Zobacz pełną wersję : Nie pali się lampka check i econo, ruszane? kable przy kompie, Civ D15Z6
Witajcie.
Sprawa dotyczy Civic-a 1,5 VTEC D15Z6 1997/8. Przeglądałem troszkę archiwum ale postanowiłem napisać nowy wątek, bo o NIE świecącym check jest mało tematów:)
Sam silnik pracuje bardzo dobrze. Podczas jazdy nie dławi się, nie rzęzi, itp., reaguje na gaz prawidłowo, jak w Hondzie. Jedyny mankament, to odpalanie. Na zimnym silniku trzeba kręcić rozrusznikiem z 5, 6 s, po rozgrzaniu pali raz na dotyk, a raz jak na zimnym. Ale to pewnie wina kopułki/palca/przekaźnika?
Obecnie jest kilka (jak na razie) problemów z niepalącymi się kontrolkami. Mianowicie kontrolka check engine nie zapala się w ogóle, ani podczas przekręcenia kluczyka do zapłonu ani podczas jazdy.
Nie pali się również kontrolka econo podczas jazdy emeryckiej, jedyne przy zapłonie zapala się. Zapewne związane jest to z check-iem. Pozostałe kontrolki działają.
Jak do tej pory w sprawie checka zostało sprawdzone w zegarach czy żarówka dobra i jest dobra. Bezpiecznik back up pod maską jest dobry.
Kolejną sprawą miało być dojście do kompa i sprawdzenie samodiagnostyki, a raczej na początek czy check się zapali przy zwarciu spinaczem kostki. Jak się zapali, to znaczy, że napięcie dochodzi do kontrolki. Jak się nie zapali, to co dalej?
Po dostaniu się do kompa widać, że niektóre kabelki są owinięte taśmą koloru niebieskiego, niektóre taśmy czarne owijające wiązkę są jakby odklejone i widać też taśmę klejącą przeźroczystą owijającą wiązki oraz jakąś brązowa kostkę. Pytanie, czy tak jest fabrycznie, czy to ślady grzebania. Foto:
http://images50.fotosik.pl/1248/38959adfea1e7881med.jpg
1. w niebieskiej taśmie klejącej wchodzą dwa kable żółto niebieskie, a wychodzi jeden żółto niebieski
2. w niebieską taśmę wchodzi czarny przewód (nie pamiętam jaki wychodzi)
3. taśma przeźroczysta owijająca wiązkę i kostkę nr 4
Na moje oko taśma niebieska i przeźroczysta to nie oryginał . Ktoś wie od czego są te kabelki żółto niebieskie?
Są domniemania, że komuś kiedyś palił się check non stop, to go „wygasił”. Być może kiedyś była instalacja gazowa zamontowana i ktoś coś zamieszał żeby wyłączyć checka na stałe (ale to tylko domysły bo brak wpisu w dowodzie i karcie pojazdu).
Jakie macie doświadczenia w tym temacie? Jutro może spróbuję zewrzeć spinaczem kostkę i sprawdzić czy check zaświeci i może błędy poda.
SorryAleNiChu
28-11-11, 17:53
Na fabryczną wiązkę to nie wygląda. Podsyłam ci schemat. Ciebie interesuje econo indicator light (piąta żarówka od lewej) i malfunction indicator lamp (mil) (druga żarówka od prawej). Patrz na kolory przewodów i gdzie idą.
PS: Sorry za jakość schematu.
KLIK (http://images45.fotosik.pl/1239/72c10bc6061c0e5d.jpg)
Dzięki za schemat.
Dzisiaj została zmostkowana wtyczka od samodiagnostyki ale check się nie zapalił.
Drugim sprawdzianem było sprawdzenie czy kabel jest drożny. Doszedłem, że od lampki check w zegarach idzie kabelek zielono pomarańczowy do kompa. Foto:
http://images43.fotosik.pl/1240/92710d5c560fe030med.jpg
http://images43.fotosik.pl/1240/5d1ecaca6d3c14c0med.jpg
Niestety miernik nic nie wykazał. Znaczy się, że przewód gdzieś po drodze jest uszkodzony. Co jest na drodze tego kabla od kompa do licznika? Bezpiecznik back up pod maską jest ok. Czy bezpieczniki w kabinie kierowcy też mają wpływ? Jeśli tak to który to może być bezpiecznik. Foto:
http://images37.fotosik.pl/1203/44069674e6368ed9med.jpg
I jeszcze pytanko: sprawdzając drożność tego przewodu stacyjki nie trzeba przekręcić do zapłonu??
zapłon do przejścia nie jest potrzebny. Podłącz na krótko omijając całą wiązkę i bedziesz miał pewność czy działa tak jak należy
SorryAleNiChu
30-11-11, 08:19
Według schematu po drodze z kompa do żarówki nic nie ma. Więc równie dobrze możesz pociągnąć sobie nowy przewód i wpiąć go w miejsce starego na stałe. Jak chcesz wybadać tą przerwę miernikiem, szukaj w miejscach gdzie jest on oklejony taśmą, na kostce lub co jest mało prawdopodobne mógł się złamać.
EDIT:
I jeszcze pytanko: sprawdzając drożność tego przewodu stacyjki nie trzeba przekręcić do zapłonu??
Jak ty to sprawdzałeś ? Ustawiałeś miernik na "pipczenie" czy sprawdzałeś czy jest napięcie na końcu przewodu ? Bo trochę zwątpiłem w ciebie.
Dzięki za sugestie. Miernik był ustawiony na "pipczenie". Idę zaraz dalej sprawdzać i może nowy przewód wstawię.
SorryAleNiChu
30-11-11, 11:09
Jak tak to spoko. Jak sprawdzasz ciągłość przewodu to nie musisz mieć w nim napięcia bo miernik sam wysyła do niego sygnał i jeśli odbierze go na drugim końcu to zaczyna piszczeć.
Znana jest już przyczyna niepalącej się kontrolki check. Ktoś uwalił przewód, fotka:
http://images38.fotosik.pl/1232/2a045f6fa7244bc5med.jpg
Po zlutowaniu i przekręceniu stacyjki zapaliła się. Ale po uruchomieniu silnika na chwilkę przygasła, zapaliła się i pali się non stop. Czułem, że tak będzie.
Nastąpił więc czas na zrobienie samodiagnostyki i odczytanie kodów.
Wiem, że w archiwum sporo jest na ten temat ale w skrócie napiszę, że podczas samodiagnostyki check pali się cały czas, a mruga kontrolka ABS-u.
Tak to wygląda na filmiku:
http://www.youtube.com/watch?v=BOaXgxQ6OCQ
Po przeliczeniu wyszły błędy 14, 16, 18, 54, i 61 zdaje się. Sporo tego.
Mam pytanie: jeśli check engine palił się cały czas podczas samodiagnostyki, to dobrze czy źle. Ale chyba źle skoro po odpaleniu silnika pali się.
Chyba raczej ktoś docelowo go przeciął. Widocznie coś się za tym kryje, a skoro tyle błędów to wiadoma przyczyna.:) Swoją drogą to normalne że SRS się cały czas pali ?
Nie to nie jest normalne. Jeżeli pali się cały czas SRS to znaczy że masz błąd w tym układzie.
Błędy zostały skasowane poprzez wyjęcie bezpiecznika back up oraz po procedurze resetu kompa ABS. Po tej czynności przy samodiagnostyce zapalają się na stałe kontrolki check i ABS (to dobrze?). Film:
http://www.youtube.com/watch?v=Xdy8lpr7Mwc
Następnie przyszła chwila na odpalenie silnika. Check zgasł i tuz przed zaskoczeniem silnika zapalił się. Swoją drogą jak auto zimne to tak długo trzeba kręcić rozrusznikiem. Jak ciepły to pali na dotyk. Film:
http://www.youtube.com/watch?v=JwRtcUh_tk8
Po tym zrobiłem jazdę testową i normalnie auto się zachowywało.
Chwilowo myślę, co dalej z check-iem robić…
SorryAleNiChu
30-11-11, 17:36
Miganie check i abs to dwie inne sprawy. Jeśli pali się cały czas podczas diagnostyki to znaczy że brak błędów. Wydaje mi się że kjmuszek i Feniks333 gadają głupoty bo jeśli SRS nie pali się podczas jazdy to wszystko jest ok. Walnij jeszcze raz samodiagnostykę i zobacz czy te same blędy ci wywala ABS .
EDIT: Tu masz kody błędów ABS'u
KLIK (http://images46.fotosik.pl/1200/1ec6b8375958cc1a.jpg)
Wydaje mi się że kjmuszek i Feniks333 gadają głupoty bo jeśli SRS nie pali się podczas jazdy to wszystko jest ok.
Czytanie ze zrozumieniem się kłania, ja też się spytałem bo nie mam pojęcia czy tak właśnie ma być.
Faktycznie długo dość kręci. A to że auto się zachowuje normalnie nie oznacza że usterka nie może być znacząca. Sprawdź jeszcze raz kody błędów:)
Dzięki za kody błędów ABS. Na razie po resecie kompa ABS nie wyświetlają się żadne.
Co do lampki SRS, to nie wiem czy są błędy. Podczas jazdy się nie pali więc na razie się tym nie zainteresowałem.
Ciągle męczyła mnie jedna sprawa. Auto jak jest zimne to trzeba dłużej kręcić aż zaskoczy przekaźnik paliwa. Na ciepłym pali raz na dotyk, a raz tak jak na zimno.
Zauważyłem, że po każdym resecie kompa i po ponownym uruchamianiu auta sprawa wygląda tak:
- przekręcam kluczyk, zapalają się kontrolki w tym check
- rozpoczynam kręcenie rozrusznikiem (te ~4s), w tym czasie po ok. 1s check gaśnie, rozrusznik kręci dalej, po 2s check się zapala i następnie cyka przekaźnik i silnik odpala (widać to na filmiku wyżej).
Zabrałem się więc za przekaźnik. Oczywiście jak podejrzewałem nie był dziewiczy:
http://images47.fotosik.pl/1245/920977c0ca167fe4med.jpg
http://images50.fotosik.pl/1255/402be4a759216c35med.jpg
Przelutowałem styki tak jak to było opisane w archiwum, zamontowałem z powrotem i… nic to nie dało.
Drążąc temat udałem się do znajomego (dzięki Krzysiu). Podmieniliśmy przekaźniki i dalej nie ma poprawy. Więc przekaźnik jest ok.
Doszliśmy też do wniosku, że trzeba sprawdzić aparat zapłonowy bo może to on nawala. Z resztą poprzedni właściciel coś przebąkiwał, że jak ciężko będzie odpalać, to trzeba kopułkę i palec poczyścić.
Na razie koniec z robotami. W weekend muszę 250 km zrobić, może nic się nie rozkraczy po drodze.
ale to i tak dziwne ze czek nie gasnie przed próbą odpalenia, a powinien w momencie cykniecia przekaznika
Nie to nie jest normalne. Jeżeli pali się cały czas SRS to znaczy że masz błąd w tym układzie.
Wydaje mi się że kjmuszek i Feniks333 gadają głupoty bo jeśli SRS nie pali się podczas jazdy to wszystko jest ok.
Gdzie te głupoty??
Wracając do tematu, check pali się cały czas podczas jazdy i po resecie przy samodiagnostyce.
Wstępne spalanie auta w mieście 7,3L, a w trasie 5,7 przy ekonomicznej jeździe. Wynika z tego, że silnik i jego podzespoły, czujniki są raczej ok.?
Zabrałem się za sprawdzenie przewodów we wtyczkach wchodzących do komputera. Komp to P2Y G01, zdaje się że to OBD2a, wchodzą 3 wtyczki A, C i D.
Mam kilka nieścisłości i może ktoś potwierdzi czy jest dobrze lub nie.
Wtyczka A:
http://images50.fotosik.pl/1272/8b742a83e013b03amed.jpg
http://images49.fotosik.pl/1216/39d46c6c58da010cmed.jpg
Brak jest kabelków:
5 SO2SHTC Second O2 Sensor Heater Control
6 PO2SHTC Primary O2 Sensor Heater Control
13 IACVN IACV Negative Side
14 IACVP IACV Positive Side
25 VREV Reference Voltage
28 2WBS EVAP Bypass Solenoid Valve
29 VSV EVAP Control Canister Vent Shut Valve
Wtyczka C:
http://images43.fotosik.pl/1262/c76ea87b4180e87emed.jpg
http://images37.fotosik.pl/1225/7b3befea9586391amed.jpg
Brak jest kabelków:
9 TMA/FAS A/T TCM related
15 VTM VTEC Pressure Switch
23 IP+ H02S Pump Cell+
24 IP-VS-H02S Common
25 VS+ VS Cell Voltage
29 ATP/NP/CLSW A/T Park + Neutralor or Clutch Switch
30 TMB A/T related to TCM
a w pustym miejscu gdzie nie powinno być żadnego przewodu, jest czerwony
Wtyczka D:
http://images35.fotosik.pl/1075/18d44d5f32d700bemed.jpg
http://images39.fotosik.pl/1209/03c3520f12bc5b11med.jpg
Brak jest kabelków:
6 KS Knock Sensor
13 SH02/SG Secondary Heated 02, Sensor Ground
14 SH02S Secondary Heated 02, Sensor 2
15 PTANK Fuel Tank Pressure Sensor
Czy ktoś wie i może potwierdzić, że taki układ przewodów w EK3 D15Z6 jest w porządku lub co jest nie tak?
Kolejna sprawa, dosyć ciekawa (lub straszna) to aparat zapłonowy i kabelki które do niego dochodzą.
Kabel czarno-żółty, który idzie z wtyczki „przechodzi” w kabel niebieski (na fotce widać okręcenie taśmą izolacyjną czarną):
http://images43.fotosik.pl/1262/403ab68eead92e0emed.jpg
…i dalej ten niebieski kabelek razem z jakimś jasno brązowym idą sobie dalej w kierunku ściany grodziowej (do końca nie sprawdziłem jeszcze gdzie):
http://images49.fotosik.pl/1216/debd99070030be0cmed.jpg
Nie wiem co to za „mod” bo fabryczne to raczej nie jest. Może ktoś widział podobne rozwiązania i wie czemu to służy?
Chcę podmienić aparat zapłonowy aby sprawdzić czy auto będzie zapalać od razu bez problemów, a tu kabelki namieszane…
A może to wszystko to pozostałości po jakimś nieudolnym swapie?? Bo taki rozpiździel w elektryce to szok.
Swap to nie jest patrząc na papiery, tabliczki, itp. Wygląda mi to raczej na domowe patenty lub po taniości usuwane / próby usuwania usterek.
Co do wtyczek kompa, to być może wszystko jest ok. Kabelki których nie ma, mogą być np. od drugiej sondy, której w D15Z6 nie ma. Bardziej chodzi mi czy tak jak jest – jest fabrycznie? Może jakiś user EK3 to potwierdzi? Bo w archiwum i necie nie mogę doszukać.
Co do aparatu zapłonowego i dodatkowego kabelka, to dzisiaj sprawdziłem dokąd on idzie. Więc idzie do kabiny i tam zakończony jest przyciskiem:
http://images39.fotosik.pl/1210/6df3aa2e7ddf24camed.jpg
Być może jest to ukryty wyłącznik (antykradzieżowy). Jeszcze nie sprawdzałem praktycznie.
Może ktoś wie od czego jest ten czarno-żółty kabelek przy wtyczce aparatu zapłonowego, który „przechodzi” w niebieski (fotka w poprzednim poście)?
Edit: Wszystko już działa tzn. check się nie pali, econo zapala się podczas jazdy. Do tego wtyczki wchodzące do kompa z kabelkami są fabryczne (miałem zły manual).
Powodem problemów była niefachowo usunięta płytka immo z komputera. Trzeba było poprawić parę rzeczy w kompie postępując tak jak tu: http://www.ozhonda.com/forum/showthread.php?48704-DIY-OBDIIa-DC2R-Immobliser-Removal& Na razie śmiga auto ok.
michal0809
27-11-14, 22:00
dzięki wielkie za ten wpis! bardzo pomocny i pozwolił zaoszczędzić sporo $ i czasu :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.