PDA

Zobacz pełną wersję : Jaki olej?



Strony : [1] 2 3

Diups
15-05-07, 07:36
po prostu co wlewacie .... xxW xx ?? i jakiej firmy

xms
15-05-07, 07:51
MOBIL 1 10W40 ale przechodze na MOBIL 1 15W40 + Billstein bo zaczyna sporo łykać...

pepe1980
15-05-07, 08:14
castrol magnatec 10W 40

mirasek
15-05-07, 08:58
Dotychczas castrol magnatec 10W40

majsterus
15-05-07, 10:12
nie wiem jeszcze co ale na pewno 15W40
ale coś zwykłego i normalnego
ma 165tys i chodzi jak zegarek

wunat
15-05-07, 10:14
mobil 10w40

Gruszka
15-05-07, 10:18
10W60 Shell Helix Ultra Racing.

ps2039
15-05-07, 11:58
5W50 agip eurosports

Damiano
15-05-07, 12:19
Shell Helix Ultra 5W40 ;)

bolas
15-05-07, 14:19
jak na razie lotos ale przechodze na agip

p0lish
15-05-07, 14:50
do mojej Hani byl lany 10w60 Valvoline VR1 racing - pelen syntetyk, obecnie jest to olej polsyntetyczny (na allegro np) co polecacie na zamiennik?

bilet44007
15-05-07, 14:58
Mobil 10w40

krawat
15-05-07, 15:48
Ja leje Valvo VR1 10W60 - i to jest pólsyntetyk. Pełen syntetyk to Valvo VR1 ale 5W50

POZDRO

p0lish
15-05-07, 17:30
Ja leje Valvo VR1 10W60 - i to jest pólsyntetyk. Pełen syntetyk to Valvo VR1 ale 5W50

POZDRO

dzieki 10w60 zakupiony, filtr toże, więc wskakuje już do kanału :D jak to dobrze że sąsiad zużyty olej kolekcjonuje :P

navarro
15-05-07, 17:41
Shell Helix Ultra 5W40

kamil_szewczyk
15-05-07, 18:39
Shell Helix Ultra 5W40 jeżdze od początku (autko od nowości ) przejechałem 248tyś km i nie mam problemów.Ale auto jężdziło tylko na tym oleju.

p0lish
15-05-07, 19:29
ziomy wlalem za duzo o jakies 0,5 l oleju przy wymianie......
wypali sie czy mam ulac ?

civ16
15-05-07, 19:31
Mobil 1 5W50 Rally Formula ;)

sharky
15-05-07, 20:25
Wcześniej Mobil 1 w ASO
Póżniej 10W60 Shell Helix Ultra Racing.
Teraz Mobil1 chyba 5w40, chyba, nie pamiętam, w ASO zalewali

Wczoraj pojechałem z ciekawości na test spalin, facio powiedział, że chciałby częściej widzieć silniki w takim stanie, wynik - jak nówka
-cóż... - Honda. :d

abarth81
15-05-07, 20:43
MOTUL 6100 Synergie+ 10W40... a jak zaczyna brac to zalej Motula 15w50 ale dalej to jest półsyntetyk tyle ze do aut z tendencja do brania oleju

p0lish
15-05-07, 21:07
ponawiam swoje pytanie bo 3 posty wyżej bo sprawa naglaca....
nie wiem czy mam jeździć czy nie....

abarth81
15-05-07, 21:41
Wylej nadmiar...odkrec filtr i wylej zniego olej...jak dalejza durzo to powtórz....nie mozesz miec stany powyzej to bardzo niewskazane jest,jeździc nie miec masz tak robic nie wolno(yoda master)

p0lish
15-05-07, 21:49
Wylej nadmiar...odkrec filtr i wylej zniego olej...jak dalejza durzo to powtórz....nie mozesz miec stany powyzej to bardzo niewskazane jest,jeździc nie miec masz tak robic nie wolno(yoda master)

jak mam wylac nadmiar jednoczesnie odkrecajac filtr? odkrecenie filtra = spuszczenie oleju z silnika

ps2039
15-05-07, 22:02
Przemek, może przez korek spustowy :afro:

a Ty abarth81, może przed wysłaniem posta sprawdzaj go w wordzie, będzie mniej byków i bardziej po naszemu :/

p0lish
15-05-07, 22:06
nie no najwyżej jutro po pracy odkręcę śrubę spustową i trochu zleje, myślałem, że się bez tego obejdzie bo wlałem 3,5l oleju razem
teraz nie chce mi sie do śmierdzącego kanału włazić
do tego czasu będzie spokojna jazda

s_poon
15-05-07, 23:15
ja jeżdżę na mobil 5w50 ... nadchodzi czas zmiany, samochód ma przejechane 180 tys i nie wiem czy pełny syntetyk będzie ok
mechanior mówił że jak nie chleje oleju (powyżej 1l na 1000km) to można lać dalej 5w50

i jeszcze pytanie (bo samochód mam od 3 tygodni) :bicie:
ile wchodzi oleju do d14a8 i właściwie jaki olej zalecany jest przez Hondę bo nie nie wiem gdzie taką info znaleźć :aloha:

Gruszka
16-05-07, 00:01
nie no najwyżej jutro po pracy odkręcę śrubę spustową i trochu zleje

Odessij nadmiar przez rurke bagnetu.

TeeS1975
16-05-07, 01:34
ile wchodzi oleju do d14a8 i właściwie jaki olej zalecany jest przez Hondę bo nie nie wiem gdzie taką info znaleźć wchodzi jakieś 3,5 litra a olej zależy od stanu silnika optymalnie jak silnik zdrowy to syntetyk, najlepiej wiedzieć co lał poprzedni właściciel

s_poon
16-05-07, 07:54
ile wchodzi oleju do d14a8 i właściwie jaki olej zalecany jest przez Hondę bo nie nie wiem gdzie taką info znaleźć wchodzi jakieś 3,5 litra a olej zależy od stanu silnika optymalnie jak silnik zdrowy to syntetyk, najlepiej wiedzieć co lał poprzedni właściciel

no lał dokładnie to co napisałem, a silnik szczelny sie wydaje jak ta lala
czyli rozumiem że nie ma nic do tego przebieg??
jaki olej przewiduje Honda??

umyj
16-05-07, 15:48
cieszę się, że ktoś poruszył temat oleju. Mam ten sam problem, jestem szczęśliwym użytkownikiem Hondy od dwóch tygodni, auto przyjechało z Niemiec i nie mam wieści jaki olej stosował poprzedni właściciel. Proszę o pomoc co wlać do hondy z 97 roku, o przebiegu 170 tyś. kilometrów??

Grześ
17-05-07, 11:23
Castrol gtx5 magnatec 10w40 (170 tyś)

tomborek
17-05-07, 13:09
mobil1 5W50 z beczki 36zl/l
wczoraj wymieniony przy 170tys.
olej, filtr, wymiana = 140zl

Diups
17-05-07, 17:53
widze ze temat na czasie :)

przoduje 10W40 ??

umyj
17-05-07, 20:41
czyli przy przejechanych 170 tysiakach raczej 10w40 półsyntetyk oczywiście????

dmx
17-05-07, 20:46
a ja mam przejechane 204tys i jezdze na castrolu edge 10w60 i nie narzekam

s_poon
17-05-07, 22:16
a ja mam przejechane 204tys i jezdze na castrolu edge 10w60 i nie narzekam

bo castrol to nie olej ... to "płynna technologia" :d

majsterus
17-05-07, 23:10
a co to znaczy płynna technologia??
i w czym sie objawia??

KiTT
17-05-07, 23:27
ja sie podczepiam bo tez mam ten problem nie iwem co yblo lane zaiweszka jest ale tam jest jakas komercyjna nazwa oleju chyba jutro sprawdze...

s_poon
18-05-07, 09:51
a co to znaczy płynna technologia??
i w czym sie objawia??

:bicie: patrz reklama Castrola
http://www.google.pl/search?source=ig&hl=pl&q=p%C5%82ynna+technologia&btnG=Szukaj+w+Google&lr=

majsterus
18-05-07, 13:46
z wykształcenia jestem technikiem i oczekuję technicznych parametrów, a nie "marketnigowego miału" :d

abarth81
18-05-07, 18:04
z wykształcenia jestem technikiem i oczekuję technicznych parametrów, a nie "marketnigowego miału" :d
noo wreszcie ktoś kto wymaga konkretów a nie daje wiare temu calemu marketingowemu "bęłkotowi" ,ja również chętnie bym sie dowiedzial co to ta "płynna technologia", "genetycznie modyfikowany olej" (chyba do frytek) i takie tam inne bzdety.

dmx
18-05-07, 19:41
jak uwazacie moze i bzdety ale ja swoja droga słyszałem że kiedyś w fabryce juz zalewali hani castrola a poza tym wcale nie poleciałem na marketingowy miał bo jezdze na tym oleju jeszcze jak nazywał sie castrol rs formula 10w60 i dopiero w tym roku nazwa sie zmieniła i reklamują
p.s w sumie w lipcu bedzie jakies piec lat i cały czas castrol,płyn do skrzyni castrol,do regulacji sprzegła równiez castrol a ostatnio zakupiłem nawet hamulcowy castrol ale jeszcze nie zmieniłem i nie narzekam

abarth81
18-05-07, 22:13
Hej DmX a jaki to płyn Castrola masz w skrzyni bo z tego co wiem to nawet w katalogu castrola pisze ze do hondy jest specjalny którego castrol chyba nie robi bo to jest MTF dostepny tylko w serwisie HONDY lub zamiennie olej silnikowy 10w40 to jak masz cos takiego to daj symbole i nazwe jakąs bo ten orginał hondy to nigdzie poza ASO niedostępny i cholernie drogi....
P.S no chyba ze masz automat to pytania nie bylo.

majsterus
18-05-07, 22:56
hehe DMX no co ty :d .
mój ojciec w carinie jak sprowadził, 10 lat jeżdził na płynie hamulcowym i płynie wspomagania, płyn do pompki sprzęgła w ogóle nie zmieniał, płyn chłodnicy 2 razy chyba i olej co roku.
w skrzyni wymieniałem jak miała chyba z 16 lat, bo półośkę wyciągnąłem i sie wylało, a tak by dalej był oryginalny.
A auto jeździło i jeżdziło i jeździ nadal u kogoś .......
acha i na zwykłym 15W40 lotosie :d
a nie na castrolu czy jakiejś tam innej super płynnej technologii :d

s_poon
18-05-07, 22:57
z wykształcenia jestem technikiem i oczekuję technicznych parametrów, a nie "marketnigowego miału" :d
noo wreszcie ktoś kto wymaga konkretów a nie daje wiare temu calemu marketingowemu "bęłkotowi" ,ja również chętnie bym sie dowiedzial co to ta "płynna technologia", "genetycznie modyfikowany olej" (chyba do frytek) i takie tam inne bzdety.

Panowie ... wiecie co to poczucie humoru i dobry żart dotyczący reklamy castrola?? :aloha:
a jeśli już ktoś chce się czegoś dowiedzieć o "płynnej technologii" to :szukaj: może pomóc

KiTT
20-05-07, 20:56
hm a takie pytanko jaki olej byl rekomendowany przez Honde gdy auto wchodzilo na rynek(Civic 97)

Misiu
20-05-07, 23:01
ziomy wlalem za duzo o jakies 0,5 l oleju przy wymianie......
wypali sie czy mam ulac ?

wypali ci bo tez miąlem taki pszypadek

tony72
21-05-07, 13:21
castrol magnatec 10W 40.Jest miodzio.Jeżdze spokojnie,nic nie łyka
A co do tego czy pozbyć się nadmiaru czy zostawić to jak najbardziej się pozbyć.Czy to wyssać czy z koreczka spuścić nie jest ważne.Ważne jest że nadmiar jest tak samo nie dobry dla jednostki jak niedobór.

Ben
22-05-07, 00:04
szybkie pytanie - musze zmienic olej u siebie i mam dylemacik :) aktualnie uzywam syntetyka a gosc proponuje mi taniej zrobienie tyle ze ma polsyntetyk - czy zmiana oleju z jednego na drugi moze zaowocowac czyms zlym? jak sprawa w ogole w takich przypadkach wyglada?

abarth81
22-05-07, 17:32
jezeli silnik masz szczelny i nie spala oleju nie ubywa go to zostan przy pałnym syntetyku pare groszy więcej ale dla silnika to zdecydowanie lepiej oleje syntetyczne to najwyzsza półka i jak auto nie bierze oleju to nie mam sensu schodzic nizej

pawelg
23-05-07, 01:44
witam. podłacze sie do postu. lada dzien czeka mnie wymiana oleju, hania ma przejechane 230 tys km. Do tej pory byla zalewana pełnym syntetykiem (Mobil). I tu pytanie... mechanik powiedzial ze teraz to juz mozna zalac pólsyntetykiem bo po takim przebiegu to i tak silnik sie "rozszczelnil" i zadnych strat nie bedzie. czy ma racje? co sie stanie jesli zaleje silnik polsyntetykiem? pytam bo nie chce zaliczyc wpadki...

mAgik
24-05-07, 19:22
Zasada jest taka: można zmieniać olej "w dół" dowolnie ale potem nie wskazany jest powrót w górę tzn. jeśli jeździsz na syntetyku i zalejesz półsyntetyk, silnikowi napewno nic się nie stanie. Olej półsyntetyczny ma inną gęstość, ma wyższy współczynnik gęstości niż syntetyk dzięki czemu, jeśli masz nieszczelności w cylindrach to olej bardziej gęsty, mniej się będzie przedostawał do komory spalania, dzieki czemu auto będzie brało mniej oleju lub wcale.Jeżeli będziesz chciał przejść z półsyntetyka na syntetyk to nie jest to polecane, ponieważ rzadszy olej jakim jest syntetyk, wypłucze Ci wszystkie syfy z silnika co jak sie domyślasz, zdrowe dla serduszka Twojej Hondy nie będzie. Tak więc najlepiej jeździć na syntetyku dopóki go silnik zbyt dużo nie bierze. Olej ten ma najlepsze właściwości smarujące co jest ważne zwłaszcza przy rozruchu silnika.
Pzdr

zbyszek dg
24-05-07, 23:52
170 tys na Mobil 1 -- 5W50 i nadal nie chce brac :)

mAgik
25-05-07, 16:50
Ja mam podobnie. Od nowości praktycznie moja Hania jeździ na Mobilu, mam ponad 160tys przelatane i nie bierze oleju,a jeśli bierze to w minimalnych ilościach.,bo słyszałem, że każdy Vtec coś tam bierze ale nie wiem do końca jak z tym jest.

Hojrak
17-06-07, 15:47
Tak więc najlepiej jeździć na syntetyku dopóki go silnik zbyt dużo nie bierze. Olej ten ma najlepsze właściwości smarujące co jest ważne zwłaszcza przy rozruchu silnika.
:hinczyk: Zgadzam się w pełni z całą "Magiczną" teorią, której fragment wyżej cytuję.
Jakiś czas temu znalazłem esencję informacji odnośnie olejów silnikowych:
www.autolab.pl/artykuly/klasyfikacja-i-zastosowanie-olejow-silnikowych/art-2.html.
Mocno technokratycznie opisane, polecam zerknąć na tabelkę na końcu artykułu.

Gruszka
14-07-07, 10:42
Przejechalem kolejne 10.000 na Shell Ultra Racing 10W60 (pelny syntetyk) i zmienilem go ostatnio na inny syntetyk - Mobil 1 5W50 i mam wrazenie, ze kultura pracy silnika ulegla zmianie. Tzn. jest jakby odrobine glosniejszy :/ Co prawda i tak chodzi bardzo przyjemnie, ale wydaje mi sie, ze inaczej. Moze jestem przewrazliwiony ;)

stempel
14-07-07, 13:25
a co tegie glowy proponujecie do skrzyni ,bo wydaje mi sie ze nadeszla pora zainteresowac sie tym?????

SPUTNIK1957
14-07-07, 17:28
z wykształcenia jestem technikiem i oczekuję technicznych parametrów, a nie "marketnigowego miału" :d
noo wreszcie ktoś kto wymaga konkretów a nie daje wiare temu calemu marketingowemu "bęłkotowi" ,ja również chętnie bym sie dowiedzial co to ta "płynna technologia", "genetycznie modyfikowany olej" (chyba do frytek) i takie tam inne bzdety.
ależ prosze bardzo http://www.autokacik.pl/oleje/oleje.html może nie zadużo tych parametrów ale zawsze cos ;)

Przejechalem kolejne 10.000 na Shell Ultra Racing 10W60 (pelny syntetyk) i zmienilem go ostatnio na inny syntetyk - Mobil 1 5W50 i mam wrazenie, ze kultura pracy silnika ulegla zmianie. Tzn. jest jakby odrobine glosniejszy Co prawda i tak chodzi bardzo przyjemnie, ale wydaje mi sie, ze inaczej. Moze jestem przewrazliwiony
Mobil to przereklamowane badziewie, a tę kulturę pracy silnika to i ja miałem moznośc zauważyc jak w felicji zmieniałem z Mobila 10W40 na Lotosa 10W40 na lotosie silnik ciszej pracował. A w tej opini jeszcze bardziej ugruntowało mnie to jak kumpel opowiadał jak jego kolega kupił sobie na dolewkę litrowe opakowanie półsyntetyka i okazało sie podczas dolewania że w ponizej połowy butelki były gluty, w sklepie gdzie to kupił też niemogli sie nadziwić że takie coś było w tej butelce. Dlatego moje zufanie do tej marki prysło i raczej już niekupie nic z tego koncernu, natomiast duzym zaufaniem darze produkty z Shella - uważam że są bardzo dobre.
a do skrzyni mysle zrobic pewien eksperyment a mianowicie zalać ją 10W40 shella i do tego buteleczka niebieskiego STP, myslę że powinno być git chyba że opory zmaleją do tego stopnia że nawet po 10 sekundach od wysprzęglenia bedzie zgrzytał wsteczny to wówczas zaleje go olejem bez tego STP

Gruszka
14-07-07, 18:45
Mobil to przereklamowane badziewie, a tę kulturę pracy silnika to i ja miałem moznośc zauważyc jak w felicji zmieniałem z Mobila 10W40 na Lotosa 10W40 na lotosie silnik ciszej pracował. A w tej opini jeszcze bardziej ugruntowało mnie to jak kumpel opowiadał jak jego kolega kupił sobie na dolewkę litrowe opakowanie półsyntetyka i okazało sie podczas dolewania że w ponizej połowy butelki były gluty, w sklepie gdzie to kupił też niemogli sie nadziwić że takie coś było w tej butelce. Dlatego moje zufanie do tej marki prysło i raczej już niekupie nic z tego koncernu, natomiast duzym zaufaniem darze produkty z Shella - uważam że są bardzo dobre.
a do skrzyni mysle zrobic pewien eksperyment a mianowicie zalać ją 10W40 shella i do tego buteleczka niebieskiego STP, myslę że powinno być git chyba że opory zmaleją do tego stopnia że nawet po 10 sekundach od wysprzęglenia bedzie zgrzytał wsteczny to wówczas zaleje go olejem bez tego STP

Jakos mnie te Twoje dziwne dywagacje nie przekonuja. Jeszcze piszesz o zalewaniu skrzyni olejem z dodatkami... Rzepakowy zalej, wtedy to bedzie eksperyment. Mobil nie jest zly o ile nie kupuje sie podroby spod Otwocka (niczego nie ujmujac temu miastu) a Shell po prostu lepszy.

havok
14-07-07, 18:55
a do skrzyni mysle zrobic pewien eksperyment a mianowicie zalać ją 10W40 shella i do tego buteleczka niebieskiego STP, myslę że powinno być git chyba że opory zmaleją do tego stopnia że nawet po 10 sekundach od wysprzęglenia bedzie zgrzytał wsteczny to wówczas zaleje go olejem bez tego STP
Poprzedni właściciel mojego auta pewnie wlał coś "normalnego" do skrzyni, nad czym teraz ty myślisz. Po wizytach u 3 mechaników (a każdy rozkładał ręce) nauczyłem się, że w życiu nie zaleję skrzyni niczym innym niż MTF z ASO. Tylko dzięki niemu dziwne dźwięki w zakręcaniu mi ustały.

abarth81
14-07-07, 20:27
a co tegie glowy proponujecie do skrzyni ,bo wydaje mi sie ze nadeszla pora zainteresowac sie tym?????
MTF Honda....tyle

[ Dodano: Sob 14 Lip, 2007 ]

Przejechalem kolejne 10.000 na Shell Ultra Racing 10W60 (pelny syntetyk) i zmienilem go ostatnio na inny syntetyk - Mobil 1 5W50 i mam wrazenie, ze kultura pracy silnika ulegla zmianie. Tzn. jest jakby odrobine glosniejszy :/ Co prawda i tak chodzi bardzo przyjemnie, ale wydaje mi sie, ze inaczej. Moze jestem przewrazliwiony ;)
JA miałem podobnie jak zmieniłem z Mobila na Motula...tyle ze w odwrotną strone, zrobiło sie ciszej.

SPUTNIK1957
15-07-07, 07:40
Jakos mnie te Twoje dziwne dywagacje nie przekonuja. Jeszcze piszesz o zalewaniu skrzyni olejem z dodatkami... Rzepakowy zalej, wtedy to bedzie eksperyment. Mobil nie jest zly o ile nie kupuje sie podroby spod Otwocka (niczego nie ujmujac temu miastu) a Shell po prostu lepszy.
Oj to takie coś nawet bym nie miał serca zalać na sprzedaż ;)

Poprzedni właściciel mojego auta pewnie wlał coś "normalnego" do skrzyni, nad czym teraz ty myślisz. Po wizytach u 3 mechaników (a każdy rozkładał ręce) nauczyłem się, że w życiu nie zaleję skrzyni niczym innym niż MTF z ASO. Tylko dzięki niemu dziwne dźwięki w zakręcaniu mi ustały.
no bo i pewnie był tam rzepakowy.... ;)
Panowie ja się posłużę pewnym przykładem z lubelskiegom forum:

Katalogi zastosowań Castrol'a,BP,Shell itp podają do civiców silnikowy półsyntetyk 10w40.
Znajomy mechanik z "ASO" nieoficjalnie kazał nie przepłacać i lać 10w40.
W poprzedniej hance zalałem właśnie taki(mobila) i wszystko banglało jak trzeba

Pzdr!
Myslę że w tym poscie jest sporo prawdy i mądrości, ale dlaczego tak sądze- otuż do przykładu posłużę się ładą samarą, tam producent wrecz zaleca lanie oleju silnikowego do skrzyni, a pamiętamy to czasy gdzie na poczatku lat 90 gdzie jeszcze panowała era polonezów i maluchów jak własciciele lub dokładniej synalki tych włascicieli katowali te lady popisujac się z zaciągnietym ręcznym i chmurą dymu z pod przednich kół i jakoś skrzynie znosiły to dzielnie. a mysląc logicznie to poszczególne koła zębate, łożyska czy sonchrynizatory w hondach nie są z miękrzego czy mniej wytrzymałego materiału wykonane niż w takich ładach.
Tak więc zalanie takim olejem nic złego nierobi dla skrzyni choć trzeba miec to na uwadze że skład takiego MTF jest inny niż oleju dla silnika i pewne dodatki które sa używane w silnikowych olejach nie są potrzebne do skrzyniowych i dodatkowo jest wzbogacany dodatkami ktore wpływaja na lepsze działanie mechanizmów skrzyni.
Ja myslę zrobić eksperyment wiec posłużę się silnikowym gdybym nierobił tego to zalał bym MTFem.

havok
15-07-07, 09:16
Ja myslę zrobić eksperyment wiec posłużę się silnikowym
Napiszę inaczej: emg wlał do skrzyni osobiście 10w40 i miał taki same objawy, jak u mnie. Wylał to cholerstwo i wlał MTF, po czym objawy ustąpiły. To właśnie ta jego przygoda mi pomogła w rozwiązaniu mojego problemu. Ale to twój silnik i twoja skrzynia...
BTW, jak dogadasz się z mechanikami w ASO to ci puszczą płyny bez rachunku/faktury taniej. Mnie MTF wyszedł po 59 pln za litr.

Cairo
15-07-07, 10:33
Jak kupiłem samochód to podczas ostrego skrecania przy małych predkościach wydobywało się jakby jęczenie, troche to zbagatelizowałem, myśląć, że pewnie pompa wspomagania będzie niedługo wymagała wymiany. Jednak pod ok dwóch miesiącach problem narósł, dźwięk zaczął występować coraz częściej, był głośniejszy i bardziej dokuczliwy. Pojechałem do mojego mechanika i mówie mu, "kurde to wspomaganie daje mi co raz bardziej po jajach, musimy chyba to wymienić" przejechjał się i stwierdził, że to na bank nie od wspomagania tylko coś ze skrzynią, być może LSD daje w kość, i zalecił wymiane oleju. Nie wierzyłem, że to może pomóc,m ale swtierdziłem, że przed rozebraniem skrzyni można spróbować, po zjechaniu z podnośnika wszystko ustało jak ręką odjął.
Także ja bym napewno żadnych eksperymentów nie robił bo olej w szkrzyni to się wymienia raz na 3 lata (co 80tys km) więć te 140pln za MTF nie są żadnym wydatkiem.

SPUTNIK1957
15-07-07, 12:52
No po Waszych ostatnich postach wypada stwierdzić że jesli skrzynia hondowska to tylko MTF ja jednak mam pokusę wypróbowania czegoś co może okazac się lepszym dla skrzyni niż MTF i nie ze wzgledu oszczednościowych bo fakt faktem że jesli co roku wydaje się 140 zeta na olej + 25 na filtr to wydanie tych 140 na kilka lat wcale nie jest jakimś znaczacym wydatkiem tylko tak jak mówiłem mam ochotę tak zrobić bo prawdopodobnie będzie skrzynia chodzić lepiej ale jeżeli praca była by nie taka jak trzeba czy synchronizatorów czy innych mechanizmów to napewno wrócę do MTFa

Cairo
15-07-07, 13:08
Trochę nie rozumiem Twojego podejścia, masz jakiś problem ze skrzynią na MTFie czy co?
Po co kombinować, skoro Honda za Ciebie zrobiła to bdb??

SPUTNIK1957
15-07-07, 13:42
Trochę nie rozumiem Twojego podejścia, masz jakiś problem ze skrzynią na MTFie czy co?
Po co kombinować, skoro Honda za Ciebie zrobiła to bdb??
Honda ma bardzo bdb olej ale tak mysle że jesli ten STP ma lepsze własciwości smarne i zmniejsza opory tarcia to wartało by go wypróbować choćby dla tego że potęcjalne występujące przeciążenia były by lepiej znoszone przez skrzynię i co za tym idzie wiekrzą żywotność, był by jeszcze jeden plus w postaci wiekrzego dostarczania momentu obrotowego na koła - róznica pewnie niezauważalna ale zawsze coś .

Cairo
15-07-07, 13:45
szczerze wątpie żeby to STP było w czymkolwiek lepsze od oryginalnego MTFa

SPUTNIK1957
15-07-07, 14:00
Teoretycznie powinien być o wiele lepszy, pytanie tylko takie jak zaaregują na to synchronizatory i mechanizm róznicowy, a tak po za tym to i tak niemam jasności na jakim oleju jezdzi bo samochód był przez cały okres serwisowany serwisie peugota w niemczech, a raczej watpie w to by klijent kupował olej gdzie indziej a wymieniał w tym serwisie tylko najprawdopodobniej zalewali go silnikowym lub coś zalecanego do peugotów aczkolwiek moge się i mylić.

abarth81
15-07-07, 21:38
...Lepsze jest wrogiem dobrego....

Cairo
15-07-07, 22:04
dla mnie skrzynia na MTFie chodzi idealnie także nie widze sensu kombinowania z ajkimiś specyfikami tymbardziej STP który dla mnie ma niską renomę

Gruszka
15-07-07, 22:37
Dobra pogadalismy o MTF'ie a teraz wracamy do tematu. Jesli ktos chce jeszcze cos dodac odnosnie smarowania skrzyni, to prosze znalezc odpowiedni watek i tam pisac a ja w wolnej chwili poprzerzucam tam posty z tego tematu.

Malik
01-08-07, 18:40
Zalałem silnik Mobilem 10W 40. Miałem przejechane 170 tys. Przejechałem 10 tys i w tym okresie dolałem już 1 litr.
Przed wymiana był zalany "Essoloube 10W 40"( w Polsce nikt takiego nie sprzedaje chyba)

WaQL
11-08-07, 17:36
to moze i mi pomozecie, moja hania ma przejechane 93k km (naprawde:) ) ale nie wiem jaki olej byl lany wczesniej i zastanawiam sie czy jest sposob zeby okreslic czy wlany jest pelny czy polsyntetyk? tak mysle ze, przy takim przebiegu nie lano by polsyntetyka, ale cholera wie...? co radzicie?

TENCIO
11-08-07, 17:43
a jak z apetytem na oliwe u ciebie?jezeli autko nie bierze w nierozsadnych ilosciach to proponuje przeplukac silnik plukanka i zalac pelny syntetyk. bez obawy, nic sie nie rozszczelni!potem obserowac czy olej bedzie spalany, czy nie. jezeli bedzie go ubuwac to przy nastepnej wymianie zalac polsyntetyk. jezeli szukasz konkretnego oleju i masz wiecej pytan do wal do mnie na gg7783937, z checia pomoge w doborze odpowiedniego oleju.

kartman
12-08-07, 00:13
Witam jestem nowy na tym forum, byc moze dla niektorych wyda sie to smieszne ale, ale chcialem zapytac jaki olej mam wlac do swojej hondy D14A3, niedawno ja kupilem i jest to moj pierwszy wlasny samochod stad ta niewiedza, samochod byl sprowadzany w ksiazce serwisowej nie pisze i gosc ktory ja przywozil tez nie wiedzial, z gory dziekuje za pomoc.

KiTT
12-08-07, 09:51
ja sie przylaczam do pytania bo mi sie wymiana zbliza, mam na pewno 10w40 ale w reichu lali jakis olej liquimoly cos takiego. co teraz wlewac? castrol? mobil? shell? albo inaczej co leje serwis hondy do tych aut? ktos w ASO to jeszcze robi?

TENCIO
12-08-07, 13:04
serwis hondy leje oleje tej firmy ktora daje mu najlpesze gratisy...w polsce jest to shell. koledze Kitt zaproponowalbym motula 6100 synergie+ 10w40, natomiast katman, moglbys podac wiecej danych (przebieg, styl jazdy, apetyt na olej, rocznik) to ulatwi mi dobranie ci oleju. dla jasnosci, ja bede polecal motula i z palety tej firmy moge wam cos znalezc. zapraszam na pw, lub gg

abarth81
12-08-07, 17:04
ja sie przylaczam do pytania bo mi sie wymiana zbliza, mam na pewno 10w40 ale w reichu lali jakis olej liquimoly cos takiego. co teraz wlewac? castrol? mobil? shell? albo inaczej co leje serwis hondy do tych aut? ktos w ASO to jeszcze robi?
LEJ MOTUL napewno nie pozałujesz, odpusc sobie mobile i castrole, ja mam zalany Synegie 10 w40 przebieg 140tys i jest malina zmienilem z mobila i nie załuje.

TENCIO
12-08-07, 17:13
:aloha:

bobibagno
12-08-07, 20:58
przepraszam za PW ale tak uwielbacie MOTULA a co z Castrolem na ktorym jezdzi wiekszos F1??

stempel
13-08-07, 01:21
Castrol ktory jest wlewany do F1 nie ma nic wspolnego z tym ktory jest dostepny dla szarego Kowalskiego.Jedna z najwiekszych zalet motula to to,ze jako jeden z niewielu oleji silnikowych jest rozlewany poza granicami Polski i to daje jakas gwarancje.

Rufi3M
13-08-07, 09:17
A może Petro-Canada, oryginalne kanadyjskie oleje, importowane :)

Marka u nas mało popularna za to za oceanem jak najbardziej, zwłaszcza że Kanada ma bardzo dużo i dobre złoża ropy :)

zkruk
13-08-07, 13:27
zwłaszcza że Kanada ma bardzo dużo i dobre złoża ropy

chyba kolega musi przeanalizowac slowo syntetynczny :]

Rufi3M
14-08-07, 09:43
zwłaszcza że Kanada ma bardzo dużo i dobre złoża ropy

chyba kolega musi przeanalizowac slowo syntetynczny :]

A myślisz że olej syntetyczny z czego się robi ? Jak nie wiesz to Cię uświadomię z ropy naftowej :d , proszę nie kompromituj się

zkruk
14-08-07, 13:23
proszę nie kompromituj się

no wlasnie - prosze... nie kompromituj sie...


przeanalizuj sprawe jak robi sie syntetyczne paliwo, oleje - a potem komentuj

Rufi3M
14-08-07, 13:59
proszę nie kompromituj się

no wlasnie - prosze... nie kompromituj sie...


przeanalizuj sprawe jak robi sie syntetyczne paliwo, oleje - a potem komentuj

Człowieku czy Ty jesteś naprawdę takim laikiem czy tylko udajesz:

cytat
"Nie wdając się w szczegóły technologii produkcji, oleje syntetyczne mają tę przewagę, że podczas ich produkcji ropa naftowa jest odparowywana do formy gazowej i dopiero wtedy krótkie łańcuchy węglowodorowe są łączone w większą całość (proces syntezy). Dzięki temu oleje syntetyczne mają znacznie bardziej regularną strukturę, a tym samym bardziej stabilne własności w porównaniu z olejami mineralnymi, w których wielkości poszczególnych łańcuchów są nieco bardziej przypadkowe"

Już się nie odzywaj na tym temacie bo wystarczająco się skompromitowałeś

bobibagno
14-08-07, 21:34
dajcie spokoj kazdy sie moze pomylic :piwo2:

Frydzio
14-08-07, 21:46
a co sadzicie o Comma Eurolite, z tego co wiem ,jest to olej lany w GB, jezdze na takim 10w40 od 10 tys, całkiem przypadkowo go kupiłem, wiem ze nie jest zbytnio popularny w kraju, ale może ktoś na nim również jezdzi albo ma jakas opinie na jego temat

makmarc
02-11-07, 10:43
Szukałem odpowiedzi, ale przewertować ten temat to trzeba naprawdę wiele czasu. Nabyłem Civica z 97roku i muszę wymienić olej, co polecacie do 1.4 i czy zalewać syntetyk czy pół? Autko ma przejechane w tej chwili 132tys km.

KiTT
02-11-07, 12:27
to zalezy co bylo lane wczesniej, nie mozesz przeskoczyc z pol syntetyka na syntetyk bo wymyjesz nagar

TENCIO
02-11-07, 12:32
Szukałem odpowiedzi, ale przewertować ten temat to trzeba naprawdę wiele czasu. Nabyłem Civica z 97roku i muszę wymienić olej, co polecacie do 1.4 i czy zalewać syntetyk czy pół? Autko ma przejechane w tej chwili 132tys km.

a jak z przebiegiem?udokumentowany? auto krajowe, czy przywiezione? przy tym przebiegu obstawiam ze wlewany byl pelen syntetyk zagranica. jezeli bedziesz zainteresowany olejami Motula to zapraszam do siebie.

makmarc
02-11-07, 13:16
Przebieg jak najbardziej oryginalny, wszystko sprawdzone i udokumentowane, sam przyprowadziłem ją dla siebie. A jakie masz ceny oleju?

TENCIO
02-11-07, 14:23
zapraszam tutaj:
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=38701

zed
26-11-07, 13:15
Jezdzilem na Mobilu 10w40 a teraz Castrol gtx magnatec 10w40 i jest to to samo czyli nie trzyma wlasciwosci przy ostrej jezdzie a zmieniam co 8 tys..Mysle nad zmiana na valvoline vr1 10w60 bo lepiej wytrzymuje wysokie temperatury co myslicie?

pepe1980
26-11-07, 14:06
ja leje zawsze castrol 10W40,,,uważam ze najważniejsze aby pilnować poziomu oleju i zmieniając systematycznie co XXkkm (ja zmieniam co 10kkm), oczywiście można wlewać olej 2 razy droższy niż castrol ale to zależy jak ktoś piłuje swoją hanię. Jezeli ktoś non-top trzyma 5krpm to oczywiście olej wtedy im lepszy tym lepiej,, ale jak ktoś jeździ spokojnie to raczej nie ma znaczenia.(oczywiście pomijam wlewanie jakiegoś syfu typu noname)

rafalb33
26-11-07, 16:45
.Mysle nad zmiana na valvoline vr1 10w60 bo lepiej wytrzymuje wysokie temperatury co myslicie?
Ja wlasnie u siebie zmienilem z mobila na valvo vr1 i jestem bardzo zadowolony. Oleju praktycznie nie dolewam. Po mobilu zrobilem pułkanke(valvoline) i z silnika zleciala praktycznie smoła( od nowosci na 10w40 mobilu).

Olej duzo lepiej sprawdza sie przy mocnym upalaniu.

sajmon71
29-11-07, 17:58
w poprzednim temacie o olejach ktoś napisał ze castrol jest zły..

"qrde ja wlasnie wczoraj zalałem Castrol GTX magnatec. Mialem taki w mojej poprzedniej mazdzie i byłem zadowolony
wczesniej Hodna jezdziła na Shell 10w40 jak juz wspomniałem wlasłem castrola i cos zaczeło mi stukac lekko w silniku :djablek: przy okazji co to moze być?? i czy rzeczywiscie ten castroll jest taki zły :(
przebieg 226tyś poitwierdzony ksiązką serwioswą."




taki sam post napisałem w innym temacie ale moze tu znajde odpowiedz

do admina prosze nie dawać od razu warna :) bo jestem tu iod dziisaj i dopiero poznaje Forum..

pozdrawiam

sibek
29-12-07, 13:00
Przebieg 215tys. i wciąż Mobil1 5W/50, zero problemów.

("wczesniej Hodna jezdziła na Shell 10w40 jak juz wspomniałem wlasłem castrola i cos zaczeło mi stukac lekko w silniku :djablek: przy okazji co to moze być?? i czy rzeczywiscie ten castroll jest taki zły :(przebieg 226tyś poitwierdzony ksiązką serwioswą.")

To zależy jaki tam olej wlałeś czy syntetyk czy półsyntetyk, moim zdaniem dla takiego silnika lepszy byłby olej gęstszy ze względu na jego przebieg i zużycie.
Pozdrawiam

sajmon71
29-12-07, 14:35
wlałem Castrola rownież 10W40
byłem na regulacji zaworów i wszystko ok..

Yo87
02-01-08, 19:32
Dziwne:) Ja nabyłem civica 1,4 z 96 roku z przebiegiem 122 tys. Wydawał mi się zaniżony, ale książka serwisowa i kartki pod maską się zgadzały:) Pierwszym olejem był Shell Helix 10w40. Przez 11 tys km auto nie chciało go łykać. Zdecydowałem się zalać go Shellem 5w40. Po 4,5 tys też go nie żłopie:)

swhite
03-01-08, 21:20
Moja Hania jezdzi na Mobil Super S 10W40 i tak na 10kkm spala mi ponad litr oleju! zastanawiam sie nad zmianom na inny olej, ale czy to pomoze? bedzie mniej spalac oleju? Czytalem caly ten temat i zastanawiam sie nad Motul 6100 Synergie 10W40 polecanym wczesniej, ale czy to wogole mozliwe ze po zmianie oleju bedzie chociaz troche mniej zarl?

Wooyyek
03-01-08, 21:35
1l na 10 kkm to przecież nie ma tragedii.Silniki po częściowym remoncie potrafią tyle wziąć.W sumie to też zastanawiam się nad Motulem przy następnej wymianie ale nie spodziewałbym się cudów.

swhite
03-01-08, 21:39
Jak na moj gust wydaje mi sie ze 1 litr to jest duzo :) po niedzieli chce wymienic olej, od poprzedniej wymiany mam jakies 8kkm i suchy bagnet :( i wcale mi sie to nie podoba :(

skolopendra
03-01-08, 23:36
Jak na moj gust wydaje mi sie ze 1 litr to jest duzo

to nie jest dużo,ani tragedii nie ma :d


Motul 6100 Synergie 10W40

ale to polecam zaleć następnym razem
:aloha:

Wooyyek
04-01-08, 13:10
od poprzedniej wymiany mam jakies 8kkm i suchy bagnet :(

suchy bagnet to bardzo dobra droga do zatarcia.....
wymień albo dolej przed jazdą gdziekolwiek.

abarth81
04-01-08, 18:43
Ja równiez polecam Motula ale jak Ci bierze olej to zalej lepiej 4100 POWER 15W-50 oczywiscie dalej półsyntetyk poczytaj: http://motul.orfika.net/catalog/product_info.php?products_id=71&osCsid=b88fb7c7d8efb17aa57c47de8da30e79

KiTT
04-01-08, 20:03
ja tez polecam motul 6100 synergie 10w40 7tys temu wlany i tak jak na bagnecie bylo max tak jest i teraz

TENCIO
05-01-08, 13:51
w razie W zapraszam do siebie! :aloha:

RobertSz1981
13-01-08, 20:46
Kupilem Civ'a w ktorym dotychczas lany był olej mineralny Orlenu :/
Na temat ewentualnego brania oleju nic nie wiem.

Co proponujecie wlać syntetyk czy polsyntetyk?

P.S.dodam ze auto wyposazone jest w LPG

jzl
14-01-08, 08:08
Przeczytałem wszystkie 6 stron tego wątku i nie znalazłem żeby ktoś jeździł na takim oleju jak ja :)

Valvoline Maxlife 10W40

Już w 3 aucie zalałem ten olej i jest ok.

Rufi3M
14-01-08, 10:17
Przeczytałem wszystkie 6 stron tego wątku i nie znalazłem żeby ktoś jeździł na takim oleju jak ja :)

Valvoline Maxlife 10W40

Już w 3 aucie zalałem ten olej i jest ok.

To przeczytaleś niedokładnie ;) , ja jeżdze i bardzo chwale, 5 tyś i Hanka nie wziełą ani ml oleju, poprzednio Mobil 10W40 i porażka co chwile dolewanie :bicie:

TENCIO
14-01-08, 12:35
Kupilem Civ'a w ktorym dotychczas lany był olej mineralny Orlenu :/
Na temat ewentualnego brania oleju nic nie wiem.

Co proponujecie wlać syntetyk czy polsyntetyk?

P.S.dodam ze auto wyposazone jest w LPG

z syntetykiem to sobie daj spokoj. nie wiadomo ile i czemu ktos lal minerla i to jescze nie za drogiego.zazwyczaj mineralem ratuja sie osoby ktorych silniki biora juz sporo oliwy, ale to tez n ie regula nie powinno byc problemu z przejsciem na oliwe polsyntetyczna. pojezdzij chwile na tym mineralu i zobacz czy go ubywa. jezeli nie sa to ubytki typu 0.5 na 1000km to mozna zalac polsyntetyk, np motula 4100 15w50, lub jezeli nie ubywa wcale, lub minimalnie to 6100 10w40. tak, czy siak proponuje pprzed przejsciem na polsyntetyk przeplukac silnik z nagaru po mineralnym

Trek
22-01-08, 22:44
A słyszał ktoś o olejach firmy Sunoco ?? http://www.sunoco.unimot.pl/
Słyszałem, że bardzo dobre. Co sądzicie? :)

Cairo
23-01-08, 18:00
Tak jak Tencio pisał, na syntetyk nie przechodź, na półsyntetyk jak najbardziej tylko zostosuj płukanke przed spuszczeniem mineralnego

trybson
24-01-08, 01:12
Mobil 1 5W-50 Rally Formula. Kolejne lanie i nic nie bierze. Spokój i cisza. 115000 i nie ubywa ani grama. Silnik chodzi jak stara Delbana, cicho i spokojnie. Dodam że moja H na Mobil 1 FS chodzi od dawna. Więc chyba nie ma co żałować na dobre smarowidło...

Radiowiec
24-01-08, 11:51
Ja zalałem Mobila 10W40. Poprzedni właściciel we Włoszech od nowości miał lany AGIP Sint2000 też 10W40, a że w Polsce taki ciężko dostać, to zalałem Mobila. Na razie (po 2500 kilometrów) nie ubywa, choć wydaje mi się, że zimny silnik troche za mocno "klepie".

MesserW
25-01-08, 20:49
Mobil 1 mineralny 15W40 i od ostatniej wymiany jakieś 10tys km temu nie ubyło ani pół milimetra na bagnecie

TENCIO
26-01-08, 06:02
Mobil 1 mineralny 15W40 i od ostatniej wymiany jakieś 10tys km temu nie ubyło ani pół milimetra na bagnecie

w takiej sytuacji na twoim miejscu od razu zmienilbym na polsyntetyk.

MrUkAs
26-01-08, 22:28
Jaki olej zalac do Hondy 95 rok 1.5 silnik, 187 tys. km przebiegu. Poprzedni wlasciciel mowil, ze lal synetetyk, ale jak pytalem jaki to mowil 15w40 mobila, ale to jest mineralny. Chyba ze sie poprostu pomylil z tymi liczbami :) Jaki najlepiej zalac przy takim przebiegu?

TENCIO
27-01-08, 06:29
zalezy jak z apetytem na oliwe???
malo danych
ciezko pomylic 5w40 z 15w40.

MrUkAs
27-01-08, 10:35
Sam sie mieszal, raz mowil 15w40 raz 5w40, a raz 10w50 wiec juz sam nie wiem. Bede kontrolowal przez najblizsze 3tys km. olej i zobacze czy cos lyka czy nie...Jeszcze jakby ktos mi mogl wytlumaczyc jak czytac ta miarke oleju bo jak wyjalem bagnet to za duzo nie wiedzialem o co w nim chodzi:) taki jakis dziwny.

TENCIO
27-01-08, 12:31
masz dwie kropki, jedna to stan min, druga to stan max. od dolnej krawedzi dolnje kropki do gornej krawedzi gornej kropki masz ok 1litra, natomist liczac od krawedzi wewnetrznych bedzie tego ok 0.8 litra

MrUkAs
27-01-08, 13:08
Sprawdzilem stan oleju i mam na rownej polowie miedzy dolna, a gorna kropka. Jest OK?

TENCIO
27-01-08, 13:20
tak

KiTT
27-01-08, 13:24
ja mam obecnie 200tys km nie wiem co lab szwab przedemna ale ja wlalem motula synergie 6100+ 10w 40 i do wymiany do wymiany praktycznie nie ubywa oleju, a lubie czasem wcisnac :]

MrUkAs
27-01-08, 16:05
Juz wiem, ze autko bylo zalane olejem Mobil1 15w 40 super M. Czyli mineralny ;/ Niby wlasciciel twierdzi, ze autko nie bierze oleju. Czy w tym wypadku moge wlac pol syntetyczny?

TENCIO
27-01-08, 17:01
pojezdzij chwile i poobserwuj jak sie bedzie zachowywac.

[ Dodano: Nie 27 Sty, 2008 ]
ale mysle ze spokojnie mozna mu zapodac 15w50 polsyntetyk

MrUkAs
27-01-08, 20:56
To jeszcze pytanko jaki polsyntetyk najlepiej zalac? Mysle o Mobilu...

A powiedzcie mi jeszcze gdzie odszukac oznaczenie silnika, bo tutaj macie powpisywane jakie "d1...". Patrzylem pod maska, ale jest tylko nr nadwozia...

TENCIO
27-01-08, 21:00
popatrz na laczenie skrzyni z silnikiem, zaraz obok masz kod silnika. standardowo ja bede polecal motul jako dobry olej

MrUkAs
27-01-08, 21:25
To patrzac na to zdjecie: http://img444.imageshack.us/my.php?image=d15z1el5.jpg gdzie to laczenie skrzyni z silnikiem jest i w ktorym miejscu szukac ten nr silnika?

TENCIO
28-01-08, 07:15
http://img148.imageshack.us/img148/7449/lolwb2.jpg (http://imageshack.us)
jezeli to twoje foto to masz bardzo fajny silnik VTEC-E d15z1

MrUkAs
28-01-08, 10:41
Nie to nie moje...ale tam szukac, tak? We wszystkich modelach jest w tym samym miejscu?

[ Dodano: Pon 28 Sty, 2008 ]
W sumie to mam VTEC, tylko silnik nie jest czarny ino szary. Patrzylem w to miejsce co wskazales i nie ma kodu silnika :/

Maras79
28-01-08, 15:49
Ja też nie wiedziałem co lał poprzedni właściciel. Oleju silnik nie brał. 3 dni temu zalałem półsynetyk Mobil 10W40 przy przebiegu 120 tys. km. Zobaczymy jak się sprawdzi.

Gruszka
28-01-08, 19:19
MrUkAs, masz D15Z3 (silnik ze zdjecia w budzie 5D '95). Numer masz wybity na 100%, po prostu zle szukales lub nie przyjrzales sie dobrze.

MrUkAs
28-01-08, 19:34
Albo D15Z1, bo podobny. Bede sie musial dobrze przyjrzec. Kurde ale sie juz tak przygladalem i nie moglem odczytac :|

KiTT
28-01-08, 20:57
przeciez oznaczenie silnika jest na tabliczce na gordzi silnika jest pod macha patrzac od przodu z lewej strony zza bezpiecznikami :) ja mam tam jak wol d14a2

Gruszka
29-01-08, 04:43
Albo D15Z1, bo podobny.
Ale one sa podobne, tylko w 5D bylo D15Z3. D15Z1 nie bylo. Jak jestes ciekaw jakie silniki wystepowaly w modelu, ktory posiadasz - polecam podwieszony temat w tym dziale: "Dane techniczne, specyfikacje - Honda Civic 5D (1995-2000)".

Ok, skupmy sie na olejach.

descanting
30-01-08, 17:43
Polecam GULFy. Markowe oleje, lane w Holandii, dobre a tanie jak diabli.

Full syntetyk 5-40 w okolicach 85 zl za 4 litry, polsyntetyk 10-40 65 PLN za 4 litry ! Ktos zna tansze, nawet Lotos zdziera w porownaniu. Sa tazke bardziej zaawansowane GULF 10-60 Racing za okolo 125/4 litry i olej "oszczedzajacy paliwo" chyba 0-30 za okolo 190.

Ale dwie pierwsze pozycje sa bezkonkurencyjne. Ja tam GULF ufam, firma stara i krzepka jak Castrol, GULF jest chyba wlasnoscia Chevronu w usa

MrUkAs
31-01-08, 11:06
Jak ostatnio sprawdzilem byl olej na rownej polowie. Zrobilem jakies 250km i dzis (po calej nocy) sprawdzam stan oleju i jest jakby troche mniej...

Jakbym chcial dolewac oleju to wystarczy odkrecic korek wlewu i wlewac, tak? Bo jak odkrecilem korek wlewu to tam jakies dziwne rzeczy byly, pelno otworow ;P

descanting
31-01-08, 12:12
? aha przez korek, raczej unikaj lania oleju do baku przez te klapke z boku karoserii :d

A pod tym korkiem o ktorym mowisz to....no nie wiem...moze tam mechanizm kwarcowy tego zegarka z kokpitu sie kryje?

MrUkAs
31-01-08, 12:35
Logiczne, ze nie bede lal oleju do wlewu paliwa. Chodzi mi tylko o to gdzie wlewac olej jak nie daj Boze zejdzie do minimum. Pod maska jak sprawdzilem odkrecajac korek wlewu oleju to jakies dziwne rzeczy tam byly...

rafalb33
31-01-08, 13:07
jak sprawdzilem odkrecajac korek wlewu oleju to jakies dziwne rzeczy tam byly...
Normalnie z archiwum x. A ty co myslales ze tam bedzie?? Zazwyczaj olej wlewa sie przez korek wlewu oleju znajdujacy sie na pokrywie zaworow.
W sumie na upartego mozna by strzykawka przez bagnet, albo odkrecic miske i do miski wlac :aloha:

MrUkAs
31-01-08, 13:26
Aha, ok ;) bo jak mialem wczesniej golfa to tam po odkreceniu korka wlewu oleju czegos takiego nie bylo. Mam nadzieje, ze wlewajac tam nic sie nie stanie. Jak mi poziom oleju opadnie do minimum to mu troche wleje i zobacze ile bierze. Poprzedni wlasciciel mowil, ze auto oleju nie bierze wiec dziwne ze minimalnie ubylo po 250km. Auto ma przejechane 187tys.

TENCIO
31-01-08, 13:44
raczej dolej sobie do stanu max od razu i potem sprawdzaj

MrUkAs
31-01-08, 13:47
Jeszcze poczekam:) a sa jakies normy, ile takie auto w "dozwolonych" tzn. ksiazkowych granicach moze brac sobie oleju?

TENCIO
31-01-08, 14:19
w ksiazkowych normach zawsze podaja sporo zawyzone wartosci by ewentualny maruda nie mogl reklamowac za szybko auta w serwisie. 100-150ml na 1000km to wartosci do przyjecia

Radiowiec
31-01-08, 14:27
No ok, ale jak po bagnecie poznać, ile mililitrów oleju ubyło? Jest jakiś przelicznik, który mówi, że np. gdy jest na wskazówce MIN, to ubył litr? A czy po zalaniu nowym olejem wskaźnik jest dokładnie na MAX?

TENCIO
31-01-08, 14:52
na bagnecie masz dwa otwory. liczac od dolnej krawedzi jednego, do gornej krawedzi drugiego jest to ok 1litr. liczac po krawedziach wewnetrznych bedzie to ok 0.8

olszes
31-01-08, 15:06
castrol edge 0W30 :afro:

TENCIO
31-01-08, 15:16
castrol edge 0W30 :afro:
a to do czego?

KiTT
31-01-08, 15:16
MrUkAs, zakladam ze stales w tym samym miejscu gdzie wczesniej? wystarczy mala zmiana nachylenia auta i juz jest inne wskazanie :) bagnet ma tylko pokazac mniej wiecej stan oleju :) nie jest dokladnym pomiarem

MrUkAs
31-01-08, 15:20
MrUkAs, zakladam ze stales w tym samym miejscu gdzie wczesniej? wystarczy mala zmiana nachylenia auta i juz jest inne wskazanie :) bagnet ma tylko pokazac mniej wiecej stan oleju :) nie jest dokladnym pomiarem

Stoje na tym samym parkingu, ale w troszke innym miejscu ;) tak wiec to raczej nie od nachylenia auta

KiTT
31-01-08, 15:29
zdiwilbys sie czasem, grawitacja jest bezlitosna :) kazdy parking ma jakis promil spadku zeby woda nie stala..

descanting
31-01-08, 16:59
na bagnecie od dziurki do dziurki jest około 1,0 litra. przynajmniej w B18


Serio - z pytaniem o "dziwne rzeczy po odkreceniu korka na pokrywie zaworow" to myslalem ze sobie jaja robisz gosciu. A co tam mialo byc? Z grubsza rzecz biorac jest tam silnik a nie np. Klimatyzacja albo puszka bezpiecznikow :speszony:

MrUkAs
31-01-08, 17:26
Serio - z pytaniem o "dziwne rzeczy po odkreceniu korka na pokrywie zaworow" to myslalem ze sobie jaja robisz gosciu. A co tam mialo byc? Z grubsza rzecz biorac jest tam silnik a nie np. Klimatyzacja albo puszka bezpiecznikow :speszony:

Zdziwilem sie, bo mam Honde od kilku dni. Jak mialem golfa to po odkreceniu korka na pokrywie zaworow bylo plasko i sie wlewalo olej. A tutaj takie rzeczy:) no ale golf to nie Hondzia :P

jjurgiel
31-01-08, 20:03
zdiwilbys sie czasem, grawitacja jest bezlitosna kazdy parking ma jakis promil spadku zeby woda nie stala..
potwierdzam też sprawdzałem poziom oleju zawsze przed swoim garażem i myślałem że tam jest równo ale jak kiedyś ręcznego nie zaciągnąłem to auto pojechało do tyłu, porównałem poziomy oleju w tych dwóch miejscach i była zauważalna różnica na bagnecie.

MrUkAs
13-02-08, 13:25
Auto zalane jest mobilem 15w40, przebieg 187 tys. Zrobilem 1 tys. i dolalem mu gdzies 200ml (tak na oko). Teraz przed wymiana nie wiem jaki olej zalac. Gadalem z sasiadem (tez ma Honde) i mowil, ze polsyntetyk odpada poniewaz rozszczelnie silnik. Jakie jest Wasze zdanie? Zastanawiam sie na polsyntetykiem ale boje sie, zeby nie rozszczelnic silnika i dlatego mysle, aby zalac mineralnym mobilem bo taki byl wczesniej, albo motulem...Co myslicie?

Konrad84
13-02-08, 15:29
jeżeli jest zalany minerałem i jeszcze go bierze to napewno nie możesz zalać półsyntetykiem ani tym bardziej syntetykiem.

PS.
Remont się zbliża. Dziwne że przy tym przebiegu pali minerał. Jesteś pewny że ma 187 tys. ?

KiTT
13-02-08, 15:38
tez mi podejrzany ten przebieg 287 to ma prawo tak siorbac, ja mam w tej chwili 190 i nie ubywa mi ani grama oleju od wymiany do wymiany.

P.S sprawdz czy nie ma wydmuchanej uszczelki pod pokrywa zaworow moze tamtedy ci olej ucieka to dosyc czesty objaw przy 16V japoncach w polaczeniu z wysokimi obrotami

MrUkAs
13-02-08, 15:48
Auto kupilem w Polsce (od prywatnej osoby) tak wiec nie wiem jak z tym przebiegiem jest (na liczniku jest 187 tys.). Sprzedawca mowil ze olej wymienial jakies 5 tys. km temu (nie wiem czy wierzyc), ja zrobilem 1 tys. i musialem dolac 200ml (tak na oko). Jak pytalem czy bierze olej to mowil, ze nie (ale raczej ufac nie mozna). No mi sie wydaje, ze 200ml to nie az tak duzo tym bardziej, ze ksiazkowe wartosci to 100-1500ml :P

Konrad84
13-02-08, 15:53
Według mnie Pan sprzedawca trochę cię oszukał (oczywiście dowodów nie mam), ale skoro bierze minerała to albo ktoś go non stop katował, albo tak jak KiTT napisał ma 287 tys. lub więcej.

MrUkAs
13-02-08, 16:23
Ciezko powiedziec, bo wiadomo ze w Polsce cofanie licznikow to norma.Wiadoma rzecza jest rowniez, ze sprzedawca zawsze chce auto sprzedac i nie bedzie mowil, co auto boli. Zobaczymy jak bedzie dalej, wymienie olej (raczej zaleje Motula mineralnego, bo zastanawialem sie nad polsyntetykiem) i zobacze jakie ilosci bedzie bral...

Slyszalem rowniez takie opinie, ze auto od wymiany do wymiany ma prawo wziac sobie troszke oleju tak wiec nie wiem nawet czy czasem juz na tym oleju co jest wlany nie bylo zrobione 10 tys. km.

TENCIO
13-02-08, 16:44
oliwa sie przepracowywuje i zazwyczaj zaczyna jej ubywac wiecej wraz ze zrobionymi na niej kilometrami. druga sprawa to to ze mineral bedzie mniej odporny na dynamiczna jazde i ostre traktowanie niz polsyntetyk. to tez trzeba brac pod uwaga. wlasciwosci myjace maja glownie oleje syntetyczne, zalanie polsyntetyka nie powinno tu nic zepsuc. tak czy siak, kolego powinien liczyc sie z remontem w najblizszym czasie. moija opcja jest taka: plukanka silnika i motul 4100 15w50, jezeli pobor oliwy sie nie zmieni to wtedy ucieczka w mineral, a pozniej remont.

KiTT
14-02-08, 00:47
MrUkAs, norma normą ale dolewac 200 ml na 1000km to ja sobie moge do swojego Ducato ktore ma prawie milion kilometrow i jeszcze w zyciu nie widzialo remontu.
moja byla mazdzina 1.3 16V wykrecila prawie pol miliona kilosow i to w gazie i nie marudzila od wymiany do wymiany na olej, takze to ewidetnie musi byc zakatowany motor albo spory wyciek np wlasnie pod pokrywa zaworow.
co do motorkow sprawa jest prosta jak ciagnie olej to albo motorek ma padaczke albo ****iety obieg oleju co raczej u nas bedzie ciezkie bo jako taki na wezach nie wystepuje jak np w busach czy w wiekszych autach, tymbardziej w japoncach, to sa bardzo trwale silniki :czerwona kartka:

MrUkAs
14-02-08, 11:48
Zobacze jak bedzie po wymianie oleju, bo moze rzeczywiscie wymiana juz powinna byc (zrobiono 10 tys.) i zaczelo ubywac z max do min (to chyba norma). Jak po wymianie bedzie bral to wtedy bede sie mocno martwil :(

Wyciek (tak mi sie wydaje) mam maly przy kole od pasazera (praktycznie przy progu). Co to moze byc za wyciek?

Gruszka
14-02-08, 12:33
Wyciek (tak mi sie wydaje) mam maly przy kole od pasazera (praktycznie przy progu). Co to moze byc za wyciek?
Masz klime?

MrUkAs
14-02-08, 13:00
Wyciek (tak mi sie wydaje) mam maly przy kole od pasazera (praktycznie przy progu). Co to moze byc za wyciek?
Masz klime?

Tak, mam klime ale nie dziala bo jest uszkodzona chlodnica klimy (tak bynajmniej mowil sprzedawca). Tak w ogole ile taka chlodnica moze kosztowac od klimy i gdzie dostac, no i jakiej firmy?

olszes
14-02-08, 13:47
olszes napisał/a:
castrol edge 0W30

a to do czego?

do silnika, na dolewki

Konrad84
15-02-08, 08:31
Mrukas proponuje rozważyć propozycje TENCIO.

MrUkAs
15-02-08, 10:11
Rozwazam caly czas. Wiem, ze na pewno bedzie to motul + plukanie. Kwestia tylko czy mineralny motul czy zaryzykowac i polsyntetyka wlac i obserwowac co sie bedzie dziac, w razie poboru oliwy przejsc na minerala...

Konrad84
15-02-08, 10:20
.. nom.

TENCIO
15-02-08, 11:45
polsyntetyka wlac i obserwowac co sie bedzie dziac, w razie poboru oliwy przejsc na minerala...
po zalaniu polsyntetykiem 15w50 i tak zostanie ci baniaku ok 1.5litra wiec na dolewki cos bedzie.

MrUkAs
15-02-08, 11:48
polsyntetyka wlac i obserwowac co sie bedzie dziac, w razie poboru oliwy przejsc na minerala...
po zalaniu polsyntetykiem 15w50 i tak zostanie ci baniaku ok 1.5litra wiec na dolewki cos bedzie.

Wiem, wiem to samo byloby z mineralnym... :)

Tak w ogole ile oleju wchodzi? 3,5 litra? Jak znam zycie to mechanior z baniaka 5l to mi nic nie odda :P

TENCIO
15-02-08, 12:44
ale jak nie odda? musi oddac. wchodzi ok 3.4-3.5 pod stan max.

mirasek
15-02-08, 15:15
Tak, mam klime ale nie dziala bo jest uszkodzona chlodnica klimy (tak bynajmniej mowil sprzedawca). Tak w ogole ile taka chlodnica moze kosztowac od klimy i gdzie dostac, no i jakiej firmy?
Nieoryginalna chłodnica klimy to koszt ok. 250zł, do Twojego modelu będzie kilka wersji które będą pasować ale tylko do jednej podłączysz przewody (różne gniazda!) więc zwróć na to uwage przy kupnie (zadbaj o możliwość zwrotu lub wymiany). Jeśli obecnie układ jest suchy to pod żadnym pozorem nie uruchamiaj sprężarki bo ją zatrzesz. Nabicie układu to ok. 200zł. Warto zreanimowac ten układ, docenisz to latem ;)

Co do oleju to wymień go na ten co pisano wyżej, zostanie Ci z bańki 5 na ew. dolewki ok. 1,5 litra (nie rozumiem dlaczego mechanik ma tego nie oddać?!), zrób 10 tys.km i zobacz ile Ci łącznie weźmie, czuje że jeszcze coś zostanie z tego 1,5 l., chyba że już po 5 tys.km bańka sie wyzeruje to trzeba bedzie zacząć sie martwić...

vtecmatti
16-02-08, 01:27
przebieg przebiegiem, ale branie oleju nie tylko od tego zalezy, najwazniejsze jest jak ten silnik byl eksploatowany. Sa auta ktore maja 150-200 tys. km i sa w gorszym stanie niz np. zadbany 300 tys. silnik.
ja bym na twoim raczej zalal minerala, jak wyplukasz silnik to wtedy moze sporo brac na sto (oczywiście zalezy w jakim stanie tak naprawde jest silnik) i niewiem czy warto ryzykowac innym. dobry mineral powinien zalatwic sprawe, choc z drugiej strony polsyntetyk niemusi byc zlym pomyslem.
A z tym braniem oleju bym nie dramatyzowal (choc problem jest), jak tylko niejezdzisz duzych przebiegow (np. 30tys rocznie) to jak wezmie 1-1.5 litra na 5 tys. niema tragedii, jeszcze jak bys gazu nie oszczedzal, ze musisz teraz robic remont.
jezdzic do poki nie zacznie brac duzo wiecej oleju ( z 2 lata pojezdzisz przy malych przebiegach bez noża/remontu na gardle).

inferno66
16-02-08, 21:00
siemanko Hanke posiadam od maja 07 roku i zalalem ja mobil 1 S....przejechalem juz 8 tys a na bagnecie taki sam stan jak na poczatku ,nic nie bierze a n aliczniku juz prawie 250tys;) azlbo to japonski cud techniki albo silnik byl po remoncie :afro:

[ Dodano: Sob 16 Lut, 2008 ]
olej to mobil 1 s 10/40 zapolmialem dodac :speszony:

[ Dodano: Sob 16 Lut, 2008 ]
p.s co ile zmieniacie olej?Mechanik zalecal mi co 10 tys.....

[ Dodano: Sob 16 Lut, 2008 ]
jescze jedno p.s. co zalecacie lac po 250 tysiakach???Mineral czy pol syntetyk?10...15/40????

mirasek
16-02-08, 21:56
Jeśli Ci nie bierze oleju to po co lać minerał? Do tej pory lany był 10W40 więc lej go dalej. Zmieniaj co 10 000 km razem z filtrem oleju.

inferno66
17-02-08, 13:25
Tez mi tak doradzaja jesli wszystko gra zeby zostac na takim jaki jestz zalewany :afro:

TENCIO
17-02-08, 16:18
odpowiedzialem ci juz w innym temacie. lej dalej 10w40 i cisz sie stanem silnika

MrUkAs
17-02-08, 18:15
Tak, mam klime ale nie dziala bo jest uszkodzona chlodnica klimy (tak bynajmniej mowil sprzedawca). Tak w ogole ile taka chlodnica moze kosztowac od klimy i gdzie dostac, no i jakiej firmy?
Nieoryginalna chłodnica klimy to koszt ok. 250zł, do Twojego modelu będzie kilka wersji które będą pasować ale tylko do jednej podłączysz przewody (różne gniazda!) więc zwróć na to uwage przy kupnie (zadbaj o możliwość zwrotu lub wymiany). Jeśli obecnie układ jest suchy to pod żadnym pozorem nie uruchamiaj sprężarki bo ją zatrzesz. Nabicie układu to ok. 200zł. Warto zreanimowac ten układ, docenisz to latem ;)


W normalnym sklepie motoryzacyjnym moge pytac? O jakie firmy pytac? Wystarczy podac model samochodu i dobiora, czy jak to wyglada? Skoro 250zl + nabicie 200zl to koszty niezle i chyba dlugo sie za to nie za biore ;P

[ Dodano: Nie 17 Lut, 2008 ]
Co do oleju to robie tak srednio 10 tys. na rok. Jezdze raczej spokojnie (rzadko kiedy powyzej 3 tys. obrotow). Jestem juz praktycznie zdecydowany na motul polsyntetyczny + plukanko, ale jedynie czego sie obawiam to wlasnie tego, ze wyplucze mi silnik...Jest to mozliwe?

[ Dodano: Nie 17 Lut, 2008 ]
Pisalem w "styling" ale nikt nie odpisuje, wiec zapytam tutaj. Jakim srodkiem najlepiej wyczyscic silnik i jego osprzet (a dokladnie zbiorniczki wyrownawcze, bo mam dosc brudne). I czy myjac silnik cos sie moze stac? Np. ze nie bedzie chcial odpalic, itd?

Cairo
18-02-08, 10:09
Płukanka u mnie się sprawdziła, silnik po płukance nie brał woógle oleju (może coś brał, ale nie trzeba było dolewac od zmiany do zmiany).
Będę za miesiąc zmieniał olej i znów zastosuje. Polecam.

domell
20-02-08, 15:38
Witam
Ja do tej pory lalem mobila 10W40. Ale troszke go wcina. Po przejechaniu troszke ponad 10 tys jest w polowie miedzy max a min. Fakt ze moze tez uciekac uszczelkami pod pokrywa zaworow i pod miska bo jest troch mokro. Co polecacie Valvoline maxlife 10w40 czy MOTUL 6100 SYNERGIE+ 10W40. Osobiscie bylbym chyba raczej za valvoline. A jakie wasze zdanie? Czy trzeba plukac silnik czy raczej nie
Pozdro

TENCIO
20-02-08, 16:29
polowie miedzy max a min
wiec ubylo ci na tym dystansie max 0.5litra co jest oznaka ze silnik zdrowy. plukanie silnika to nie ostatecznosc, mozna to stosowac co jakis czas, nic zlego sie nie dzieje. silnik bedzie czysty w srodku. rozne oleje powoduja wiekszy lub mniejszy nagar. jezeli bylbys zainteresowany motulem to zapraszam na pw.

MrUkAs
22-02-08, 12:36
Plukanko zrobione, Motul 15w50 4100 Power zalany. Zobaczymy jak bedzie sie spisywac to wszystko. Mechanior ktory mi wymienial olej to narzekal na ta plukanke na maxa, ze to zabieg chwilowy a pozniej bedzie oliwy ubywac na maxa. No ale zobaczymy...Oby bylo dobrze. Mam chyba do wymiany uszczelke miski olejowej bo tak mi mechanior mowil, ze tamtedy bedzie mi ubywac oleju. Jaka cena takiej uszczelki w ogole?

skolopendra
22-02-08, 13:19
Mam chyba do wymiany uszczelke miski olejowej

niestety tania nie jest, i zaleca sie kupić w aso

MrUkAs
22-02-08, 14:34
;( jakie +/- koszty? Bo jak droga to lepiej oleju dolac (tego co ubedzie przez ta uszczelke) :)

domell
22-02-08, 15:51
Tez bylbym zainteresowany jaka mniej wiecej cena tej uszczelki? Z tego co gdzies czytalem to podobno 60-80 zl ale ile naprawde to nie wiem

MrUkAs
26-03-08, 18:46
Wiec tak ;) jak pisalem wczesniej zaraz po zakupie auta mialem wlany mineralny 15w40 mobila i zrobilem na tym oleju 1000 km i musialem dolac na oko 200-300ml. Zalalem tak jak mi doradzaliscie, a w szczegolnosci Tencio Motula 15w50 czyli polsyntetycznego + zrobilem plukanke Motula, zrobilem 1000 km i poki co nie wzial ani grama oleju! Na razie jestem bardzo zadowolony, zobaczymy ile bede musial dolac do kolejnej wymiany. Mam nadzieje, ze nie bedzie to az tak duzo... :)

Tak wiec przejscie na polsyntetyczny z mineralnego po uprzednim plukaniu nie jest tragiczne w skutkach ;) A tez mialem oczywiscie przedtym faktem spore obawy...[/b]

misiek1
26-03-08, 20:16
Koszt uszczelki miski olejowej do d14a5 z firmy Erling to 85 zł. Wczesniej kupiłem dwie inne (tańsze) i nie pasowały.

abarth81
29-03-08, 18:30
A Efyr wrzucił coś takiego http://www.animegame.com/cars/Oil%20Tests.pdf
bardzo ciekawe rzeczy pokazane iście obrazowo

TENCIO
30-03-08, 10:44
ciekawe kto byl sponsorem tego testu?

abarth81
30-03-08, 11:50
ciekawe kto byl sponsorem tego testu?
tez sie nad tym zastanawiałem bo zdziwiło mnie ze najlepiej wypadły oleje iście "amerykańskie"...

Badman
30-03-08, 21:12
wracając do tematu, kilka dni temu zalałem Shell Helix Plus 10w40 silnik pracuje bardzo ładnie i cicho. Myślałem jeszcze nad Castrolem ale w motocyklu sie nie sprawdza wiec zrezygnowałem.

Pitbull
02-04-08, 21:07
Wczoraj zalalem castrola 10w40, silniczek pracuje bardzo ładnie. Tylko mam takie pytanie. bo jak wymieniałem olej, razem z wymianą filtra oleju to zlało sie jakieś 2 i pół litra oleju tylko(nie powinno więcej)?? No i tyle samo wlałem nowego 2 i pół litra, na bagnacie jest tyle samo co przed wymianą czyli idealnie po środku tych kropeczek.

michalk
02-04-08, 21:44
Z tego co pamiętam powinno być niecałe 4 litry, więc coś musiało u ciebie zostać

Badman
02-04-08, 22:08
to nie zlałeś wszystkiego.. zlewałeś na rozgrzanym silniku czy zimnym ? w moim wchodzi 3,3 litra wiec 2,5 to zdecydowanie za mało.

Pitbull
03-04-08, 08:50
silnik był zimny, przejechałem jakis kilometr, postawiłem go na kanale gdzie jest idealnie pozioma podłoga, stał tak ze 30 minut i dopiero odkrecilem korek w misce olejowej, jak juz z tamtąd wiekszośc wyleciała to odkręciłem filt oleju, z tamtą tez troche wyleciało ale nie duzo. No i tylko 2 i pół litra, nie wiem dlaczego tak mało.


No właśnie mi sie coś wydaje żejeszcze tego starego cos zostało bo ja wyciągne bagnet to olej na nim dalej jest taki jaki był czyli czarny.....

Badman
03-04-08, 10:29
slinik musi być ciepły bo inaczej olej gęstnieje i nie zlejesz go całego.

MrUkAs
03-04-08, 10:44
U mnie w D15Z3 to samo. Zalalem 3,3 litra tak jak czytalem na forum i bylo ponad 0.5l za duzo na bagnecie i musialem spuszczac. Spuscilem jakies 0.5l i jest idealnie na max. Nie wiem czemu tak jest, ale chyba do tego D15Z3 wchodzi ponad 2.5 l :aloha:

TENCIO
03-04-08, 11:59
d15 potrzebuje 3.5 litra, oleju. nie spuscicliscie obaj starej oliwy do konca. oliwa musi byc ciepla , aby cala splynela. czasami rowniez tak sie dzieje ze zostaje cos oliwy, gdy mamy pogieta miske olejiwa.

MrUkAs
03-04-08, 12:39
Dziwne :( oliwa byla ciepla, bo wczesniej robilismy plukanke i po plukance praktycznie w ciagu 5-10 min. spuszczalismy oliwe...

TENCIO
03-04-08, 13:54
mozxe jednak auto nie stalo prosto?

rafalb33
03-04-08, 14:04
W misce na dnie przy spuszczaniu i tak zostaje 2-3 setki oleju, bo taka jest konstrukcja.
Ale 2,5 litra to troche malo wg mnie.
Do wymiany oleju najlpeiej dodatkowo odsysarka sciagnac przez bagnet reszte oleju z miski.

MrUkAs
03-04-08, 16:16
Tez sie zdziwilem, a tymbardziej jak powiedzialem ze trzeba nalac 3.5l, no to pomyslelismy ze moze byc za duzo i wlalismy 3l a tu taki gryps, ze o 0.5l za duzo na bagnecie...

Auto stalo prosto na takim elektrycznym podnosniku (co maja na przegladach) w warsztacie...

TENCIO
03-04-08, 17:53
to na bagneice ile masz teraz?

MrUkAs
03-04-08, 18:43
mm ponizej max. Zrobilem 1300km od wymiany i wlasnie ten mm co jest ponizej to ubylo :P

sajmon71
03-04-08, 18:52
d15 potrzebuje 3.5 litra
domojego D14A8 weszło 3.5 litra oleju .. to jak to jest silnik musi być ciepły czy zimny przy wymianie ?

Badman
03-04-08, 20:21
ciepły ponieważ zimny olej jest gęsty i nie zleci odpowiednio dużo i szybko..

Konrad84
04-04-08, 08:27
a odkręciliście przy spuszczaniu korek przez który wlewa się olej ??

MrUkAs
04-04-08, 09:46
a odkręciliście przy spuszczaniu korek przez który wlewa się olej ??

Nie. A to sie odkreca?? ;o Jak tak, to niezle, bo nigdy bym na to nie wpadl, a mechanior gdzie wymienialem tez nic takiego nie mowil :)

rafalb33
04-04-08, 10:07
Nie. A to sie odkreca?? ;o Jak tak, to niezle, bo nigdy bym na to nie wpadl, a mechanior gdzie wymienialem tez nic takiego nie mowil
Zmien mechaniora ;) . Przy spuszczaniu oleju powinno sie odkrecic korek i nawet wyjac bagnet.

MrUkAs
04-04-08, 10:16
Zawsze jezdze do innego (nie wiem jak on robi, bo nigdy nie patrzylem) ale teraz byl w szpitalu i podjechalem na pobliski warsztat gdzie chodzilem do szkoly i w sumie wszystko wykonywali uczniowie, a mechanior chodzi i nadzorowal :d widocznie zle nadzorowal, albo nie wiedzial ze sie korek odkreca...

Coz, na nastepna wymiane jade do tego co zawsze i napomne mu (nie powiem ze korek sie odkreca etc, bo sie wkurzy) ze ostatnio weszlo mi 2.5l a powinno wejsc okolo 3.5, zeby uwazal :)

Badman
04-04-08, 10:52
Zawsze jezdze do innego (nie wiem jak on robi, bo nigdy nie patrzylem) ale teraz byl w szpitalu i podjechalem na pobliski warsztat gdzie chodzilem do szkoly i w sumie wszystko wykonywali uczniowie, a mechanior chodzi i nadzorowal :d widocznie zle nadzorowal, albo nie wiedzial ze sie korek odkreca...

Coz, na nastepna wymiane jade do tego co zawsze i napomne mu (nie powiem ze korek sie odkreca etc, bo sie wkurzy) ze ostatnio weszlo mi 2.5l a powinno wejsc okolo 3.5, zeby uwazal :)
i zamierzasz mu to darować? zaplaciłeś za olej i za wymianę a dalej masz ok 1 litr starego oleju w silniku :bicie: to tak jakbyś prawie nie wymienił i jezdził na starym

rafalb33
04-04-08, 12:24
okres nastepnej wymiany na twoim miejscu bym troche skrocil :d .

Pitbull
04-04-08, 21:16
No Panowie, ja odkręciłem korek i nawet bagnet wyjąłem, 2 i poł litra wyciekło tylko i tyle samo nalałem, Jakieś czary??

MrUkAs
04-04-08, 22:57
Moze rzeczywiscie ten typ tak ma?

TENCIO
05-04-08, 04:02
tabela mowi wyraznbie 3.5 litra

Pitbull
05-04-08, 07:55
A powiem wam taka ciekawostke, wcześniej miałem Forda Probe z silnikiem 2.0 i tam z wymianą filtra oleju mieściło sie 3.3 litra i tak mówiła tabela, a przeciez 1.5 to duzo mniejszy jest silnik. Nie wiem moze nastęonym razem jak bede wymieniał olej to odkręce miske olejową i zobacze ten filtr co tam w środku jest, dodam że z miski tez troche odciągnołem strzykawką jak juz samo nie chciało lecieć

MrUkAs
05-04-08, 10:31
Wczesniej jak mialem golfa II 1.3 to wchodzilo 3.2 l i zawsze tyle wlewalismy. Mniejszy silnik a wiecej oleju wchodzilo, heh.

Nic, przyspiesze wymiane tak o 2 tys. km i zobacze ile wtedy wejdzie przy odkreconym korku wlewu i wyjetym bagnecie, bo teraz juz nic nie zrobie tak czy siak

TENCIO
05-04-08, 12:43
akurat pojemnoscia silnika nie nalezy sie sugerowac. niejednokrotnie do silnika np 2.0 wchodzi mniej oliwy niz do takiego 1.3, czasami warto np podniesc przod lub tyl auta w zaleznosci jak umiejscowiony jest korek spustowy, wtedy powinno wyciec to co zostalo w "zagieciach" miski.

Konrad84
05-04-08, 16:11
a może bagnet macie od innego silnika ?

Pitbull
05-04-08, 17:56
o kurcze możliwe, zaraz polece zmierzyć ile cm ma mój bagnet, Ci którzy maja D15Z3 też nieh pomierzą, to porównamy

Konrad84
05-04-08, 18:23
zmierzcie też wysokość kropek.

SPUTNIK1957
05-04-08, 23:57
Na ciekawą strone się natknołem http://www.animegame.com/cars/Oil%20Tests.pdf

Konrad84
06-04-08, 08:36
dwie, może trzy strony temu o tym rozmawialiśmy. Podobno nie są wiarygodne.

LechuLK
06-04-08, 15:42
Ja u siebie mam zalanego Mobil 1 10W40 ( tak przynajmniej mówił sprzedawca )

Przebieg 157 tys i nie zauważyłem, żeby brał olej.

Będę niedługo wymieniał olej i pytanie zalać dokładnie taki sam? Czy może już mineralny albo półsyntetyk tylko np. motul?

eBaby24.pl
06-04-08, 20:57
Witam, mam pytanie kupilem Honce Civic 1.8 vti, przebieg ponad 200000...
Byla regularnie serwisowan w Szwajcari natomiast nigdzie nie ma napisane jaki olej lac....
Pomozcie bo nie wiem czy syntetyk czy pol syntetyk? Jakies wymagania co do lepkosci?Moze ktos ma takiego civa i "wie" na czym dobrze jezdzi....

Konrad84
06-04-08, 21:15
nalej półsyntetyk i obserwuj co się dzieje. Najlepiej 10w60

eBaby24.pl
06-04-08, 21:28
nalej półsyntetyk i obserwuj co się dzieje. Najlepiej 10w60

dzieki, co masz na mysli pod pojeciem "obserwacja"
na co zwraca uwage?

Konrad84
07-04-08, 08:43
czy siorpie, zobacz.

TENCIO
07-04-08, 10:02
jezeli auto jest ze szwajcarii to na 99% dalej jest w nim pelny syntetyk i taki tez proiponuje mu zalac. ewentualnie przy nastepnje wymianie przejsc na polsyntetyk w przypadku gdyby oleju schodzilo za duzo. gdybys byl zainteresowany olejem MOTULA to zapraszam do siebie

BolzZ
11-04-08, 14:43
Ja kupilem samochod serwisiwany w ASO do konca, i do silnika zawsze byl lany mobil1 5W50, natomiast przy 120tys i 160tys w materialach jest wymieniony tez mobil super 15W40, w obu przypadkach 1 litr, czyżby tym właśnie zalewali w ASO skrzynie biegów? :/ :ban:

[ Dodano: Pią 11 Kwi, 2008 ]
aha, przy okazji chcialem zapytac, czy jesli lany byl mobil1 5W50 to moge teraz zmienic go bez zadnych specjalnych zabiegów na castrol magnatec 5W40 ?

TENCIO
11-04-08, 14:47
cos tam nie teges musi byc. jezeli to wpis z aso hondy to bankowo nie wlali do skrzyni biegow nic iinego jak MTF, 15w40 nie pasuje mi rowniej nawet w przypadku dolewek do silnika skoro wlany byl pelny syntetyk.

BolzZ
11-04-08, 16:37
Ale czy w takim razie możliwe jest, ze od 80tys. do 160tys. nie był wymieniany olej w skrzyni? Nie ma zadnego wpisu o MTF. Co kazde 10tys. jest wpis o 4 litrach mobil1 5W50, a przy wymienionych przeze mnie wyzej równiez o 1 litrze mobil super 15W40(ale 4 litry 5W50 tez sa przy tych przegladach).
ps. to są wydruki które dostalem z aso, bo kupilem samochod z ksiazka serwisowa posteplowana co 10tys., ale bez zadnych papierow poprzeglądowych, wiec na ten darmowy przeglad pojechalem do tego serwisu, w ktorym byla osteplowana ksiazka, i poprosilem przy okazji o informacje z przeszłości, no i dali mi wydruki z ostatnich 4 lat, starszych nie mieli, bo zmienili system w 2004 :(

TENCIO
11-04-08, 17:19
no sie ich zapytaj do czego poszledl ten mineral. co do oliwy w skrzyni to jest mozliwe to co napisales. inspekcja oleju w skrzyni jest po 80tys km i jezeli jest ok to wymiana dopiero przy 120.000km

Cairo
12-04-08, 16:19
W ASO nie powinni wlać żadnego Mobila do skrzyni, poza tym do skrzyni wchodzą 2l a nie 1l.
Być może ktoś dwa razy popełnił błąd i albo zamiast dolać 5w50 dolał do silnika 15w40, albo wlał 5w50 a odnotował 15w40.

chubik
15-04-08, 22:36
Pytanie do posiadaczy B18C4. Co lejecie?Przydałoby sie wymienic a juz zwariowałem i sam nie wiem co lac.Aktualnie mam Catrol Edge 0w30.Co polecacie?Shell 10w60,Vavoline 5w40 czy moze Motul?Czy mam zostac na Castrolu??? Pomocy :bicie:

TENCIO
15-04-08, 23:12
zalezy od tego jak jezdzisz i ile tego castrola ci ubywa.

Stasiek_sdr
17-04-08, 11:33
Witam
dwa tygodnie temu kupiłem EJ9 rocznik 98 1.4i stan licznika 110km zamierzam wymienić olej ale nie wiem na jaki i ile sie wlewa. Nie posiadam książki serwisowej :(
Może ktoś mi doradzi jaki olej wlać.
z góry dziękuje za pomoc

TENCIO
17-04-08, 12:25
plukanie i motul 6100 10w40. ewentualnie jezeli przebieg jest realny to ,ozna pokusic sie o pelny syntetyk, ewentualnie przy nastepnej wymienie przejsc na polsyntetyk

KruKs
10-05-08, 18:19
male odswiezenie tematu :P autko moje ma przebieg 110tys i mialem wlany mobil 1 10w40 polsyn czy cos zmienic ?czy lac ten sam? moze kupic jakis bardziej bogatszy? bo chodzi mi o dbanie o silnik :)

skolopendra
10-05-08, 19:11
mialem wlany mobil 1 10w40 polsyn

tylko nie mobil ,kup taki sam(10w40) ale motul

BolzZ
10-05-08, 20:37
Troche szkoda ze ktos polsyntetyk wlal juz (moze ze wzgledu na cene) ja mam 170000 i syntetycznego nie bierze nic.

KruKs
11-05-08, 00:24
tzn hmmm tak mi sie wydaje ze polsyntetyk , skrot SAE to oznacza ? ;> czy zle odszyfrowalem :D

abarth81
11-05-08, 12:27
skrot SAE to oznacza ?
to oznacza specyfikacje oleju według jakis tam norm chyba europeiskich
nie ryzykuj zrób płukanke motula i zalej 10w40 polecam motula synergie,na mobila mozesz sie naciąc zwałszcza w polsce... :/

KruKs
11-05-08, 20:51
ahaa rozumiem i napewno skorzystam :) dzieki wielkie. apropo jakis odpowiedni filtr oleju rowniez dobrze zakupic ? (poki jest kasa :P) czy standard ?

TENCIO
12-05-08, 10:53
ja polecam knechta, lum mana filtr zakupic, filtron sie pocil u mnie kiedys. po oliwe zapraszam do siebie

Chemiczny
12-05-08, 12:24
mialem wlany mobil 1 10w40 polsyn

tylko nie mobil ,kup taki sam(10w40) ale motul


A o co kaman z tym Mobilem ?? jeżdżę na nim (synt 5W50) a dodatkowo to trzecie auto w rodzinie które jeździ na Mobilu.
Dwa poprzednie jeździły po 10 lat od nowości i nic.
Jakaś fama ? podróbki sie zdarzają czy co ?

Maciek