PDA

Zobacz pełną wersję : geometria po wymianie sprezyn na obniz



Amorr
14-05-07, 19:15
no wreszcie zmienilem sobie [raptem -3cm] i mam pytanko czy trzeba robic [70 na 1 oś wiec 140] czy mozna olac ??

prz3mo
14-05-07, 20:50
To kolego Twoje bezpieczenstwo.... Rób.

[H] Dylu [H]
14-05-07, 21:55
jezeli zmiana zawieszenia (amory + sprezyny) byla wykonana przez fachowaca, ktory wiedzial co robi, i poprostu rozkrecil, wyjal, wsadzil i skrecil i przy tym wszystkim nie pomagal sobie duzym mlotkiem, a przed cala wymiana stare zawieszenie mialo zbierznosc dobra, to nie mialo prawa sie nic zmienic i mozesz smialo smigac...

LIO
14-05-07, 21:59
To jest taka loteria

Kąty sie zmienily, ale ich nie ustawisz tak czy siak (bez camber kitów)
Zbieznosc ? Moze jest dalej w normie, a moze juz wyszlo poza nia. Generalnie male obnizenie moze zmienic ja w dopuszczalnym zakresie, ale wcale tez nie musi.
Poza tym sa jeszcze takie rzeczy jak osiowość/nieosiowość. Zakladajac ze miales super geometrie przed wymiana, to nic sie tutaj nie zmieni, ale jesli nie robiles dawno, to mimo wszystko warto sobie sprawdzic i zrobic ta geometrie, bo na naszych wspanialych drogach, wiele sie moze pozmieniac w ustawieniach, no i jak pisalem, zbieznosc mogla wyjsc poza dopuszczalne widelki.

A tak na marginesie, to cos drogo ta geometria. Poszukaj innego warsztatu. W Warszawie znajdziesz pelna geometrie za 80-100zl spokojnie, wiec mysle ze u Ciebie nie bedzie drozej. Jedz do warsztatu poza miastem, powinno byc jeszcze taniej.

[ Dodano: Pon 14 Maj, 2007 ]

Dylu [H]]to nie mialo prawa sie nic zmienic i mozesz smialo smigac...
mialo prawo

palermo444
09-07-07, 17:43
mi sie zmienila na jednym kole geometria :)60 zł kosztuje u mnie w serwisie

!markos
10-07-07, 22:32
czy trzeba robictrzeba

GrzechuLSi
12-07-07, 12:11
nic nietrzeba, przejedz sie i sprawdz czy ci sciaga kierownice lub czy jakies bicia itp jezeli jest wszytko ok to zostaw to :)

Maciek69
12-07-07, 13:55
Ja niedawno wymieniałem wszystkie amory i springi i muszę ustawić geometrię bo rzuca na boki podczas jazdy po naszych pięknych drogach.
sm007 polecił mi stację kontroli pojazdów, W-wa, ul.Górczewska 225, (naprzeciwko TESCO) tel. 664 52 45, pn-pt 7-22, sob. 8-20, niedz. 9-14, tanio i podobno mają promocję na geometrię kół.

pozdro

kivik
12-07-07, 15:09
nic nietrzeba, przejedz sie i sprawdz czy ci sciaga kierownice lub czy jakies bicia itp jezeli jest wszytko ok to zostaw to :)

Rada mega bez sensu.
Trzeba zrobic geomerie i juz. Jest jeden zasadniczy powód:
jak obnizasz lub podwyzszasz zawieszenie to zmienia sie zbieznosc i to nie podlega dyskusji bo wynika to z konstrukcji zawieszenia.

Oczywiscie, ze istnieje mozliwosc ze zmieni sie to w granicach tolerancji ale nie zmienia to faktu, ze trzeba to sprawdzic. Dodatkowo zmiana geometrii "nawet w granicach tolerancji fabrycznych" moze zmienic charakterystyke prowadzenia samochodu i warto ja ustawic pod siebie.

GrzechuLSi
12-07-07, 19:15
Oczywiscie, ze istnieje mozliwosc ze zmieni sie to w granicach tolerancji ale nie zmienia to faktu, ze trzeba to sprawdzic. Dodatkowo zmiana geometrii "nawet w granicach tolerancji fabrycznych" moze zmienic charakterystyke prowadzenia samochodu i warto ja ustawic pod siebie.

to jest mega rada bez sensu!

Sam sobie zaprzeczasz, niech ci bedzie ze zawsze sie zmieni ale skoro sie zmieni w granicy tolerancji i auto prowadzi sie jak przed obnizeniem czyt. bez stukow bic i sciagniec w ktoras ze str to po co mu jechac i robic i placic NIE MALE pieniadze(czyt. uwaznie post ze liczy sie gosc z kasa)

gdyby zbieznosc mu uciekla po tym zzdarzeniu to napewno chlop by to zauwazyl i pojechalby wtedy napewno ustawic bo wiadomo bezpieczenstwo najwazniejsze

ale NIE! wedlug twojego rozumowania to trzeba jechac i robic zbieznosc nawet jak wszytko jest w normie i tolerancji i prowadzi sie tak samo procz wiadomo dodatkowych zalet jakim jest obnizenie srodka ciezkosci

a koles pyta czy trzeba ROBIC to mu powiedizalem ze niema takiego wymogu a sprawdzic niezaszkodzi ale to sie wiaze z kosztami ale ja i tak bym niejechal jak byloby wsyztko ok

sadam
12-07-07, 19:50
ale skoro sie zmieni w granicy tolerancji
tego nie wiesz

Dodatkowo zmiana geometrii "nawet w granicach tolerancji fabrycznych" moze zmienic charakterystyke prowadzenia samochodu i warto ja ustawic pod siebie.
jesli ktos lubi latac po zakretach :)
zreszta warto zrobic niz potem ma sie okazac ze opony sie starly nie tak jak powinny..

!markos
12-07-07, 22:58
to jest mega rada bez sensu!ty jestes bez sensu :lol: po kazej zmianie czegos w zawieszeniu zbieznosc TRZEBA sprawdzic, a jesli zajdzie potrzeba - poprawic.

GrzechuLSi
13-07-07, 08:30
ty jestes bez sensu :lol: CZLOWIEKU ZACZYNASZ MNIE W****IAC NA TYM FORUM!!!!!!!!!!!!!!!! i licz sie do HUUUJA ze slowami bo KURRWA niebede dwa razy powtarzac ciagle *******isz i udajesz madrego schowaj swoje smieszne teorie w kieszen i sam jezdzij z kazda *******a odkreceniem kola do ASO najlepiej,

tak samo ze gwint jest przeznaczony tylko do sportowej jazdy hehe powiedzial co wiedizal!!!!!!

i ****A wes niekozacz tutaj tak a jak masz cos do powiedzenia to napisz normalnie nastpenym razem kapiszi?????????

Wally
13-07-07, 09:15
GrzechuLSi, ale wez sie licz ze slowami co ?? Napisz co myslisz na Priva a nie bedziesz nam tu karwami rzucal

kwasu
13-07-07, 10:10
zawsze bo obniżeniu zawieszenia trzeba wsadzić camber kity, bo bez tego koła są ustawione pod takim kątem ze podczas pokonywania zakretów tylko wewnętrzna część opony ma kontakt z asfaltem, opony sie szybko zużywają i taka jazda jest niebezpieczna bo jest gorsza przyczepność...

Gruszka
13-07-07, 15:14
CZLOWIEKU ZACZYNASZ MNIE W****IAC NA TYM FORUM!!!!!!!!!!!!!!!! i licz sie do HUUUJA ze slowami bo KURRWA niebede dwa razy powtarzac ciagle *******isz i udajesz madrego schowaj swoje smieszne teorie w kieszen i sam jezdzij z kazda *******a odkreceniem kola do ASO najlepiej,

tak samo ze gwint jest przeznaczony tylko do sportowej jazdy hehe powiedzial co wiedizal!!!!!!

i karfa wes niekozacz tutaj tak a jak masz cos do powiedzenia to napisz normalnie nastpenym razem kapiszi?????????

Pomyslales zanim wypociles te pare bezsensownych zdan? Wiesz co to jest Regulamin Forum?

///MvZ
13-07-07, 16:07
Ja mam pytanie. Po zmianie na koni kit 1130 autko siada powoli w dół i sie układa z tego co czytałem. Czy lepiej poczekać troche aż wszystko bedzie już ok i wtedy zrobić geometrie czy od razu najlepiej to załatwić ?

!markos
15-07-07, 13:50
lepiej zrobic od razu, za duzo sie juz nie zmieni, ewentualnie potem skoczysz sprawdzic jeszcze raz

grzesiu kocham cie, ale nie pisz juz do mnie nic wiecej, a najlepiej unikaj tez pisania w dzialach technicznych, bo kiepsko ci to wychodzi - wypisujesz w zasadzie same bzdury. polemizowac z kivikiem w kwestii zawieszen i jeszcze mowic, ze glupio radzi - no bez kitu trzeba miec tupet :lol:

tomi
15-07-07, 14:56
apropo macie do polecenia jakis warsztat w wawie gdzie dobrze ustwiaja geometrie ?

GrzechuLSi
15-07-07, 18:16
kivik zna sie na zawieszenieach ma swoje racje ale ja mam swoje, tylko je przedstawilem bo po to jest forum zeby dyskutowac a ty niebedziesz mnie obrazal ani mi docinal bo niejestes jakims Bogiem na tym forum ani nikt inny zeby niemozna bylo sie wypowiadac koniec OT

!markos
15-07-07, 19:22
macie do polecenia jakis warsztat w wawie gdzie dobrze ustwiaja geometrie http://www.asko.net.pl

kivik zna sie na zawieszenieach ma swoje racje ale ja mam swojew tym wypadku racja jest tylko jedna, reszta to fantazje

ty niebedziesz mnie obrazalpoczytaj co napisales wyzej i zamilknij :lol: