PDA

Zobacz pełną wersję : Przekładka silnika w hondzie civic ufo.



fura_85
28-11-11, 10:39
Mam pytanie jak w temacie o przekładkę sinika w UFO z 1.4 na 1.8.

Są może jacyś forumowicze którzy już coś takiego robili nie koniecznie w ufo ogólnie ze słabszego silnika na mocniejszy.

Interesuje mnie wszystko związane z tym tematem co trzeba dodatkowo zmienić, dołożyć, dokupić no i jakie koszta się z tym wszystkim wiążą.

Sagi80
28-11-11, 12:39
To wszystko nie jest takie proste. Rozumiem że padł Ci silnik 1.4 i zamiast takiego samego chcesz od razu wrzucić 1.8. Pamiętaj że poza samym silnikiem potrzebna jest też inna skrzynia biegów, osprzęt, wskaźniki wewnątrz, wydech, nie wiem jak z zawieszeniem (pewnie 1.8 jest cięższy)... W rezultacie podmiana tego wszystkiego może wyjść drożej niż przypuszczasz.

Alix
28-11-11, 13:18
Ale 1.4 / 83KM czy 1.4 / 100 KM ? Bo z tym drugim to jest silnik niby konstrukcyjnie identyczny jak 1.8 , waga jest zbliżona, zawias z tego co wiem ten sam (akcesoryjne zawiasy są takie same dla 1.4 i 1.8), skrzynia to akurat nie wiem, ale jak coś w 1.4 jest raczej krótsza więc tym lepiej bo w 1.8 jest za długa - jak podpasuje to czemu nie zostawić będzie lepiej się zbierał... Budzikami bym też się nie martwił, do ogarnięcia jeśli nie nawet P&P. Musisz podjechać do kogoś kto grzebie w Hondach albo w ASO porównać katalogi części dla obu wersji silnikowych, tam też możesz sobie porównać z 1.8 od spodu i popytać serwisantów. Ja bym zrobił wszystko co możliwe żeby skończyć z 1.8 pod maską - pali minimalnie więcej a jedzie bez porównania lepiej. Ten 1.4 tylko dla bardzo spokojnych ludzi się nadaje i IMO nie nadąża za wyglądem auta...

Tak z ciekawości to 1.4 po lifcie to jest dalej L-seria czy R-seria tylko z mniejszą pojemnością, ma ktoś 1.4 po lifcie i może zajrzeć pod maskę na oznaczenie silnika? To by mogło też coś pomóc...

Do 1.8 części na rynku wtórnym jest masa, kupić silnik nawet z osprzętem nie ma problemu ani koszty nie są kosmiczne (w porównaniu do K20...).

Co nie zmienia faktu, że pewnie taniej i 10x prościej wyjdzie przekładka np. samego bloku 1.4 jeśli to masz uszkodzone jak dobrze rozumiem z poprzedniego temetu ...

fura_85
28-11-11, 14:54
No auto właśnie stoi na warsztacie i czekam na tel odnośnie tego co jest do zrobienia.

Ordi
28-11-11, 20:04
pawdopodobnie do zmiany jest silnik+osprzęt+skrzynia+wydech+półosie+komputer (sterownik) + przeróbka elektryki aby wszystko działało... Może lepiej wstaw 1.4 i sprzedaj i kup 1.8...?

Hoze
28-11-11, 20:52
Ja bym sprzedał budę bez silnika, i kupił UFO z 1.8, zobaczysz, że wyjdzie taniej niż SWAP, poza tym chyba jeszcze nikt w kraju się tego nie podjął, a roboty może być całkiem sporo

Alix
28-11-11, 20:52
No, to warto zdecydowanie rozważyć... Albo lepiej od razu 2.0 bo pojeździsz 1.8 kilka tygodni i będziesz myślał o przełożeniu 2.0 :)

Lucas.FK2
28-11-11, 21:25
Więc tak. Jak ma przedliftowego 1.4 co tak naprawde jest 1.3 to ma oznaczenie L13A7 jeśli ma tego z i-VTEC to siedzi tam L13Z1.
Alix nie ma takiej opcji żeby podpasować skrzynie od L serii do R serii. To tak jakbyś chciał do B serii zarzucić skrzynię od D serii. :)
Ciekawe,czy da się zrobić Minime jak w D serii starszych Hond-obstawiam ,ze to przedliftowe ufo i jest tam te tragiczne L13A7 i jakby tam do niego głowę od Z1? Ale to tylko moje przypuszczenia-bo kombinacji tam pewnie od groma by było...

Ja obstawiam,ze nie ma wielkich różnic konstrukcyjnych co do 1.4 a 1.8 Bardziej niż pewne to to,ze tam są inne łapy na silnik,mocowania itp. Wziąłby te R18A2 kompletnie czyli z pół osiami,kompem,wiązką,imo=zainsatlować to i powinno zagadać.

Hoze
28-11-11, 21:49
Ciekawie by wyglądał R18A2 ze skrzynią z 1.4 (pewnie ma krótsze przełożenia niż 1.8). Ale szczerze, to coś nie chce mi się wierzyć, że nie da się tego 1.4 wyremontować...swoją drogą to chyba pierwsza taka awaria silnika w UFO:(:(

Lucas.FK2
28-11-11, 22:29
Wszystko sie da tylko kwestia leży po stronie $$. Chyba łatwiej i taniej wsadzić drugą jednostkę niż wydac masę kasy na części do L serii

mlodyxx
28-11-11, 22:56
przynajmniej bedzie czym jechac nie wiem jak w ufie ale w 6genie 1,4 jak dla mnie nie jedzie wlozylem 1,5 niby tylko 25koni wiecej a jazda zupelnie inna inne auto szukaj calego swapa jak juz bo kupowac wszystko osobno napewno drozej wyjdzie i latania szukania itp itd a tak kladziesz calosc i spokoj zawieszenie wzrost wagi spokojnie da rade najwyzej bedzie gleba z 1 cm w dol

Hoze
28-11-11, 23:46
nie wiem jak w ufie ale w 6genie 1,4 jak dla mnie nie jedzie
1.4 z VI-stki to w porównaniu z L13ileś tam:D z UFO rakieta. 1.4 w UFO to totalne nieporozumienie(zwłaszcza przedliftowy), porażka, masakra...nie wiem, jak to określić:(

Alix
29-11-11, 07:29
Spokojnie, nie denerwujmy kolegów z 1.4 :) Ja jechałem poliftowym 1.4 i to zależy czego się od auta oczekuje. Np. mój tato byłby bardziej zadowolony niż z 1.8 bo tańszy i jednak tego 0,5-1,0 litra mniej pali, ubezpieczenie tańsze... I nie jest wolny, tylko normalny - przejedź się podstawową Astrą albo Golfem z 1.4/80KM, dopiero zobaczysz jak sprawny jest Civic 1.4. Jeździłem tydzień 1.4 jako autem zastępczym i tragedii nie było. Oczywiście emocji też nie...

Problem z 1.4 jest dla mnie taki, że zupełnie nie nadąża za wyglądem auta i podwozie pozwala na wieeele więcej niż silnik przez co czujesz aż taki niedosyt mocy (częściowo aktualne też w 1.8). Nie czułbyś tego np. w Citroenie - jechałem ostatnio C4 z 110KM i muszę powiedzieć że przy takim prowadzeniu więcej i tak nie ma sensu tam mieć, wyginałem go na wszystkie strony :p

mlodyxx
29-11-11, 07:48
zalezy jak kto lubi jezdzic i do czego komu auto potrzebne ale jak jest okazja zrobic swap to juz lepiej na to 1,8 chociaz jakis pozytek z tego bedzie

fura_85
29-11-11, 12:11
A wiec tak :
do wymiany sa panewki dolne i gorne z tego co zrozumialem. jedne sa dostepne w hondzie na juz drugich nawet honda nie ma trzeba sprowadzic z zagranicy dopiero na 20 stycznia.
oprocz tego cylindry sa porysowane ale do odratowania. wiecej bede wiedzial po poludniu jak zobacze auto.

co do przekladki silnika z 1.4 na 1.8 to nawet w hondzie na warsztacie nie wiedza jak to zrobic wiec ta opcja odpada.
pozostaje tylko silnik 1.4 wlozyc z tym ze mam pytanie czy te po lifcie 100 konne sa takie same jak te 83 konne w sesie czy tez by trzeba cos znowu przerabiac wiecej czy tylo jakies detale :-/

Alix
29-11-11, 12:51
To chyba najsensowniej Ci będzie kupić blok silnika albo kompletny silnik 1.4 bez osprzętu... Z tym chyba nie będzie problemu... A raczej na pewno wyjdzie taniej niż taka naprawa. Poliftowe myślę że się mocno różnią osprzętem (doszedł i-VTEC) więc sprawa może nie być taka prosta z podmianką.

Lucas.FK2
29-11-11, 16:58
A wiec tak :
co do przekladki silnika z 1.4 na 1.8 to nawet w hondzie na warsztacie nie wiedza jak to zrobic wiec ta opcja odpada. /

To ..uj nie mechanicy. To kto ma w końcu wiedzieć -ksiądz? Metodą prób i błędów by doszli za taczkę kasy.
Lepiej szukaj gotowego drugiego L13A7 ,bo ten poliftowy L13Z1 z i-VTEC'em pewnie nie podejdzie Plug&Play

To Ci wystarczy :) http://moto.allegro.pl/honda-civic-viii-ufo-silnik-1-4-dsi-83km-l13a7-i1945820623.html

Ordi
29-11-11, 19:11
Jak silnik za taką kasę to nawet nie baw się w naprawę swojego tylko wymień cały silnik i z głowy! Więcej cie same części i robocizna naprawy wyniosą niż ten silnik + założenie go

fura_85
29-11-11, 20:19
Byłem zobaczyć auto. Do wymiany są panewki bo je rozdupcyło na szczęście nie przeskoczyła i wał nie naruszony coś tam trzeba lekko przypolerować ale nie zmieni to parametrów i wszystkie części mają być oryginalne. I teraz 2 rodzaje panewek są dostępne od ręki w hondzie a na 3 trzeba czekać do 20 stycznia. koszt panewek to 1500 zł. + robocizna 550 i trzeba wymienić 2 razy olej no to koszt oleju + filtr.

Co do wymiany silnika pytałem o koszta. Wymiana silnika z osprzętem to ok 800 zł jeżeli bez i wszystko trzeba przekładać no to wychodzi ok 1300-1400 zł. Doliczyć trzeba olej jw + koszt silnika więc nie wiem czy suma nie będzie ta sama.

Myślałem jeszcze o tym silniku 100 KM ale to będę dzwonił jutro po serwisach hondy czy się da itd bo chyba jestem pierwszy co ma taki przypadek i serwisanci nie wiedzą co dalej jak pytam odnośnie przekładki innego silnika innego niż 1.4 83 KM

Ordi
29-11-11, 20:35
tylko dolicz jeszcze że podczas wymiany panewek napewno dojdą jeszcze jakieś koszta - chociażby komplet głupich uszczelek albo co gorsza inne części... Wymień silnik i już - szybciej i taniej.
Co do wymiany silnika na ten 100KM to pewnie jeszcze trzeba będzie kupić nowy sterownik silnika (komputer)... No i ciekawe, czy wiązki są te same itd...

fura_85
29-11-11, 20:45
Przy naprawie panewek to jest to koszt ostateczny. A ile ten sterownik może kosztować wie ktoś może czy też trzeba szukać a wiązki raczej te same nie są bo w tym 100 KM jest I-VTEC a ja mam IDSI z tego co pamiętam

Tymek
03-12-11, 09:59
fura_85 gdzie wkoncu stoi twoje auto w serwisie. Moim zdaniem również lepiej kupić używany silnik np. w Jasienicy (masz niedaleko), a wymiana silnika nawet bez osprzętu wyjdzie taniej i lepiej, niż jeżdzenie na przegrzanym silniku po remoncie. Pozatym wymianę silnika możesz wykonać chociażby w warsztacie "no name" lub "U mietka", silnik jest częscią wymienialną tak samo jak np. wydech czy amortyzatory, tylko roboczogodzin trochę więcej.

fura_85
19-12-11, 19:02
Witam po długiej przerwie. Auto było u Wrocławskiego na Brynowie w Katowicach. Dzisiaj odebrałem. Wszystko smiga w silniku jak należy zadnych stukow brzeczenia metalicznego podzwieku nic. Czesci uzyte do naprawy z serwisu Hondy wszystkie nominalne jak w oryginale. Bez zadnych szlifow itd....

ALE no wlasnie to zasrane ale.....
Podczas wyjazdu z warsztatu po godz 16 auto pali od 1 strzala cacy, godzina jazdy cacy sama przyjemnosc ale przypomnialem sobie co sie dzialo wczesniej na cieplym silniku, ze byly problemy z odpalaniem wiec zgasilem auto i odpalam znowu- jest ok. i tak jeszcze 2 razy az tu za trzecim znowu ten zaje...... zanik napiecia (pradu) az gasnie wszystko na kilka sekund i dopiero zapala. Wyjalem akumulator podpiolem prostownik i w skali od 0-6 bylo 4.

Teraz mam pytanie odnosnie tego zaniku czy wciaz moze to byc od tego silnika mimo ze naprawiony czy to ten akumulator juz jest za slaby czy to moze cos innego i jak tak to jak sie dowiedziec co czy podpiecie pod komputer cos wykaze?? I czy w ogole mozliwe jest zeby sie elektronika zrypala wtedy razem z tym silnikiem?

JARUNIA
19-12-11, 20:03
radze sprawdzić jeszcze przewody elektryczne w pobliżu silnka. Ja miałem podobny problem i okazało sie ze był przetarty jeden przewód (dokładnie przy rozruszniku) który robil zwarcie.

fura_85
19-12-11, 20:07
Dzieki za info. Jutro zadzwonie na warsztat i zapytam czy nie widzieli tam czegos podejrzanego. A co do tych przewodow to gdyby byla potrzeba wymiany to trzeba pewnie cala wiazke wymienic czy nie?? I czy moze sie cos zrypac znowu jak bede teraz jezdzil bo nie wiem czy takie odpalanie znowu czegos mi nie spieprzy.

JARUNIA
19-12-11, 20:11
u mnie wymienili tylko wadliwy przewód i GITARA:)

fura_85
19-12-11, 20:34
To fajnie tylko zastanawiam sie kiedy by te kable mogly i jak by mogly sie spierniczyc. I tak se mysle czy to moze nie rozrusznik bo raczej po naprawie silnika mozna wykluczyc ze to on jest przyczyna, mam taka nadzieje

Tzn ze silnik jest przyczyna zaniku tego pradu