Zobacz pełną wersję : Xenon do lamp 6gen w praktyce...pytanie do użytkowników
Witam..interesuje mnie opinia wyłącznie uzytkownikow zestawow xenonowych zamontowanych w standardowych lampach 6gen civica.Bylbym takze wdzieczny za fotki jak to swieci i wasza opinie czy jestescie zadowoleni.
Innych nie pytam czy to jest zgodne z przepisami, czy mam spryskiwacze itd...:)
[H] Dylu [H]
14-05-07, 21:43
Witam..interesuje mnie opinia wyłącznie uzytkownikow zestawow xenonowych zamontowanych w standardowych lampach 6gen civica.
to tak sie da ?? a samopoziomowanie zeby nie oslepiac innych, a instalacja przystosowana do xenonow ?? :bicie:
Innych nie pytam czy to jest zgodne z przepisami, czy mam spryskiwacze itd...:)
ŻAL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! mam nadzieje ze każdy kogo bedziesz mijal z naprzeciwka bedzie ci walil palnikami po oczach tak zebys nie mogl jechac :/
eeee, kupujesz palniki na kształt seryjnych H4, H1 itd.... nikogo nie będziesz raził. światło będzie mocniejsze. Temperatura jest mniejsza przy palnikach wiec lampy się nie stopią. Ale... Przydałaby się soczewka.
Dogi [H] Dylu [H] masz problemy ze zrozumieniem czytanego tekstu? Nie obchodzi mnie twoja opinia na temat tego komu i w co bede swiecil i co ty o tym myslisz.mam zamiar jezdzic po swojej prywatnej drodze i niech cie głowa o to nie boli. Intresuja mnie wylacznie opinie osob ktore uzywaja takich świateł.
[H] Dylu [H]
15-05-07, 05:26
Dogi [H] Dylu [H] masz problemy ze zrozumieniem czytanego tekstu? Nie obchodzi mnie twoja opinia na temat tego komu i w co bede swiecil i co ty o tym myslisz.mam zamiar jezdzic po swojej prywatnej drodze i niech cie głowa o to nie boli. Intresuja mnie wylacznie opinie osob ktore uzywaja takich świateł.
skoro tak, to montuj sobie co chcesz, ale jezeli masz zamiar wyjechac jednak z tym na droge publiczna to zdanie podtrzymuje...osoboscie mam dosyc imbecyli z pseudo xenonowymi instalacjami i tych z zarowkami 150W z allegro...oslepiaja innych i utrudniaja jazde :/
skoro tak, to montuj sobie co chcesz, ale jezeli masz zamiar wyjechac jednak z tym na droge publiczna to zdanie podtrzymuje...osoboscie mam dosyc imbecyli z pseudo xenonowymi instalacjami i tych z zarowkami 150W z allegro...oslepiaja innych i utrudniaja jazde :/
i ja sie przylacze, zebys nie czul sie sam [H] Dylu [H] ;) . zdanie mamy takie samo. niestety ludzie, roznie maja...(nic personalnie)
no i ja podziele zdanie moich kolegow..szkoda ze kolego masz takie podejscie ze masz w dupie innych uytkownikow drog...mam nadzieje ze zmadrzejesz..mody jak najbardziej ale z glowa kolego..pzdr..
połowa tematów na forum jest "zabijana" dzieki takim głupiomądrym jak wy.
Jeszcze raz powtarzam, zdaje sobie swietnie sprawe ze wedlug jakiejs tam dyrektywy UE dotyczacej bezpieczenstaw na drodze nie wolno mi jezdzic autem z xenonami nie majac jednoczesnie zalozonego czegos do czysczenia refekltorow i systemu samopoziomujacego.
Nie jestem idiota i nie zamierzam placic mandatow, interesuje mnie tylko skutecznosc takiego oswietlenia.Ja swojego civica( nie jest to moj jedyny samochod jak wiekszosci z z was) do jazdy uzywam sporadycznie..pare razy w miesiacu poszaleje sobie po drodze po ktorej nikt nie jezdzi..tu gdzie mieszkam mam taka mozliowsc..ale za to tez pewnie mnie zganicie ..bo duza predkosc jest bee...Pozdrawiam wszystkich przepisowych:)
Co do ostatniego zdania, to wszyscy kierowcy jeżdżą nieprzepisowo :/
Wracając do tematu, nie mam co prawda 6gena, ale patrząc na te ich żabie reflektory mam spore wątpliwości, czy xenon tu coś pomoże... Tzn światło będzie ok (o czym napiszę za chwilę), ale jest taka opcja, że będzie się odbjać od górnej części lampy. Ale to tylko przypuszczenia...
Samo światło jest intensywniejsze i bardziej 'zimne' od dowolnie drogiej +150%-wej żarówki :) Z doświadczenia mogę tylko powiedzieć, że o ile w nocy xenon sprawuje się b. dobrze, o tyle w dzień zbyt słabo przenika i po prostu nie widać jak świeci :bicie: Być może to wina źle dobranej barwy, nie wiem. Acha, jeszcze jedno - opinie, że xenon nie sprawdza się w deszcz/mgłę można włożyć między bajki...
Sorry, że nie mogę napisać nic konkretniejszego na temat 6gen, ale i tak mam nadzieję, że to jest lepsze od postów Zdegustowanych powyżej.
mam co prawda soczewki ale stwierdzam ze ksenon bije na glowe zwykla lampe. Wiadomo efekt niesamowity, ale nie chodzi tutaj o niego a bardziej o lepsze warunki do jazdy.
zrobila sie debata o palnikach na h4, niestety ale nie jest to dobrym rozwiazaniem.
Naprawde lepiej dolozyc 200zl i miec dobre soczewki, zestaw na d1s czy d2s.
Montaz soczewki jest w miare prosty, lepiej odrazu bixenon, bo ciezko pozniej cos wymyslic z dlugimi
znam pare osób co zalozyło takie xenony w zwykła lampe ( koszt około 600 zł) i powiem że :
wygląda *****iście
świecie super
problem w tym zeby to dobrze wyrególować i tyle.....
nie wiem po co te texty i marudzenie...kazdy to robi na wlasna odpowiedzialność a jesli zrobi to z glową to bedzie wszystko OK ( oprocz legalności )
i nie badzcie tacy nieskazitelni bo wiekszość osób ma coś nie tak z autem.. jedni fole na szybach inni wydech , lampy bez atestu itp itd... świetych tu nie ma :angel2:
PS: jestem zdania ze jak sie nie ma co powiedziec w danym temacie to lepiej nic nie pisać.. bo takie umoralnianie do niczego nie prowadzi ( no oprocz nabijania postów ) i tak kazdy zrobi co bedzie chciał
[H] Dylu [H]
15-05-07, 12:37
nie wiem po co te texty i marudzenie...kazdy to robi na wlasna odpowiedzialność a jesli zrobi to z glową to bedzie wszystko OK ( oprocz legalności )
to zes teraz zablysnal...o czym ty wogule mowisz?? z takim rozumowaniem na wlasna odpowiedzialnosc mozna by sobie jezdzic 250km\h i stwarzac ciagle zagrozenie na drodze...tu nie chodzi o Ciebie tylko o inncyh uczestnikow ruchu, ktorym przeszkadzasz...po to sa tzw przepisy ruchu drogowego...i NIE DA SIE xenonow dobrze zalozyc bez systemu poziomujacego, wynika to z ich konktrukcji i wytwarzanej wiazki swiatla, bez tego prawie zawsze beda oslepiac, bo nie da sie ich ustawic na sztywno...gdyby sie dalo monotwac je bez poziomowania kazdy koncern juz by dawno zaoszczedzil na usunieciu instalacji z auta...
i nie badzcie tacy nieskazitelni bo wiekszość osób ma coś nie tak z autem.. jedni fole na szybach inni wydech , lampy bez atestu itp itd... świetych tu nie ma :angel2:
w takim razie ja wypowiadac bede sie dalej, bo moje auto jest na wskros przepisowe i rygorystyczny przeglad przechodzi spiewajaco...i to sie wlasnie liczy dla mnie bardziej niz gadzety typu PSEUDO xenony...
No tak system samopoziomowania lamp itd. a na własnej skórze przekonałem się nie raz, że auto oryginalnie wyposażone w xenonowe reflektory jadąc z naprzeciwka i przejeżdżając np. przez "leżącego policjanta" oślepia tak czy siak a na zdrowy rozum nie powinny. Może się mylę?
[H] Dylu [H]
15-05-07, 13:56
No tak system samopoziomowania lamp itd. a na własnej skórze przekonałem się nie raz, że auto oryginalnie wyposażone w xenonowe reflektory jadąc z naprzeciwka i przejeżdżając np. przez "leżącego policjanta" oślepia tak czy siak a na zdrowy rozum nie powinny. Może się mylę?
powiedz, ze zartujesz... :bicie:
bez przesady, to nie sa technologie ze startreka...przejazd przodu auta przez policjanta trwa ile? sekunde...w tym czasie auto podnosi sie i opada...nie zapomnij ze poziomowanie jest mechaniczne...nie ma sily i przede wszystkim potrzeby aby mechanizm sie wzbudzal przy tak krotkotrwaly pochyleniach...tu raczej chodzi i dluzsze w czasie wychylenia np w czasie ostrego przyspieszania...
Założyciel tematu, podobnie jak ja, chce poznać opinie użytkowników xenonów zbudowanych na zasadzie seryjna lampa + palnik w miejsce żarówki o ich wrażenia z jazdy z tymi zestawami. Mnie ponadto ciekawi kwestia czy ktoś z użytkowników ma porównanie xenonu w miejsce h4 w seryjnej lampie 6gen, z xenonem założonym do soczewki w zwykłej ebayowej lampie. Dużo się słyszy że w soczewce jest lepiej, ale dlaczego? Lepiej świeci? Nie oślepia innych?
A do wszystkich świątojebliwych, to w temacie jasno jest napisane, że nikt nie ma z wami ochoty gadać na temat samopoziomowania, czy też spryskiwaczy. Nikt nie napisał że chce to zakładać, a jedynie pyta o zdanie dotychczasowych użytkowników, a wy je....cie go od razu jak burą sukę. Mam nieśmiałą sugestię do moda - może tak po warnie dla spamerów dla ochłonięcia?
Założyciel tematu, podobnie jak ja, chce poznać opinie użytkowników xenonów zbudowanych na zasadzie seryjna lampa + palnik w miejsce żarówki o ich wrażenia z jazdy z tymi zestawami. Mnie ponadto ciekawi kwestia czy ktoś z użytkowników ma porównanie xenonu w miejsce h4 w seryjnej lampie 6gen, z xenonem założonym do soczewki w zwykłej ebayowej lampie. Dużo się słyszy że w soczewce jest lepiej, ale dlaczego? Lepiej świeci? Nie oślepia innych?
A do wszystkich świątojebliwych, to w temacie jasno jest napisane, że nikt nie ma z wami ochoty gadać na temat samopoziomowania, czy też spryskiwaczy. Nikt nie napisał że chce to zakładać, a jedynie pyta o zdanie dotychczasowych użytkowników, a wy je....cie go od razu jak burą sukę. Mam nieśmiałą sugestię do moda - może tak po warnie dla spamerów dla ochłonięcia?
Nie ekscytuj się tak bo ci żyłka pierdząca pęknie :)))
Dużo się słyszy że w soczewce jest lepiej, ale dlaczego? Lepiej świeci? Nie oślepia innych?
W soczewce jest lepiej głównie dlatego, że można dokładnie ukierunkować strumień światła, czego w przypadku palnika po prostu nie da się zrobić, ponieważ świeci całą powierzchnią lampy. Lampy można regulować, ale nie zawsze daje to dobry rezultat - strumień światła może być zniekształcany przez powierzchnię klosza - poleca się zatem stosować soczewki + reflektory z 'gładkim' szkłem.
PS Faktycznie połowa postów jest tu nie na temat (vide góra...). Sam również przestaje tu pisać, niech się wypowiedzą właściciele 6 generacji :d
raMMzes, skąd czerpiesz taką teorię?
raMMzes, skąd czerpiesz taką teorię?
O którą 'teorię' konkretnie chodzi?
Nie ekscytuj się tak bo ci żyłka pierdząca pęknie :) ))
Jak mędrzec napisze to aż miło poczytać.
[H] Dylu [H]
15-05-07, 14:41
Nie ekscytuj się tak bo ci żyłka pierdząca pęknie :) ))
Jak mędrzec napisze to aż miło poczytać.
i vice versa (patrz swoj poprzedni post)...piszesz o swietlojebliwych...ty zas nawidoczniej jestes ignorantem, ktory takim podejsciem nie powinien miec prawa jazdy...
ale zeby nie bylo ze pisze tylko nie na temat...wiadomo...xenon zawsze bedzie swiecil lepiej...nawet taki homemade bez regulacji i stystemu czyszczacego...tez bedzie swiecil lepiej...ale QWA nie jestescie sami na drodze...co z tego ze Ty widzisz wiecej jak ten z naprzeciwka nie widzi NIC bo Twoj genialny xenon oslepia az milo...
reasumujac...instalacje xenonowe domowej roboty z soczewka beda swiecily lepiej, wydajaniej, jasniej ALE NIE NADAJA SIE DO RUCHU DROGOWEGO, sam zarnik xenonowy wsadzony w miejsce H4 zniszczy lampe BARDZO szybko, matowiac jej powloke refleksyjna...tak wiec jezeli xenony to tylko zalozone zgodnie z zasadami sztuki i tak aby auto bez problemow przechodzilo przeglad techniczny...i TYLE W TEMACIE...i nie ma ze oh i ah...kto kolwiek bedzie jezdzil na lampach ktore oslepiaja bo jest fajnie i jemu jest widniej jest dla mnie gnojem bez pojecia i powinien dostac taki mandat ze nakryje sie rekami i nogami...to samo tyczy sie kazdej innej modyfikacji ktora jest "fajna" ale zagraza innym uzytkownikom ruchu...
o dokładnym ukierunkowaniu strumienia światła w soczewce...
Powiem inaczej - kumpel ma w octavii ksenon na soczewkach fabryczny, a ja mam kit X-tec. Oba 6k K i oba świecą tak samo dobrze
Już w jakimś wątku pisałem - skoro ksenon nadaje się tylko do soczewki dlaczego renault volvo i inne puszczają ksenon na odbłyśnikowych lampach?
I 2 pytanie: dlaczego kodeks mówi o obowiązku posiadania spryskiwaczy i samopoziomowania a nie wspomina o soczewkach?
[ Dodano: Wto 15 Maj, 2007 ]
Dylu [H]]zniszczy lampe BARDZO szybko, matowiac jej powloke refleksyjna.a to niby dlaczego?
Lubię czytać teksty ludzi, którzy swoją wiedzę czerpią z internetu od innych tworzących wyssane z palca teorie...
Dużo się słyszy że w soczewce jest lepiej, ale dlaczego? Lepiej świeci? Nie oślepia innych?
W soczewce jest lepiej głównie dlatego, że można dokładnie ukierunkować strumień światła, czego w przypadku palnika po prostu nie da się zrobić, ponieważ świeci całą powierzchnią lampy. Lampy można regulować, ale nie zawsze daje to dobry rezultat - strumień światła może być zniekształcany przez powierzchnię klosza - poleca się zatem stosować soczewki + reflektory z 'gładkim' szkłem.
jestescie w stanie rzucić jakimiś przykładowymi linkami z ebayowymi lampami i zestawami (xenon kitami) które beda ze soba wspołgrać i spełnią swoja role??? oczywiscie chodzi mi o 6gena...
Dylu [H]]...co z tego ze Ty widzisz wiecej jak ten z naprzeciwka nie widzi NIC bo Twoj genialny xenon oslepia az milo...
Ale ziomuś ja mam seryjne lampy, ze zwykłymi żarówkami h4 - widzę tyle co ty i oślepiam w tym samym stopniu co ty. Moje auto również bez problemu przechodzi wszystkie przeglądy, więc o co ta nerwica już od pierwszego postu?
Dylu [H]]sam zarnik xenonowy wsadzony w miejsce H4 zniszczy lampe BARDZO szybko, matowiac jej powloke refleksyjna... Dlaczego? Ciepła xenon wydziela mniej, więc co ma się zmatowić i od czego? Jeśli wiesz więcej niż inni to pisz konkretnie, a nie "nie bo nie".
Dylu [H]].i nie ma ze oh i ah...kto kolwiek bedzie jezdzil na lampach ktore oslepiaja bo jest fajnie i jemu jest widniej
Dlaczego zakładasz że wszystkie xenony "homemade" oślepiają? My tu właśnie chcemy się dowiedzieć jak jest naprawdę. Ale nie - ty przecież wiesz lepiej.
Dylu [H]]jest dla mnie gnojem bez pojecia i powinien dostac taki mandat ze nakryje sie rekami i nogami... Jak czujesz się na siłach to powiedz mu to w twarz - a jak nie masz dość pary to donieś na policję. Swoje płacze, tutaj na forum, kierujesz do złych ludzi - bo jak na razie wśród piszących w tym temacie, nikt nie ma xenonów. Nikt nikogo nie oślepia i wszyscy mają przepisowe fury.
Dylu [H]]...piszesz o swietlojebliwych...ty zas nawidoczniej jestes ignorantem, ktory takim podejsciem nie powinien miec prawa jazdy...
To że nie urodziłem się, tak jak ty, z życiową misją nawracania światanie, nie oznacza jeszcze, że jestem ignorantem. Też nie lubię oślepiać i być oślepiany. W odróżnieniu jednak od Ciebie milczę gdy nie mam nic do powiedzenia i nie piszę gdy nie mam o czymś pojęcia. W tym temacie pytam, by od tych którzy wiedzą o czym piszą, uzyskać odpowiedzi na interesujące mnie pytania. Ty za to wypuszczasz z siebie sraczkę postów, która sprowokowała sprzeczkę na dwie strony i nie wnosząc nic do tematu, zrobiłeś śmietnik, z którego niczego się nie dowiemy. No może poza tym, że twoja fura wzorowo przechodzi przeglądy. Ale to akurat mnie osobiście, jak i założyciela tematu gówno obchodzi.
skolopendra
15-05-07, 15:53
uzytkownikow zestawow xenonowych zamontowanych w standardowych lampach 6gen civica.
obawiam sie ze taka osoba sie nie znajdzie :/
pisałem już że u mnie siedzi kit w standardowych lampach 6 gena. bi ksenon na H4
skolopendra
15-05-07, 16:04
o faktycznie ;)
ale myślę ze Tobie podobnych użytkowników z xenonami że świecą szukać :aloha:
pisałem już że u mnie siedzi kit w standardowych lampach 6 gena. bi ksenon na H4
Masz jakieś zdjęcia porównujące twój zestaw do xenonu na soczewkach (np. z emg - on miał to chyba profi zrobione), ew. zdjęcia porównujące twój kit do standardowych żarówek?
Czy granica odcięcia światła jest zachowana w stosunku do żarówki?
ok abstrahując od w/w klótni/dyskusji/puskówki ponawiam pytanie:
jestescie w stanie rzucić jakimiś przykładowymi linkami z ebayowymi lampami i zestawami (xenon kitami) które beda ze soba wspołgrać i spełnią swoja role??? oczywiscie chodzi mi o 6gena...
nosze sie z zamiarem posiadania czegos takiego (w innych niz seryjne lampy... np w soczewkach) i chcialbym wiedziec na co mam zwracac uwage, co powinienem wiedziec, i jakie sa koszta takiej imprezy:)
zachowane jest wszystko co być powinno łącznie z wizytą u diagnosty. Po wykonaniu mojego pseudo-samopoziomowania i sprysków nie miał najmniejszych zastrzeżeń. A porównania do EMG nie mam, bo nie będę do Mirka do Wrocka leciał tylko po to, żeby światła porównać ;)
bo nie będę do Mirka do Wrocka leciał tylko po to, żeby światła porównać
a zapraszam zapraszam:D
Dylu [H]]ale QWA nie jestescie sami na drodze...co z tego ze Ty widzisz wiecej jak ten z naprzeciwka nie widzi NIC bo Twoj genialny xenon oslepia az milo...
Mam kilku znajomych, którzy jeżdża na, jak to nazywasz, pseudo xenonach. Jeszcze ani razu nie zdarzyło się, żeby mnie oślepili. Nie chcę tu też prowadzić dyskusji typu:
- "TAK!"
- "NIE!"
Uważam, że poprawna regulacja i sprawdzenie ustawienia zapobiega w znacznym stopniu oślepianiu. Oczywiście na wybojach, podjazdach, etc. żaden system samopoziomowania nie spełni swojej roli w 100%, co jednak nie znaczy, że nie polecam takowego stosować.
o dokładnym ukierunkowaniu strumienia światła w soczewce...
To wynika z kształtu powierzchni świecącej. Przeważnie soczewka daje bardziej ostre/wyraziste kształy niż zwierciadło. Więcej mogę napisać na PW.
skoro ksenon nadaje się tylko do soczewki dlaczego renault volvo i inne puszczają ksenon na odbłyśnikowych lampach?
Nie tyle 'nadaje się' co lepiej wpółpracuje z soczewką.
a to niby dlaczego?
Koledze chodziło chyba o to, że światło z żarnika zawiera również ultrafiolet, który właśnie może zmatowić lampę. Ile jest w tym prawdy - ciężko stwierdzić...
Jeśli wiesz więcej niż inni to pisz konkretnie, a nie "nie bo nie".
Dokładnie, zachęcam to argumentowania, posty w stylu "nie bo nie" są niewiele warte.
bo jak na razie wśród piszących w tym temacie nikt nie ma xenonów.
Mają, przynajmniej ja i ppm.
jestescie w stanie rzucić jakimiś przykładowymi linkami z ebayowymi lampami i zestawami (xenon kitami) które beda ze soba wspołgrać i spełnią swoja role??
Praktycznie dowolny zestaw będzie 'współgrał i spełniał swoją rolę.
wykonanie sprysków to mniej więcej sprawa jasna ale jak wykonać samo poziomowanie?
interesuje mnie tylko skutecznosc takiego oswietlenia
wlacz sobie dlugie tez zoabaczysz wiecej, a skoro tam gdzie jezdzisz nie ma innych aut to nikogo nie bedziesz oslepial, i (ja) nie nwiedze sensu wydawania 300zl czy wiecej na xenony). a duzych predkosci, z ograniczeniem ryzyka ja nie zganie bo sam lubie poszalec(staram sie tylko ograniczyc ryzyko do minnimum)
po pierwsze
ppm702 napisał/a:
skoro ksenon nadaje się tylko do soczewki dlaczego renault volvo i inne puszczają ksenon na odbłyśnikowych lampach?
Nie tyle 'nadaje się' co lepiej wpółpracuje z soczewką.
totalna nieprawda. Sa palniki Xn do soczewek i sa palniki Xn do lamp ze zwierciadłem. nazywaja sie D2S i D2R. Wszystko zalezy od konstrukcji lampy.
po drugie.
Nie można zrobić retrofita (bo tak sie to nazywa) prawidłowo (w rozumieniu prawa) montująć zarówno układ poziomujący jak i system wysokocisnieniowego mycia bo sama operacja jest niedozwolona. To jak starannie jest wykonana to całkowicie pomijalna kwestia. Nie wolno i juz.
Po trzecie.
zacytuje sie
Oprócz kwestii technicznej pod tytułem montaz soczewki w lampie, montaż spryskiwaczy wysokocisnieniowych pozostaje sprawa optyki.
owszem potrzebna jest gładka szyba w przypadku retrofita bo najprościej za gładka szybą ustawic soczewke. Są straceńcy polerujacy reflektor przed soczewką.
Ale szkło reflektora na klasyczna żarówke rózni sie od szkła reflektora lampy wyładowczej - m.in współczynnkiem załamiania/rozproszenia światła. Do tego szkło to jest przed projektorem pochyłe a wiec i sam kąt wejścia strumienia światła w takie szkło ma znaczenie bo np im jest ostrzejszy tym dochodzi do wiekszego załamania/rozproszenia.
szkła tez sa róznych materiałów i w róznych samochodach efekty sa rózne - nie można pchac do jednego wora.
bardzo ważna jest tez odległosć projektora od szyby reflektora.
ostatnia sprawa związana z tym rozproszeniem. Wszyscy sie jarają jak to sobie świeca na ściane i maja piekna granice światła/cienia.
tylko czy ktos sprawdził czy to co juz jest "cieniem" nie jest czasem za mocne? Bo to co jest światłem to jest srednio 3 razy mocniejsze niz w wypadku lampy halogenowej. Wiec kontrast na oko jest duży. Tylko że oko kłamie.
Dobrze jest zabrac ze sobą światłomierz i zobaczyc czy to co przy bardzo jasnym dole wydaje sie cieniem czasem nie jest całkiem nieźle oświetlonym miejscem. Bo straty z rozproszenia na szkle lampy swiatła z np H4 sa nieduże ale juz z palnika moga byc duże. oko jest zawodne i ocena na oko ze mam *****ista granice światła jest zawodna
po czwarte.
kolesi na retrofitach nalezy spychac z drogi do rowu. Cokolwiek bym im sie wydawało na temat ich lampi czegokolwiek by na ich temat nie twierdzili.
najlepiej to kupcie se rower. Problemy znikna.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.