22:13
Sprytnie to wszystko pochowane. Szkoda tylko że zawór nie wszedł pod klapkę, ale mimo wszystko zamontowany jest bardzo estetycznie, bo jak nie raz widzę jak ludzie mają to pozakładane, to matko boska...

krzysiek8k
30-12-11, 00:39
Jak ludzie mają zobaczyć, że ma gaz to i tak zobaczą :) U mnie początkowo też korek miał być pod klapką ale po informacjach od gazownika że rurki mogłyby być za bardzo zagięte etc. to stwierdziłem że upierał się przy tym nie będę i facetowi roboty nie będę robił. Swoją drogą w VIII blacha jeszcze nie idzie ale w V niektórzy przecież mają rudą po klapką:) Taniej jazdy !

LemonR
31-12-11, 08:50
Jak na razie check się nie zapala, ale mimo tego zatankuję przed wypaleniem całego gazu.

Co to za teorie o tankowaniu do pełna, silnik ma chodzić tak samo przy pełnej jak i pustej butli po prostu w odpowiednim momencie ma przejść na benzynę i tyle.

dimo
31-12-11, 09:39
ja tam zawsze wyjeżdżę gaz do końca i dopiero tankuję do pełna... LemonR słusznie prawi!

MarioMario
19-01-12, 13:57
Tak jak obiecywałem, daję znać, że do dziś samochód jeździ bardzo dobrze :)
Spalanie jest różne, w zależności od rodzaju zatankowanego gazu i być może pogody. Akurat te 2 zmienne się nałożyły ostatnio, więc musi upłynąć trochę więcej czasu, żebym mógł wychwycić, jaka jest prawidłowość. W każdym razie pali od 10,8 do 12,6 (o zgrozo !), z tym że zawsze w ciężkim ruchu miejskim (małe prędkości, głównie 1 i 2, dużo stania w korkach).

gallus42
15-02-12, 18:21
Mógłbyś napisać ile kostowała Cię ta instalacja.Z góry dzięki za odpowiedz

MarioMario
18-02-12, 18:20
9 tygodni od montażu.

Autko dobrze odpala, nawet podczas trzaskających mrozów (do -20st. C), elegancko jeździ i generalnie sprawuje się bez zarzutu.

Pojawiał się jednak pewien problem. Mianowicie podczast dużych mrozów, przy zatankowaniu do pełna, czuć gaz. Jak rano wchodzę do samochodu, to czuję, że stężenie jest spore i muszę zaczynać od ostrego wietrzenia, a potem, z ostrożności, daję ostro po wentylacji. Jaj wyjeżdżę zbiornik do połowy, to jest już ok.
Hipoteza na dzień dzisiejszy jest taka, że dają do instalacji włoskie uszczelki, które nie są przystosowane do tego rodzaju mrozów. Przy -20 C kurczą się i rozszczelniają instalację.
Zobaczymy co powiedzą w warsztacie.

A cenę sprawdzę i podam potem, bo nie pamiętam

bartex
20-02-12, 18:31
Mi też się ulatniał gaz ale nie bardzo, podczas ulatniania "spalanie" wzrosło z 11 do 17l :P

LemonR
21-02-12, 08:56
Teoria z uszczelkami wyssana z palca. Należy sprawdzić wszystkie połączenia dobrym czujnikiem gazu. Bardziej prawdopodobne jest, że gdzieś jest źle założona opaska metalowa albo co też nie jest rzadkością u gaziarzy ich brak, a może poszli po kosztach i pozakładali plastikowe "trytytki".

erkey
22-02-12, 17:27
najpierw zobacz czy na wszystkich wężykach od gazu masz opaski. jak nie masz to załóż. jak masz to sprawdź czy są dokręcone. Sprawdź przewody czy któryś nie jest połamany. dodatkowo możesz też sprawdzić szczelność wodą z mydlinami każdego z połączeń, badź są też specjalne spreje do sprawdzania szczelności połączeń gazowych. ewentualnie jak masz interfejs do lpg, to podłącz bezpośrednio po przejażdzce, zobacz jakie jest ciśnienie, a następnie rano przed odpaleniem silnika znów podłącz interfejs i zobacz czy ciśnienie ci nie spadło.

Saiti
22-02-12, 17:32
Mi też się ulatniał gaz ale nie bardzo, podczas ulatniania "spalanie" wzrosło z 11 do 17l :P

To faktycznie nie bardzo się ulatniał.

MarioMario
25-02-12, 23:42
No więc zatankowałem na maxa i pojechałem do warsztatu, gdzie zrobili mi sprawdzenie szczelności. Wsiadając rano do samochodu nie czułem gazu mimo tankowania. Temperatura powietrza ok. 0 st. C. W warstacie ciepło - ok. 15.st. C. Nic nie pokazało nieszczelności i to potwierdza mój węch.
Zatem hipoteza o wpływie bardzo niskich temperatur na włoską instalację gazową ciągle żywa. Pewnie w przyszłym roku będzie okazja do zweryfikowania. Ale może w międzyczasie napiszę do producenta...

tomag
25-03-12, 12:18
No i jak tam ten Civic na gazie się sprawuje ?
Ile pokonujesz tygodniowo kilometrów na gazie ?
Znasz kogoś, kto przejechał bezproblemowo 100 tys. km takim Civickiem na gazie ?
Ile pali gazu, a ile benzyny na 100 km ?

mokon
11-04-12, 16:02
Witam,

Ja na gazie jeżdzę Civiciem 2 lata. 60 tys km. Bez zarzutu. Czasem przełączam na paliwo, do dzisiaj nie mogę wyczuć różnicy w mocy. Jedyny mankament: ze 3 razy w ciągu pół roku zdarza mu się zgasnąć z powodu zbyt niskich obrotów przeważnie zimą ale się tym nie przejmuje. Instalacja jest BRC z lubryfikacją podciśnieniową zakładana w http://eko-auto.com.pl/ .

Spalanie ciężko wyczuć generalnie na trasie około 8-10. W mieście około 10-12.

Pozdr.
M.

MarioMario
23-04-12, 11:39
5 miesięcy i wszystko sprawuje się bardzo dobrze. Osiagi ok.
Spalanie w mieście ok. 10,2 - 10,9. Zastanawiam się czy aby nie za dużo.

Bassmaster
28-04-12, 19:06
MarioMario, jeśli mógłbyś to sprawdź jak silnik zachowuje się podczas jazdy na gazie gdy załącza się VTEC (o ile mi wiadomo przy 4200obr./min). Chodzi mi o to czy jest to odczuwalne jak na benzynie czy też nie.
Kolega z serwisu Hondy mi mówił, że gazownicy nie mogą sobie poradzić z wystrojeniem instalacji w takim przypadku.
Chciałbym aby ktoś potwierdził/zaprzeczył ten mit.

mariusz_k25
30-04-12, 08:44
Mam instalkę prawię identyczną jak MarioMario u mnie jest tak: jeden delikatnie, dwa opór, trzy opór, cztery opór i zwalniamy bo nie mam autostrady by legalnie mknąć szybciej;)
ogólnie rzecz biorąc kręcę do odcinki i żadnej różnicy nie odczuwam żadnych skoków, dziur itp.

medyk
22-07-12, 12:54
witam
jak tam sprawdziłeś ile dałeś za i imstalację? troche czasu minelo od ostatniego wpisu, czy cos się zmieniło od ostatniego czasu? planuje kupic honde i zastanawiam sie nad gazem właśnie ma ktoś za sobą wieloletnie użytkowanie tego modelu z gazem czy cos niepokojącego się dzieje po kilku latach? pozdrawiam

vandal
22-07-12, 21:52
siema, nie bede zakładał nowego tematu
nie znam sie na instalacjach LPG wiec moze to byc lamerskie pytanie
ale czy jest jakas instalacja którą można podłączyć do kompa tak aby spalanie bylo pokazywane na liczniku tak jak to jest na PB ?
Ktora przetestowana instalacja jest najlepsza ?

Brylant1
20-10-12, 21:27
Raczej kazda IV generacji. Z tym ze bedzie ci wyswietlac ile spalaloby benzyny i dotego musisz dodac jakies 15-20% i masz spalanie elpidzi.

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

MarioMario
01-01-13, 11:37
Korzystając z chwili wolnego szybka informacja:

1. samochód jeździ aż miło :)
2. przejechałem 12.000 km bez żadnych problemów
3. spalanie: w mieście ok. 10-11l, w trasie 8.2-8.9l
4. ulatanienie się gazu, o ktorym pisałem wcześniej, samoistnie zniknęło :)

bunkerites
01-01-13, 12:25
jakie predkosci na trasie?

MarioMario
02-01-13, 21:51
Średnie prędkości przejazdowe - oczywiście tam, gdzie jest to dozwolone :) - od 120 do 130 km/h. Często też 90 km/h ale wtedy dochodzi wyprzedzanie. A wyprzedza jak rakieta :)
Swoją drogą, w moim starym Focus'ie I (mam do sprzedania :) zdaje mi się, że miał lepsze osiągi na LPG niż na benzynie :) Przy Civic trudno mi porównać, bo praktycznie nie jeżdżę na benzynie.

bunkerites
04-01-13, 16:59
Malo pali twoja bestia:),moj mniejszy silnik bierze srednio 10 L przy takich samych predkosciach jak twoje

arekwu
07-01-13, 12:18
Ciekawostka. Moje d14z6 pali też średnio 10l LPG.
Czy mi się wydaje, czy wrzucają STAGom mapy na pałę i wszystkie auta palą tyle samo LPG?

Brylant1
07-01-13, 12:49
Jak by wrzucali mapy na pałe to te samochody nie jeździły by poprawnie.

Goora
07-01-13, 18:18
arekwu, ja mam gaz w d14z6 (tyle, że w 3d/EP1) i mi średnio miasto/trasa 50%/50% pali 8L gazu. Instalacja KME.

MarioMario,rozumiem, że poleciłbyś instalację gazu do 1.8 w ósmej generacji :)? Zastanawiam się nad przesiadką z EP1 na FK2, a do gazu po niespełna 40 tyś km nie mam nic do zarzucenia, a tym bardziej nie podczas płacenia na stacji ;)

MarioMario
15-02-13, 17:02
MarioMario,rozumiem, że poleciłbyś instalację gazu do 1.8 w ósmej generacji ?

Mogę powiedzieć tak: jeśli dziś miałbym podjąć decyzję, to zagazowałbym raz jeszcze ;)

scareface
17-02-13, 03:26
Siema.
Ja mam reduktor Zavoli i stag 4. w lecie pali mi 7.7 lpg przy raczej spokojnej jeździe ale cykl mieszany a w zimie 8,7.
Przy pałowaniu wychodzi mi 10l, Spadek mocy nie odczuwalny :) Mam Civic Coupe d16Y8 :)

MarioMario
01-05-13, 17:15
14.000 przejechane.

W trasie w poniedziałek coś zaczęło mi wyć z głośników. Pomyślałem, że to jakiś poważny alarm - tak głośno wyło.
Zatrzymałem się, obejrzałem wszystko w samochodzie i nic. Doszedłem do wniosku, że to radio nawaliło.
Po odłączeniu radia wszystko hula :)
Nie sądzę, żeby miało to związek z LPG ;)))

ViTi
03-06-13, 22:14
Witam

od dłuższego czasu zastanawiam się nad zagazowaniem mojej Hondy - jestem w tym temacie laikiem.. pomimo faktu, iż czytałem wiele opinii i inf na www

zaproponowano mi taki zestaw:
STAG 4 plus
wtryskiwacze Hana H2000
reduktor AC R01
butla toroidalna w miejsce koła
przewody FARO (nie miedź)
filtr Certools F779C Glass Fiber
wlew pod klapką
BEZ LUBRYFIKACJI - wg montujących jest to dobre do filmów porno

strojenie na AFR/OBDII

btw - strojenie zaworów stanowczo odradzają w ASO (nie rozumie why?)

czy może ktoś mi coś napisać na temat takiego zestawu?
czy jest to ok?

dziekuje

artek0903
04-06-13, 20:47
strojenie zaworów? chyba regulacja... choć można to i strojeniem nazwać. Odradzają bo zapłacisz ze 3x więcej niż w każdym innym, nieautoryzowanym zakładzie, a skoro nie widać różnicy to po co przepłacać?! Jeśli chodzi o przewody to bardziej niż na materiał patrz na średnicę, nie daj sobie wcisnąć fi 6mm

ViTi
05-06-13, 00:23
a cała reszta ok?
ile powinien wynieść taki montaż z materaiałami - jeżeli ktoś się orientuje oczywiście

btw... co do przewodów to fachowcy zalecają właśnie fi6mm

MarioMario
13-06-14, 00:34
Minęło 2,5 roku i jakieś 27 000 km. Wszystko w najlepszym porządku.

mremo31
06-07-14, 20:29
Noszę się z zamiarem zagazowania. Czy ta butla w bagażniku bardzo podnosi podłogę? - koła zapasowego i tak nie mam ale czy to nie jest upierdliwe?
To mi zaproponowano:
Stag4+/Barracuda/ACR01, emulator, zbiornik w kole 43L

Waldek
07-07-14, 06:41
Zakładałem miesiąc temu do swojego w tej samej konfiguracji STAG 4 i listwa AC W01 też producenta sterownika i wszystko hula, że HEJ.

browal
11-07-14, 10:13
MarioMario
Czy regulowałeś już zawory ?
Jakie robiłes przeglądy lpg ?
Jakie poniosłeś dodatkowe koszty spowodowane montażem lpg ?

ViTi
22-09-14, 16:39
Ja np na gazie prześmigałem roczek cały. W tym czasie zrobiłem 30tys km
Przeglądy LPG co 10tys (wymiany filterków + strojenie) - koszt 80-100zł
Dochodzi koszt przeglądu wyższy (chyba 160zł zamiast starej stówki)
Zawory regulowane raz po tych 30tys - koszt 100zł u Pana Czesława w Rzeszowie (powiedział, że praktycznie nie było co regulować)

Sebastian.Kr
26-09-14, 18:55
Witam,
Jeżdżę type s 2007 r,1.8 benzin na takim samym zestawie stag itd, przejechałem przez dwa lata blisko 40 tys km.
Współczuję tym co nie gazuja auta i robią spore przebiegi. Moja instalka zwróciła się po kilku miesiącach,różnicy w jeździe nie ma, gonie ja po autostradach po 200 km /h, przy takiej jeździe pali około 13 l. Na zbiorniku przyjeżdżam 280-350 km, zależy jak duszę, a nogę mam mega ciężka. Zaworów nie regulowalem, nie ma potrzeby na ta chwilę, nie słyszę niepokojących odgłosów,może dlatego że mam stosunkowo niewielki przebieg 50 tys.
Jednym słowem polecam, nie bać się tylko gazowac, ale robić to dobrze i dokładnie.

ViTi
29-09-14, 16:44
Zaworów nie regulowalem, nie ma potrzeby na ta chwilę, nie słyszę niepokojących odgłosów
dosyć ciekawe podejście.... Polecam zacząć dbać o samochód w sposób "normalny" a nie na "ucho"

bunkerites
30-09-14, 16:31
Zawory na 100% do regulacji :)

Hayabusa
13-10-14, 20:17
Może i ja się podzielę swoimi doświadczeniami z lpg.
Civic to moje już trzecie auto na gaz. Nigdy nie miałem awarii spowodowanej instalacją lpg.
W hondzie mam zamontowany komputer lpgtech 224 reduktor kme Silver oraz wtryskiwacze keihin.
Całość działa prawidłowo. Przejechałem dystans 18 tyś km i wcale nie żałuje decyzji.
Oszczędność jest widoczna i odczuwalna. Bardzo mnie dziwią komentarze typu "gazu to ja w życiu nie zamontuje bo to zło :) "
Reasumując, jest to alternatywa do diesla jeśli ktoś nie pokonuje dużo kilometrów oraz do niskich zarobków w naszym kraju.

Sebastian.Kr
21-10-14, 18:36
Po czym tak wnioskujecie?
Przeglądy co 10 tys. Wymiana olej plus wszystkie filtry, myjnia ręczna pucowanko wew i zew raz w miesiącu, ehhh żyć nie umierać dla mojej slicznotki ;-)

bunkerites
23-10-14, 19:19
Luz zaworowy sprawdza sie co 40 tys km w PB a co 20 tys km w Lpg.Zacznij czytac instrukcje obslugi instalacji gazowej ;-) . Jak i samochodu tzw serwis manual

Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2

Sebastian.Kr
04-11-14, 19:48
Aż sprawdzę czy to faktyczne tak jest w tych księgach, natomiast rozmawiałem ostatnio z magikiem który jeździ zagazowana honda civic, nie wiem który to model,około 1995 w sedanie trzy drzwi, mogłem coś poplatac, w każdym razie jest mechanikiem, ta honda zrobił na gazie ponad 300 tys km bez regulacji, ciekawe, dało mi to sporo do myślenia. Pewnie farciarz, a swoją drogą honda spełnia u niego rolę wola roboczego, wsiada i but. Jak to usprawiedliwić?

Tiga
05-11-14, 02:41
Usprawiedliwic mozna to tak:
Stare Hondy sa bardzo wytrzymale.

PS. "W sedanie, trzy drzwi" jedne zaspawal, czy jak? :p

gerocrx
28-11-14, 13:09
regulacja jak wspominał -bunkerites- i tu sie zgadzam w 100% przejechałem 100.000 crx i nic sie nie wysr..ło civic b16a2 zrobiłem 70.000 i też git teraz b16a2 turbo 30.000 i nie narzekam. tylko jeszcze ważne kable, świece o połowę krótsza żywotność. dodatkowy + silniczek bardzo czysty w środku. dobra instalacja 100% zadowolenia

MarioMario
19-02-15, 23:13
Szybka aktualizacja - trzy lata później i jakieś 36 000 km.

Dalej bezproblemowo :)

Sebastian.Kr
03-05-15, 20:12
Aktualnie 70 tys przebiegu, byłem na regulacji,wydałem kilka stówek na uszczelke i inne *******y, zawory, wzór do naśladowania, nie było żadnego odchylenia od normy, dziękuję. Tyle w temacie.

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka

onyks1982
18-02-16, 10:31
Witam,
mam pytanko do właścicieli zgazowanych UFO 1,8. Tydzień temu instalowałem w Katowicach zestaw BRC Sequent 28.11 bez lubryfikacji. Właściciel zakładu monterskiego stwierdził, że gwarancja na komponenty wymaga ustawienia dotrysku benzyny w ilości 35% jednak wg ich opinii to za dużo i ustawią na 15%. Już wiem że ta informacja to wierutne kłamstwo które dyskryminuje ten warsztat przy kolejnych płatnych serwisach. Aktualnie testuję spalanie, ale z moich obserwacji wynika, że auto "żre" sporo PB i nie po to zakłada się instalację GAZOWĄ by jeździć pół na pół na benzynie i gazie.
Moje pytanie brzmi czy dotrysk benzyny jest w tym modelu koniecznością pod kątem zagrożenia wypalenia gniazd zaworowych? Jakie macie przebiegi bez dotrysku benzyny.
Osobiście jeździłem Corollą E11, która też miała cierpieć z powodu wypalenia gniazd. Auto śmigało na instalacji starej generacji, nie mam pojęcia jakiej, z elektroniki posiadała tylko sterownik Autronica i przejechała ok. 350 tyś. Więc mam pewne wątpliwości czy aby informacje podawane przez monterów o potrzebie dotrysku w Civicu 8-gen nie są mocno przesadzone.
Z góry dzięki za każdą odpowiedź i pozdrawiam forumowiczów.

Hayabusa
18-02-16, 11:01
Absolutnie nie. Wcisneli ci włoskie badziewie i tyle. Instalator ma nikłe pojęcie, wystarczy prawidłowo ustawić instalacje.

Wysłane z mojego myPhone_AXE_LTE przy użyciu Tapatalka

amil112
18-02-16, 12:43
Witam,
mam pytanko do właścicieli zgazowanych UFO 1,8. Tydzień temu instalowałem w Katowicach zestaw BRC Sequent 28.11 bez lubryfikacji. Właściciel zakładu monterskiego stwierdził, że gwarancja na komponenty wymaga ustawienia dotrysku benzyny w ilości 35% jednak wg ich opinii to za dużo i ustawią na 15%. Już wiem że ta informacja to wierutne kłamstwo które dyskryminuje ten warsztat przy kolejnych płatnych serwisach. Aktualnie testuję spalanie, ale z moich obserwacji wynika, że auto "żre" sporo PB i nie po to zakłada się instalację GAZOWĄ by jeździć pół na pół na benzynie i gazie.
Moje pytanie brzmi czy dotrysk benzyny jest w tym modelu koniecznością pod kątem zagrożenia wypalenia gniazd zaworowych? Jakie macie przebiegi bez dotrysku benzyny.
Osobiście jeździłem Corollą E11, która też miała cierpieć z powodu wypalenia gniazd. Auto śmigało na instalacji starej generacji, nie mam pojęcia jakiej, z elektroniki posiadała tylko sterownik Autronica i przejechała ok. 350 tyś. Więc mam pewne wątpliwości czy aby informacje podawane przez monterów o potrzebie dotrysku w Civicu 8-gen nie są mocno przesadzone.
Z góry dzięki za każdą odpowiedź i pozdrawiam forumowiczów.

Podobno są "cudowne" regułki, że posiadając instalację LPG w samochodzie, należy w okresie 100 km ok. 10 km pokonać na benzynie, aby zapewnić odpowiednie smarowanie wtrysków, uniknąć ich tzw. "zapieczenia" oraz aby zabezpieczyć gniazda zaworowe właśnie. Ale tutaj właśnie nie ma reguły i prędzej czy później tzw. "roundap na zawory" zrobi swoja, ale ten proces można odsunąć poprzez odpowiedni cykl eksploatacji czy w pojazdach tego wymagających regularną kontrolę luzów zaworowych (nie mówiąc już o ich kasowaniu).

No i też trzeba postawić granicę pomiędzy instalacjami I i II generacji, a wtryskiem sekwencyjnym LPG, bo to też robi robotę.

Waldek
18-02-16, 21:11
Moje pytanie brzmi czy dotrysk benzyny jest w tym modelu koniecznością pod kątem zagrożenia wypalenia gniazd zaworowych? Jakie macie przebiegi bez dotrysku benzyny.


Jak wszyscy piszą z tym wypalaniem gniazd to jakoś nikomu się nie zdarzyło.
O lubryfikacji każdy gazownik prywatnie ci powie , że o kant d...y, ale jakoś trzeba zarabiać.
Nie wiem jak twoja instalacja działa ale chyba nie założyłeś z wtryskiem w fazie ciekłej choć słyszałem, że w nowszych modelach Hond tak po ~2010r. jest to konieczne chyba ze względu na jakieś problemy z konstrukcją silnika i elektroniki ale nie zasłuchiwałem się w tym, to wtedy nie masz wyboru.

Ja w Accordzie na Stagu mam ustawione przełączanie na benzynę dopiero po przekroczeniu 6200 obr/min. Zaproponował mi to gazownik aby przy upalaniu niepotrzebnie przegrzewać sinik. Na początku ciężko było mi się przekonać do tego ale teraz uważam ,że gość miał rację w tym co zrobił. W końcu ile jeździ się powyżej 6000 obr/min.

artek0903
19-02-16, 08:05
wg mnie bez sensu jest takie przełączanie rodzaju paliwa pod pełnym obciążeniem silnika, więcej z tego szkody niż pożytku, twój gazownik pewnie wiedział, że źle dobrał komponenty LPG do silnika i nie był w stanie zapewnić właściwego składu mieszanki w pełnym zakresie obciążenia/obrotów i musiał się jakoś ratować abyś nie był tym, który doświadczy wypalonych gniazd zaworowych ;)

kuba_ce
19-02-16, 10:00
wg mnie bez sensu jest takie przełączanie rodzaju paliwa pod pełnym obciążeniem silnika, więcej z tego szkody niż pożytku, twój gazownik pewnie wiedział, że źle dobrał komponenty LPG do silnika i nie był w stanie zapewnić właściwego składu mieszanki w pełnym zakresie obciążenia/obrotów i musiał się jakoś ratować abyś nie był tym, który doświadczy wypalonych gniazd zaworowych

x2
Takie praktyki to pół środek i albo źle dobrana instalacja (może coś jest uszkodzone), albo gazownik nie potrafi prawidłowo stworzyć mapy lpg.

Waldek
19-02-16, 10:14
mnie bez sensu jest takie przełączanie rodzaju paliwa pod pełnym obciążeniem silnika, więcej z tego szkody niż pożytku,


Takie praktyki to pół środek i albo źle dobrana instalacja (może coś jest uszkodzone),

Proszę o rozwinięcie:

komputer - Stag GoFast
reduktor - Stag R01 czerwony do 250 KM
wtryski - Hana Gold bez dysz.

czegoś tu brakuje?

kuba_ce
19-02-16, 11:04
Brakuje stroiciela.

Hayabusa
19-02-16, 12:32
Komponenty masz ok, tylko ktoś nie potrafi ustawić instalacji. Napisz skąd jesteś to może kogoś polecimy.

Wysłane z mojego myPhone_AXE_LTE przy użyciu Tapatalka

Muzyk-Grzes
19-02-16, 19:24
Pytanie tylko dlaczego nie można ustawić instalki jak trzeba ,czyżby założyli wielozawór odwrotnie i odcina?

Waldek
19-02-16, 20:56
Odcięcie jest ustawione świadomie przez gazownika.
Dlaczego uważacie , że tak jest gorzej niż jakby pracował w pełnym zakresie na LPG.

Muzyk-Grzes
20-02-16, 06:30
Skoro zakładam gaz do auta to chyba nie po to żeby na benzynie jeździć.

rooter666
20-02-16, 17:49
żeby jezdzić na lpg do odcinki trzeba stroić na afr a który gaziarz poświęci kilka godzin na to, jak większość wypuszcza auta po samej autokalibracji na postoju ;]

Muzyk-Grzes
20-02-16, 18:33
Może i racja ,ale ja robiłem u gaziarza ,który jeździł z szerokopasmową sondą do odcięcia i dlatego w D16Z6 mam Alaskę ,która świetnie sobie radzi w całym zakresie obrotów. Dodatkowo (jak już kiedyś pisałem) eprom w ECU jest dwu bankowy i druga mapa dla LPG ma zupełnie inne kąty wyprzedzenia zapłonu.

artek0903
21-02-16, 21:27
żeby jezdzić na lpg do odcinki trzeba stroić na afr a który gaziarz poświęci kilka godzin na to, jak większość wypuszcza auta po samej autokalibracji na postoju ;]
Obrotu nie maja tu nic do rzeczy, na wot (sztywnej mapie bez korekt z ECU) możesz przecież przy każdych jechać a nie dopiero od 6k ;)

Waldek
21-02-16, 22:31
żeby jezdzić na lpg do odcinki trzeba stroić na afr a który gaziarz poświęci kilka godzin na to, jak większość wypuszcza auta po samej autokalibracji na postoju ;]

Co tzn. afr?

Hayabusa
22-02-16, 06:09
Sonda szerokopasmowa

Wysłane z mojego myPhone_AXE_LTE przy użyciu Tapatalka

onyks1982
22-02-16, 09:55
Panowie jeszcze mam jeden temat, mianowicie jeżdżąc na gazie, spalanie chwilowe jakiego paliwa pokazuje komputer? i Czy wskaźnik poziomu paliwa w baku pokazuje stan paliwa wg wskazania spalania na komputerze czy wg czujnika poziomu paliwa w zbiorniku paliwa? Wszystko rozbiega się o to że w czasie jazdy na lpg wskazówka paliwa spadała jak gdybym jeździł nadal na PB, do tego po zatankowaniu 5l PB (zapaliła się w końcu rezerwa) wskaźnik ani drgnął...
Pozdrawiam

MarcinWL
22-02-16, 12:41
Żeby wyeliminować błędne wskazania poziomu PB trzeba zamontować emulator wskaźnika paliwa.
Wskaźnik przekłamuje ponieważ komputer oblicza ilość zużytego paliwa zamiast bazować na wskazaniach z pływaka w baku jak w starych autach.


żeby jezdzić na lpg do odcinki trzeba stroić na afr a który gaziarz poświęci kilka godzin na to, jak większość wypuszcza auta po samej autokalibracji na postoju ;]
na samej sondzie lambda można po prostu tak ustawić instalację żeby było bogato do odcinki - zapobiegnie to uszkodzeniom silnika, ale jednocześnie spowoduje że silnik nie uzyska pełnej mocy ze względu na nieoptymalny (ale bezpieczny) skład mieszanki

Muzyk-Grzes
22-02-16, 18:13
Co tzn. afr?
Air fuel ratio - stosunek powietrza do paliwa a nie żadna sonda szerokopasmowa. Ustawia się AFR dla prawidłowej pracy silnika żeby się przy za małej ilości paliwa a dużej powietrza silnik nie przegrzewał, lub zbyt dużej ilości paliwa do powietrza nie dławił.

MarioMario
14-03-16, 18:13
137 000 km. Wszystko bez zarzutu.
Aktualnie mam dylemat, jakie nowe świece zamontować. Poprzednio miałem NGK i dobrze się sprawowały. Niedawno, w ramach testów, założyłem świece Iskra dla LPG - nie polecam. Przetestuję jeszcze świece Brisk LPG, chyba, że ktoś ma z nimi jakieś negatywne doświadczenia.
A potem pewnie skończę na Denso, które były polecane przez kilka osób w innym wątku.

A może ktoś zrobił testy świec do LPG w Hondzie ?

Hayabusa
15-03-16, 08:04
Zamontuj dedykowane dla tego silnika. Nie eksperymentuj.

Wysłane z mojego myPhone_AXE_LTE przy użyciu Tapatalka

fełtek
15-03-16, 11:26
Najlepiej stroic na sondzie szerokopasmowej.
Gazownik ktorego wybralem z polecenia nie potrafil ogarnac mi Vteca w B18c4. Tzn vteca jak vteca. Obroty ciagle spadaly,nie szedl rowno w pelnym zakresie. Wybralem sie wiec przy okazji bedac w Sanoku do Tarnowa siedziby Brc i na sondzie mi wkoncu zrobiono jak trzeba.
Polecam takie strojenie. Wtedy masz pewnosc ze silnik dostaje dawki jakie trzeba.

siatek81
05-04-16, 08:19
Do gazu podobno najlepsze są świece irydowe ngk denso tyle że za sztukę trzeba dać tyle co za 4 zwykłe

http://allegro.pl/swieca-ngk-izfr6k-11s-irydowa-5266-honda-civic-i5589657120.html

MarcinWL
05-04-16, 08:55
Różnica jest taka że robią 2x dłuższy przebieg, co przy 4x wyższej cenie i tak nie jest opłacalne :D

fełtek
05-04-16, 09:28
Dlatego pisze "podobno" bo jak widać pojęcia nie ma. Jedyne co można na ori świecy zrobić to z 1.1 na 0.9 szczelinę zmniejszyć.

MarioMario
12-12-16, 01:27
na dziś prawie 147 000 - dalej bardzo dobrze :)
Wymiana świec z Iskry na Denso duuuuużo zmieniła :)

Michał102
12-12-16, 20:23
Co takiego się zmieniło i jakie konkretnie te świece?

lisek1407
06-02-17, 19:07
I jak jazda na lpg? Planuje założyć do mojego type-s, szukam dobrego warsztatu lpg w okolicach Warszawy.

E57
13-02-17, 16:33
Szybkie pytanie odnośnie butli pod podłogą - jaki maks rozmiar tam wchodzi?
Różne źródła różnie podają, podobno te o wysokości 180mm wchodzą bez problemu, z tymi o wysokości 200mm jest problem bo podnoszą podłogę. Ktoś próbował 190mm?
Druga kwestia to średnica - napewno wchodzi 600mm, a co z 650mm lub 680mm? Dojazdówka 135/90/R15 ma około 625mm średnicy.

madscientist
28-05-17, 21:10
Ahoj forumowicze. To mój pierwszy post na tym forum i witam serdecznie wszystkich.
Mój zbiornik max to H 270 mm Srednica 600 mm . Pojemnosc 59 l. 80 % napelnienia to 47 litrow. Poniesiony plywak okolo 60 l. Butla lekko wystaje - nie mam z tym problem, to nie kombi. Montaż -lekko podginamy podloge np. kawalkiem drewnianej klepki. Uwaga z kolem zapasowym !!! (dojazem). Sa 2 rozstawy oslon tarcz hamulcowych w gen 8. Dojazdy do Hondy pasuja np. z Accorda. Moja instalacja to Stag Go Fast , Barracuda, reduktor KME (1.8 8gen Type S). I tu pojawia się moje pytanie. Czy spalanie 16,8 litra gazu (stacja Shell, BP) zaznaczam tylko w miescie nie jest za duże ? Bez pilowania, normalnie dynamicznie do 3,500 obrotow. Kierowca - kobieta. Na trasie (autostrada) w miare normalnie około 10 - 11 litrow gazu 120-140 km na godzine

Mierzej
29-05-17, 07:43
jest dużo za duże. świeża instalacja?

madscientist
29-05-17, 23:55
Instalacja okolo roku - 10 000 km. Wczesniej wszystko bylo ok natomiast to byly trasy. Dopiero od 4 miesiecy tylko miasto i zaskakuje mnie to spalanie. Myslalem, ze to wina zimowej aury...natomiast juz jest cieplo i nadal to samo. W grudniu wystapily znane problemy z opadaniem obrotow przy zmianie biegow. Mechanik wyczyscil przepustnice i zaprogramowal bieg jalowy. Lekko podniosl obroty jalowe i problem z opadaniem znikl. Moze to jest przyczyna ? Poinformowal mnie dodatkowo, ze zaktualizowal soft Staga do najnowszej wersji. Pali sie check engine. Na paliwie znika.

Mierzej
30-05-17, 14:59
Mechanik w sensie gazownik tak?
1. Nie wiem czemu ludzie, oszczędzają maks 2 stówki i instalują najtańszy sterownik.

O ile jeszcze oszczędzanie na sterowniku jakoś może zrozumiem to oszczędzania na gazowniku i montażu instalacji w najtańszym zakładzie nie czaje kompletnie.
a. Pali się check... znaczy się instalacja źle ustawiona, albo za bogato albo za biednie.... szykuj się na remont silnika!
b. Regulację robiliście podczas jazdy czy na placu? jak na placu to tragedia.
c. Wejdz na jakieś forum o gazie lpg-forum np. I albo sam wyreguluj instalację wg wskazówek tam zawartych, albo podjedź do dobrego gazownika polecanego na regulacje, zapłać i ciesz się porządnym gazem. Uwierz, zwróci się! A od tego paprocha to jak najdalej.

Oszczędzanie na gazie zaczyna się po jego instalacji! a nie przed! Potem pełno przeciwników gazu itd.

MarioMario
09-09-17, 15:00
Prawie 7 lat później.

Na liczniku 153 000 km. Instalacja wstawiona przy 86 000 km. czyli przejechane 67 000 km.

Wszystko sprawuje się bardzo dobrze. Miałem tylko 2 zdarzenia w ostatnim czasie.
- po uderzeniu w tył oddałem samochód do mechanika, który musiał odłączyć instalację w trakcie pracy i potem ją podłączyć; źle podłączył i gaz się ulatniał - naprawione
- przez pewien czas jeździłem na niskim poziomie benzyny w baku, ponieważ wydawało mi się, że na parkingu ktoś je podkrada (jakoś dziwnie szybko ubywało tej benzyny); więc wpadłem na "genialny" pomysł odpalania samochodu na "oparach", niedługo potem wysiadły mi wtryskiwacze, ale po wymianie na nowe (ok. 1.000 zł.) samochód jeździ jak nigdy dotąd i aż miło słuchać silnika i cisnąć gaz :)


Ahoj forumowicze. To mój pierwszy post na tym forum i witam serdecznie wszystkich.
(1.8 8gen Type S). I tu pojawia się moje pytanie. Czy spalanie 16,8 litra gazu (stacja Shell, BP) zaznaczam tylko w miescie nie jest za duże ? Bez pilowania, normalnie dynamicznie do 3,500 obrotow. Kierowca - kobieta. Na trasie (autostrada) w miare normalnie około 10 - 11 litrow gazu 120-140 km na godzine

Mam ten sam samochód. Mój pali w mieście do 10.8 l. Poza miastem ok. 7 l.

Jak mi kiedyś spalanie skoczyło, to okazało się, że musiałem wymienić wtryskiwacze, o czym pisałem wcześniej.


Co takiego się zmieniło i jakie konkretnie te świece?

To są DENSO IRIDIUM SKJ20DR-M11S
Więcej mocy, mniejsze spalanie, dużo przyjemniej się jeździ :) aż miło się słucha, jak silnik pracuje. Nie wiem jak dla Was, ale dla mnie to piękna muzyka :)

karwal128
09-09-17, 16:02
Bene ci pali bo masz temp przełączania na 30 stopni zapewne :). Prawda jest taka że średnio w ciągu roku trzeba doliczyć do każdych 100km na lpg - 1l beny i nic na to się nie poradzi bo silnik przed przełączeniem musi się rozgrzać. Jak parkujesz po blokiem, zimą to zużycie beny jeszcze większe. Jedyny ratunek to mieszkać w domu z ogrzewanym garażem, wtedy oszczędność będzie większa. W ramach ciekawostki w seicento z lpg mam temp na 20stopni + ciepły start i dopiero przy upałach instalacja lpg załączała się od razu po odpaleniu. Po 5tyś zalałem na nowo bene i weszło 20l.

jotwu
09-09-17, 19:53
Nie wiem jak wam się udaje zejść do 7 litrów LPG, u mnie rekord to 8.22 (438.7 km na 36.08l), wskazanie na kompie miałem wtedy 5.9. Co ciekawe przy takim spalaniu na pełnym zbiorniku jestem w stanie przejechać 500km :D Najwięcej do tej pory na zbiorniku zrobiłem 484km ale bardzo rzadko wyjeżdzam gaz do zera. Do butli wchodzi mi ok 43 litry.

dzejan
11-09-17, 21:24
benzyny) niedługo potem wysiadły mi wtryskiwacze, ale po wymianie na nowe (ok. 1.000 zł.) samochód jeździ jak nigdy dotąd i aż miło słuchać silnika i cisnąć gaz :)
Piszesz o wtryskiwaczach benzyny czy gazu ?


To są DENSO IRIDIUM SKJ20DR-M11S
Więcej mocy, mniejsze spalanie, dużo przyjemniej się jeździ :) aż miło się słucha, jak silnik pracuje. Nie wiem jak dla Was, ale dla mnie to piękna muzyka :)
Czyli świece mają oryginalnie przerwę między elektrodami 1,1 mm. Taką masz, czy zmniejszałeś ?

MarioMario
14-09-17, 00:39
Nie wiem jak wam się udaje zejść do 7 litrów LPG, u mnie rekord to 8.22 (438.7 km na 36.08l), wskazanie na kompie miałem wtedy 5.9. Co ciekawe przy takim spalaniu na pełnym zbiorniku jestem w stanie przejechać 500km :D Najwięcej do tej pory na zbiorniku zrobiłem 484km ale bardzo rzadko wyjeżdzam gaz do zera. Do butli wchodzi mi ok 43 litry.

To zależy jak jeżdżę. Optymalna prędkość do spalania to jakieś 116 km/h. Wtedy bodajże pali mi 7-8 l./100 km. Wszystko co poniżej,to mniej. Jeśli nawet minimalnie szybciej, spalanie mocno rośnie. Dłuższe trasy robię w znacznej mierze na ekspresówkach, trochę na innych drogach. Jak nie muszę, nie przekraczam 3 tys. obrotów i jakoś tak mi wychodzi.
Druga sprawa to jakość gazu. Porobiłem sobie obliczenia na aCar i wiem, jaki gaz jest najbardziej efektywny :) A różnice mogą dochodzić nawet do 10%. Więc zalewam ten najbardziej efektywny.



Piszesz o wtryskiwaczach benzyny czy gazu ?

Siadły mi wtryskiwacze gazu, o dziwo. Ale rzeczywiście, logiki w tym nie ma na pierwszy rzut oka ;)


Czyli świece mają oryginalnie przerwę między elektrodami 1,1 mm. Taką masz, czy zmniejszałeś ?

Nic nie zmniejszałem, ale może to dobry pomysł.

marcin001984
26-10-17, 20:34
Witam w klubie gaziarzy :D
Zawsze byłem przeciwnikiem gazu, ale zdecydowałem się na zakup ufoka 1.8 z lpg. Zobaczymy jak to będzie...
Instalacja była założona w lipcu zeszłego roku przy przebiegu 126tys. W tej chwili auto ma nakulane 180tys.
Poniżej podaję specyfikację instalacji w moim aucie. Jeśli ktoś się zna w temacie niech się wypowie czy jest OK czy coś by wypadało wymienić na lepsze.

Parownik: ALEX, Shark 1500
Zawór odcinający: zintegrowany Shark
Zbiornik: GZWM typ ZT 220 45l.
Wielozawór: Tomasetto, AT 02
Gazoszczelna obudowa: Bormech, DT-01.09
Wlew paliwa: Tomasetto, AT 08
Elektroniczna jednostka sterująca: AC, Stag Q-box
Wtryskiwacz gazu: ALEX, Barracuda
Przewód giętki: Fagumit, LPG Fagumit kl. 2 fi12
Zespół filtra LPG: Certools Sp.J., F779 LPG
Czujnik ciśnienia: PS-04

Zauważyłem że jak np dojeżdżam do świateł i wcisnę sprzęgło to obroty na ułamek sekundy spadną do 500 i potem się normują na 700. Czy to normalne? Na benzynie tego nie ma.

Michał102
26-10-17, 22:43
Czy to normalne?

Nie. Prawidłowo wystrojony gaz działa identycznie jak benzyna.

bezk
31-10-17, 16:05
Zauważyłem że jak np dojeżdżam do świateł i wcisnę sprzęgło to obroty na ułamek sekundy spadną do 500 i potem się normują na 700. Czy to normalne? Na benzynie tego nie ma.

Ja też tak mam. Ewentualne przyczyny i sposób ich usunięcia masz przedstawione na stronie Trafo (tzw. opadające obroty)

marcin001984
01-11-17, 09:21
Ja też tak mam. Ewentualne przyczyny i sposób ich usunięcia masz przedstawione na stronie Trafo (tzw. opadające obroty)

Już zostało to wyeliminowane. Pojechałem wczoraj na przegląd, gaziarz wymienił filtry LPG, pogrzebał coś przy butli, podłączył komputer i teraz wszytko jest OK.
A takie pytanko jeszcze z mojej strony. Co najszybciej pada w instalacji LPG? Wtryski? Instalacja ma przejechane 55 tys.

bezk
02-11-17, 06:21
A takie pytanko jeszcze z mojej strony. Co najszybciej pada w instalacji LPG? Wtryski? Instalacja ma przejechane 55 tys.
Filtry. :) A już bardziej poważnie, zarówno wtryski, jaki i reduktor powinny wytrzymać przebieg 100k km.

No0d
06-11-17, 21:36
Masz założone wtryski Barracuda. Na lpg forum jest gdzieś osoba która zrobiła na nich ponad 300 tys. Mowa jak dobrze pamiętam o tych słabszych 115 Nl

marcin001984
10-11-17, 17:35
Ktoś miał taki przypadek że instalacja LPG sama się wyłączyła w trakcie jazdy i auto jechało na benzynie? Za chwilę znowu się LPG włączyło po czym po chwili znowu się przełączyło na benzynę.
Jak samoczynnie włączę LPG to zaraz się wyłącza. Ktoś wie o co tu chodzi? Chwilę wcześniej byłem na wymianie oleju w skrzyni i regulacji luzu na maglownicy, ale co ma piernik do wiatraka.
Jak dalej będą się działy podobne akcje to wywalę to całe LPG w pi*du i będę jeździł na benzynie.

Kamilao88
10-11-17, 20:40
Może masz mało gazu... Kiedyś jak jeździłem Oplem kolegi to miał taki przypadek. Okazało się że źle był ustawiony pływak czy czujnik w butli...:D

marcin001984
10-11-17, 22:21
Gaz jest. Na pełnej butli czyli 38 litrów zrobię 350 km. A od momentu tankowania zrobiłem 120 km. Zresztą jak jest rezerwa to od dłuższego czasu pali się czerwona kontrolka a na sam koniec głośno pika że już się kończy. A jeszcze dzisiaj miałem zielone kontrolki.

No0d
11-11-17, 15:00
Kup kabelek do instalacji LPG to sobie wskaźnik ustawisz. Przyczyn przechodzenia na LPG może być dużo. Np spadające ciśnienie - reduktor do regeneracji/wymiany. Jeżeli podłączysz się pod instalacje to w programie będzie widać.

Nowik86
11-11-17, 17:48
Jak dalej będą się działy podobne akcje to wywalę to całe LPG w pi*du i będę jeździł na benzynie.

Nie wywalaj, tylko doprowadź do porządku i dalej jeździj. Nie ma co się załamywać i wkurzać...


Na pełnej butli czyli 38 litrów zrobię 350 km.

Takie samo spalanie mam w EP3 50\50 miasto\trasa.



Przyczyn może być kilka, jakiś przerywający wtryskiwacz na którym może być luz we wtyczce i nie łączy podczas drgań, a wtedy komputer odłączy Ci LPG. Ciśnienie też może być zbyt małe\spadające. Podjedź do ogarniętego gazownika który zna się na robocie i podłącz pod kompa aby sprawdzić co jest nie tak.

marcin001984
12-11-17, 04:18
Dziękuję za porady. W poniedziałek podjadę do serwisu Staga.

No0d
12-11-17, 14:13
Tylko uważaj żebyś nie trafił na jakiegoś druciarza bo takich jest sporo :P

Nowik86
13-11-17, 10:30
Dziękuję za porady. W poniedziałek podjadę do serwisu Staga.


Daj znać co było przyczyną.

marcin001984
13-11-17, 17:26
Podotykałem wtryski, kabelki przy butli i jak na razie wszystko jest OK, więc nawet nie jechałem do gaziarza.

Michał102
13-11-17, 18:48
Jak dalej będą się działy podobne akcje to wywalę to całe LPG w pi*du i będę jeździł na benzynie.

No i stąd się potem biorą te głupie stereotypy, że gaz to zło itp.

Ja instalkę założyłem nową, sam ją sobie stroję i serwisuję i nigdy nie miałem żadnego najmniejszego problemu (pomijając tylko źle dobrany reduktor przez instalatorów - sam go zmieniłem na bardziej wydajny).
Wszystko chodzi idealnie i nie ma mowy nawet o najmniejszym bujnięciu obrotami itp.

Także z gazem jest jak ze wszystkim innym - jak dbasz tak masz.

marcin001984
13-11-17, 19:44
Takie głupie pytanko... do czego służy takie małe pokrętło przy butli?

Nowik86
13-11-17, 20:41
To zawór otwierający/zamykający dopływ gazu z butli w stronę silnika.A czemu pytasz?

marcin001984
13-11-17, 21:38
Uczę się :D Łapy mnie korciły żeby tym pokręcić, ale lepiej nie tykam bo coś popsuję.

Nowik86
13-11-17, 22:20
Nic tam nie zepsujesz.Przy przeglądzie gaziarz go zakręca,po czym odpalasz auto i czekasz aż wypali LPG z układu i po zgaszeniu silnika wymienia filtry itp. Potem go odkręca i to cała filozofia :)

marcin001984
16-11-17, 19:36
No i dupa. Dzisiaj zatankowałem na shellu do pełna, ujechałem z 5 km i gaz się przełączył na benzynę. Po chwili się przełączyło z powrotem na gaz i za chwilę znowu się przełączyło na benzynę. Ten panel z zielonymi diodami zgasł i nie reagował na wciskanie guzika. Zdechł i koniec :confused: Jutro po pracy zajadę do gaziarza.
Na razie jeszcze jestem spokojny, ale obawiam się że pewnego dnia...

Nowik86
16-11-17, 20:30
Może sterownik gazu lub przycisk robi zwarcie i sam się przełącza?

marcin001984
16-11-17, 22:44
Nie wiem Michale... mam nadzieję źe coś da podłączenie pod komputer.

marcin001984
17-11-17, 19:55
Dzwoniłem do warsztatu Staga i powiedzieli że mają tyle roboty żebym przyjechał w poniedziałek.
Ogólnie dzisiaj mi się to zdarzyło dwa razy jak jechałem do pracy i wracałem. Po odpaleniu silnika i lekkim rozgrzaniu przełącza się normalnie na gaz, a po przejechaniu kilku kilometrów przełącza się na benzynę. Za chwilę znowu na gaz na ok. 30 sekund i z powrotem na benzynę. Instalacja próbuje walczyć, po czym tą walkę przegrywa i zupełnie się wyłącza i dalej jadę na benzynie. Jakieś pomysły?

Michał102
17-11-17, 20:43
Jakieś pomysły?

Podłączyć się pod sterownik i odczytać błędy.

Ewentualnie opcja numer 2:

http://m.ocdn.eu/_m/bc80160ccafd05f17967dc83f15345bb,7,1.jpg

:p

Nowik86
17-11-17, 22:28
Dzwoniłem do warsztatu Staga i powiedzieli że mają tyle roboty żebym przyjechał w poniedziałek.

A wiesz czemu mają tyle roboty? Bo masa ludzi jeździ na gazie i masa ludzi oszczędza wtedy kasę. Więc Ty też z niego nie rezygnuj, jak już masz go założonego, tylko doprowadź do ładu i składu a będziesz zadowolony z kasy która zostanie w portfelu!


Zgadzam się z kolegą wyżej, niech podłączą Ci go pod kompa i sprawdzą co jest nie tak. A na tą chwilę to przełącz manualnie na PB i tak jeździł aż do wizyty w serwisie aby nic więcej się nie spieprzyło.

Timo-hg
17-11-17, 23:57
Ja mam też chyba cos pospute.
15tys km bezproblemowej jazdy na lpg, duszę acc 2.4 w automacie po autostradach nie schodac z 160km/h, pół życia w korkach we Wrocławiu, Krakowie i bardzo rzadko kiedy spalanie wychodzi ponad 12l gazu.. beny brało więcej, dwa razy na komputerze i dwóch różnych firmach i mówią, że jest ok.. kłamią?

Wysłane z mojego HUAWEI TIT-L01 przy użyciu Tapatalka

marcin001984
20-11-17, 20:43
Winowajca chyba znaleziony. Okazało się, że jakieś dwa dodatkowe kabelki podpięte pod klemy akumulatora były luźne i LPG świrowało.
Po dokręceniu jak na razie wszystko działa.
Co za kuriozalna sytuacja ;)
A ja już chciałem instalację LPG do Warty wyrzucać :p

mitusm
02-04-18, 11:42
Nie słyszałem jeszcze żeby ktoś pozbywał się instalacji z samochodu...przy takich oszczędnościach.
Sam mam przejechane 70tyś km na BRC. Przeglądy co 15tyś i tyle.
Ostanio gaziarz mi odpowiedział anegtotę:

Spotyka się 2 kolegów.
Jeden mówi:
- mam STAGA, interfejs i mogę sam wszystko sobie ustawiać.
Na to drugi:
- mam BRC, żebym nie musiał tego robić...

Michał102
02-04-18, 13:28
Ostanio gaziarz mi odpowiedział anegtotę:

Nie ma się co dziwić gaziarzowi.
Większość z nich, to takie patałachy, że lepiej dla nich jak nikt nie zagląda w tą ich "piękną" kalibrację.

Prawda jest niestety taka, że przy odrobinie podstawowej wiedzy i samozaparcia ustawisz sobie instalację lepiej niż 80% warsztatów montujących i serwisujących LPG.

MarioMario
07-11-18, 00:33
166 000 km na liczniku, czyli 80 000 przejechane na gazie.
Wszystko gra jak trzeba.

Miałem ostatnio jedną, ciekawą przygodę.

Dawno temu, przez jakiś czas analizowałem efektywność LPG. Wyszło mi, że BP jest najbardziej efektywne, nawet +10% nad innymi LPG.
Potem miałem wymianę wtryskiwaczy i bardzo skoczyło mi spalanie, nawet pow. 10l/100 km.
Myślałem, że to kwestia wtryskiwaczy i zbierałem się do ich reklamowania, ale nie miałem czasu, więc jeździłem dalej.

Potem przypadkowo musiałem zatankować na Orlenie i okazało się, że spalanie znowu jest ok.
Więc to nie była wina wtryskiwaczy, tylko

Zmieniłem LPG na Orlen.

MarioMario
15-10-20, 20:57
Przyszedł czas rozstania z moją Hondą, bohaterką tego wątku.
Jeżdżę teraz dużo po dziurawych drogach, a to nie jest samochód do tego stworzony. Dlatego kupiłem sobie Forestera, a Hondę mam do sprzedania.

Bardzo byłem z niej zadowolony, także z instalacji LPG. Dobrze zrobiona instalacja sprawdzi się.
Samochód był dla mnie godny najwyższego zaufania. Jeździłem nim w zagraniczne trasy po 3 000 km. i nie bałem się, że coś może się popsuć, nie działać itp. Jechałem ze spokojną głową i nigdy się nie zawiodłem.
Jeździłbym i dalej, ale niestety, muszę mieć coś do trudniejszego terenu.

Dlatego wystawiłem Hondę do sprzedaży. Zainteresowanych zapraszam tutaj:

https://www.otomoto.pl/oferta/honda-civic-civic-type-s-1-8-lpg-ID6Doeqa.html